غرب معنی پیام سردار سلیمانی را بفهمد / واکاوی یک تهدید / آمریکا با نفت 200 دلاری چه خواهد کرد ؟

محمد کاظم انبارلویی گروه سیاسی الف،   3970413174 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
غرب معنی پیام سردار سلیمانی را بفهمد / واکاوی یک تهدید / آمریکا با نفت 200 دلاری چه خواهد کرد ؟

 هشدار رئیس جمهور به غرب بویژه آمریکا در مورد اینکه اگر قرار باشد نفت ایران صادر نشود، نفت هیچ کشوری در منطقه صادر نخواهد شد، بازتاب وسیعی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت.

مفهوم این تهدید آن است که کسانی که می‌خواهند جای خالی  نفت ایران را در بازارهای جهانی پر کنند اولین دریافت کننده پاسخ ایران خواهند بود. مفهوم دیگر این تهدید آن است کسانی که بانی مسدودسازی صادرات نفت ایران هستند از پاسخ ایران بی‌ نصیب نخواهند بود. امروزه 40 درصد انرژی جهان از منطقه ما تامین می شود. اگر جلوی صادرات نفت ایران گرفته شود، جلوی صادرات دیگر کشورها به طور طبیعی گرفته خواهد شد. بستن تنگه هرمز فقط یک راه حل است. راه‌ حل‌ های دیگری وجود دارد که با توجه به توان نظامی ایران شاید سهل الوصول تر از بستن تنگه هرمز باشد.

این تهدید رئیس جمهور هم شنیدنی است که خطاب به آمریکا گفت :«جلوی صادرات نفت ایران را بگیرید تا  نتیجه ‌اش را ببینید!» ده‌ها مرکز پژوهشی و آینده‌ پژوهی در واشنگتن وجود دارد که ترامپ می تواند همین سوژه را به آنها بدهد و از آنها بپرسد با عملی شدن تهدید رئیس جمهور ایران قیمت نفت در بازار انرژی چه نرخی پیدا می‌کند و با این نرخ وضعیت اقتصاد اروپا و آمریکا و برخی کشورهای گروه 7 چه می شود؟ همچنین ترامپ می تواند از پنتاگون صورت حساب جلوگیری از این اقدام ایران را اگر عملی باشد، بپرسد و نیز از وزارت خزانه ‌داری آمریکا بپرسد آیا توان تامین مالی آن را دارد؟! ترامپ می‌ تواند از جامعه‌ شناسان بپرسد با جنگی که پدید آمد آیا مردم آمریکا پس از جنگ ویتنام و عراق و سوریه تاب تحمل نتایج حاصل از آن را دارند؟

ترامپ و باند فاسد کاخ سفید امروز باید از خود بپرسند موضوع تحریم ها را تا کجا می خواهند پیش ببرند/ آنها که نام این تحریم ها را "فلج کننده" گذاشته اند، فکر می  کنند دولت و ملت ایران می ‌نشینند و فقط نگاه می‌ کنند، ببینند چه وقت "فلج" خواهند شد.

ترامپ در تامین ثروت آمریکا و پرکردن چاله چوله‌ های کسری بودجه این کشور، جنگ تعرفه‌ ها را راه انداخته و نسبت به آن هم مُصر است. اینکه تا کجا می تواند آن را مدیریت کند، خیلی جای بحث دارد.

ترامپ امروز دست در جیب اروپا، چین و کانادا، دارد  و بی‌ شرمانه به بهانه تعرفه‌ ها دزدی می ‌کند. آیا فکر می کند آنها هم می ‌نشینند نگاه می کنند و هیچ عکس ‌العملی در این دزدی آشکار نشان نمی‌ دهند. رئیس جمهور چین به ترامپ صریح گفته؛ در فرهنگ چین مشت را با مشت جواب می ‌دهند. این پاسخ کشوری است که آمریکا 1150 میلیارد تومان به خاطر خرید اوراق قرضه به آن بدهکار است. این پاسخ نشان می‌ دهد چینی ها هر شوخی‌ ای را می ‌پذیرند جز شوخی ناموسی! تعرفه 200 میلیارد دلاری آمریکا علیه چین یک شوخی زشت ناموسی در حوزه اقتصاد است. چینی ها زیر بار آن نمی روند.

در اروپا هم چنین است. البته ما کاری به دعوای آمریکا و اختلاف آنها در جی 7 نداریم چون اساسا به ما  مربوط نیست اما آمریکا و جی 7 باید بدانند شوخی ترامپ با ایرانی ها تا سرحد به صفر رساندن صادرات نفت ایران به آمریکا و گروه جی 7 مربوط است، آنها پس از اقدام و پاسخ ایران به این شوخی بی ‌مزه، باید به این سوال پاسخ دهند با قیمت نفت بشکه‌ ای 200 دلار چگونه می‌ توانند اقتصاد جهان را اداره کنند؟

پیام استقبال سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس از مواضع اخیر رئیس جمهور می تواند برای محافل تصمیم گیر در غرب، معنی دار باشد. اگر این محافل معنای واقعی این پیام را نگیرند معلوم است در فهم آنچه قرار است اتفاق بیفتد واقعاً عاجز هستند.

 

دیدگاه کاربران

نيما۴۱۹۰۳۲۱۹:۰۱:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۳
سال ۹۰ هم گفتن تنگه هرمز را می بندیم
ناشناس۴۱۹۲۵۱۲۲:۰۳:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۱۳
بهرحال امریکا اکنون توانمندی صادرات نفت را دارد و در دراز مدت هم از نفت گران بدش نمی اید ۱- تقریبا بیش از نیازش توان تولید نفت دارد و حتی توانایی صادرات را نیز دارد این وضعیت با توجه به تکنولوژیهای جدید و مدرن حفاری نفتی برای امریکا بوجود امده است ۲- افزایش قیمت نفت به ۲۰۰ دلار موجب رضایت امریکا و روسیه هم هست با عدم توانایی صادرات کشورهای خلیج فارس موجب اقزایش تا ۲۰۰ و حتی بیشتر خواهد شد کهبزرگترین ضربه به اقتصادهای چین - هند - ژاپن - اروپا - خواهد بود که جدا از منافع ملی امریکا و حتی روسیه نیست ۳- البته طبیعی است که همین کشورهای ضربه پذیر دنبال چانه زنی با امریکا باشند تا مواضع نفتی اش را علیه ایران تعدیل نماید ۴- بنظر میرسد مدیریت کشور و دیپلماسی و سیاست ایران باید بک بررسی همه جانبه نسبت به وضعیت بلند مدت جهان اوضاع اقتصادی امریکا و سایر کشورهای اصلی جهان و همینطور تحمل و توانایی و قدرت ضربه پذیری کشور خودمان با توجه به شرایط اجتماعی و نارضایتی ملی ناشی از انواع مفاسد اقتصادی و گرانیها و تورم و افزایش قیمت مسکن و اجاره بها ووووووووووو بنماید .
ناشناس۴۱۹۴۲۶۰۱:۱۸:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۴
من نیز دست حاج قاسم را میبوسم که نامه اش به موقع بود .
ناشناس۴۱۹۴۳۷۰۱:۳۹:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۱۴
دوستان جوگیر ، ظاهرا از خط لوله فجیره اطلاعی ندارند که سالهاست برای جلوگیری از همین خطر به بهره برداری رسیده ، یادمان باشد اگر تهدید بستن تنگه هرمز عملی شود که بعید است ، آنوقت است که اجماع بین المللی تشکیل و ذیل بند ۷ منشور ملل همان جنگ و تخریب زیر ساخت ها و .... ،
ناشناس۴۱۹۸۰۶۱۲:۳۴:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۴
چون استخراج نفت شیل هزینه برتر از نفت معدنیه، آمریکا هیچ وقت توانایی صادرات نفت رو وقتی قیمت نفت پایین باشه نخواهد داشت. حرفهای ترامپ هم فقط برای دلخوشی مردم آمریکاست تا از بالا رفتن قیمت بنزین معترض نشن و الا با بالا رفتن قیمت نفت و با توجه به انباشتگی ذخایر استراتژیک آمریکا در دوره ارزانی نفت، هیچ کس به اندازه ترامپ خوشحال نخواهد شد...
ناشناس۴۱۹۸۸۵۱۳:۱۹:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۴
تنگه هرمز فقط صدور نفت را مختل نمی کند صدها کشتی تجاری هم دچار اختلال می شوند !
ناشناس۴۱۹۴۲۹۰۱:۲۱:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۴
کاربران به این منفی های که دادند توجه نکنند در یک سایتی خواندم .دشمنان به ویژه عربستان پول خرج کرده تعداد کاربرانی را سازمان دادند تا در فضایی مجازی بر علیه ایران رای بدهند
ناشناس۴۱۹۰۳۴۱۹:۰۴:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اگه قیمت بره بالاتره برای امریکا بهتر هست. چون تولید نفت براش اقتصادی میشه. علاوه بر این سرمایه گذاری در حوزه انرژی پاک زیادتر میشه.
ناشناس۴۱۹۰۵۹۱۹:۲۳:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۳
دمت گرم.
ناشناس۴۱۹۰۸۱۱۹:۳۹:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۱۳
ولی زندگی در آمریکا مختل میشه.
ناشناس۴۱۹۰۸۷۱۹:۴۲:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۱۳
آمریکا و شرکتهای غول آمریکایی خودشان بزرگترین مصرف کننده نفت هستند.
ناشناس۴۱۹۸۱۲۱۲:۳۷:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۱۴
اونها در قبال مصرف نفت محصولاتی تولید می کنن که چند برابر براشون آورده داره. مثل ما خام فروش نیستن...
ناشناس۴۱۹۲۲۴۲۱:۳۲:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۳
تولید نفت شیل شبیه منابع متعارف نیست که به سرعت امکان تولید داشته باشد. مدت زمان سرمایه گذاری و بهره برداری از آنها چند برابر منابع متعارف است. در نوسانات چند ماهه هرگز سرمایه گذاری و تولید نخواهد شد‌.
ناشناس۴۱۹۳۹۶۰۰:۴۵:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۱۴
تاسیسات نفت و گاز شیل آمریکا و کانادا مستقر و آماده بهره برداری است. به همان سرعتی که در زمان افت قیمت نفت از دور خارج شدند، با افزایش قیمت نفت به همان سرعت برمیگردند و کاهش عرضه را جبران می کنند
ناشناس۴۱۹۸۹۳۱۳:۲۴:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۴
اولا فقط بحث جبران کاهش عرضه نفت نیست نوع نفت وتقاضای بازار برای آن هم مهم است دوما اگر آمریکا توان جبران کمبود نفت را داشت دست به دامان عربستان نمی شد .
ریوف۴۱۹۲۶۵۲۲:۲۳:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۳
تفت فقط انرژی و بتزین نیست . نفت و صنایع پتروشیمی بزرکترین صنایع تولید مواد اولیه برای صنایع دیگر هستند . نکته ی بعد به نطرت نفت خاورمیانه با سهم 40 درصدی تاثیری می تونه تولید نفت امریکا براش داشته باشه؟
ناشناس۴۱۹۸۱۷۱۲:۴۲:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۱۴
بازارهای مصرفی نفت محدود هستن و آمریکا همیشه یکی از بزرگترین مصرف کننده ها بوده. با تولید کننده شدن آمریکا، هم این بازار از دست میره و هم یک رقیب جدید توی بازار فروش پیدا میشه که البته برای منافعش از انجام هیچ کاری ابایی نداره. به نظرت ممکنه بی تاثیر باشه؟!!!
ناشناس۴۱۹۸۸۸۱۳:۲۱:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۱۴
پس چرا الان آمریکا برای پایین آوردن قیمت نفت عربستان را تحت فشار گذاشته ؟
ناشناس۴۱۹۰۳۶۱۹:۰۷:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۱۳
امریکا باید بداند که موشک های ایران بر ۴۰ درصد انرژی جهات احاطه داره مسوولین باید اینو به صورت خیلی دیپلماتیک بگن
داریوش۴۱۹۰۴۶۱۹:۱۴:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۱۳
امریکا نفت چهل دلاری از خلیج مکزیک می فروشد . ایران با نان و برنج و روغن چه خواهد کرد ؟
ناشناس۴۱۹۸۱۹۱۲:۴۴:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۱۴
کافیه مسئولین همت کنن و حداکثر طی یک دهه توی تولید محصولات استراتژیک به خودکفایی برسیم. نه اینکه فقط شعارش رو بدیم...
ناشناس۴۱۹۰۵۴۱۹:۲۰:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۳
احسنت ، مرگ یکبار ، شیون هم یکبار . هیچکس موافق تداوم شرایط روانی و آثار منفی آن یعنی مرگ تدریجی نیست و انشاء الله توی این بازی chicken game یا همون بازی ترسوها که ترامپ راه انداخته ، با هشیاری مردم و باکمترین هزینه ، بدون نیاز به هیچ درگیری و جنگی ترامپ مجبور میشه از سر راه ایران کنار بره . سابقه اخیر کره شمالی هم این را ثابت کرده ، ترامپ یک دلال است و وزیر دفاعش یعنی اقای متیس هم میدونه امریکا نمیتواند وارد درگیری نظامی بشه که پاسخش داده بشه و درحال مخالفت با ترامپ است. به سابقه چندین سال اخیر امریکا توجه کنیم که درجنگهایی وارد شده که با پاسخ دهنده محکم و با اراده ای روبرو نبوده ، عراق و افغانستان نمونه های بارز آن هستند . ارتش امریکا فعلا در حد یک لولو سرخرمن تجهیز شده و اساسا تحمل هیچگونه خسارت بویژه در بخش نیروی انسانی را ندارد ، نگاه کنیم که شرکت BLACK WATER به چه دلیل ایجاد شده است . این شرکت درحقیقت نیروی نظامی زمینی امریکاست که مجبور است که نیروی انسانی مزدبگیر یا حرفه ای برای جنگیدن ازسراسر دنیا استخدام کند ، دلیلش هم روشنه . که البته کارکرد این نیروها هم در عراق و هم اکنون در یمن هم معلومه و مزید اطلاع یک از فرماندهان ارشد نظامی امریکایی که عضو این شرکت هست چند روز پیش بدست انقلابیون یمن به اسارت گرفته شده ، وقتی فرمانده ارشد به اسارت در بیاید تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. ما فقط با ایستادگی ، با کمترین هزینه و بدون درگیری نظامی پیروز این دوران خواهیم بود به شرط اینکه منفعل نشویم و با سروصدای روانی ترامپ خود را نبازیم ، ترامپ یک تاجر است و سرمایه دار و سرمایه داری هم اولین نیازش امنیت خودش و متحدانش هست و هیچوقت وارد هیچ جنگی نخواهد شد و با این سروصدا فقط می تواند ترسوها را از سر بردارد بدون هیچ هزینه نطامی.
ناشناس۴۱۹۰۵۸۱۹:۲۳:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۱۳
شما این سوال را پاسخ دهید: چین با نفت 200 دلاری چه خواهد کرد؟ آیا در برابر عامل ایجاد این قیمت سکوت خواهد کرد؟
ناشناس۴۱۹۱۰۵۱۹:۵۳:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اگر نفت 200 دلار شود چین به دنبال آغاز کننده این جنگ روانی یعنی آمریکا هست نه ایران
ناشناس۴۱۹۱۲۰۲۰:۰۷:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۱۳
برجام را حفظ خواهد کرد.
ناشناس۴۱۹۱۴۷۲۰:۲۶:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۳
غصه نخور چین مجبور میشه نفت ایران رو 150 دلار بخره. هم نفت فروختیم هم دوبرابر قیمت فروختیم هم سر چین منت گذاشتیم که داریم 50 دلار زیر قیمت میدیم.
شیرازی۴۱۹۰۸۵۱۹:۴۱:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۳
عربستان و روسیه و آمریکا در حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز تولید دارند و بالا رفتن نفت برای آمریکا که بالاترین مصرف انرژی در جهان را دارد در دراز مدت به صرفه نخواهد نبود.ترامپ هم یک قمار باز دلال و تشنه شهرت جهانی است.حتی در صورت تحدید باید در طرف دیگر مذاکره را نیز پیش برد.
حران۴۱۹۰۹۱۱۹:۴۵:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۱۳
امام خمینی: اگر ابرقدرت ها در برابر دین ما بایستند در برابر همه دنیای آنها می ایستیم. فقط بستن تنگه هرمز که نیست خیلی راحت مجاهدان یمنی پالایشگاه‌های شکم باره‌های کشورک‌های خلیج فارس رو هدف قرار میدن :)
ناشناس۴۱۹۱۰۲۱۹:۵۲:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۱۳
به مرتجعین عرب منطقه فهمانده شود که آنقدر مکان های حیاتی دارند که در صورت همپیمانی با آمریکا و خصومت با دولت و ملت ایران از دست داده و به زانو در خواهند آمد .
majid r۴۱۹۱۰۶۱۹:۵۳:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۳
تمام کامنتهای درست عزیزان ، این رو ثابت می کنه که هیچ وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد. ترامپ هم مثل اوباما عقب نشینی خواهد کرد یا کلا از سپهر سیاسی آمریکا حذف خواهد شد. همینطور که مثلا اول می گفتن اسد باید برود حالا با ماندنش هیچ مشکلی ندارند ، آمریکای زمان ترامپ هیچ مشکلی ندارد. احسنت به رئیس جمهور ، پاسخ جنگ روانی رو باید با جنگ روانی داد. برای پایان دادن به این جنگ روانی که روی قیمت نفت هم تاثیر داره کشورهای مثل چین و اتحادیه اروپا برای حفظ برجام بیشتر تلاش خواهند کرد. (چون هزینه اش به مراتب کمتر است)
محمد۴۱۹۱۱۶۲۰:۰۴:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۱۳
این حرف را باید مردان عمل بزنند اگه این رییس جمهور دل احمدی نژاد را داشت این اتفاق نمی افتاد که آمریکا بگه من نفت ایران را به صفر می رسانم این تحدید روحانی در واقع نوعی هشدار با اروپایی ها است
ناشناس۴۱۹۲۵۸۲۲:۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۳
لطفاً سلام من را به سردار سلیمانی برسانید
ناشناس۴۱۹۸۲۸۱۲:۴۷:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۱۴
الان دوستانی که با این نظر مخالفت کردن یعنی می خوان خداحافظی شون رو به سردار سلیمانی برسونن؟!!!! آقا شما را بخیر و ما را به سلامت. برین همونجایی که دوستش دارین و آخرش هم بگین ما از مغزهایی (!!!) هستیم که از ایران فرار کردیم. شاید هم اصلا همونجایین؟!!! اهلا و سهلا...
توكل۴۱۹۴۷۱۰۲:۵۵:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۴
دوستانی که میگن آمریکا روزانه ۱۰ میلیون بشکه تولید میکنه و نیازی به نفت خلیج فارس نداره،به اطلاعتون برسونم،همین امروز میزان مصرف نفت آمریکا حدود ۲۱ میلیون بشکه در روز هستش،یعنی عملا ۱۱ میلیون بشکه کم داره برای مصرف،در ثانی اگر آمریکا میتونست در حوزه آمریکا انرژی خودش رو تامین کنه لازم نبود بیاد صدها میلیارد دلار در خاورمیانه خرج کنه تا بر نفت خلیج فارس مسلط بشه،پس شک نکنید امریکا و اروپا که سر جمع حدود روزانه ۴۰ میلیون مصرف دارن اولین کشورهایی هستن که دچار بحران انرژی میشن
ناشناس۴۱۹۴۹۴۰۵:۱۱:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۱۴
به گزارش اسوشیتدپرس، «بیل اربن» سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت نیروهای آمریکایی و متحدان منطقه‌‌ای این کشور «آماده تضمین آزادی تردد دریایی و گردش آزاد تجارت حسب مجوزهای قوانین بین‌الملل هستند.»
ناشناس۴۱۹۸۷۸۱۳:۱۴:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۴
ما بجه های جنگ گ هستیم هی ترسی ندازیم هر کشوری ادعا کند پوزه اش به خاک میمالیم به فرماندهی رهبر عزیز وسردار سلیمانی
ناشناس۴۲۰۸۳۶۱۱:۵۴:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۵
این سران مرتجع عرب کی می خواهند بفهمند که همپیمانی با آمریکا برای ضربه زدن به مردم ایران برایشان سودی ندارد ، تمام مراکز نظامی ، اقتصادی ، حیاتی ، ...آنان در تیر رس راکت های ایران می باشد . امارات ، کویت ، .....بهوش باشند و در زمین آمریکا بازی نکنند اگر بواقع مسلمانید بیایید با اخوت اسلامی کینه توزی ها را بدور ریخته و اجازه ندهید آمریکا منابع ارزی شما را نابود سازد بلکه آنرا در جهت بهبود زندگی و رفاه مسلمانان جهان هزینه کنید .
سعید روشن کرمانشاهی۴۲۰۹۴۶۱۳:۲۱:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۵
برادر عزیز !؟ درقرن حاضر برخلاف قرنها قبل ، حرف اول را درجهان قدرت های اقتصادی ومیزان رشد ونفوذ در اقتصاد جهانی را می زنند نه صدای گلوله ها و توپ ها ..این را کی میخواید متوجه بشوید !اگر قدرت اقتصادی و میزان نفوذ اقتصادی وتاثیر گذاری خودرا بربازار جهانی بالا ببریم تعیین کننده ایم والا شعاردهنده ای ناتوان وپرسروصدا.
پیمان۴۲۱۰۱۱۱۴:۱۰:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۱۵
مگه دلار یهو 3 برابر شد تو ایران مردم چیکار کردن؟ آمریکا هم با نفت 200 دلار همون کارو بکنه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  15. اسراییل چه باید بکند؟ 

  16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین