واکنش وزیر علوم به ضرب‌الاجل برای خروج دانشجویان ایرانی از آمریکا

گروه اجتماعی الف،   3970411082 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر علوم گفت: برخی کسانی که در آمریکا درس می‌خوانند، احیانا از ایران ارز می‌برند اینها مثل بقیه دانشجویان هستند تا آنجا که ممکن است بانک مرکزی ارز را {برای تحصیل شان} تامین می کند.

واکنش وزیر علوم به ضرب‌الاجل برای خروج دانشجویان ایرانی از آمریکا
منصور غلامی درباره شایعه تعیین ضرب الاجل برای دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل در آمریکا برای ترک خاک این کشور قبل از به اجرا درآمدن تحریم ها به خبرآنلاین گفت: خیر چنین مسئله ای نیست، معمولا مراکز علمی آمریکا چنین کاری نمی کنند.

وی با بیان اینکه ما در آمریکا دانشجوی بورسیه نداریم، ادامه داد: بچه هایی که آنجا هستند، ممکن است بورس دانشگاه های آنجا شده باشند اما ایران در آمریکا بورسیه ندارد.

وزیر علوم درباره تامین ارز دانشجویان حاضر در خارج کشور اظهار کرد: برنامه ها در حال انجام است، مشکل خاصی از نظر ما وجود ندارد، البته مقداری فاصله در پرداخت ارز اتفاق افتاد و زمانش طولانی شد چون از آنجاکه متقاضیان باید در سامانه ثبت نام می کردند، مقداری تراکم متقاضی بعد از ثبت در سامانه به وجود آمد اما وزارت علوم و بانک مرکزی تلاش می کنند این تراکم را کم کنند.

وی درباره تاثیر گرانی ارز بر میزان تقاضای ادامه تحصیل در خارج کشور یادآور شد: مواردی از کانال رسمی به عنوان بورسیه یا استفاده از ارز رسمی براساس رشته های مورد نیاز و صلاحدید دانشگاه ها می خواستند بروند که چون خیلی تعدادشان زیاد نبود الان هم دارد به همان روال انجام می شود.

غلامی اظهار کرد: تعدادی هم قبلا با ارز آزاد می رفتند چون آمار نداشتیم، تلاش کردیم برای اینکه خانواده ها برای تامیین ارز تحصیل فرزندان شان دچار مشکل نشوند، آنها را هم با راهکاری کمک کنیم و بانک مرکزی به آنها ارز بدهد اما در مجموع ممکن است تقاضا برای تحصیل در خارج کشور کاهش پیدا کند.

عضو کابینه دولت دوازدهم درباره تامین ارز دانشجویان مشغول تحصیل در آمریکا یادآور شد: کسانی که در آمریکا درس می خوانند، احیانا از ایران ارز می برند اینها مثل بقیه دانشجویان هستند تا آنجا که ممکن است بانک مرکزی ارز را {برای تحصیل شان} تامین می کند. البته بحث انتقالش هم یکی از مشکلات است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۱۴۴۳۲۱۲:۱۴:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۱
کلا از نظر شما دولتیان هیچ مشکلی در این مملکت وجود نداره و همه چیز گل و بلبله!
ناشناس۴۱۴۵۶۸۱۳:۰۱:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۱۱
متاسفانه مشکلات افتتاح حساب بانکی در انطرف بخاطر برگشتن تحریما برای دانشجویان بوجود امده... کشور های اروپایی محدودیت زیادی قائل هستن( در طول برجام هم اینطوری بود فقط نه به سفتی الان ) اسیای شرقی هم که کلا بلاک کرده بود چند مدت پیش(۳ هفته پیش) الان رو نمیدونم
یک دانشجوی دکتری داخل۴۱۴۹۴۹۱۵:۲۵:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۱۱
با سلام، وقتی همه رشته ها در داخل با بهترین کیفیت وجود دارد، فلسفه اعزام انشجو در خیلی از رشته ها با این هزینه گزاف چیست؟ ضمنا اینها چه تعهدی دارند که بعد از تحصیل به کشور بازگردند؟! لطفا یک صدم این هزینه را خرج دانشجویان داخل کنید. خود وزیر محترم می داند که 90 درصد این دانشجویان بورسیه دانشگاه خارجی خودشان هستند، پس ارز ایرانی برای چی؟ در دولتهای قبل در این شرایط این افراد را تبدیل به داخل می کردند. الان چرا این کار را نمی کنند؟! اسامی را منتشر کنید. خواهید دید که داستان چیست. رانت این از رانت کالا هم گسترده تر خواهد بود. فقط یک سوال ساده را جواب دهید، از اینها چراغ تعهد مالی و تضمین برای بازگشت نمی گیرید؟ الف واقعا چرا منتشر نمی کنی؟!
ناشناس۴۱۵۳۶۳۱۸:۵۵:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۱۱
آقای عزیز اولا که تعهد خدمت میگیرند برای دادن ارز دانشجویی در قالب هر نوع اعزامی . دوما به هیچ وجه کیفیت دانشگاه های ایران در سطح دانشگاه های دنیا نیست از هر نظر که فکرش را بکنید چه آزمایشگاه چه برگزاری همایش ها و کنفرانس های بین المللی چه هییت علمی قدرتمند و مسئولیت پذیر چه ارتباط با صنعت و تعریف تز های مرتبط با صنعت چه برنامه های جانبی و... از دانشگاه های ایران بهترند شما هم بهتره برای فرصت مطالعاتی به یک دانشگاه اروپایی بروید تا اصول کار اکادمیک را یاد بگیرید
نیما۴۱۵۴۷۸۲۰:۲۹:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۱۱
این نوع نگاه‌ها درست نیست. شما خودت رو برتر می‌دونی و احتمالا من هم که خارج هستم خودم رو. بهتره متعادل نگاه کنیم، ما نیاز داریم که دانشگاه‌های خودمون کار کنن و البته ارتباط علمی هم با دنیا داشته باشیم. بهتره هر دو این دانشجویان کمک بشن. راه بر، پا بر کردن کار رو بدتر می‌کنه.
ناشناس۴۱۵۵۹۷۲۲:۰۴:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۱۱
ممنون بابت اعتماد بنفستان
ناشناس۴۱۵۶۲۳۲۲:۲۱:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۱۱
پروفسور... شما زر داخل چه مشکلی از مردم حل کردید با تحصیلات داخل؟؟؟؟
ناشناس۴۱۵۷۰۳۲۳:۳۵:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۱
حسود هرگز نیاسود!
حمید نصیری۴۱۵۳۸۱۱۹:۰۸:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۱
بنده خودم در کانادا زندگی میکنم. متاسفانه اکثر دانشجویانی که با این ارزها به آمریکا، کانادا و یا سایر کشورهای اروپایی میروند دیگر به کشور باز نمیگردند، یعنی در همان کشورها مشغول به کار و زندگی میشوند. در بعضی موارد هم بنده شاهد بودم که دانشجویانی که دارای بورس از دانشگاههای کانادا بوده و یا مشغول بکار در آمریکا و کانادا بودند، با ارائه مدارک دانشجویی قبلی خود مبنی بر دانشجو بودن از ارزهای دولتی استفاده میکردند. سوال اینجاست که چرا ارز مملکت باید به افرادی تعلق گیرد که هیچ خدمت به ایران در آینده نخواهند کرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین