رئیس فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی مجلس: عوامل واردات غیرقانونی ۶۴۰۰ خودرو بازداشت شدند

گروه اقتصادی الف،   3970416174 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی و اداری و شفاف‌سازی مجلس از بازداشت 3 نفر از وارد کنندگان غیر قانونی ۶۴۰۰ خودرو خبر داد. به گفته وی 3 نفر دیگر برای مراجعه به مقامات قضایی احضار شده‌اند.

عوامل واردات غیرقانونی ۶۴۰۰ خودرو بازداشت شدند

امیر خجسته در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با جزییات تخلف در ورود بیش از 100 هزار خودرو به کشور بیان کرد: بالای دو سال است که در فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی و اداری و شفاف سازی در خصوص قاچاق و مافیای خودرو در حال تحقیق هستیم. این بخش دارای مافیای  عجیب و پیچیده است . ۴یا ۵ خانواده هستند که با تبانی  با مسئولین وزارتخانه‌های مربوطه توانسته‌اند تخلفات زیادی انجام دهند. ازجمله این تخلفات بحث ثبت سفارش ۳۴ هزار خودرو به صورت غیر قانونی بود. فراکسیون ابتدا آمار ۵۶۰۰ و سپس ۶۴۰۰ و بعد ۱۵هزار را کشف کرد که در نهایت مطلع شدیم ۳۴ هزار ثبت سفار ش به صورت غیر قانونی انجام شده است.

وی در ادامه گفت:‌ متخلفین از ساعت ۲ تا ۴ صبح طی ۹ روز این ثبت سفارش را انجام داده بودند و ما توانستیم این موضوع را اثبات کنیم و مدارک و مستنداتی را که توسط فراکسیون  تهیه شده بود  تحویل مراجع قانونی دادیم و آنها نیز آن را پذیرفتند. عوامل واردات غیر قانونی ۶۴۰۰ خودرو بازداشت شدند و با قاطعیت پیگیر هستیم تا این موضوع تعیین تکلیف شود. در ادامه نیز بازداشت‌هایی صورت خواهد گرفت. متخلفانی کلان در این بخش بازداشت شده‌اند و چند نفر هم برای مراجعه به مقامات قضایی احضار شده‌اند.

خجسته تصریح کرد: ما هر مدارکی را که داشتیم به قوه قضاییه تحویل دادیم و این قوه نیز به خوبی ورود پیدا کردند و شبکه خودرو در حال شفاف‌سازی است. دستگاه‌های نظارتی ما همه سکوت کردند که این جای تعجب دارد. متاسفانه اول دستگاه‌ها انکار می‌کنند و بعد می گویند جور دیگری است. خبری به ما رسیده که بالای  100 هزار خودرو به صورت غیر قانونی وارد کشور شده است  که ما بر روی  این  100 هزار خودرو داریم کار کارشناسی انجام می دهیم.

خجسته ادامه داد: پیگیری‌های لازم در فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی و اداری در حال انجام است و به همین زودی آمار آن نیز اعلام خواهد شد. بنده به وزارت صنعت و معدن تذکر می دهم که مانند گذشته انکار نکند و با متخلف برخورد کنید. وزارت صنعت باید با متخلفین برخورد کند. در خصوص واردات 100 هزار خودرو نیز ما بررسی‌های خود را ادامه می دهیم و در پایان نشست خبری خواهیم گذاشت. ما اعتقاد داریم که هر کسی در کشور تخلف می‌کند باید به مردم معرفی شود و این معنای شفاف‌سازی را می دهد.

وی ادامه داد:‌ هر کسی که از بیت المال غارت می کند باید شناسایی و به مردم معرفی شود. از قوه قضاییه انتظار داریم انقلابی عمل کند. دولت نیز باید به صورت انقلابی از این کارها جلوگیری کند. سکوت در برابر این تخلفات برای مردم قابل قبول نیست. در خصوص  واردات ۶۴۰۰ خودرو به صورت غیر قانونی سه نفر دستگیر شده‌اند و سه نفر تحت تعقیب هستند. یک نفر از افراد بازداشت شده از کارکنان وزارت صنعت معدن و تجارت بوده که تحت پیگرد قانونی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۲۵۲۱۱۷:۱۰:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۶
این افراد را ممنوع الخروج کنید تا فراریشون ندهند.
شهال۴۲۲۵۲۷۱۷:۱۸:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۶
عمرا اگه برخورد جدی و واقعی بشه. تهش یه کسی که کمترین نقش رو داشته محکوم میشه، چون از همه بی پارتی تر هست.
ناشناس۴۲۲۵۳۹۱۷:۲۸:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۶
اسمشان را بگویید؟ مجازاتشان رو تعیین و اجرا کنید
ناشناس۴۲۲۵۵۰۱۷:۳۴:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۱۶
این شبکه های جور و واجور را مرتب کشف میکنید ولی دریغ از گفتن یک اسم.معلومه همش تبلیغاته چون همه این افراد پشتشان گرمه.
ناشناس۴۲۲۵۵۴۱۷:۳۵:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۶
این خط این نشون: 1. تا حالا دیدید که متهم (چه رانت دهنده و چه رانت گیرنده) به مردم معرفی بشه؟ نهایت این جوری معرفی میشوند ب.ز و یا م.ه، ... 2. تا حالا دیدید که باند این افارد و وابستگی این افراد هم مشخص بشه؟ 3. حالا قوه قضاییه هم بخواهد منتشر کنه مگر وزیر میگذارد؟ این را در لیست دریافت کنندگان دلار به وضوح میشه دید 4. ....
آریابان۴۲۲۵۵۵۱۷:۳۵:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۶
خبریست بسیار مسرت بخش ، امیدوار کننده و البته بسیار شگفتی-آفرین !!!!! ؛ آفرین و دست-مریزاد به این نمایندگان راستین مردم که آنچنان در رسالت فساد-یابی پیگیر بوده اند که حتی به آمار بالای 100 هزار !!!! دستگاه هم پی برده اند ؛ البته شاید این نخستین بار است که از دهها خبر مربوط به اطلاع و "ورود" فلان دستگاه بازرسی به موضوع قاچاق ، اختلاس و تبانی و... ، این بار خبر از یک "خروج" موفق و ملموس در ادامه تحقیقات و بررسی ها و بازداشت 3 بزهکار و در اصل شراکت جرم 6 نفر در وارد کردن 6400 خودرو (هر کدام 1066 دستگاه) در قالب قاچاق رسمی !!!!! یعنی با ظاهری قانونی ، منتشر میشه ؛ البته خدا کنه این نمایندگان شجاع و پیگیر قادر باشند که تا انتها و تا پیگرد تمامی مجرمین ، از خرد تا کلان ، این پروسه حق-ستانی را دنبال کنند ، نه آنکه در اواسط راه ، یهوئی ...... !!!!! ؛
ناشناس۴۲۲۵۷۴۱۷:۴۴:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۱۶
هر بیشتر از این کلمه بیت المال استفاده شده بموازات آن چپاول وغارت بیشتر هم بیشتر شده.
ناشناس۴۲۲۵۸۳۱۷:۵۱:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۱۶
بابا پنجعلی می گفت ،،،، الکی میگه ،،،، .
ناشناس۴۲۲۶۰۹۱۸:۰۱:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۱۶
بجایی نمی رسد .متخلفین با قرار آزاد می شوند پس از آن دیگر هیچ وهمه چیز به خیر خوشی تمام می شود در آخر کار هم متخلفین طلبکار می شوند
ناشناس۴۲۲۶۹۱۱۹:۰۴:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۱۶
وقتی نمیتونیم با مفاسد داخلی برخورد کنیم چطور میخوایم با امریکا و ترامپ روبه رو بشیم . از الان این جنگ و تحریم رو باختیم چون در داخل درگیر مفاسد سازمان یافته هستیم و اراده ای هم برای مقابله وجود ندارد .
ناشناس۴۲۲۷۲۰۱۹:۴۰:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۱۶
گزارشاتتون بدرد خودتون میخوره چند خانواده یعنی چی خجالت بکشید یا گزارش ندید یا جسارت داشته باشید
ناشناس۴۲۲۷۳۸۱۹:۵۶:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۶
اگر اراده واقعی برای برخورد با این فساد بررگ باشد باید سرشاخه های اصلی به مردم معرفی و کلیه خودروهای قاچاق ( اعم از فروخته و نفروخته )ضبط و توقیف شوند
ناشناس۴۲۲۸۵۷۲۲:۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۶
مردم عاجزانه تقاضا مندند سریع عدالت اجرا شود نه مثل همیشه شفاعت
ناشناس۴۲۳۱۹۴۰۹:۲۱:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۷
آقای وزیر چرا سکوت! چرا طرفداری و چرا وارونه جلوه دادن حقایق . شما وزیر ی هستید که مثل نعمتزاده 17 پست در شرکت های کلیدی ندارید ولی سکوت تو مارا کشته . و ذهنمان به سمت چیزهای دیگر گرایش می یابد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین