آخرین اخبار وزیر صنعت از مصوبه تجاری دولت

گروه اقتصادی الف،   3970413117 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

شریعتمداری خبر داد که دارندگان کارت های تجاری باید بر اساس مصوبه امروز دولت عمل کنند.

آخرین اخبار وزیر صنعت از مصوبه تجاری دولت

به گزارش ایسنا،محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز هیات وزیران یکی از مباحثی که مطرح شد، موضوع اصلاح آیین نامه اجرایی صدور کارت بازرگانی در اتاق های بازرگانی صنایع و معادن سراسر کشور بود.

وی ادامه داد: بر اساس این آیین نامه روش های صدور کارت به سه دسته ؛ کسانی که برای سال اول کارت بازرگانی دریافت کردند،کسانی که برای سال دوم کارت گرفته اند و کسانی که برای سومین سال برایشان کارت صادر شده است تقسیم شده اند. برای این سه گروه آیین نامه اجرایی سقفی مشخص و معین کرده است که دارندگان کارت بازرگانی سال اول تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار و دارندگان کارت تجاری در سال دوم تا سقف ۲میلیون دلار و بعد از آن بدون محدوده استفاده از کارت بازرگانی را خواهند داشت.

شریعتمداری سپس گفت: رسیدگی به جرایم تخلفات صورت گرفته در امور تجاری بر اساس آیین نامه اجرایی مصوب امروز دولت بر عهده کار گروهی قرار گرفت که با تصویب آن کارگروه تعلیق یا ابطال کارت بازرگانی صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد:امکان واگذاری کارت بازرگانی و استفاده از آن بر اساس آیین نامه اجرایی توسط دارندگان غیر از کارت ممنوع شد.

 شریعتمداری همچنین گفت: سپردن کارت بازرگانی به صورت وکالتی برای عملیات اداری همچنان مقدور است، آنهایی که به وکالت از صاحب کارت بازرگانی فعالیت می‌کنند آیین‌نامه اجرایی متضامنا مشارکت داده است و آنها در قبال فعالیت‌هایی که می‌کنند مسئول هستند.

وی ادامه داد: به این ترتیب هم در صدور کارت‌های بازرگانی و هم در تمدید کارت‌های بازرگانی ضوابط و مقررات جدیدی توسط اتاق‌های بازرگانی سراسر ایران به کار گرفته می‌شود که نظم کامل‌تر و جامع‌تری برای واردات کالا در کشور داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسسش که آنهایی که جنس را ارزان خریدند و گران فروختند، چطور پیگیری می‌شود، گفت: بر اساس دستور رییس‌جمهور محترم ما فقط لیست کالاهایی که در زندگی مردم نقش و اثر بیشتری دارند به ویژه کالا و ملزوماتی که در تولیدات کالاهای اساسی نقش دارد را تقدیم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کردیم. بانک مرکزی که مسئول و دارنده اطلاعات تخصیص ارزهای 4200 تومانی است و همچنین مسئول و دارنده لیست واردکنندگان یا تامین شدگان ارز 4200 تومانی است نسبت به انتشار اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کننده اقدام کرده است. بعدا با تقاضای بانک مرکزی کدهای HS نظام هماهنگ شده گمرکی مجددا طی لیستی خدمت دکتر سیف اعلام شد.

وی ادامه داد: لیست ارزهای 4200 تومانی در واردات خودرو به استحضار مردم شریف‌مان رسید. وقتی ارز 4200 تومانی در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد در ترابندی‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. آنها مکلفند بر مبنای ضوابط و اصول سازمان حمایت از مصرف‌کننده که بر اساس تصمیم اخیر رییس‌جمهور محترم تنها مرکز تعیین قیمت در کشور است، قیمت‌گذاری کنند. سازمان حمایت مکلف است هم شکایت‌های واصله و هم تخطی از رعایت ضوابط و مقررات قیمت‌گذاری را رسیدگی فوری کند و به تعزیرات معرفی نماید.

شریعتمداری همچنین گفت: این سازمان اگر به تخلفی رسید باید به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش کند و تعزیرات حکومتی هم مرجعی است برای رسیدگی به مواردی که عرض شد.

وی خاطرنشان کرد: ‌در رابطه با ارز 4200 تومانی که در اختیار واردکنندگان کالاهای اساسی قرار می‌گیرد که با یارانه‌ای که دولت در اختیارشان قرار می‌دهد عملا با ارز 3800 تومان کالا وارد می‌کنند ناظران مقیم و مستقری از سازمان حمایت از مصرف‌کننده و هم سازمان تعزیرات حکومتی دارند که نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۱۸۴۳۲۱۴:۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۱۳
چهره های تکراری.. ایشان همیشه وزیر بودند و همیشه ایران را در سطح ببر اقتصادی اسیا پیش بردند بنده حاضرم شرط ببندم ایشان ..
شاهرخ۴۱۸۷۶۷۱۶:۲۸:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۳
واقعا قحط الرجاله.....
ناشناس۴۱۸۹۰۲۱۷:۴۲:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اگر نسبتهای سببی و نسبی ایشان را بدانی متوجه خواهی شد که چرا همیشه وزیرند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین