طرح برخورد با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی از امروز

گروه اجتماعی الف،   3970417072 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، گفت: طرح برخورد با موتورسوارانی که کلاه ایمنی را استفاده نکنند از امروز در پایتخت اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت درباره آخرین وضعیت ترافیکی معابر پایتخت اظهار داشت: با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات از روز گذشته، شاهد تغییر در الگوی ترافیکی شهر تهران هستیم؛ به این صورت که بار ترافیک صبحگاهی در محورهای ورودی شهر مانند بزرگراه‌های نواب، رسالت، زین‌الدین، شیخ فضل‌الله، سعیدی و همچنین خیابان‌های دماوند و آزادی از ساعت 5:30 صبح آغاز شده و موج اول بار ترافیک صبحگاهی تا ساعت 7:45 ادامه دارد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت تصریح کرد: عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی، قبل از شروع بار ترافیکی در محورهای ورودی مستقر شده و کار روان‌سازی ترافیک را به‌عهده دارند؛ همچنین موج دوم بار ترافیک صبحگاهی نیز که مربوط به صنوف و بازاریان می‌باشد، معمولاً از ساعت 8 شروع و تا ساعت 10 ادامه دارد. 

وی درباره بار ترافیک برگشت اظهار داشت: در خصوص بار ترافیک بین روز و زمان پایان کار ادارات، به‌طور محسوس شاهد افزایش حجم تردد در معابر شهری هستیم.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین متذکر شد: عدم استفاده از کلاه ایمنی جزو تخلفاتی است که تاثیر مستقیمی در افزایش آمار مجروحین و فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت دارد. عدم استفاده از کلاه ایمنی، صدمات ناشی از چنین تصادفاتی را افزایش داده و موارد زیادی وجود دارد که به‌ این علت، فرد جان خود را بر اثر تصادف رخ داده از دست داده یا دچار جراحت شدید شده است.

رازقی اعلام کرد: متاسفانه طی روزهای گذشته شاهدیم که به علت‌ افزایش دمای هوا، استفاده از کلاه ایمنی بین راکبین موتورسیکلت کاهش داشته است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت اعلام کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از امروز در قالب یک طرح با این تخلف برخورد می‌کند.

وی گفت: عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب و سرنشین موتورسیکلت یک تخلف محسوب شده و مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

این مقام ارشد پلیس راهور پایتخت به موتورسواران توصیه کرد: ضمن رعایت کلیه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند زیرا برای حفاظت از سلامتی آن‌ها امری حیاتی محسوب می‌شود.

دیدگاه کاربران

سید۴۲۳۴۷۶۱۱:۴۷:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۱۷
کلاه خود باعث تصادف است البته در شهر های شلوغ 1 یا کلاه روی فرمان و طلق آویزان است که خود مشکل حادی برای رانندگی است و 2 که مهمتر از همه است این است که در هنگامی که کلاه بر روی سر است فقط باید مسیر مستقیم رفت چرا که با وجود انحراف به راست تاکسیها برای مسافر و هزار نکته دیگر که خودرو ها مسیر خود تغییر میدهند موتور سوار حتی اگر از درون آینه هم بخواهد پشت خود را ببیند خواهی نخواهی با مشکل مواجه خواهد شد. ولیبا این وجود به افسر محترم راهنمایی و رانندگی بفرمایید. با لباس مبدل. تنها یک روز از موتور و کلاه استفاده کند .خواهیم دید که حرفش را پس خواهد گرفت
آریابان۴۲۳۵۳۸۱۲:۰۷:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۷
بهتره بجای "کلاه ایمنی" گفته بشه : سر-پوش !!!!! ؛ چون تقریبا اکثر قریب باتفاق موتور سواران خیابونهای ما ، بجای کلاه واقعی و محافظت کننده سر بهنگام تصادفات احتمالی ، یک کلاه بیس-بالی ارزان-قیمت مربوط به بازی کودکان را از جنس کائوچوئی شکننده !!!!! بر سر میگذارند که بر اثر ضربات حتی بسیار سبک فورا می شکند و قطعات تیز آن بخودی خود تهدید بسیار خطرناکی برای صدمه زدن به سر راکب موتور سیکلت می باشد ؛
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین