رونمایی از برنامه های جدید دولت ترامپ برای مقابله با ایران

گروه جهان الف،   3970413203 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که حسن روحانی برای رایزنی و مذاکره با مقامات سوئیس و اتریش در اروپا حضور دارد همزمان اخباری منتشر می شود که نشان دهنده عزم آمریکا برای به چالش کشیدن ایران در راستای ایجاد جنگ روانی و اقتصادی برای منفعل کردن و به شکست کشاندن ایران می باشد.

رونمایی از برنامه های جدید دولت ترامپ برای مقابله با ایران

به گزارش الف، حسن روحانی از چند روز قبل به اروپا رفته تا سرانجام از بسته پیشنهادی کشورهای قاره سبز برای نجات برجام مطلع شود. بر اساس گزارش های منتشر شده پایه اصلی پیشنهاد اروپایی ها در راستای تضمین فروش نفت ایران و حفظ کانال های مالی ایران و جریان سرمایه گذاری می باشد. اما همزمان با این سفر، دولت آمریکا نیز برنامه های خود را برای مقابله با ایران عملیاتی می کند. در این بین علاوه بر آمریکا باید از همراهی برخی کشورهای عربی منطقه مانند عربستان سعودی و امارات و البته رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف ضد ایرانی نیز نام برد.

در همین راستا دونالد ترامپ دقیقاً چند ساعت قبل از آغاز سفر روحانی به کشورهای سوئیس و اتریش در روز دوشنبه، در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز عنوان کرد تمام شرکت هایی که به ارتباطات و تجارت خود با ایران ادامه بدهند با تحریم هایی از جانب ایالات متحده روبه رو خواهند شد.

بدون شک این پیامی واضح برای به شکست کشاندن سفر روحانی به اروپا و رونمایی از بسته پیشنهادی برای حفظ توافق هسته ای بوده است.

اخباری نیز درباره دستگیری افرادی بدلیل بمب گذاری در جلسه منافقین منتشر شد. همزمان بنیامین نتانیاهو نیز در پیامی از رهبران کشورهای اروپایی خواستار شد تا به ارتباطات اقتصادی و مالی خود با ایران پایان بدهند. این نوع اقدامات بدلیل تحت فشار گذاشتن اروپایی ها برای کناره گیری از تلاش برای حفظ برجام می باشد.

چند ماه قبل از خروج آمریکا از برجام نیز کاخ سفید برنامه گسترده ای را برای افزایش تولید نفت توسط کشورهای عربی برای مقابله با کمبودهای بازار آغاز کرده اند. رسانه های غربی در طول این مدت بارها از مذاکرات مقامات آمریکا با عربستان سعودی و روسیه خبر داده بودند. در روزهای اخیر نیز برایان هوک، از وزات خارجه آمریکا عنوان کرده بود بیش از 50 شرکت خارجی در حوزه های انرژی و مالی به ترک بازار ایران راضی شده اند.

گفته می شود وزارت خزانه داری با همکاری وزارت خارجه به صورت جدی در حال مذاکره با کشورها و شرکت های غربی برای قطع ارتباط تجاری و عدم خرید نفت از ایران می باشند. در این باره خبرگزاری ژاپنی کیودو از لغو سفر برنامه ریزی شده شینزو آبه به ایران خبر داده بود. اخیراً اعلام شده بود دولت ژاپن در حال مذاکره با واشنگتن برای تعیین تکلیف درباره خرید نفت از ایران بوده است. البته بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به این موضوع گفته بود: سفر نخست وزیر ژاپن به ایران به هیچ وجه در دستور کار دو کشور نبوده است.

به گزارش الف، دونالد ترامپ همزمان با خروج آمریکا از برجام بیان کرده بود که تحریم های ایران در حوزه های مختلف که بر اثر توافق هسته ای تعلیق شده بود در فرصت های زمانی سه و شش ماه برخواهند گشت. بدون شک رئیس جمهور آمریکا جنگ روانی، رسانه ای و اقتصادی گسترده ای را علیه ایران آغاز کرده که شاید دو وجه روانی و رسانه ای آن بسیار پررنگ تر باشد. رئیس جمهور آمریکا بر این تصور است تا با فشار آوردن به ایران زمینه افزایش نارضایتی و شورش های داخلی فراهم شود تا ایران حداقل مجبور به تغییر رفتار و نشستن پشت میز مذاکره برای انجام توافق های جدید شود.

اگر چه برخی بر این اعتقاد می باشند هدف نهایی نومحافظه کاران آمریکایی که با اضافه شدن افرادی مانند جان بولتون به کابینه ترامپ جریان سیاسی آنها بیش از پیش تقویت شده تلاش برای براندازی و سرنگونی سیستم سیاسی ایران می باشد؛ چرا که این آرزوی دیرینه سیاستمداران آمریکا بعد از وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357 بوده است. البته آنها چون از حمله نظامی به شدت واهمه دارند در پی این هستند تا این برنامه را از طریق دلارهای سعودی، دخالت های رژیم صهیونیستی و پیاده نظام مزدور مانند منافقین انجام دهند.

دیروز نیز رسانه ها از برنامه ریزی آمریکا و رژیم صهیونیستی و تشکیل کارگروهی مشترک برای ایجاد اغتشاش در ایران خبر داده بودند. رودی جولیانی، مشاور ترامپ در اجتماع منافقین نیز از فعال شدن افراد مرتبط با این گروه تروریستی در ایران خبر داده بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۱۹۵۹۸۰۹:۱۰:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۱۴
اگر دولت تصمیم جدی گرفته تا در برابر زیاده‌خواهی آمریکا بایستد ابتدا باید از برجام خارج شود و دوم کنوانسیون‌ها و معاهده‌های ظالمانه خارجی را از دستور کار خارج کند و در آخر به جوانان ایران اسلامی اعتماد کند و امور را به جوانان بسپارد تا شاهد ایرانی مقتدر باشیم.
ناشناس۴۱۹۵۹۹۰۹:۱۱:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۱۴
کارشناس امریکایی در گفتگو با یورونیوز: ترامپ هیچ شناختی از خلیج فارس ندارد و انجا را همانند مدیترانه تحت تسلط کامل ما تصور کرده...صریح بگویم ،اگر سپاه پاسداران تنگه را ببندد ، هیچ نیرویی حتی امریکا قادر به بازکردن ان نیست و خواهید دید که‌۴۸ ساعت بعد ، با قطع شریان انرژی ، کل اروپا فلج خواهد شد... دشمن به قدرت ایران معترف است ، اما طیف غربگرا و شبکه همکار خارجی اش در رسانه ها ،مدام ملت رو میترسونن..که وای! اگه تنگه بسته شه، نابودمون میکنن..و... اینها نگران ژن خوباشون تو غرب اند ...
ناشناس۴۲۰۱۷۶۱۹:۱۵:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۴
امثال تو هم عاشق جنگ و خونریزی هستین
ناشناس۴۱۹۶۱۲۰۹:۲۵:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۴
پس گویا برجام دستاوردهایی هم داشته و آمریکا هم در دوره اوباما اقدامات مثبتی انجام میداده؟!!!..
ناشناس۴۱۹۶۳۶۰۹:۴۶:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۴
رئیس جمهور شومن که فقط برای جلب توجه دست به کار های نامتعارف میزند و به جز باج گیری از اعراب تکفیری بدبخت و ترسو و ترساندن انها برای خود کاسبی درست کرده ولی در دراز مدت این اعراب متوجه خواهند شد
ناشناس۴۱۹۷۰۷۱۱:۰۵:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۱۴
آمریکا هیچ وقت هیچ غلطی نمی تواند بکند باید یک فکری به حال غضنفرها کرد...
ناشناس۴۲۰۳۲۷۲۱:۴۸:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۴
بله درسته ، باید مواظب غضنفرهای منفی زن بود.
ناشناس۴۲۱۷۶۷۰۹:۱۸:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۱۶
ترامپ های داخلی از ترامپ آمریکایی خطرناکترند .
محمد.س۴۱۹۷۴۵۱۱:۳۹:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۱۴
سیستم وزارت خارجه به شدت منفعلانه داره عمل می کنه. با توجه به شرایط فعلی ؛ خود رئیس جمهور هم باید در زمینه پاسخگویی و مقابله با جنگ روانی دشمن ، فعال تر عمل کنه. حتی توئیتری و غیره
شهروند۴۱۹۸۵۵۱۳:۰۸:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۱۴
خوب چکارباید کرد عقل کل!؟
ناشناس۴۱۹۹۵۶۱۴:۱۵:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۴
رونمایی از برنامه برخی مسئولان برای ضربه به تولید ایران: دلار 4200 تومنی!
پیمان۴۲۱۰۰۴۱۴:۰۵:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۱۵
جک نگو دلال! دلار 4200 تومانی الان ارزونه مثلا؟
ناشناس۴۲۰۰۷۷۱۶:۲۵:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۴
ترامپ تجربه آمریکا در عراق، افغانستان، لیبی را دارد اوضاع ما نیز بی شباهت به آنها نخواهد بود
ناشناس۴۲۰۱۵۴۱۸:۴۵:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۱۴
ملت بزرگ ایران پوزه ترامپ و همدستان تبهکارش را به خاک خواهد مالید. انشاالله
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین