جزئیات بسته پیشنهادی ناامید کننده اروپایی ها برای حفظ برجام

گروه جهان الف،   3970415040 ۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا به ایران پس از خروج آمریکا از برجام و بعد از حدود دو ماه ارائه شد.

جزئیات بسته پیشنهادی ناامید کننده اروپایی ها برای حفظ برجام

به گزارش الف به نقل از خبرگزاری ها، قرار است امروز نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرا با حضور وزرای خارجه ایران و ۱+۴ در شهر وین برگزار شود و ظریف در راس هیاتی از جمله لعیا جنیدی معاون رئیس جمهور در اتریش حضور دارد.

نمایندگان پارلمان اروپا روز چهارشنبه طرحی را تصویب کردند که به بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB) این اجازه را می دهد که با ایران داد و ستد مالی داشته باشد. این طرح با 573 رای موافق، 93 رای مخالف و 11 رای ممتنع به تصویب رسید. احزاب دست راستی اروپا مخالف تصویب این طرح بودند.

باک سرمایه گذاری اروپا یک بانک غیر انتفاعی است که در لوکزامبورگ واقع شده و بازوی سرمایه گذاری های دراز مدت اتحادیه اروپا محسوب می شود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این بانک نقش کلیدی را در چارچوب تلاش های اتحادیه اروپا برای حفظ معاملات تجاری خود با ایران ایفا می کند که به واسطه تصمیم آمریکا برای برقراری مجدد تحریم ها علیه تهران به خطر افتاده است.

اتحادیه اروپا امیدوار است از این طریق بتواند از شرکت های اروپایی کشورهای عضو که با ایران همکاری دارند در برابر تحریم های جدید آمریکا حمایت کند.

اما حسن روحانی عصر روز پنجشنبه و در تماس تلفنی با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، خروج یکجانبه آمریکا از برجام را فرصت محدودی برای اروپا دانست تا مواضع خود درباره نحوه ادامه برجام را روشن و صریح اعلام کنند اما به گفته او در این مدت مشکلات اقتصادی، بانکی و نفتی برای ایران ایجاد شده و شرکت‌های خارجی فعال در ایران برای ادامه فعالیت با تردید مواجه شدند.

روحانی بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی را برای ایفای تعهدات آنها در قالب برجام، مایوس کننده عنوان کرد و آن را یک سری تعهدات کلی در حد بیانیه‌های سابق اتحادیه اروپا ارزیابی کرد که انتظارات ایران را برآورده نکرده است.

رئیس جمهوری ایران در ادامه این تماس تلفنی ابراز امیدواری کرد که نشست روز جمعه وزرای ۵ کشور اروپایی در وین، پیام صریح و روشنی برای ادامه همکاری در چارچوب برجام داشته باشد.

رئیس جمهور همچنین در تماسی تلفنی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت که تلاش های این کشور برای حفظ برجام مثبت بوده ولی بسته پیشنهادی اروپا در برگیرنده تمام خواسته‌های ما نیست.

 روحانی گفت که با توجه به مشکلات اقتصادی و بانکی که برای شرکت های اروپایی فعال در ایران پیش آمده انتظار ما این بود که بواسطه خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، اروپا با ارائه یک برنامه عملیاتی روشن و یک زمان‌بندی مشخص نقشی جبران کننده در قبال خروج آمریکا از برجام ایفا کند.

پس از خروج ایالات متحده از برجام، اتحادیه اروپا تلاش دارد با ارائه راه‌حل‌هایی بر تعهدات خود در این توافقنامه پابرجا بماند. سه اقدام کلیدی که اروپا در نظر دارد در این زمینه انجام دهد عبارتند از:‌ اعطای وام و تسهیلات بانکی از طریق بانک سرمایه‌گذاری اروپا. اقداماتی ویژه برای ایجاد یک سپر حفاظتی برای شرکت‌های اروپایی حاضر در ایران و انتقال مستقیم پول از دولت‌های اروپایی به بانک مرکزی ایران برای پرهیز از تحریم‌های ایالات متحده.

با این حال «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» که مرکز آن در لوگزامبورک قرار دارد نگران تجارت با ایران است. از سوی دیگر تصمیم قانونگذاران اروپا این نهاد را ملزم به همکاری با ایران نمی‌کند. همکاری این بانک با ایران، سرمایه‌گذاری آن در بازارهای آمریکا را به خطر خواهد انداخت.

با وجود نقش سیاسی بانک سرمایه گذاری اروپا، این بانک اعلام کرده است که «راه حلی» برای تحقق قول های کشورهای اروپایی برای حفظ برجام وجود ندارد. سخنگوی بانک سرمایه‌گذاری اروپا به خبرگزاری رویترز گفت: «این بانک ابزار مناسبی برای این هدف نیست. مدل کسب و کار بانک این اجازه را نمی دهد که تحریم های آمریکا علیه ایران را نادیده بگیرد.»

مخالفت بانک سرمایه گذاری اروپا با طرح سیاستمداران این اتحادیه، ضربه بزرگی به تلاش های کمیسیون اروپا در اجرایی کردن برنامه مبارزه با تحریم های آمریکایی علیه ایران است. این مخالفت از این جهت اهمیت می یابد که بانک اروپا نه یک بانک تجاری بلکه نهادی است که با سیاست های اتحادیه اروپا اداره می شود.

کمیسیون اروپا پیش از این با فعالیت این بانک در ایران موافقت کرده بود.

مقام معظم رهبری چهارشنبه دوم خرداد ماه در دیدار سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، عنوان کردند: ما بنای دعوا با اروپا را نداریم، اما این سه کشور اروپایی نشان داده اند که در حساس‌ترین مواقع، با آمریکا همراهی می کنند.

 ایشان خاطرنشان کردند: هدف از مذاکرات هسته ای برداشته شدن تحریم ها بود که بسیاری از آنها برداشته نشد، ضمن اینکه اخیراً تهدید می کنند تحریم ها را با وجود تاکید قطعنامه سازمان ملل باز می گردانند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای در بخش دیگری از اظهاراتشان عنوان کردند: برجام اروپایی البته مسئله ای است اما قرائن فراوان از جمله انصراف و تردید شرکت های بزرگ اروپایی و نیز سخنان مسئولان سه کشور اروپایی نشان می دهد اقتصاد کشور را از راه برجام اروپایی نمی توان به جلو برد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۰۷۰۱۰۹:۵۳:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۱۵
حالا باید تا شش ماه برای بهبود این بسته چانه زنی کرد. تا وقت بگذرد.
ناشناس۴۲۱۰۳۷۱۴:۳۰:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۵
بیشتر از وجود یا عدم وجود برجام مفاسد و مفسدین اقتصادی ، تابعیتهای کشورهای بیگانه ، بیت المال خواری ، ارز خواری و خروج ثروت ، عدم تحقق عدالت احتماعی ، مفاسد اجتماعی و اخلاقی ، کاهش ارزش پول ملی کشور و بی اعتمادی.. به مدیریت .......قوای کشور .. را تهدید میکند
ناشناس۴۲۱۰۶۲۱۴:۵۱:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۵
فرانسه: ایران تهدید خروج نکند تا آبان صبرکند!!؟ مسخره کردند ایران را با این تاریخ کهن و باستانی لطفا این تحقیر را تمام کنید
ناشناس۴۲۱۷۷۸۰۹:۲۵:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۱۶
این تاریخ باستانی و کهن را ببر دم نانوائی ببین یک نون سنگک بهت میدن دوست عزیز ؟!!
ناشناس۴۲۰۷۱۴۱۰:۰۱:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۵
غنی سازی 20 درصد را شروع کنید
ناشناس۴۲۰۷۴۳۱۰:۴۰:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۵
که چی بشه ؟کدوم مشکل کشور با غنی سازی حل میشه ؟رانت خواری ،اختلاس ،دزدی ،بیکاری ،تورم ،کدوم مشکل وابسته به غنی سازیه ؟
ناشناس۴۲۰۸۶۴۱۲:۱۸:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۵
و کدوم مشکل با برجام حل شده؟
ناشناس۴۲۰۸۹۷۱۲:۴۶:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۱۵
احسنت به این پاسخ شفاف و کوتاه
ناشناس۴۲۱۰۱۶۱۴:۱۴:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۱۵
بی فایده بودن هزینه های هنگفت هسته ای درحالیکه مملکت آب نداره
ناشناس۴۲۱۰۷۹۱۵:۰۶:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۱۵
بفهم اقا بفهم.... با همین هسته ای می توان اب خلیج را شیرین کرد و کل جنوب را آباد کرد. بی جهت نبود اروپا و آمریکا می خوان ما هیچ هسته ای نداشته باشیم... مطمئن باش می دونن ما دنبال بمب نیستیم...
ناشناس۴۲۱۲۹۹۱۸:۵۵:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۱۵
تو بفهم که سالهاست مملکت در حال درجازدن یا عقب گرد در اقتصاد است، مملکت با این همه ظرفیت خورشیدی تو میخوای با هسته ای آب دریا شیرین کنی؟ بعد نمکش رو کجا میخوای بریزی؟ تو همون خلیج فارس؟
ناشناس۴۲۱۴۳۲۲۰:۴۸:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۱۵
۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰احسنت
ناشناس۴۲۱۷۷۳۰۹:۲۳:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۱۶
بدون هسته ای آب را نمیشه شیرین کرد؟
رضا۴۲۱۷۹۴۰۹:۳۹:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۱۶
با انرژی هسته ای نمیشود آب دریا را شیرین کرد ، بلکه با انرژی الکتریکی امکان این کار وجود دارد . همین الان که نیروگاه اتمی بوشهر را داریم ، هزینه تمام شده برق این نیروگاه از برق تهیه شده در دیگر نیروگاهها بمراتب گران تر است . پس لطفا شیرین شدن آب دریا را به انرژی هسته ای ربط ندهید . به جای این کار بهتر است صنعت انرژی خورشیدی که پاک ترین ، بی خطرترین و کم حرف و حدیث ترین انرژی است را گسترش دهیم
ناشناس۴۲۱۲۴۵۱۸:۰۹:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۱۵
سلام با هسته ای میشه آب را شیرین کرد. بنظر بخشی از صنعت و کشاورزی را بهبود داد. سود بسیار در صورت توجه درست.
ناشناس۴۲۱۳۲۲۱۹:۱۵:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۱۵
قدرت هسته ای یعنی بالاترین قدرت! اگر بده چرا امریکا دست از این قدرت برنمیداره؟
ناشناس۴۲۱۰۲۹۱۴:۲۶:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۵
مشکل و تحریم را جه کسانی درست کردند که بابرجام هم حل نمی شود.
ناشناس۴۲۱۸۳۴۱۰:۰۷:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۱۶
فروش نفت و امکان تهیه نان برای تو.
محمد قاسمی۴۲۰۹۷۵۱۳:۴۴:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۵
شمایی که این همه این سوال رو تکرار میکنی یکم در مورد مولفه قدرت و قدرت چانه زنی تحقیق کن اگه دست ایران در هسته ای خالی باشه باید موشک بعد قدرت منطقه ای بعد دوستانش رو از دست بده . اونوقت میگن دستا بالا کشور رو تخلیه کنید و تجزیه. اینهایی که شما ذکر کردی از سوء مدیریت ناشی میشه . ارتباطی با مسائل هسته ای نداره
ناشناس۴۲۰۸۱۹۱۱:۳۹:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۵
که چی بشه؟!
صالح۴۲۰۸۵۹۱۲:۱۵:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۵
برای این که همین موضوع باعث تری غربی ها و عقب نشینی اونها خواهد شد.ب
ناشناس۴۲۰۸۴۹۱۲:۰۷:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۱۵
مردم نون ندارن! دلت خوشه ها
ناشناس۴۲۱۲۴۸۱۸:۱۰:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۵
سلام اتفاقا با پیشبرد هسته ای میشه نون مردم را زیاد کرد. تاثیرش در کشاورزی و صنعت و شیرین سازی آب. افزایش تولید برق و فروشش به همسایگان و ...
ناشناس۴۲۰۸۷۵۱۲:۲۶:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۱۵
موشک باران ریاض و دبی و کویت و بحرین هم شروع کنیم بمباران ناو ها امریکایی در خلیج یادتون نره
ناشناس۴۲۰۹۰۱۱۲:۴۸:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۵
سریعا برجام تعلیق گردد. دوربین های آزانس پلمپ شود نیمی از کارشناسان آژانس از کشور خارج شوند غنی سازی 20 درصد ظرف یک هفته اجرا شود و برنامه غنی سازی 90 درصد بر ای آینده نزدیک و بطور دقیق ارائه شود. برنامه یکساله ایران برای کاهش تدریجی صدور نفت تا حد صفر ( ماهی حدود 8 درصد) اعلام شود و در مقابل برنامه واگذاری منابع ملی نظیر زمینهای تحت مالکیت دولت به متقاضیان و ملت جهت احیا و آبادانی (مسکونی, صنعتی, زراعی, باغی و گردشگری و ...) با هدف جبران در آمد نفت 50 ساله و حل مشکلات اقتصادی و اشتغال مبتنی بر اقتصاد مقاومتی اصیل تدوین و ظرف یکماه آینده به صورت انقلابی و با عزم ملی و به خدمت گرفتن کلیه نیروها در کشور به مورد اجرا گذاشته شود.
ناشناس۴۲۰۷۱۷۱۰:۰۳:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۱۵
بسته اروپا کلی و مبهم و‌ وقت کشی است.. خروج ما از برجام ، امریکا و اروپا را متحد می کند ، ما نباید خروج از برجام را رسما اعلام کنیم ، اما کار خودمان‌را بکنیم..مثلا در منطقه هجومی تر بشویم یا گازuf6 تزریق کنیم ، بگیم نقض برجام نیست.. مثل اوباما ، بر حفظ برجام تاکید داشت ، اما تحریم هم اعمال می کرد...
محمد قاسمی۴۲۰۹۷۸۱۳:۴۶:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۱۵
آفرین تنها نظر هوشمندانه ای که تا بحال دیدم عالی بود رفیق
ناشناس۴۲۱۰۴۱۱۴:۳۳:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱۵
عزیزم پیشنهاد خوبیه اما غرب همین اقدامات را خروج از جنازه برجام تلقی میکند بکند به جهنم
ناشناس۴۲۰۷۲۳۱۰:۰۷:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۱۵
برای جلوگیری از دیکتاتوری شیاطینی مانند آمریکا، ضروری است که یک واحد پول بین المللی بدون وابستگی به دولتها ایجاد شود. مثلا سازمان ملل متحد یک بانک مرکزی جهانی داشته باشد و واحد پول بین المللی سازمان ملل متحد رایج شود که مستقل از همه دولتها و کشورها باشد و قابل وتو هم نباشد و تمامی مبادلات تجاری جهان با آن واحد پول انجام شود و هرگونه تحریم و تعلیق و غیره هم در چهارچوب مصوبات مجمع عمومی با سه چهارم آرا انجام گردد. فقط در اینصورت است که کسی نمیتواند از اقتصاد برای جنگ استفاده کند و دنیا رنگ آرامش خواهد دید.
ناشناس۴۲۰۷۵۴۱۰:۵۴:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۱۵
آرزوت قشنگه ولی مشکلش اینه که رفتی سراغ جاهایی که همشون سرشون تو دامن آمریکاست
ناشناس۴۲۰۷۸۶۱۱:۱۵:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۱۵
به نظر می رسد اصلا مفهوم پول و مبادلات تجاری رو متوجه نشده اید که چنین پیشنهادی می دهید.
ناشناس۴۲۰۸۴۰۱۱:۵۵:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۱۵
شما که میدونستی عیب کار را باید لطف می کردید
محمودرضا۴۲۰۷۸۹۱۱:۱۸:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۱۵
سازمان ملل در دست کیست؟ این ها آرزوهایی بیش نیست چرا که سازمان ملل دستگاهی برای اعمال فشار بر جهان است که در دست سه چهار کشور دنیاست. هزینه های سازمان ملل را چه کسی تامین میکند؟ در دنیای امروز باید با اقتصاد قوی و پویا خود را بر دنیا تحمیل کنیم نه با شعار دادن و جنگ افروزی
آریابان۴۲۰۷۹۹۱۱:۲۷:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۱۵
کدام سازمان مللی که قدرت و جرات چنین راهکاری آرمانی و انسانی را داشته باشد ؟!؟!؟!؟! آیا همون سازمان ملل با 5 دارنده حق وتو ؟!؟!؟!؟!؟ آیا همون سازمان مللی که یک عضو !!!! آن یعنی امریکا ، با قلدری اعلام میکنه که چون بیشترین سهم عضویت را پرداخت میکنه بنابراین آن سازمان نباید به تصویب قطعنامه علیه اسرائیل اقدام کنه و بنابراین عضویت خودش رو باطل میکنه ؟!؟!؟!؟!؟ آیا همون سازمان مللی که در ابتدا عربستان را بدلیل کشتار کودکان محکوم کرد ولی بعدا با دریافت رشوه های چند میلیون دلاری رای خودش رو عوض کرد ، ولی آنقدر آش شور شده بود !!!! که دبیر کل وقتش هم دیگه تحمل نکرد و در برابر خبرنگاران به این وضعیت غیر انسانی اعتراض کرد ؟!؟!؟!؟؛ طبیعتا همین ساز و کار سازمان ملل متحد !!!!! هم که بعد از فاجعه و ویرانی های جنگ جهانی دوم با شعار ایجاد دنیائی بدون خشونت و بدون دیکتاتور و جنگ و خونریزی پای گرفت ، در روی کاغذ بسیار آرمانی و رهگشا بود لیکن در عمل .....!!!!!
ناشناس۴۲۱۱۰۰۱۵:۱۹:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۵
پول بین الملی بدون وابستگی طلاست. طلا
ناشناس۴۲۰۷۵۲۱۰:۵۳:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۱۵
تحریم دلار در برجام هم باقی مانده بود. این کاری که در حال انجام است از همان روز اول باید انجام میشد تا تکلیف همه روشن شود. حالا باید یک سال صبر کرد تا نتیجه ان معلوم شود.
ناشناس۴۲۰۷۹۳۱۱:۲۰:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۵
بابا برجام دیگه با نفس مصنوعی هم زنده نمیشه هسته ای را فعال کنید لااقل برقمون هی قطع نشه آبمونو شیرین کنیم اسرائیل مسخرمون نکنه
کجای کاری داداش۴۲۰۹۹۹۱۳:۵۹:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۱۵
داداش برق مصرفی کشور 70 هزار مگاوات است. نیروگاه اتمی بوشهر در بهترین حالت حداکثر 1000 مگاوات برق تولید می کند که 100 مگاوات آنرا هم خودش مصرف می کند! یعنی سر جمع حدود یک درصد برق مملکت ما هسته ای است. حالا شما میگی هسته ای رو فعال کنیم تا برقمون قطع نشه و آب هم کم نیاریم! به قول بهتاش اَی خِدا !
ناشناس۴۲۱۰۸۷۱۵:۱۰:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۵
خوب چند تا نیروگاه هسته ای میسازیم کل کشورو برق میده علاوه بر اون نیاز پزشکیمون حل میشه
ناشناس۴۲۰۸۰۰۱۱:۲۷:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۱۵
تیم مذاکره کننده ایرانی میبایست با درایت در همین چند روز آینده بسته پیشنهادی اروپا را در جهت خواست های ایران هدایت کند این فرصت را از دست بدهیم پیروزی ناتان یاهو و ترامپ را رقم زده ایم . شرایط دشوار را باید درک کنیم بانک سرمایه گذاری اروپا که با سرمایه اروپائیان تاسیس شده رسما اعلام میکند برخلاف دستورات امریکا نمیتواند عمل کند در شرایطی که همه راه ها را مسدود کرده اند نباید از کوچکترین روزنه غافل شد انتظار که اروپا تن به همه خواستهای ما بدهد دور از واقعیت است .
ناشناس۴۲۰۹۷۴۱۳:۴۲:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۵
اونوقت اروپا که نوکر امریکاست و خودش اسرائیل رو ساخته ، میاد منافع اونها رو زیر پا بذاره و تسلیم ما بشه ؟! زهی خیال باطل ...
ناشناس۴۲۰۸۱۳۱۱:۳۵:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۵
به نظرم دولت باید هرگونه مذاکره برجامی را از امروز به بعد متوقف و بدون اینکه چیزی را علنی و رسمی اعلام بکنه تمام فعالیتهای هسته ای و موشکی و غیره را شروع کند. جاسوس های آزانس را هم بفرسته دنبال نخود سیاه.
ناشناس۴۲۰۸۴۵۱۲:۰۴:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۵
خب بعدش ؟؟؟؟
ناشناس۴۲۰۹۰۲۱۲:۴۹:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۵
ایران مقتدر
ناشناس۴۲۰۸۱۶۱۱:۳۷:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۵
به نظر نمیاد اروپاییها دنبال این باشن که ایران منافع زیادی از برجام ببره. اونها میخوان فقط ایران رو با حداقل امتیازات مجبور کنن در برجام بمونه. بعید نیست این کار رو در همراهی با امریکا دارن انجام میدن.
ناشناس۴۲۰۹۸۱۱۳:۴۷:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۵
معلومه که اروپا داره دستورات امریکا رو اجرا میکنه ، مگه شک داشتین ؟ همه اینها بازیه برای اینکه طرف غربی تعهداتش رو انجام نده اما ایران به زور تعهدات خودش رو انجام بده ! امریکا چماق میگیره دستش و اروپا ، هویج . ایران چیکار میتونه بکنه ؟
پیمان۴۲۰۸۲۳۱۱:۴۰:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۵
بسته به این خوبی کجاش بده؟
ناشناس۴۲۰۹۸۵۱۳:۴۸:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۵
میخوای تا صبح برو بیرون و بزن و برقص ، مثل همون شبی که قرار بود فرداش تحریم نباشین
علی۴۲۰۸۵۰۱۲:۰۸:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۵
کجای این نوشته بوی جزئیات بسته پیشنهادی را میدهد ؟
ناشناس۴۲۰۸۸۹۱۲:۴۰:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۱۵
ما در دفاع مقدس 8 ساله مان هم تا وقتی متجاوز بعثی حمله کرد و ما فقط دفاع کردیم , سرزمین از دست دادیم , اما وقتی باور کردیم ما هم با حمله میتوانیم پیشروی کنیم نه تنها زمینهای از دست رفته را پس گرفتیم حتی توانستیم وارد سرزمین عراق شویم , آیا این یک تجربه نیست ؟ برای یک هفته هم که شده خلیج فارس را ببندیم انوقت میفهمند ما هم در جنگ اقتصادی ابزار فشار داریم . فقط باید" نترسیم" و " باور کنیم" ما هم یک قدرتیم.
ناشناس۴۲۰۸۹۴۱۲:۴۴:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۱۵
بسم الله الرحمن الرحیم عجب؟ اگر اینقدر که آویزون آمریکا و اروپا دیگر کشورها بودیم به خدا توکل کرده بودیم و دست همت روی پاهای خودمون گذاشته بودیم آلان هیچ کشوری به گرد ای ایران نمی رسید هم در اقتصاد هم در تکنولوژی. مردم نجیب و خیلی خوبی داریم که تا حالا با این همه مشکلات باز هم دارند تحمل می کنند. عجیبتر اینکه بعضی ها دوست دارند به دروغ تحریمها رو عامل اصلی مشکلات کشور معرفی کنند. تحریمها اثر گذار است ولی بیشتر مشکلات اقتصادی کشور از مدیریت ضعیف و برنامه ریزی غیر صحیح است. تمام خیانت رو کسانی می کنند که به دروغ تبلیغ می کنند اقتصاد ما فقط با رفع تحریمها درست می شود ، البته اینها در دامان آمریکا و انگلیس درس خوانده اند و تمام دروس هایی را که در دانشگاه های آنها رایج است و در ذهنشان تزریق شده اجرایی می کنند . مشکلات از این آدمها است و مدیریت نادرستشان . خداوند بخاطر ما قوانین عالم را به هم نمی زند. برنامه ریزی ، سیاست صحیح ، تلاش و کوشش و توجه کامل به تولید تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است . ختم کلام مقام معظم رهبری فرمودند : حل مشکلات کشور در لوزان و سوئیس و ژنو نیست .
ناشناس۴۲۱۳۸۶۲۰:۰۱:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۱۵
احسنت
محسن۴۲۰۹۲۴۱۳:۰۴:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۱۵
تنها راه نجات ، مبارزه شدید و موثر با فساد اقتصادی و اختلاس ، همکاری مردم در صرفه جویی ، عدم پس انداز ارز و طلا ، عدم مسافرت به خارج و عدم خرید اجناس خارجی است همه ما در یک کشتی نشسته ایم ، همه باید مواظب کشتی باشیم و یک جهت پارو بزنیم ولی دریغ که رفتار جناهی مسئولان ، اعتماد را تضعیف کرده است
نسل انقلاب کرده پیردوران۴۲۰۹۳۷۱۳:۱۳:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۱۵
اروپا وروسیه پشت وروی یک سکه اند تاریخ سیصدسال اخیررابخوانیدتاباورکنیدکثیف ترازاتحادیه اروپا فقط همون هم پیمان قدیمی اش روسیه است دلخوش کردن به اروپا کندن گورخودمان است لاجرم امریکابرای حفظ منافعش درمقابل اروپای موذی باآنها سازگاری اش درحدهمان منافعش می باشد اروپا وروسیه مخوف اند حتی امریکا با آنها کج دارمریض رفتارمی کند.
ناشناس۴۲۰۹۶۹۱۳:۴۰:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۵
بگذارید اروپایی‌ها در خروج از برجام پیش قدم شوند.
ناشناس۴۲۱۵۶۶۰۰:۰۸:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۶
چرا ما همیشه منفعل هستیم و همه اول باید راه داشته باشندکه زیر میز بزنند
ناشناس۴۲۲۲۷۵۱۴:۴۰:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۱۶
ما فقط نباید اول جنگ رو شروع کنیم ولی در مورد قراردادهای مثل این باید زودتر از اونا بیایم بیرون قران هم فرموده ...چون چیزی که تهش برامون می مونه فقط خفت است
ناشناس۴۲۰۹۹۲۱۳:۵۳:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۱۵
پیشنهاد بالا خواندم فقط سوال دارم ارزش پول سازمان ملل بر مبنای کدام ارز ارزش یابی بشه
اکسیر۴۲۱۰۰۰۱۴:۰۰:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۵
سلام.کاملا واضحه ک اروپا بدنبال وقت کشیه. شاید هدفشون اینه ک ایران در برجام بمونه تا انتخابات امریکا فرابرسه.اروپا در حفظ برجام جدی نیست وگرنه میتونست با توجه ب اینکه برجام توافقی جهانی است ک پشتوانه شورای امنیت هم داره علیه هر نوع اقدام امریکا اقامه دعوا کنن و......حفظ برجام با سواری دولا دولا میسر نیس و بی شک دیر یا زود برجام میمیره
ناشناس۴۲۱۳۱۰۱۹:۰۳:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۵
اقتصاد قوی داشتن برای همه کشورها هدف اصلی هست. برای ما به عنوان یک ابزار مقابله با آمریکا تعریف شده. اگر اقتصاد قوی برامون مهم هیچ وقت این همه دشمن برای خودمون درست نمیکردیم.
ناشناس۴۲۱۵۸۰۰۰:۴۱:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۶
دوستان مولفه های قدرت شعار و ارمان و عدالت خواهی و دین نیست بلکه تجهیزات نظامی قدرت اقتصادی و سیاسی و مقبولیت مردمی است مقایسه بین امریکا و ایران مشخص است کدام قدرت مندند فراموش نکنیم دوستانی که از جنگ ایران و عراق صحبت می کنند هشت سال جنگیدیم چیزی بدست نیاوردیم حتی غرامت هم نتوانستیم بگیریم بعد این همه سال تازه اب سالم به خرمشهر و ابادان رسیده
ناشناس۴۲۳۱۴۷۰۸:۴۹:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۱۷
ما با عراق نجنگیدیم که چیزی بدست بیاریم. ایران در جنگ تحمیلی فقط از خود دفاع می کرد. لطفا بیشتر مطالعه کنید.
محمد۴۲۱۷۸۹۰۹:۳۴:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۱۶
حرف زدن با دولتهای قلدر زورگو که مداکره نیست اگر قرار بود مداکره جواب دهد تاحالا باید مساله فلسطین حل شده بود ، مداکره سر کار گداشتن ایران است و نمونه ان ابن که فرانسه گفته ایران تا ماه ابان صبر کند.
ناشناس۴۲۱۹۳۴۱۱:۰۶:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۱۶
برجام یا وطن فروشی هر کسی در وزارت امور خارجه کار کند حتی ابدارچی هم باشد .می داند استکبار برای سلطه از هر حیله وترقندی و هر کسی که وطن فروش باشد استفاده می کند. حال اگر برجام قرار دادی به نفع ایران بود 1-چرا 2500 گرین کارت گرفته شده است؟ 2-چرا کشور را بامید برجام تعطیل کردید 3-چرا پول ملی را بی ارزش کردید 4- چرا فساد را گسترش می دهید 5- با برجام هر کاری می کنید چرا هنوز اصرار دارید که انحصار و فساد را ادمه دهید 6-مردمی که می بایست بدانند که متحجرین و شیفتهگان امریکا هردو دزد و وطن فروش هستند موضوع را درک کردند. افراد متعصب در هر دو گروه را باید حذف کرد .چون نرود میخ اهنین در سنگ 7- امریکا کشوری است که با هر تر فندی هر متخصص و انسان متبهری را جذب می کند .لذا محل ممکن است از هر راهی که ممکن است اجازه بدهد افراد متخصص و دانای تحصیل کرده در امریکا به کشور های خود بر گردند. افرادی که از امریکا به مملکت خود بر می گردند اکثرا بی سواد و با مدرک قلابی وحتی جاسوس هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین