مروری بر اخبار مهم روز؛ اصلاح طلبان بدنبال تغییر کدام اعضای کابینه هستند/ انتقاد تند کیهان از صادق زیباکلام/ تحلیل صحبت های اخیر حجاریان/ مهمترین چالش روحانی/ توضیح درباره تخریب ویلای فشند

گروه سیاسی الف،   3970410184 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

اصلاح طلبان بدنبال تغییر کدام اعضای کابینه هستند/ انتقاد تند کیهان از صادق زیباکلام/ تحلیل صحبت های اخیر حجاریان/ مهمترین چالش روحانی/ توضیح درباره تخریب ویلای فشند

 چه اهمیتی دارد چه تعداد خودرو غیرقانونی وارد کشور شده است

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت  امروز (دوشنبه دهم تیرماه) در حاشیه بیست و دومین همایش روز ملی صنعت، معدن و تجارت که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا گزارش کامل و دقیقی از تخلف واردات خودروهای غیرقانونی ارائه نمی‌شود؟ چند هزار خودرو وارد کشور شده است؟ گفت: تعداد واردات خودروها اهمیت چندانی ندارد، بلکه در این مسئله برخورد جدی با متخلفان و پیگیری مجازات آنها حائز اهمیت است.شریعتمداری تصریح کرد: چه اهمیتی دارد که چه تعداد خودرو غیرقانونی وارد کشور شده است. تخلف چه در یک مورد چه در هزاران مورد پیش بیاید تفاوتی ندارد و مهم نفس کار و برخورد قاطع با این موضوع است.

 مغز علیه پوسته!

 صبح نو نوشت: با اینکه خودش می‌گوید تئوریسین جریان اصلاحات نیست اما چه کسی است که نداند نظریه‌پردازی‌هایش، آثار و عواقب خاصی میان رفورمیست‌های وطنی دارد. ‌‌از آقای سعید حجاریان سخن می‌گوییم... چند روزی می‌شود که گفت‌وگوی حجاریان با ویژه برنامه اینترنتی «عصر ما» در حال دست به دست شدن میان کاربران است. گفت‌وگویی پر نکته که بیانگر موضوعات مهمی است. از ترویج حجاب عرفی و اعلام تلویحی رویگردانی از انتخابات تا نقد عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و تجویز نسخه جدید برای ساختارسازی در جبهه اصلاحات... با بررسی اظهارات حجاریان که گفته باید به جای فرد، «تیم» مدیریت‌کننده شورای عالی اصلاح‌طلبان باشد، به این نتیجه ضمنی می‌رسیم که شاید پروژه حذف یا در حالتی تخفیفی، به حاشیه راندن محترمانه عارف و به تبع آن، جایگزینی افرادی نظیر «نوری» یا «نوری»ها به‌جای وی، زودتر از آن چیزی که تصور می‌شد، آغاز شده است.... اظهارات حجاریان به‌عنوان تئوری پرداز جبهه اصلاح‌طلبی، شاید در نگاه نخست، عادی به نظر برسد اما با واکاوی و تحلیل آن می‌شود نقشه پیش روی این جبهه را برای آینده پیش‌بینی و ترسیم کرد.

 مشکل از دیوید اسمیت است نه آدام‌ اسمیت؛ آقای زیباکلام

روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه درباره سخنان اخیر صادق زیباکلام نوشت: این پوپولیست همه فن حریف و هیچ کاره که با وجود بی‌سوادی در همه حوزه‌ها اظهارنظر می‌کند، این‌بار از موضع کارشناس اقتصادی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: اگر به جای ولی‌الله سیف، آدام اسمیت هم بود وضع اقتصادی فرقی نمی‌کرد. اگر به جای این تیم اقتصادی، کینز و ریکاردو هم بودند نمی‌توانستند در این شرایط معجزه کنند. اگر به دلیل تحریم‌ها، خریداران نفت از ایران نفت نخرند سیف و کرباسیان چه کاری می‌توانند انجام دهند.

کیهان می نویسد: البته زیباکلام تجاهل می‌کند یا واقعا سواد رسانه‌ای ندارد اگر نه صاحب‌نظران اقتصادی بسیاری، بارها ضمن نقد رویه‌های اقتصادی دولت، راه‌حل‌های روشن و دقیق و اجرایی ارائه کردند. فقط در حد چند خط که زیباکلام را ساکت کند، باید یادآوری کرد مرحوم هاشمی دو سال پیش تصریح کرد «دولت می‌توانست با 20 درصد نقدینگی سرگردان موجود، به اقتصاد رونق بدهد»... چند سال پیش در اوج هیجان برجام با اشاره به تئوری‌پردازی‌های خود، با نوعی خود شگفتی آمیخته با توهم گفته بود حیف که در آمریکا و انگلیس نیستم و اسم من به جای صادق زیباکلام، آلفرد جانسون یا دیوید اسمیت نیست و گرنه، تئوری‌هایم را روی هوا می‌زدند، یادتان که هست آقای زیباکلام!

 طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور فرار به جلوی اصلاح‌طلبان است

 احمد سالک، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور که از سوی تعدادی از اصلاح‌طلبان مطرح شده است،گفت: نباید مشکلات موجود در حوزه اقتصادی را با طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهور خلاصه کرد، زیرا این طرح راه‌حل مشکلات اقتصادی نیست. وی، شرایط زمانی و مکانی برای طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور را فاقد کارآیی دانست و اظهار داشت: طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهور که از سوی اصلاح‌طلبان مطرح شده، نوعی فرار به جلوست و نکته مهم این است که باید وضعیت موجود کشور را بشناسند و ببینند که اولویت‌‌های مهم چیست و آنها را در صدر امور و رسیدگی‌ها قرار دهند.

روحانی را یاری کنیم؟

 روزنامه وطن امروز هم نوشت: تحقق تمام آنچه روحانی در ایام انتخابات به منظور سیاه‎نمایی و تخریب رقبای انتخاباتی، به‎زعم خود به‎مثابه «هشدار»ی اعلام کرد که درصورت پیروزی فلانی و فلانی چنین و چنان خواهد شد، در کمتر از یک سال از انتخاب مجدد وی، منجر به کاسته شدن بیش از پیش محبوبیت و افزایش تردیدها نسبت به دولت و برنامه‎های او در میان رای‎دهندگانی شد که درصد قابل‎توجهی از ایشان تحت تاثیر فضای روانی ایجاد شده با رویکردی صرفاً سلبی و به امید عدم رخداد این شرایط به روحانی رای دادند و حال ناباورانه نظاره‎گر تحقق همه آنها با هم هستند؛ هم تحریم‎ها بیش از هر زمان دیگری بر آسمان کشور سایه گسترده، هم قیمت ارز با رکوردشکنی بی‎سابقه حتی از رقم هشدار انتخاباتی حامیان روحانی یعنی 5000 تومان بسیار فراتر رفته و چیزی نمانده مرز 10000 تومان را هم درنوردد، هم قیمت خودرو و مسکن و سکه به طرز شگفت‎آوری بالا رفته، هم گشایشی در شرایط اقتصادی ایجاد نشده، هم اوضاع و احوال کسب‌وکار و اشتغال بهبود نیافته و هم...!

هفت نفر از 11 امضاء کننده طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور، از فراکسیون امید هستند+ اسامی

مهم‎تر از همه اینها خروج آمریکا از «برجام» بود که نقطه پایانی بود بر «امید»های دولتی که 5 سال است تخم‎مرغ تمام «تدبیر»هایش را در سبد شکسته «مذاکرات» و «برجام» گذاشته؛ دولتی که مغرورانه با ادعای در دست داشتن «کلید» حل همه معضلات، حتی مشکل «آب خوردن» به میدان آمد و همه مقدرات خود و بسا سرنوشت کشور را ساده‎لوحانه (که البته خود این تعبیر هم بسیار خوشبینانه است!) به مذاکرات و توافقاتی گره زد که خلاهای بسیار داشت و عاقبت نافرجام امروز آن بارها و بارها هشدار داده شده بود... بهترین سناریو برای این جریان{منظور اصلاح طلبان است} رهایی از شر دولت فشل و ناکارآمد روحانی اما «با هزینه رقیب» است! به این ترتیب یک تیر و دو نشان زده‎اند؛ هم با رفتن روحانی پیامد تصمیم‎های ناصواب و عملکرد غیرقابل ‎دفاع دولت بیش از این دامنگیر این جریان نمی‎شود، هم زبان طلبکارانه آنها بلند می‎ماند و با توسل به حربه همیشگی‎شان یعنی هوچی‎گری و غوغاسالاری داد مظلوم‌نمایی سر می‎دهند که «نگذاشتند روحانی کار کند» و برنامه‎هایش را به سرانجام رساند که اگر می‎گذاشتند چنین و چنان می‎کرد و...!

مدیران دولتی هزینه تحمیل می‌کنند

 جواد امام، مدیر عامل بنیاد باران و از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در روزنامه اعتماد نوشت: مهم‌ترین بحران امروز آقای روحانی مساله مدیریت و مسوولیت‌پذیری در مجموعه هیات دولت است. مادامی که تکلیف این مشکل روشن نشود و آدم‌های مسوولیت‌پذیر در دولت حضور نداشته باشند تا مسوولیت اعمال و رفتار خود را بپذیرند و نسبت به دولت و مردم تعهدی داشته باشند، وضعیت دولت تغییر نخواهد کرد. این مشکل مهم دولت است. الان در دولت افرادی هستند که نسبت به دولت و مردم احساس مسوولیت نمی‌کنند...آقای روحانی تا الان از افرادی استفاده کرده که بی‌خاصیت هستند و عملا درگیر کارشان نشده‌اند و حاضر نیستند خودشان را برای مجموعه کاری‌شان هزینه کنند. کسی که حاضر نباشد خود را هزینه کند، در این شرایط بحرانی وجودش نمی‌تواند خاصیتی داشته باشد؛ ضمن اینکه چنین فردی بر بحران می‌افزاید. مسوولان اقتصادی فعلی دولت حاضر نیستند خودشان را برای حل مشکلات کشور هزینه کنند.

 محوریت اصول در تعاملات یعنی همین

عبدالله گنجی در روزنامه جوان نوشت: اصولگرایی یعنی حمایت قاطع از خاتمی در ۱۶ آذر ۱۳۸۳ در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران در مقابل یاران دیروزش که به او فحاشی می‌کردند. انقلابی بودن یعنی به زیر کشیدن خرم وزیر راه خاتمی و بهبهانی وزیر راه احمدی‌نژاد توسط یک جریان در یک مجلس. اصولگرایی یعنی مادر که از دیدگاه‌ها و نظرات خود می‌گذرد تا سلامت فرزند را تضمین کند. برای انقلابیون فرد موضوعیت ندارد که اگر داشت از ظرفیت نسبتاً خوب احمدی‌نژاد در سال ۱۳۹۶ استفاده می‌کردند تا به هر قیمت روی اصلاحات و روحانی را کم کنند، اما اصول به آنان اجازه نمی‌دهد برای استمرار در قدرت هر پلشتی را بپذیرند. انقلاب ما یک انقلاب ضد استکباری، ضد اشرافی و مستضعف‌نواز است... اما اصلاح‌طلبی یعنی سکوت یا حمایت از همسران کرباسچی، عبدالله نوری و... در ماجرای رشت الکتریک. اصلاح‌طلبی یعنی مراسم نکوداشت برای کرباسچی پس از محکومیت توسط عبدالله نوری در وزارت کشور.

 

 ماجرای درگیری ها در خرمشهر

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر‌کشور در حاشیه نشست خبری وزیر کشور و در جمع خبرنگاران، در خصوص تجمعات شب گذشته در خرمشهر اظهار داشت: در اعتراضات شب گذشته هیچ کسی کشته نشده و فقط یک نفر از تجمع‌کنندگان مجروح شده است. ده نفر نیز از پرسنل نیروی انتظامی مجروح شدند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور : درگیری‌های خرمشهر کشته نداشت/فرد مسلح هنوز پیدا نشده است

وی افزود: یک نفر نیز در بین تجمع‌کنندگان مسلح وجود داشته اما فعلا شناسایی نشده است. در این تجمعات تخریب زیادی هم ایجاد نشد. ذوالفقاری ادامه داد: بخش اول اعتراضات پیرامون آب بود و عمده جمعیت پیگیر آن بودند اما عده‌ای‌ اصرار بر ادامه تجمع داشتند که نهایتا به شب کشیده شد و اتفاقات خاصی افتاد.

فرماندار: خسارت خاصی از اغتشاشات شب گذشته خرمشهر وارد نشد

دیشب در خرمشهر چه گذشت؟+فیلم و عکس

 توضیح درباره تخریب ویلای «فشند»

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست خبری امروز با اشاره به اخبار یکی از نشریات کشور مبنی بر این که رحمانی فضلی با هواپیمایی اختصاصی رفت و آمد و فرش قرمز برایش پهن  می‌کنند، گفت: بنده جانشین آقا در نیروی انتظامی هستم. با هواپیمای این ارگان سفر می‌روم، نه هواپیمای اختصاصی. به یاد دارم سفری به پاکستان داشتم، ساعت یک شب سفر تمام شد، می‌خواستم شبانه بازگردم. همراهانم نیامدند. گفتند تا این جا از ترس جان به لب شدیم... وزیر کشور با جریان سازی برخی از رسانه‌ها در خصوص املاک وی در روستای فشند، گفت: بنده یک باغچه در فشند خریدم. دقت کنید. نه در «فشم» بلکه در «فشند». روزنامه‌ها تیر زدند: «کاخ رحمانی فضلی در فشم»! ما یک خانه باغ داشتیم که ۹۷متر بود، اما گفتند ویلای رحمانی فضلی و آن را هم خراب کردند. آن‌جا ، ۲۰۰ واحد بود اما فقط برای من را خراب کردند. آن هم  بدون احضاریه.

وزیر کشور در پاسخ به الف: نباید یاس و ناامیدی را به مردم القا کنیم/در خرمشهر هیچ کشته‌ای نداشتیم

نشست خبری وزیر کشور

کسی مانع ارتباط رییس‌جمهور با جریان‌های سیاسی نیست

سید محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایلنا درباره این که برخی عقیده دارند اطرافیان رئیس‌جمهور اجازه نمی‌دهند وی با حامیان و جریان‌های سیاسی مختلف برای برون رفت از وضعیت موجود ارتباط داشته باشد، گفت: خیر چنین نیست، رییس‌جمهور با گروه‌ها و جریان‌های مختلف ارتباط دارد. وی ادامه داد: هنوز چند روز از ماه مبارک رمضان نگذشته است در آن روزها گروه‌های مختلف آمدند و با رئیس‌جمهور به گفت‌وگو نشستند!... رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: اتفاقا در مهمانی‌های امسال رئیس‌جمهور، ساز و کار به گونه‌ای طراحی شد که هیچ مقام دولتی و اعضای کابینه سر میز با ایشان ننشینند و این فرصت در اختیار میهمانان قرار داده شد. وی با بیان این که از هنرمندان و سیاسیون گرفته تا سایر اقشار و گروه‌های مختلف با ایشان دیدار کردند، گفت: گروه‌های مختلف با دیدگاه‌ها و سلیقه‌های متفاوت با رئیس دولت به مذاکره و گفت‌وگو پرداختند.

وی تاکید کرد: این دولت، دولت روزهای خوب و خوش نیست زمانی سر کار آمد و امور را به دست گرفت که در بدترین شرایط قرار داشتیم و حالا هم تا پایان قصه می‌ایستد، همراه مردم است و با کمک آنان مشکلات را حل می‌کند.

نوبخت در صدر تغییرات روحانی قرار دارد

عبدالله ناصری مشاور عالی رئیس دولت اصلاحات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درواکنش به انتشار  اخباری مبنی بر این که فراکسیون امید طرح بی کفایتی روحانی را کلید زده اظهار کرد: چنین تصمیمی در فراکسیون امید و هیچ یک از تشکلهای اصلاح طلب گرفته نشده و اصلاح طلبان با وجود انتقاد به عملکرد دولت روحانی همچنان حامی وی هستند. وی خاطر نشان کرد:روحانی تحت فشار روحی قرارگرفته و تصمیم دارد که تیم اقتصادی خود را اعم از وزیر اقتصاد،وزیرصمت و رییس کل بانک مرکزی را تغییر دهد و محمد باقر نوبخت نیز در صدر تغییرات وی قرار دهد.

محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به فارس گفت: واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرده که تغییراتی در تیم اقتصادی دولت وجود دارد. امیدواریم در این رابطه تاخیری وجود نداشته باشد. منظور از تیم اقتصادی وزیر کار، نفت، صنعت، اقتصاد و بانک مرکزی هستند. البته پیشانی تصمیمات کنونی با بانک مرکزی است. پورابراهیمی گفت: اول باید بازار ساماندهی شود و بعد به پرونده‌های تخلف مربوط به تخصیص ارز بپردازیم. کالاهای غیر ضروری که متاسفانه در همین ماه‌های اخیر ارز گرفتند و شرممان می‌شود بگوئیم به آنها ارز دولتی دادیم.

 دادگاه کریمی قدوسی دو هفته دیگر برگزار می شود

احمد مومنی راد، سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات روز یکشنبه با اشاره به پرونده جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به اتهام نشر اکاذیب و افترا اظهارداشت: امروز جلسه ای که منجر به رای باشد، تشکیل نشد. وی افزود: به دلیل نقص این پرونده، استمهال مطرح شد که با موافقت دادگاه رسیدگی احتمالا به دو هفته دیگر موکول شد.

قرار بود امروز جلسه مربوط به شکایت حسین فریدون برادر رئیس جمهوری از کریمی قدوسی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی برگزار شود.

چرا وزارت صنعت و رییس بانک مرکزی دستور رییس جمهور را به سخره گرفته اند؟

جماران نوشت: بیش از سه روز از دستور رییس جمهور به وزیر صمت و رییس بانک مرکزی گذشت تا این دو مقام دولتی پس از دست دست کردن های فراوان و توپ را در زمین یکدیگر انداختن این دومقام دولتی، فهرستی مشتمل بر حدود 1500 شرکت که ارز دولتی برای واردات برخی کالا ها دریافت کرده اند،  توسط بانک مرکزی منتشر شد...اقدام مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی در انتشار لیستی ناقص بدون حضور دانه درشت هایی همچون وارد کنندگان خودرو و قطعات یدکی به نوعی استهزای دستور رییس جمهور نیست؟  چراکه نه نام مالکان این شرکت ها قید شده و نه قیمت جهانی این کالاها و بسیاری از جزئیات دیگر ذکر نشده است.

رد پای یک باشگاه ورزشی در دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی!

سایت انتخاب نزدیک به دولت هم نوشت: سرانجام پس از کش و قوس هایی در خصوص دستور رییس جمهور پیرامون فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی و واکنش ‏غیرمنتظره وزیر صنعت مبنی بر عدم انتشار این فهرست، بانک مرکزی به درخواست این وزارتخانه، فهرست محدودی را منتشر ‏کرد که در آن نام اصلی ترین دریافت کنندگان ارز یعنی واردکنندگان خودرو و دارو دیده نمی شود.‏..در حوزه دارو، چه بسا مسئولیت با وزارت بهداشت باشد که باید فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی را منتشر کند. اما درمورد ‏خودرو، وزارت صنعت باید پاسخگو باشد.‏

پورابراهیمی: کالاهایی ارز دولتی گرفتند که شرم دارم بگویم

تلاش کارگزاران برای ریاست جمهوری لاریجانی

  نامه نیوز امروز نوشت: کارگزاران درصدد معرفی گزینه خود برای انتخابات 1400 هستند و از قضا دچار پارادوکس نیز نشده اند. آن ها از در دیگری وارد شده اما هدفشان همان ائتلاف با علی لاریجانی است. کارگزارانی ها که طی ماه های گذشته بارها از تقدم استراتژی بر ایدئولوژی گفتند و تنها ماندند لذا این بار بازی را به نحو دیگری شروع کرده و می خواهند با سوزاندن یکی بعد از دیگری کاندیداهای احتمالی به گزینه مورد نظر خود برسند. گزینه ای که گفته می شود مورد حمایت رئیس دولت اصلاحات نیز هست. 

آنطور که در محافل سیاسی شنیده می شود، سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات در جلسه ای گفته است که علی لاریجانی را بر عارف ترجیح می دهد. این خبر را هفته نامه اصولگرای مثلث در شماره جدید خود منتشر کرده است. این اظهار نظر را باید جدی گرفت زیرا اخبار دیگری نیز مبنی بر حمایت علی اکبر ناطق نوری از علی لاریجانی شنیده می شود. گفته می شود که جلسات  لاریجانی و ناطق نوری آغاز شده و سیاست مدار کهنه کار جریان راست در نظر دارد که تلاش کند که علی لاریجانی به پاستور برسد.

دیدگاه کاربران

کارمند بدبخت له شده زیر بار تورم تک رقمی!!!!۴۱۳۶۶۳۲۰:۵۷:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
چرا من کارمند نمیتوانم در فشند ویلا بخرم !!!!!؟؟؟؟
ناشناس۴۱۳۶۷۲۲۱:۰۲:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
روحانی را حمایت میکنیم به شرطی که ایشان از کالای ایرانی حمایت کند و گرمکن کدخدا رو نپوشد
روحانی کجایی دقیقا کجایی؟۴۱۴۱۷۷۱۰:۱۶:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۱۱
خرمشهر را خدا آزاد کرد آب خرمشهر را سپاه شیرین کرد تبریک به سپاه و خرمشهریها
ناشناس۴۱۳۶۷۳۲۱:۰۵:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
روحانی مچکزیم بایت هیچ !
کارگر خدماتی۴۱۳۶۷۹۲۱:۰۹:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
روحانی برای بنده شاغل در بیمارستان دولتی تهران که 9 ماه است اضافه کار و کارانه ام را نداده اند ضرب الاجل تعیین کند
ناشناس۴۱۳۷۰۰۲۱:۳۷:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
کارت رفاه هوشمند برای عموم مردم که نگران قیمت کالاهای اساسی بخصوص مواد خوراکی و دارو و کشاورزی هستند ضروری است و ایجاد ارامش در خانواده ها و بازار می کند و از دولتمردان هم می خواهیم سریعا اقدام کنند و به حرف رانتخوارها توجه نکنند و بیخود ارز ملی را دست یک عده سودجو و رانتخوار ندهند که یا خود ارز را به قیمت ازاد بفروشند و یا اجناس وارده را با نرخ ازاد بفروشند و بقیمت فقر عموم مردم ثروت اندوزی نامشروع بکنند
ناشناس۴۱۴۳۰۳۱۱:۲۲:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۱
همون کوپن قدیما
ناشناس۴۱۳۷۰۳۲۱:۴۱:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
آقای دکتر زیبا کلام هر‌چه از این دشمن ها بیشتر داشته باشی بیشتر دوستت خواهیم داشت .
ناشناس۴۱۳۸۱۱۲۳:۵۱:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
حمله کیهان به زیبا کلام؟؟ الان اکثر مردم هم از دست دولت و حامیانی چون زیباکلام عصبانی اند منتقدان درست میگفتند ما قبول نمیکردیم
ناشناس۴۱۳۹۳۰۰۵:۵۹:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۱۱
"چه اهمیتی دارد که چه تعداد خودرو غیرقانونی وارد کشور شده است." آره واقعا چه اهمیتی دارد، که ....؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۱۳۹۳۸۰۶:۳۳:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۱۱
حق کاملا با آقای دکتر زیباکلام است...
سید ناصر۴۱۴۱۱۵۰۹:۴۷:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۱۱
اصلاح طلبان , پیگیر اصلاحات کامل در دولت روحانی هستند.
ناشناس۴۱۴۶۵۳۱۳:۳۵:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۱
لاریجانی رای مناسبی نداره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

      2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

      3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

      4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

      5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

      6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

      7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

      8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

      9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

      10. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

      11. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

      12. ادعای حسنی و رفتار اموی!

      13. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

      14. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

      15. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

      16. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

      17. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

      18. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

      19. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

      20. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

      21. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

      آخرین عناوین