موافقت مجلسی‌ها با استیضاح ربیعی

گروه اقتصادی الف،   3970413057 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت:فضای مجلس با استیضاح ربیعی کاملاً موافق است.

موافقت مجلسی‌ها با استیضاح ربیعی

به گزارش تسنیم، حسین مقصودی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با 70 امضا به هیئت‌رئیسه قوه مقننه خبر داد و گفت: این طرح از سوی هیئت‌رئیسه پارلمان به کمیسیون تخصصی برای بررسی بیشتر ارجاع شده است.

وی ادامه داد: عدم توجه به برنامه‌های اعلامی، امنیت  شغلی کارگران،مشکلات بیمه روستائیان و قالیبافان، عدم تعامل با بیمه‌گزاران، مشکلات سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های وابسته، مشکلات شستا، عدم توجه به استفاده از مدیران جوان، عدم برنامه و چشم‌انداز شفاف و عملی برای کارگر و کارفرما، عدم توجه به سیاست‌های کلان کشور و برنامه‌های اقتصادی کشور از جمله محورهای این طرح استیضاح است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه فضای مجلس با استیضاح ربیعی کاملاً موافق است، اظهار داشت: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند وزیری جوان، کارکشته و پرانرژی با تیمی جدید، فنی و آشنا با مشکلات و احساسات جوانان می‌خواهد. و امیدواریم رئیس جمهور این دو اصل را سرلوحه کار خود در اصلاح وزارت خانه و معرفی وزیر جدید قرار دهد.

 متن کامل طرح استیضاح وزیر تعاون به‌شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراماً با آرزوی توفیق برای حضرت‌عالی و همکاران شما با توجه به اصل 89 قانون اساسی و ماده 227 و 228 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با توجه به نارضایتی‌های شدید مردم، کارگران و بازنشستگان و بررسی عملکرد جناب آقای دکتر ربیعی، وزیر محترم کار، رفاه و تامین اجتماعی و ارتباط مستقیم عملکرد این وزارتخانه با این نارضایتی‌ها، خواهشمند است دستور دهید استیضاح وزیر مذکور را با توجه به مواد زیر، طبق مفاد قانون و آئین‌نامه داخلی، سوگندنامه نمایندگان محترم و اعضای هیئت رئیسه در دستور کار فوری قرار دهید. موارد استیضاح:

1 ــ ازهم‌گسیختگی‌ این وزارتخانه عریض و طویل که قسمت عمده اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برعهده این وزارتخانه می‌باشد، اما این وزارتخانه در زمان مدیریت جناب آقای ربیعی بیمار و ناتوان شده است

2 ــ عدم توجه عملی در به‌کارگیری جوان در پست‌های حساس و مدیریت‌های کلان این وزارتخانه

3 ــ  عدم توجه عملی به بخش تعاونی کشور و عدم تحقق سهم 25درصدی بخش تعاون از اقتصاد کشور طبق برنامه 5ساله

4 ــ عدم تدوین و تصویب و اجرایی کردن سند کار شایسته، نظام‌مند و توانمند

5 ــ اوضاع معیشتی و رفاهی بازنشستگان بیمار و ناتوان هر روز شرایط بدتری به خود می‌گیرد

6 ــ اوضاع مدیریت اقتصادی و درآمدزایی در شستا، سازمان تامین اجتماعی بیمار و ناتوان است

7 ــ عدم‌اجرای قانون در خصوص بازنشستگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر و ایجاد فضای بدبینی و بی‌اعتمادی به مدیران و نمایندگان و مسئولان و نهایت بدبین شدن مردم به نظام

8 ــ عدم‌توجه مقام عالی وزارت به وعده‌ها، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در سطح کلان کشور و حوزه‌های انتخابیه

9 ــ نرخ بیکاری در کشور افزایش یافته است

10 ــ اوضاع معیشتی کارگران وخیم است، بعضاً کارگران ماهها است که حقوق دریافت نکرده‌اند و امنیت شغلی ندارند، حمایت کاربردی از کارگران نمی‌شود، کارگران از 8 ساعت رسمی بیشتر کار می‌کنند و طبق نرخ رسمی قانونی حقوق دریافت نمی‌کنند و بعضاً سال‌ها است که عیدی دریافت نکرده‌اند که در این زمینه وزیر محترم نه کاری انجام داده و نه برنامه‌ای دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۱۷۸۸۲۱۰:۰۳:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۳
...دولت خصوصا وزارت بهداشت برای تصاحب کامل تامین اجتماعی ربیعی را بعنوان مانع برمیدارد در واقع او قربانی زیاده خواهی وزرات بهداشت برای تامین بودجه طرح غیرکارشناسی تحول سلامت میشود
مودی۴۱۷۸۸۷۱۰:۰۵:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اگه واقعا این استیضاح شکل بگیره دو معنی بیشتر نمیتونه داشته باشه.... اول اینکه مجلس اینقد از ماجرا دور است که در فضای فعلی که ... میدانند اشکال از وزارت صمت و اقتصاد و راه وشهر سازی و بانک مرکزی ست آدرسی کاملا اشتباه را میروند و نشان میدهند که اصلا از ممکلت خبر ندارند.... ( البته این موضوع بعید است) دوم اینکه ... با دادن آدرس اشتباه و ... باز هم مانند دفعات قبل بدنه اصلی مقصر وضعیت اقتصادی را در حاشیه امن نگه دارد ولی از آنجاییکه بخاطر فشار افکار عمومی مجبور به نشان دادن حرکتی هست دست به این کار زده است. البته یک احتمال سومی را هم میتوان در نظر گرفت و آن اینکه ربیعی به مانند ..و .. و .. و ..یا پشتوانه ی ..قوی ندارد که از وی در مجلس حمایت کند و یا هم مانند آنها نمیخواهد یا نمیتواند با لابی گری و دادن امتیازهای شخصی و .... نمایندگان مجلس را از استیضاح منصرف کند. لطفا منتشر کنید.
ناشناس۴۱۷۸۹۷۱۰:۱۴:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اختصاص ارز برای واردات کالایی که امکان تولید آن در داخل هست و شاید فقط به واردات مواد اولیه نیازمند باشد برای چیست؟ چه کسی پاسخگوست؟
ناشناس۴۱۷۹۱۸۱۰:۲۵:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۱۳
کل کابینه را هم تغییر دهید اتفاقی نمی افتد چون این مملکت تولید ندارد توریسم ندارد و.. به تبع ان اقتصاد ندارد چند میلیون بشکه نفت و مواد خام معدنی فروخته می شود و امور جامعه به سختی می گذرد با توجه به این موضوع به جای تعامل با دنیا یا به عبارت بهتر مشتریان و .... تا زمانی که چنین وضعی داریم عوض کردن ربیعی و روحانی و احمدی نژاد هیچ معجزه ای در بر ندارد.
ناشناس۴۱۷۹۴۴۱۰:۴۳:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۱۳
لابد دوباره میخوان بهش رای بدن و توی پست وزارت ابقاش کنن... کاش تعطیلات رسمی مجلس بیشتر از چیزی که الان هست، بود. یا لااقل آقایون زمان بیشتری رو برای سرکشی به حوزه های نمایندگی بجای ...های توی مجلس مجبور بودن صرف کنن...
ناشناس۴۱۷۹۷۲۱۱:۰۱:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۱۳
کارهای تکراری و بیثمر
ناشناس۴۱۷۹۷۷۱۱:۰۲:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۱۳
همه وزرای بی کفایت را استیضاح و محاکمه کنید
omid۴۱۷۹۷۸۱۱:۰۲:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۱۳
متن استیضاح خیلی خوبه،فقط امیدوارم این کامنت رو که میزارم توسط نمایندگان دیده بشه و مطرح بشه تو استیضاح دررابطه با از هم گسیختگی این سازمان عریض و طویل یک مشت نمونه خروار عملکرد چهار نهاد پولی زیر نظر این وزارتخانه و ایشان یعنی بانک توسعه تعاون که از بابت ربا خواری دست بانکها و موسسات غیر مجاز رو هم از پشت بسته،صندوق کار افرینی امید،بانک رفاه کارگران وصندوق ضمانت بخش تعاون،واقعا جناب وزیر بیان روشن کنن این چهار نهاد پولی چه کار در رابطه با ماموریت هاشون انجام دادن بجز اینکه فقط عده ای از پول بیت المال اونجا سوءاستفاده کرده و حقوق بگیر نجومی شده اند،یک وزارت خانه دولتی و چهار بانک وموسسه پولی؟!!!کجای دنیا اینچنین هست؟آیا این مطابق با سیاست های کلی اصل 44قانون اساسی است؟این چهار موسسه وبانک بغیر از هزینه برای بیت المال و از طرفی ربا خواری چکار کرده اند،مثلا بانک توسعه تعاون که برای حمایت از بخش تعاون بوجود آمد الان ساختمانهای آنچنانی دایر کرده و سو دتسهیلات 34-35درصد میگیرد و باز هم زیان ده هست،این موسسات یا باید بسته شوند یا ادغام هیچ دلیلی ندارد یک وزارت خانه 4 بانک و موسسه پولی داشته باشدو با این همه بریز و بپاش در زمان مشکلات اقتصادی هم روی دست دولت و هم مردم هزینه بگذارد.
ناشناس۴۱۸۰۲۳۱۱:۱۹:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱۳
بیکاری بیشتر از اینکه به وزارت کار ربط داشته باشته تابع شرایط اقتصاد کلان کشور هست .اینکه حقوق کارگر رو دیر پرداخت می کنند ربطی به وزیر نداره کارفرما دچار بحران مالی نباشه حقوق رو به موقع پرداخت می کنه .معلوم نیست این نمایندگان با خودشون چند چند هستند هنوز سه ماه نیست از رای اعتمادشون به وزیر .البته شستا یا همون غول بزرگ سرمایه گذاری تامین اجتماعی وواگذاری اموال وشرکتهاش قطعا وسوسه انگیزه ومافیای قدرت تو ایران همه کاری برای تصاحب مفت این شرکتها خواهد کرد حالا چند تا نماینده مجلس هم میشه راضی کرد وگرنه وزیر فعلی آدم سالمی هست .
صمد۴۱۸۱۳۸۱۲:۱۴:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۱۳
سلام.کشوری که سازمان تامین اجتماعیش گوشی وارد کند وزیری هم ایچنین لایقش است.
ناشناس۴۱۸۱۶۸۱۲:۲۸:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱۳
الان اولویت استیضاح وزیر صنعت و معدنه , نه ربیعی
مهدی۴۱۸۲۱۴۱۲:۴۷:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۳
بنام خدا. متاسفانه برخی سوالات مطرح شده در طرح های استیضاح ازجمله این طرح ، سطحی و احساسی است. چه خوب بود در سوالات مواد قانونی که الزام سوال شونده را معین می نمود، نوشته می شد. مثلا در این طرح بد بودن وضع معیشتی بازنشستگان را وزیر مستند به چه ماده قانونی باید جواب دهد؟ حتما آقای وزیر هم دلش میخواهد حقوق و خدمت بیشتری به بازنشستگان بدهد اما باید قانون (مجلس) و بودجه (مجلس و دولت) اجازه بدهد . ظاهرا اولویت بندی استیضاح هم چندان مورد توجه نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین