مجلسی‌ها از چه کالاهای ایرانی استفاده می‌کنند؟

گروه سیاسی الف،   3970412019 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور قطعا در سایه حمایت از تولید عملیاتی می شود و حمایت از تولید در سایه کاهش واردات و حمایت از صادرات محقق می شود. قطع وابستگی به نفت زمانی امکان پذیر است که اقلام صاداراتی ما قدرت رقابت در بازارهای بین المللی را داشته باشد و این مهم با حمایت از تولید کننده داخلی و نظارت برکیفیت محصولات محقق می شود.

مجلسی‌ها از چه کالاهای ایرانی استفاده می‌کنند؟
شبستان در ادامه نوشت: سال‌هاست که مقام معظم رهبری در ابتدای  هر سال شعارهای اقتصادی را مطرح می‌کنند و در این زمینه حتی سیاست‌های کلی را مشخص می‌کنند و قوای سه‌گانه و دستگاه‌های مختلف نیز در جهت حمایت از این شعارها و سیاست‌ها، خط و مشی‌هایی را مشخص می‌کنند و چه بسا که به عریض و طویل شدن دستگاه و نهاد خود نیز برای تحقق این مهم دست بزنند اما در عمل آنچه شاهد آن طی ۱۰ سال گذشته بوده‌ایم نه تنها رفع بیکاری و اشتغال نبوده است بلکه زمین‌گیر شدن تولیدکنندگان داخلی و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی در کشور بوده است.

حمایت از کالای ایرانی نسخه‌ای است که خوب پیچیده شده است و درمان با این نسخه قطعا به همراهش حمایت از تولیدکننده داخلی، رفع مشکل اشتغال و بیکاری و خواه ناخواه کاهش واردات است.

هر ایرانی برای حمایت از کالای تولید داخل باید از خودش شروع کند. تغییر نگاه یا دیدگاه یا هرچیزی که بتوان بر آن نامی گذاشت موضوعی است که ما باید از خودمان به عنوان یک ایرانی در حمایت از تولید داخل چه در بحث پوشیدن لباس، استفاده از مواد غذایی، شوینده و بهداشتی و وسایل و لوازم خانه شروع کنم و قطعا این خودش بزرگ‌ترین فرهنگ‌سازی است که در تعاملات افراد با یکدیگر بیشترین تاثیر را دارد.

شاید همیشه برای ما مردم جای سوال باشد که مسئولانی که خودشان بر این طبل می‌کوبند آیا در خانه و زندگی‌شان از کالای ایرانی استفاده می‌کنند و کالای ایرانی چه جایگاهی در خانه و زندگی روزمره آنها دارد؟

جواب این پرسش را از چند نماینده مجلس جویا شده‌ایم که پاسخ‌های آنها به نوعی جالب است. گرچه اکثریت نمایندگان لبخند را چاشنی پاسخشان کردند و برخی چون آقای مفتح، نماینده تویسرکان این پرسش را مصداق دخالت در زندگی خصوصی عنوان کردند.

آنچه در ادامه می‌خوانید، پاسخ‌های وکلای ملت به پرسش ما در این خصوص است که در انتخاب وسایل منزل از جمله وسایل الکترونیک، فرش، مبلمان،‌ پوشاک، مواد غذایی، مواد شوینده و بهداشتی و ماشین سعی می‌کنید کالای ایرانی را انتخاب کنید یا خارجی؟

مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود، عضو کمیسیون برنامه و بودجه

وسایل الکترونیک هم از مارک‌های خارجی و هم از مارک‌های داخلی استفاده می‌کنم چرا که بسیاری از وسایل را در گذشته خریدیم که مارکشان خارجی است ولی اگر این کالاها روزی غیر قابل استفاده باشند قطعا از کالای ایرانی استفاده می‌کنم. در انتخاب البسه سعی می‌کنم از پارچه‌های ایرانی از جمله پارچه مقدم استفاده کنم. پارچه را به خیاط می‌دهم و برایم کت و شلوار می‌دوزد. در مواد غذایی به جهت سلامت غذایی خانواده ترجیح می‌دهم مواد غذایی ایرانی بخرم چرا که معتقدم مواد غذایی‌ای که از خارج از کشور وارد می‌شود به جهت اینکه ما دشمنان زیادی داریم ممکن است از سلامت کافی برخوردار نباشد. زمانی در بنگلادش برای آمریکایی‌ها زیرپوش تولید می‌کردند. در آخرین چرخه تولید کسی حق نداشت وارد شود و خود آمریکایی‌ها با دوربین این مرحله را تحت کنترل قرار می‌دادند که مبادا در این زیرپوش‌ها چیزی به کار برود که سلامت آنها را تهدید کند. وقتی ما می‌دانیم در داخل کشورمان چای و برنج سالم تولید می‌شود چرا باید از مواد غذایی خارجی استفاده کنیم؟ ماشین من پژو ۲۰۶ است و فرش و مبلمانی که در منزل استفاده می‌کنیم تولید داخل است.

عبدالرضا مصری، نماینده کرمانشاه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه

ما دو نوع کالا داریم که برند ایرانی است و کالا نیز ایرانی است. کالاهایی در حال حاضر در کشور داریم که برند خارجی است ولی تولید کاملا ایرانی است و کالاهایی نیز داریم که برند و تولید خارجی است، مثلا در تولید سیگار برخی از برندها خارجی است اما در داخل تولید می‌شود و ۲۵ درصد مالیات به کشور ما می‌دهد و کارگران ما نیز مشغول هستند اما جایی نیز داریم که همان دخانیاتمان که هم برند ایرانی است و هم تولید آن توسط ایران انجام می‌شود. اینکه چقدر از کالا متعلق به ایران باشد که نام کالای ایرانی را بر آن بگذاریم مسئله‌ای است که باید حل شود. ما الان لوازم خانگی خریده‌ایم با برند ایرانی اما وقتی در جعبه را باز کردیم متوجه شدیم که روی موتور نوشته است ساخت چین. این نوع کالاها باید تفکیک شود. اگر بپذیریم کالایی که در داخل ایران تولید می‌شود ایرانی است که در حال حاضر برندهای کره و چین در داخل ایران تولید می‌شوند، پس می‌توانیم به این کالا بگوییم ایرانی. مثلا در بازدید از کارخانه سامسونگ متوجه شدیم که از جاروبرقی تا لباسشویی و تلویزیون در ایران تولید می‌شود. آیا سامسونگ ایرانی است یا خارجی است؟ ما باید این مسئله را مشخص کنیم. در منزل از وسایل الکترونیکی ایرانی استفاده می‌کنم ولی نمی‌خواهم نام آنها را ببرم چرا که تبلیغ می‌شود. مواد غذایی که در منزل استفاده می‌کنم همه ایرانی هستند و اصلا برند خارجی برای مواد غذایی نمی‌شناسم. پارچه پیراهن‌هایم را همیشه خودم می‌خرم و در کرمانشاه نزد یک خیاط با شش هزار تومان دستمزد می‌دوزم که البته در گرانی روزهای اخیر گویا دستمزد به ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. کت و شلوارهایم را نیز در کرمانشاه نزد خیاطی به نام آقای زارع می‌دوزم. در حال حاضر بی‌ماشین هستم، ماشینم پژو ای ال ایکس بود که آن را فروختم و با آن چیزی که فروختم دیگر فکر نکنم بتوانم چیزی بخرم. پنج نفری نشستیم برای ماشین ثبت نام کردیم ولی موفق نشدیم. فرش و مبلمانی نیز که استفاده می‌کنم ایرانی است و از آنها بسیار راضی هستم.

حیدرعلی عابدی، نماینده اصفهان و عضو کمیسیون بهداشت

وسایل الکترونیکی که در منزل استفاده می‌کنم هم ایرانی است و هم خارجی و اگر وسایلی که مارک آنها خارجی است خراب شوند قطعا از برندهای ایرانی استفاده می‌کنم. تلویزیون من اسنوا است و بسیاری از وسایل این مارک را به وسایل خارجی ترجیح می‌دهم. معمولا پارچه‌های کت و شلوارم پارچه‌های مارک مطهری است که به خیاطی می‌دهم تا برایم بدوزند. انصاف این است که در البسه از مارک‌های ایرانی استفاده کنیم. در بحث مواد غذایی نیز همواره از مارک‌های ایرانی استفاده می‌کنم. حتی خارج نیز که می‌روم با خودم تن ماهی و پنیر ایرانی می‌برم. ماشینم ال نود است و از آن بسیار راضی هستم. فرشم فرش اصفهانی ناب است و مبلمانم نیز ایرانی است.

سیدحسین نقوی حسینی، نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

پارچه کت و شلوارم مقدم است و کفش‌هایم نیز چرم ایرانی است. وسایل الکترونیک در منزل، هم ایرانی است و هم خارجی. تلویزیونمان سونی است که البته از گذشته داریم. ماشینم پژو پارس است، همیشه پژو سوار شده‌ام یا ۴۰۵ یا ۲۰۶ در حال حاضر نیز پژو پارس دارم. امسال اصلا کالای خارجی نخریدم. خانمم بسیار بر خرید کالای ایرانی تاکید دارد. وقتی وارد مغازه‌ای می‌شویم می‌پرسند ایرانی دارید یا نه؟ اگر نداشته باشد نمی‌خریم. مواد غذایی خارجی نمی‌شناسم و اصرار دارم از مواد غذایی ایرانی استفاده کنم.

سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی

بنده دو یخچال اصفهان دارم و دو یخچال تهران دارم که هر دو تولید داخل است و مارک آنها اسنواست. در حال حاضر پنج هزار نیرو در شرکت اسنوا کار می‌کنند که باید از آنها حمایت شود. یکی از تلویزیون‌هایم ال جی تولید داخل است و دیگری اسنواست. خودرویم پژو پارس است، علیرغم اینکه با پژو پارس تصادف کردم، خودم و همسرم مصدومیت شدید پیدا کردیم ولی باز هم ترجیح دادم پژو پارس بخرم. فرش دستباف در منزل ندارم، فرش ماشینی خاطره کاشان در منزل استفاده می‌کنم تا الان در منزل مبل نداشتم ولی چون همسرم مشکل پیدا کردند و نمی‌توانند روی زمین بنشینند لذا مبل شش نفری گرفتم و مشخصا فقط به خاطر همسرم آن را خریدم. پوشاک اهل منزل را نیز تا آنجا که در توان داشته‌ام از برندهای داخلی استفاده کردم. مواد غذایی ایرانی با کیفیت بالاتری در بازار عرضه می‌شوند و بیشتر مواد غذایی که استفاده می‌کنم تولید داخل است.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان و رییس کمیسیون اقتصادی

بخشی از وسایل الکترونیکی که در منزل استفاده می‌کنم ایرانی است و بخشی نیز خارجی، مثلا می‌دانم که مارک یک الی دو وسیله برقی در منزل آزمایش است. ماشینم ماشین ایرانی تولید شرکت سایپا است یعنی در حال حاضر سراتو سوار می‌شوم، گرچه در کرمان نیز در دفترم از یک عدد پژو استفاده می‌کنم. مواد غذایی‌ام بیشتر ایرانی است. در انتخاب مبلمان و فرش نیز تا آنجا که مقدور باشد از برندهای داخلی استفاده می‌کنم البته بعضی موقع‌ها ممکن است به خاطر حساسیت موضوع از برندهای خارجی استفاده کنیم مثلا ممکن است برای دستگاه فشار خون به دلیل دقتی که برندهای خارجی دارند این برندها را انتخاب کنیم. پارچه کت و شلوارم را از مقدم و مطهری می‌خرم و به خیاطی‌ها می‌دهم برایم می‌دوزند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مشهد، عضو هیئت رییسه مجلس

وسایل برقی و الکترونیکی که در منزل استفاده می‌کنم عمدتا ایرانی است. اخیرا هود منزل خراب شده بود و همسرم مارک ایرانی را انتخاب کرده بودند. یخچالمان امرسان است، تلویزیون سامسونگ است. ماشینم ساخت ایران‌خودرو است. کت و شلوارم ایرانی است و برترین برندی که استفاده می‌کنم یک دست کت و شلوار هاکوپیان است ولی مابقی ایرانی است. مواد غذایی را فله می‌خرم مثلا اهل اینکه بروم مواد غذایی بسته‌بندی شده بخرم نیستم. سنتی خرید می‌کنم. مثلا می‌گویم یک کیلو لپه به من بدهید. پاستاخور نیستم، باکلاس‌ترین غذایی که می‌خورم لوبیاپلو است. مبلمانی که در منزل استفاده می‌کنم سال‌ها قبل دادند برایم ساختند و فرشم نیز ایرانی است.

علاءالدین بروجردی، نماینده مردم بروجرد، عضو کمیسیون امنیت ملی

وسایل الکترونیک و برقی که از قدیم وجود داشته است اغلب خارجی است ولی هر چیز جدیدی که بخریم با توجه به توصیه رهبری ایرانی می‌خریم و بیشتر نیز از لوازم پارس خزر استفاده می‌کنیم. پارچه پوشاکم از نساجی بروجرد است. ماشینم ساخت ایران خودرو است. مواد غذایی اگر خارجی باشد سمتش نمی‌روم. دست و دل آدم برای خرید مواد غذایی خارجی نمی‌رود.

الله‌یار ملکشاهی، نماینده کوهدشت و رییس کمیسیون قضایی و حقوقی

من خودم اهل خرید نیستم ولی اگر کالای ایرانی وجود داشته باشد هیچگاه مشابه خارجی آن را انتخاب نمی‌کنیم. پوشاکم ایرانی است. فعلا ماشین ندارم به جز یک عدد ماشین پژو پارس که مجلس به ما داده است. فرش خانه‌ام نیز ایرانی است. مواد غذایی و شوینده را نیز با حساسیت خاصی از مارک‌های ایرانی انتخاب می‌کنم. در بحث مواد شوینده به لحاظ اینکه اطمینان ندارم رعایت مسائل شرعی را می‌کنند یا نه، لذا همواره از مواد تولید داخل استفاده می‌کنم.

حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه

در منزل وسایل برقی ایرانی و خارجی داریم. پوشاکی که انتخاب می‌کنم تا جایی که ممکن باشد، ایرانی است. ماشینم پژو پرشیا مدل ۸۳ است. مواد غذایی و شوینده را ترجیح می‌دهم از مواد داخلی استفاده کنم. خانوادگی به دنبال این بودیم که از امکانات ساده و ایرانی استفاده کنیم البته ممکن است شرایطی نیز پیش آمده باشد که از وسایل خارجی استفاده کرده باشیم.

بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران، عضو هیئت رییسه مجلس

وسایل الکترونیکی در منزل هم ایرانی است و هم خارجی. مارک‌های ایرانی که در منزل استفاده می‌کنیم ارج و آزمایش و چند مارک داخلی دیگر است. پارچه کت و شلوارم را از مقدم می‌خرم و ۱۰-۱۵ سال است به یک خیاطی که در میدان فاطمی است برای دوخت می‌دهم. البته پیراهنم را نیز همین خیاطی برایم می‌دوزد. ماشینم سانتافه است که از قبل داشته‌ام. همسرم معمولا از مواد شوینده اوه که مربوط به شرکت گلرنگ است در منزل استفاده می‌کند. مواد غذایی‌مان نیز ایرانی است که البته من اهل خرید مواد غذایی نیستم و اکثرا اهل منزل آن را تهیه می‌کنند.

محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی

وسایل الکترونیک که در منزل استفاده می‌کنیم هم ایرانی است و هم خارجی. اجاق گازمان ایرانی است، یخچالمان توشیبای ژاپن است که از قدیم آن را داریم، جاروبرقی‌مان پارس خزر است. پوشاک غیر از تولید داخل استفاده نمی‌کنم. همه آنها ایرانی است. ماشینم پژو پارس است. مواد غذایی و شوینده نیز همگی ایرانی است. در فرهنگ ما این نیست که به دنبال محصولات خارجی باشیم و فکر کنیم به اینکه مشابه خارجی آنها بهتر است.

زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه و سخنگوی هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی

۱۴ تا ۱۵ سال قبل جهیزیه‌ام را پدرم از تعاونی فرهنگیان آموزش و پرورش برایم خریدند که تعدادی از آنها ایرانی و تعدادی خارجی است. از محصولات صاایران در وسایلم بسیار دارم. در انتخاب پوشاک با تعصب خاص پوشاک ایرانی استفاده می‌کنم. وقتی برای خرید می‌روم تا آنجا که بتوانم از محصولات ایرانی استفاده می‌کنم. در تولید مواد شوینده کیفیت بسیار خوبی را شاهدیم و برای همین در انتخاب این مواد سعی می‌کنم حتی برندهای خارجی را نگاه هم نکنم. از قدیم یک عدد خودروی النترا داشتم ولی به تازگی در راستای حمایت از کالای ایرانی یک عدد خودروی سمند خریدم. در انتخاب کفش تمام تلاشم این است که از کفش‌های ایرانی استفاده کنم ولی به دلیل اینکه گاها ۲۰ ساعت پایم در کفش است سعی می‌کنم کفشی بخرم که استاندارد باشد که در این میان ممکن است از برندهای خارجی نیز استفاده کرده باشم. اینقدر در هنگام خرید روی محصولات ایرانی تاکید دارم که دخترم وقتی که می‌خواهد شکلات صبحانه انتخاب کند از برندهای داخلی انتخاب می‌کند و همین جای خوشحالی دارد که نسل جدید ما با تعصب از تولیدات داخل حمایت می‌کند.

جلال میرزایی، نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون انرژی

برخی از وسایل الکترونیکی منزل را از شرکت‌های داخلی خریده‌ایم که مارکشان سامسونگ است. به هر حال سامسونگ مونتاژ داخل است و می‌توانیم بگوییم تولید داخل است. البته از مارک‌های ایرانی همانند پارس خزر نیز در منزل استفاده می‌کنیم. همه لباس‌ها و پوشاکم ایرانی است، ماشینم ال نود است، فرشم بافت کرمان است و مبلمانم نیز ایرانی است. مواد غذایی‌مان از پنیر گرفته تا روغن و سایر محصولات ایرانی است.

علی نجفی، نماینده بابل، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

یک ماشین ایرانی دارم که از ایران خودرو گرفتم و یک ماشین خارجی که نیسان است و مربوط به قبل از نمایندگی است. پوشاکی که استفاده می‌کنم اغلب پارچه‌های ایرانی را از مغازه‌ها می‌خرم و به خیاط‌خانه‌ها برای دوخت می‌‌دهم. مواد غذایی و شوینده‌های ایرانی را ترجیحا استفاده می‌کنم چرا که شوینده‌های ایرانی در حال حاضر از کیفیت خوبی برخوردارند.

سیدابوالفضل موسوی، نماینده مردم یزد، عضو کمیسیون عمران

وسایل برقی که در منزل استفاده می‌کنیم هم ایرانی است و هم خارجی. البته این سوال را نباید از مرد بپرسید که در خانه از چه وسیله برقی استفاده می‌کنید، این سوال را باید خانم‌ها پاسخ دهند. یخچال و لباسشویی تا آنجا که می‌دانم مارکش خارجی است ولی پلوپز مارکش پارس خزر است. کت و شلوارم هاکوپیان است و پیراهنم هم از این مارک انتخاب می‌کنم. ماشینم پژو ۲۰۶ است. در بحث مواد شوینده نیز اخیرا از پرسیل استفاده می‌کنیم. فرش هم دستباف و هم ماشینی داریم، اخیرا فرش ماشینی کویز یزد و مشهد خریدیم البته دو فرش دستباف نایین نیز در منزل داریم.

علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران، عضو هیئت رییسه مجلس

اغلب وسایل برقی که در منزل داریم ایرانی هستند، یخچالمان مارک امرسان است، پلوپز نیز مارکش ایرانی است، کت و شلوار را نیز پارچه خریده‌ام و داده‌ام برایم دوخته‌اند البته نمی‌دانم پارچه‌اش ترک است یا ایرانی. ماشنیم پژو ۲۰۷ است. مواد غذایی و شوینده‌ها غالبا ایرانی است البته اخیرا کیفیت مواد شوینده و بهداشتی ایرانی از لحاظ کیفیت با شوینده‌های خارجی در حال رقابت هستند البته مخالف جنس خارجی نیستم ولی در شرایطی که کیفیت جنس ایرانی بهتر باشد از جنس ایرانی استفاده می‌کنم. پایتخت فرش، ایران است و فرش‌هایی که در منزل ما هستند، ایرانی هستند. مبلمانم را به کارگاه‌های داخل داده‌ایم که برایمان ساخته‌اند. درست است ترکیه بازار مبل را اشغال کرده است ولی کارگاه‌های ما در داخل نیز مبل‌های باکیفیت و خوبی تولید می‌کنند که باید از آنها حمایت کرد.

حسن کامران، نماینده اصفهان و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی

ما از وسایل برقی خارجی استفاده نمی‌کنیم، تماما وسایلی که در منزل استفاده می‌کنیم ایرانی هستند. پوشاک و البسه‌ای نیز که استفاده می‌کنیم، ایرانی است. یک پژوی قدیمی داشتم که پلیس آن را خواباند و مجددا یک پژو از ایران خودرو خریدم که یک بار آتش گرفت و یک بار تایرش در رفت ولی باز هم آن را دارم. در منزل فرش ندارم، موکت دارم، مبلمان نیز در منزل ما وجود ندارد. همسر بنده در انتخاب اجناس ترجیحش اجناس ایرانی است و در این زمینه نیز بسیار سخت‌گیر است. یک بار گردو و بادام از چهارراه مولوی خریدیم، به منزل که آمدیم گفتند این خارجی است و باید آن را پس بدهی، به مغازه زنگ زدم که آنها گفتند ایرانی است، به آنها گفتم حاج خانم شک کرده است.

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت، عضو کمیسیون برنامه و بودجه

به هر حال بسیاری از وسایل برقی که در منزل داریم مربوط به گذشته است و اینقدر حساسیت نداشتیم که ایرانی انتخاب کنیم ولی از زمانی که بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی مطرح شده است کالای خارجی نخریدم. همین دیروز خانواده جاروبرقی خریدند که مارکش ایرانی است. پوشاک و البسه‌ای نیز که انتخاب می‌کنم با حساسیت ایرانی است. سعی کرده‌ایم که خریدمان را از خارجی به ایرانی تغییر دهیم. ماشین من سراتوست و در واقع روی خط خرید کالای ایرانی افتادیم. اراده‌ام در خرید مواد غذایی و حتی شوینده‌ها نیز کالای ایرانی است.

طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران، عضو کمیسیون فرهنگی

تعداد زیادی از وسایل برقی که در منزل دارم، خارجی است و تعدادی نیز ایرانی است. مثلا پلوپز را همیشه به خاطر ته‌دیگ خوبش سعی می‌کنم ایرانی انتخاب کنم. به غیر از کفشم همه لباس‌هایم ایرانی است و تلاش می‌کنم البسه و پوشاکم را از مارک‌های ایرانی انتخاب کنم البته مطلق‌گرا نگاه کردن در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی دستاورد مثبتی برای ما ندارد. معتقد هستم که اگر جنس ایرانی کیفیت داشته باشد و به خوبی روی آن کار شود و کسانی که مافیای واردات هستند این اجناس را تخریب نکنند، قطعا تولیدات داخل کشور می‌توانند به خوبی جای خود را پیدا کنند. خودرویمان سوزوکی تولید ایران است. ترجیحم در انتخاب مواد شوینده و مواد غذایی ایرانی است چرا که فرش‌های قشقایی دارای اصالت هستند. فرشم هم دستباف طرح‌های قشقایی است البته مبلمان هم ایرانی خریدم و هم خارجی.

محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران، نماینده مردم جهرم

خیلی به اجناسی که در خانه هستند، دقت نمی‌کنم ولی می‌دانم که تعدادی از آنها مارکشان خارجی و تعدادی ایرانی است. ظروف و وسایل آشپزخانه اکثرا ایرانی است. همه لباس‌هایم ایرانی است و اصلا لباس خارجی خودم استفاده نمی‌کنم. ماشینم ساخت کرمان است و آوانته است. مواد غذایی و شوینده نیز ایرانی است. فرش و مبلمان را نیز از جهرم خودمان خریده‌ایم و به تهران آورده‌ایم چرا که جنس‌های آنها بسیار خوب است. خواستید به کارگاه‌های مبل‌سازی جهرم سری بزنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین