بلاتکلیفی 12ساله یک قاتل در زندان

گروه حوادث الف،   3970414068

مرد جوانی که 12سال پیش در جریان از دست رفتن پول‌هایش در یک شرکت هرمی دست به جنایت زده بود پس از محاکمه به قصاص محکوم شد. اما خانواده مقتول هنوز برای اجرای حکم اعدام اقدام نکرده‌اند.

ایران نوشت:این متهم صبح دیروز با درخواست اعمال ماده 429 قانون مجازات اسلامی درباره مشخص شدن وضعیت کنونی‌اش از زندان به شعبه چهارم دادگاه کیفری منتقل شد واز قضات خواست اورا از برزخ 12ساله نجات دهند.

 رسیدگی به این پرونده از سال 85 کلید خورد. حامد با دو نفر دیگر صاحب یک شرکت را به خاطر اینکه حاضر نبود حقوق‌اش را بدهد ربودند حامد در این درگیری رئیس شرکت را با شلیک دو گلوله کشت و گریخت. پلیس پس از پیدا کردن جنازه و تکمیل تحقیقات به راز جنایت کینه جویانه پی‌برد ومتهم را بازداشت کرد.

وی در بازجویی‌ها قتل را قبول کرد و گفت: به‌خاطر شرایط روحی و مالی بدی که داشتم مرتکب قتل شدم. پدر مقتول به‌عنوان تنها ولی دم برای او درخواست قصاص کرد.حامد درحالی که اشک می‌ریخت گفت: مدتی بود به عضویت شرکت هرمی گلدکوئیست درآمده و تمام پس اندازم را از دست داده بودم.وضع مالی خوبی نداشتم و زندگی‌ام در آستانه فروپاشی بود. همه چیز را یکجا از دست داده‌بودم و هیچ مدرکی هم نداشتم. در همان روزها بود که رئیس شرکتی که در آن کار می‌کردم عذرم را خواست و گفت تو دیگر به درد من نمی‌خوری از من خواست شرکت را ترک کنم. از او خواستم تا حقوق چندین ماهم را که به تعویق افتاده بود و در مجموع ۶۰۰ هزار تومان می‌شد به من بدهد اما هر روز بهانه‌ای می‌آورد.

آخرین بار وقتی با رئیس شرکت درگیر شدم و او مرا از شرکت بیرون انداخت آنقدر عصبی شدم که تصمیم گرفتم او را بکشم.من برای اجرای نقشه‌ام از دو نفر از دوستانم کمک گرفتم. من و یکی از دوستانم روی صندلی عقب پراید نشستیم و یکی از دوستانم رانندگی را به عهده گرفت. ما به‌عنوان مسافرکش مقابل در شرکت رفتیم و رئیس را سوار کردیم تا او را به خانه‌اش برسانیم.من با کلاه و ماسک صورتم را پوشانده بودم. در حوالی مشکین دشت کرج بود که کلاه و ماسک را از صورتم برداشتم و از رئیس شرکت خواستم تا حقوقم را بدهد اما قبول نکرد. عصبانی شدم و به رویش اسلحه کشیدم و دو گلوله به سرش شلیک کردم اما دو دوستم در قتل دخالتی نداشتند.آنها فکر می‌کردند فقط قصد تسویه حساب دارم.

 این مرد جوان به قصاص محکوم شد و حکم صادره در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.

حکم قطعی شده بود که مرگ پدر مقتول به‌عنوان ولی دم موجب شد تا خواهر و برادرهای مدیر شرکت ولی دم جدید محسوب شوند.آنها هنوز درخواستشان را برای مجازات حامد مطرح نکرده بودند که در فاصله کمی یکی از برادرهای مقتول نیز به‌خاطر سانحه رانندگی فوت شد.

 این ماجرا باعث شد تا آنها پیگیر پرونده نشوند و حامد 12 سال بلاتکلیف در زندان بماند.وی از زندان نامه‌ای به قضات دادگاه نوشت و براساس اعمال ماده 429 درخواست تعیین تکلیف را مطرح کرد به این ترتیب دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

حامد که حالا ۴۲ ساله است در حالی که اشک می‌ریخت گفت: من در آن زمان جوان بودم و اشتباه کردم.باید صبر می کردم و به رئیس شرکت فرصت می‌دادم تا پولم را تسویه کند اما چون در شرایط بد مالی و روحی قرار داشتم چنین تصمیم اشتباهی گرفتم.حالا ۱۲ سال است که بلاتکلیف در زندان مانده‌ام و هر شب کابوس اعدام می بینم.من از این وضعیت خسته شده‌ام از قضات دادگاه می‌خواهم یا زودتر حکم اعدام را اجرا یا حکم آزادی‌ام را صادر کنند.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا طبق ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی برای این متهم حکم صادر کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  23. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

آخرین عناوین