شیر از غنی‌ترین منابع کلسیم و فسفر است

گروه سلامت الف،   3970410117

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: شیر از غنی‌ترین منابع کلسیم و فسفر است.

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: شیر از غنی‌ترین منابع کلسیم و فسفر است.

عصمت عباسی در گفت‌وگو با ایسنا،  با اشاره به اینکه شیر از غنی‌ترین منابع کلسیم و فسفر است، گفت: دریافت مقدار کافی این مواد معدنی برای رشد، استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندان‌های ضروری است.

وی ادامه داد: دریافت مقدار کافی کلسیم علاوه بر تاثیر بر سلامت استخوان‌ها، تنظیم بسیاری از فعالیت‌های حیاتی بدن مانند انعقاد خون، هدایت جریان عصبی، انقباض عضلات، فعالیت آنزیمی و کنترل فشار خون نقش دارد.

این کارشناس افزود: استفاده منظم از منابع غنی از کلسیم (شیر و ماست کم چرب) در کاهش تجمع چربی در بدن موثر بوده و به پیشگیری از چاقی در کودکی و سنین بعد از آن کمک می‌کند. ترکیبات طبیعی موجود در شیر، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و با خنثی کردن سموم در شرایط آلودگی هوا از دستگاه تنفس و قلب و عروق محافظت می‌کند.

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان افزود: شیر منبع خوبی از پروتئین حیوانی با ارزش تغذیه بالا است و مصرف آن به تامین پروتئین مورد نیاز روزانه به ویژه در کودکان و نوجوانان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف روزانه و منظم منابع غنی از کلسیم می‌تواند خطر بروز برخی از سرطان روده بزرگ و سینه را کاهش می‌دهد.

وی گفت: شیر منبع خوبی از ویتامین گروه «ب» است. مصرف روزانه انواع کم چرب این نوشیدنی در پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق موثر است.