سرمستی ترامپ از یک پیروزی شکننده

گروه جهان الف،   3970416028

ترامپ از موفقیت شکننده دیپلماتیک در کره شمالی سر مست است.

­دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در یک گردهمایی در گریت فالز در ایالت مونتانا اعلام کرد وی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حال همکاری است و از وی انتظار دارد تا منطقه را از شر تسلیحات هسته ای رهایی بخشد.

در حالی که دیپلماسی آمریکا درباره کره شمالی هنوز هیچ نتیجه عینی در بر نداشته دونالد ترامپ گامی فراتر نهاد و از آن به عنوان برتری سیاست هایش در برابر سیاست ها و برنامه های دولت پیشین آمریکا - دولت اوباما - یاد کرد. وی تصریح کرد سیاست وی در قبال کره شمالی هرگز منجر به جنگ در منطقه شبه جزیره کره نخواهد شد و در عوض باراک اوباما رئیس جمهور قبلی را متهم کرد که با رویارویی و در پیش گرفتن رویکرد تداوم مناقشه باپیونگ یانگ به جای گفتگو و مذاکره، جان میلیونها تن را در کره جنوبی به خطر انداخت.

ترامپ در این باره گفت: اوباما خیلی به جنگ نزدیک شده بود، ممکن بود با این کار جان سی تا پنجاه میلیون نفر را به خطر بیندازد و با سیاست های خود جنگی را ایجاد کند که شاید هیچکس مانند آن را ندیده بود. ولی حالا ببینید چه داریم: هشت ماه است کره شمالی هیچ آزمایش هسته ای انجام نداده، هیچ موشکی پرتاب نشده، هیچ چیز.

پیشتر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مسیر عزیمت به کره شمالی با اشاره به مذاکراتش با ترامپ در پیامی توئیتری اعلام کرده بود رئیس جمهور بر این باور است که رهبر کره شمالی آینده ای متفاوت و روشن تر برای ملتش رقم زده است و دو طرف امیدوارند این رویا به واقعیت بپیوندد.

این خوشبینی ترامپ در حالی است که تردید ها درباره عملی شدن وعده های واشنگتن به پیونگ یانگ و متقابلا توقف کامل فعالیت های هسته ای در کره شمالی بشدت افزایش یافته است. همزمان با سرمستی زاید وصف ترامپ کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی خواهان اقدام عملی در تسریع روند مذاکرات بین دو کره است.

به گزارش امروز خبرگزاری شینهووا از سئول، جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) از کره جنوبی خواست تا سرعت در مذاکرات میان دو کره را به روشی عملی افزایش دهد. چو مینونگ گیون، وزیر اتحاد کره جنوبی این سخنان را روز پنج شنبه پس از برگزاری مذاکرات با کیم یونگ چول، معاون ریاست کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و مدیر بخش جبهه متحد کره شمالی که به همراه خبرنگاران در پیونگ یانگ حضور داشت، بیان داشت.

همچنین به گزارش دیروز اسوشیتدپرس از توکیو، یکی از مهمترین ماموریت های پمپئو در سفر امروز جمعه وی به کره شمالی رفع تردیدهای فزاینده در این باره است که آیا رهبر کره شمالی واقعا تصمیم به کنار گذاشتن زرادخانه هسته ای خود دارد یا خیر؟ انگیزه این سفر نشان می دهد که حتی وزیر خارجه آمریکا نیز در تن دادن رهبر کره شمالی به خلع سلاح کامل هسته ای تردید دارد چه رسد دیگر صاحب نظران و سیاستمداران جهان.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه وارد پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی می شود و این نخستین سفر وی پس از نشست ماه گذشته سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور به کره شمالی خواهد بود.

علاوه بر این با وجود اینکه برداشتن تحریم ها بر ضد کره شمالی مهمترین وعده ترامپ به رهبر کره شمالی بوده است دادستانی تایوان دیروز پنجشنبه اعلام ­کرد یک تاجر تایوانی در ارتباط با فروش غیر قانونی نفت به کره شمالی و نقض مجازات هایی که علیه پیونگ یانگ به علت برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک آن اعمال شده است، تفهیم اتهام شد. تایوان در ماه سپتامبر ممنوعیت هر گونه مبادله تجاری با کره شمالی را اعلام کرده بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین