روحانی را یاری کنیم؟

محمدرضا حبیبی،   3970410044 ۶۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
روحانی را یاری کنیم؟

در شرایطی که حامیان دیروز روحانی از سلبریتی تا نماینده مجلس تا نظریه پرداز و استاد دانشگاه و ... در مسابقه ای نانوشته در ابراز برائت از روحانی با یکدیگر در حال مسابقه اند و دامن از حمایت روحانی پس میکشند تا مبادا گرد ناکارآمدی او خدشه ای بر ژست مردم خواهی آنها بیندازد باید گفتار روحانی را با دقت بیشتری تحلیل کرد. سخنان روحانی در نشست مدیران دولت از این جهت حائز اهمیت است که ادبیات روحانی از بعد از خروج آمریکا از برجام به نحو ملموسی دچار تعدیل شده اگر نگوییم تغییر.

روحانی حتی از بوسیدن دست مخالفین ولزوم احترام به آنها میگوید . دیگر از آن انگ و برچسب های دیروز به منتقدان خبری نیست. کلید واژه هایی چون «دلواپس» و «کاسب» و ... جای خود را به کلید واژه هایی چون «دشمن» «مبارزه» و« لزوم مقاومت» داده است که تا پیش از این جایی در واژگان روحانی نداشت و همواره از سوی طیف همراهان دیروز روحانی با انگ توهم توطئه رانده میشد اینک و به یکباره ضریب معنا داری در کلام روحانی می یابد. نوک پیکان کلام و جنس و لحن روحانی دیگر معطوف به دشمن خیالی و رقیب داخلی نیست بلکه دشمن واقعی یعنی امریکا و غرب را نشانه رفته است.

این تغییر ادبیات اگر محدود به حرف نماند و در ادامه جامه عمل بپوشد می توان انتظار داشت سرآغاز تغییر مسیری باشد که روحانی در طی سالهای گذشته آن را در پیش گرفته بود. دراینصورت چرا نباید آن را به دیده مثبت نگریست و آن را نوید دهنده ندانست ؟ این تغییرات اگر حتی کوچک و حداقلی اما در مسیر صحیح و همسو با گفتمان انقلاب اسلامی باشد باید آن را به فال نیک و روحانی را در پناه حمایت خویش گرفت نه اینکه با ترکه طرد عملا وی را به سمتی سوق دهند که نتیجه آن مطلوب معاندان خارجی و منافقین داخلی باشد که نه تنها انقلاب بلکه خود دولت روحانی برایشان واجد کمترین اهمیتی نیست.

جریان انقلابی اگر امروز تکلیف خود را در حفظ دولت می داند به منزله ساده اندیشی او نیست بلکه ناشی از حسن ظنی متاثر از آموزه های اخلاقی و مبتنی بر سیره رهبری در حمایت از تمام دولت های منتخب مردم است .

در شرایط فعلی که به نظر میر سد دولت روحانی افتاده است پای زدن به او جز آب به آسیاب معاندان ریختن هیچ ثمره ای نخواهد داشت.

مردی نبود فتاده را پای زدن / گر دست فتاده ای بگیری مردی

جریان انقلابی که همواره در طول سالیان گذشته نسبت به رویه دولت در نگاه بیرونی و غفلت از ظرفیت های درونی کشور منتقد بوده است و ملاک او برای هر انتقاد یا حمایتی نیز صرفا مصالح انقلاب و حرکت در مسیر ارزشها و اصول انقلابی با محوریت ولایت فقیه بوده است و نه منافع حزبی و گروهی بار دیگر بایدثابت کند که انتقادات او جنبه شخصی ندارد و ااگر فردی در راستای این اصول و مسیر ترسیمی رهبری نظام حرکت کند حاضر است تمام قد اما با چشمانی باز پشت او بایستد و او را در مقابل معاندان خارجی و شبکه همکار غرب که به طور عام به کارگزاران نظام ، نگاه صرفا ابزاری برای پیشبرد گفتمان غرب دارند وبه طور خاص به روحانی به چشم تحقیر آمیز رحم اجاره ای می نگرند حمایت کند زیرا در تحلیلی نهایی حتی به بن بست رسیدن دولت روحانی نیزبه جهت اینکه نهایتا برای نظام هزینه ساز است مطلوب جریان غربگرا خواهد بود. روحانی را کمک کنیم تا باری را که بر دوش گرفته است به مقصد برساند. و به وعده هایش عمل کند .

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۱۲۳۷۸۰۸:۳۲:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
همین سایت الف رو ببین اگر روزی چند مقاله بر ضد روحانی ننویسد خواب راحت ندارد. اگر روزی صد پیام به نام خوانندگانش بر علیه روحانی منتشر نکند روز خوبی ندارد. یه سوال از آخرین سخنرانی روحانی چه شده است که اصولگرایان به سمت او متمایل شده اند؟
ناشناس۴۱۲۶۵۰۱۱:۴۵:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
مملکت تو بحرانه حالا تو در فکر نقش روحانی هستی ؟
شاهرخ۴۱۲۶۸۰۱۲:۰۰:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۱۰
له یا علیه دولت حرف زدن نه تنها بد نیست بلکه رسالت رسانه همینه اینقدر نقد کنه تا دولت وادار به پاسخگویی بشه بعدش باید افکار عمومی قضاوت کنن...... باور دارم حتی اگه کیهان ویا ذوالنور با همه سبقه رادیکالی حرفی رو زدن و دولت موظفه پیش افکار عمومی جواب بده تا مخاطب تصمیم بگیره....... باید قبول کرد اصرار به اشتباه باعث شده حتی به مخالفین محض دولت هم در جاهایی میشه حق داد.....به عنوان مثال چه دلیل داره که سیف با این همه هجمه بر ریاست بانک مرکزی بمونه؟؟؟؟ آیا واقعا اگه دولت حامی ادامه این نابسامانی ارزی و بر ارزش شدن پول ملی نیس چرا برای حفظ ظاهر و کم شدن فشار مطلق افکار عمومی ایشون رو جابجا نمی کنه؟؟؟؟؟
سارا۴۱۲۶۹۶۱۲:۰۸:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
چه یاری؟ کار که دست خودشه ضمنا کسی که خودش باور نداره و نمیخواد تکونی بخوره یاری کردنش معنا نداره
ناشناس۴۱۲۸۲۴۱۳:۰۶:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
عزیز دل چاره برون رفت از مشکلات صداقته... من خودم اصول گرا نیستم ... ولی این چه وضعیه این همه مشکل؟!!!!
ثریا۴۱۲۹۱۳۱۳:۵۰:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۱۰
مسئولین .. قدر جناب روحانی را نمیدانند.حتی نمیدانند آن حداقل توجه باقیمانده به مسئولین کشوری به خاطر امیدی است که هنوز ملت به دولت روحانی دارد.به نظر میرسد اگر روحانی موفق نشود بعید است جریان دیگری بتواند اعتماد ملی را جلب کند.
s۴۱۲۹۲۱۱۳:۵۲:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
الف و امثال الف انتقاد کردن و به دولت این روزها رو گوشزد کردن ولی کو گوش شنوا فقط توهین به منتقید حالا که شرایط رو دولت بحرانی کرده خودش از مواضع اشتباه قبلیش کوتاه امده شما میگی چرا الف داره حمایت میکنه؟از نظر شما کسی نباید هیچ حرفی بزنه!؟ کسی نباید انتقاد کنه؟ کسی نباید پیشنهاد بده!؟
ناشناس۴۱۳۱۰۷۱۵:۳۱:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
با تشکر از اقای توکلی که دلسوز مردم هستند و عقل را به ایسم ها ترجیح می دهند ،کارت رفاه هوشمند برای عموم مردم که نگران قیمت کالاهای اساسی بخصوص مواد خوراکی و دارو و کشاورزی هستند بسیار عالی است و ایجاد ارامش در خانواده ها و بازار می کند و از دولتمردان هم می خواهیم سریعا اقدام کنند و به حرف رانتخوارها توجه نکنند و بیخود ارز ملی را دست یک عده سودجو و رانتخوار ندهند که یا خود ارز را به قیمت ازاد بفروشند و یا اجناس وارده را با نرخ ازاد بفروشند و بقیمت فقر عموم مردم ثروت اندوزی نامشروع بکنند و ثروتمندان هم لازم نیست در صف بایستند می توانند با نرخ ارز ثانویه هرکالایی را فوری بخرند
ناشناس۴۱۳۱۷۵۱۶:۱۷:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
بحث سر این دولت و اون دولت نیست الان امریکا میخاد تحریم کنه و مشکل هم از دولت نیست یک مشکل ملی است
محمد مهدی۴۱۲۳۷۹۰۸:۳۳:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
توی این شرایط نمیشه وابستگان و فامیل مسئولین خوش بگذرونند و از رانت استفاده کنند و فساد و تباهی انجام بدهند و بقیه با بدبختی و غم زندگی کنند . توی این شرایط احساس حماقت به انسان دست میده ابتدا آقای روحانی باید از خودش و وابستگانش و وزرایی که دور و بر خودش جمع کرده شروع کنه . نمیشه از آمریکا مرگ گفتنش برای مردم بدبخت باشه و عیش و نوش و زندگی اش مال خودشون باشه روحانی از خودش شروع کنه ببینه مردم چه میکنند
ناشناس۴۱۳۰۳۳۱۴:۴۹:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
روحانی هر کاری می‌خواد بکنه برای من مهم نیست. من رفاه می‌خوام. ساده زیستی مسئولین برای من درآمد و آینده نمیشه. ما که زورمون به آمریکا نمیرسه چرا بیخودی با آمریکا درافتادیم؟
صبا۴۱۳۳۰۰۱۷:۰۱:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
البته می تونیم بی وجود باشیم و بی غیرت مثل قبل انقلاب حتی کاپیتولاسیون را هم قبول کنیم تا میتونن تو سرمون بزنن نه که الان خواب و از آمریکا و هم پالکی هاش گرفتیم شرافت ی مقوله دیگه س که بعضی با هاش بیگانه هستن
ناشناس۴۱۳۱۱۳۱۵:۳۲:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
فقط روحانی از خودش شروع کنه؟ بقیه چی‌؟ ..
ناشناس۴۱۲۳۸۱۰۸:۳۴:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
پس از آن که حسن روحانی، اعلام کرد به دنبال پایان دادن به اختلافات درونی، برای مقاومت در برابر آمریکا است و خیال مخالفان را راحت کرد که دولتش استعفا نمی‌دهد، شماری از مقام‌ها، چهره‌ها و رسانه‌های محافظه‌کار و منتقد دولت، شروع به اعلام حمایت از او کرده‌اند.
ناشناس۴۱۳۰۲۰۱۴:۴۱:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
سعی کن با این حرفهات تفرقه افکنی نکنی مخالفان پیروی از ولی فقیه دارند خودکامه نیستن
ناشناس۴۱۲۳۸۳۰۸:۳۵:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
در وضعیتی که عده‌ای از رای‌دهندگان به حسن روحانی از او ابراز ناامیدی می‌کنند و معاون سابقش در دبیرخانه شورای امنیت ملی، یعنی حسین موسویان، به استعفا دعوتش می‌کند، محافظه‌کاران پشت دولت درآمده و آقای روحانی را به ایستادگی دعوت می‌کنند.
ناشناس۴۱۲۳۸۴۰۸:۳۶:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
روحانی در سخنرانی اخیر خود مواضع خوبی داشت ..بر وحدت تکیه کرد.. بر لزوم تلاش بیشتر و دوری از حاشیه تاکید کرد ..بر ارتباط وزرا بر مردم و صرفه جویی تاکید کرد... اما طیف تندرو اصلاح طلب و حامیان رسانه ای خارجی انها ، این سخنان را ناامید کننده خواندند!!!! فتنه گران، ان روحانی را می خواهند که حاشیه سازی کند ، به نهادها و قوا حمله کند ..تا این ها هم تیتر ۱ رسانه هاشون کنند و با ژست دفاع از روحانی ، ان نهادها را بکوبند... الان هم بحث استیضاح روحانی را مطرح کرده اند که چرا به اندازه انتظارات ما ، تندروی نمی کند؟!
ناشناس۴۱۲۳۸۵۰۸:۳۷:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
آقای رئیس‌جمهور گفته‌اند اگر مردم 6 ماه فشارها را تحمل کنند دشمنان از تحریم‌ها خسته می‌شوند. این ادعا زمانی جواب می‌دهد که ایشان فقط حرف نزنند.
ناشناس۴۱۲۳۸۹۰۸:۳۸:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
وقتی ارز، اقلام خوراکی و..... افزایش قیمتی گاه 100 تا 150 درصدی داشته است چرا همچنان بر دروغ بزرگ تورم تک‌رقمی پافشاری می‌شود؟
کوروش۴۱۲۳۹۰۰۸:۳۸:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
اگر اقای روحانی در حرفهایشان صادق باشند و بعدا اما و اگرها رو پیش نکشند مانند برجام و سیاست نظام جمهوری اسلامی رو دچار چند دستکی نکنند وظیفه همه است که از ایشان حمایت کنند
ناشناس۴۱۲۹۰۰۱۳:۴۲:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
در این پنج سال نشون دادن در چه مواقعی به یاد مردم می افتن.
ناشناس۴۱۳۰۲۵۱۴:۴۲:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
وزرای دولت مسئول اصلی همه گرونیها هستن .
ایرانی۴۱۲۳۹۵۰۸:۴۰:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
در او چنین عزمی را نمیبینم....
ناشناس۴۱۲۳۹۸۰۸:۴۲:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
روحانی با رفتن هم به خودش کمک میکنه هم به کشور و هم به مردم
ناشناس۴۱۲۸۵۹۱۳:۱۶:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
الآن فرض کن رفت جه اتفاقی میفته؟ مثلا ... دولت به سبب اعتراضهای مردمی استعفا داد و دولت جدیدی آمد و دوباره... مردم آرام گرفتند. با رفتن روحانی قرار است چه اتفاقی بیفتد اصلا آدمی داریم که بتواند تغییری ایجاد کند؟
ناشناس۴۱۳۴۲۹۱۸:۱۲:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۱۰
بله داریم سید محمد خاتمی
محسن۴۱۲۴۳۱۰۹:۱۵:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
جناح انقلاب با قلبی آزرده از تهمتها و توهینها از روحانی حمایت می کند هر چند می داند که روحانی از ناچاری این حرفها را زده و زبانش با قلبش یکی نیست. و این را هم می داند جایی که عرصه تنگ می شود عافیت طلبان میدان را خالی می کنند.پس باید روحانی را که اکنون واقعیت را فهمیده یاری کرد.
ناشناس۴۱۲۸۸۴۱۳:۲۷:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
احسنت
ناشناس۴۱۲۸۹۸۱۳:۴۰:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
این جناح بازی های کودکانه را رها کنید خدا رو شکر هر دو جناح ... هر دو جناح برای معرفی خودتون حسسسسسسابی فرصت داشتین بس کنید این ژست های حق به جانب بی گناه را
ناشناس۴۱۲۴۳۵۰۹:۱۶:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
آمار و حقیقت زندگی مشحص میکند دو دولت سید محمد خاتمی بهترین دوره های اقتصاد و آرامش مردم پس از انقلاب بوده است. و آن دو دولت دولت اصلاح طلبان بوده و نه دولت های روحانی که به ناچار به آن تن داده ایم.
ناشناس۴۱۲۹۲۶۱۳:۵۳:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
ببخشید دوست عزیز مثل اینکه یادتون رفته، پایان دوره خاتمی هم دقیقا مثل همین الان بود ، بی عدالتی و نابرابری تقسیم امکانات جامعه مردم رو برد پای صندوق ها که به احمدی نژاد رای دادن با شعار فقر و فساد و تبعیض، احمد ی نژاد بپاخیز
ناشناس۴۱۳۱۳۹۱۵:۴۹:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
بهترین دولت دولت اول احمدی نژاد بود. قبل از لج بازی هاش. پیشرفت های علمی مثل هسته ای ، موشکی ، نانو ، هوا فضا و پرتاب ماهواره، سلول های بنیادی و .... ثبات قیمت دلار و سکه بهبود وضع مسکن و امید به اینده ، اقتدار منطقه ای ، مردم داری و بریدن دست اقازاده ها و ......
ناشناس۴۱۲۴۴۰۰۹:۲۱:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
رفتار شما در دوره انتخابات و نیز پس از آن تا آخرین سخنرانی روحانی نشان میدهد که شما در رفتار و گفتارتان صادق نیستید. ضمن آنکه ما با رای مان به روحانی به او چک سفید نداده ایم و پای اشتباهات او نمی ایستیم. او را حمایت میکنیم چون از رای مان حمایت کرده ایم. اما اگر خطا کند به او میگوییم و ترس و ابایی از بیان آن نداریم. مصلجت اندیشی هم نمی کنیم. او باید پاسحگو باشد این نمی شود که رای بگیرد و تنها به سیاست هایی بیندیشد که ما به آن سیاست ها نه گفته ایم.
ناشناس۴۱۲۴۴۴۰۹:۲۴:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
مردی نبود فتاده را پای زدن / گر دست فتاده ای بگیری مردی طرف و اطرافیانش پررو است و اگر بلند شود باز به همه ایرانیان لگد می زند ، حاکمیت 4 درصدی ها و اشرافیگری را ادامه می دهد وزایش را نگاه کنید انگار نه انگار هیچ حسی از وضعیت معیشتی اسفار مردم ندارند توچال می روند و ....
ناشناس۴۱۲۴۴۵۰۹:۲۵:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
این ناشی از تغییر مسیر روحانی نیست این رفتار روحانی ناشی از واقع بینی ولزوم نجات کشور از این برهه است و اگر روحانی دست مخالفان را می بوسد نه به دلیل قبول دیدگاههای آنها بلکه درخواست عاجزانه از آنهاست که بیش از این به دلیل اختلافات جناحی تیشه بر ریشه اعتماد مردم به مسئولینی که وارث سالها نا کار آمدی وندانم کاری هستند نشوند ! این یک واقعیت است که وضعیت کنونی اقتصاد ،محیط زیست و فرهنگ ما ناشی از سیاستهای غلطی ست که طی سالها وقتی لازمه های یک مدیریت را درجه بندی می کردیم توانایی و تخصص را آخر جدول قرار دادیم !!! و همین باعث گردید بسیاری افراد کاردان یا مهاجرت کنند یا در کنج عزلت سالهای مفید عمرشان را به هدر دهند !! وامروز شاهد این همه نابسامانی در تمام عرصه ها باشیم .
علی۴۱۲۴۴۸۰۹:۲۶:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
شما را به خدا منت نگذارید، مگر چاره ای جز حمایت دارید، در مرحله اول باید بحران را بپذیریم و همانطور که رهبری فرمودند به سوی مردم بازگردیم.
ناشناس۴۱۲۴۵۷۰۹:۳۱:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
تفاوت اصلاح طلبان و اصولگرایان در انتخاب افراد در این است که اصلاح طلبان اگر فردی یا افرادی را با رای خود برگزیدند از آنها کار و پاسخ میخواهند که اگر نتوانستند دوباره به او رای نمی دهند اصولگرایان به فرد یا افرادی که برمی گزینند تقدس می دهند و اگر نقدی بر عملکرد او داشتند یا نمی گویند با مصلحت اندیشی می گویند و اگر افراد از عهده کاری که به او سپرده اند برنیاید، در انتخاب بعدی باز هم از روی مصلجت و اینکه رقیب بالا نیاید به او رای میدهند
ناشناس۴۱۲۷۳۲۱۲:۱۹:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
این حرکات اصلاح طلبان بجای عذرخواهی بخاطر وضع موجود چیزی جز تاکتیک حزبی و فریبکاری نیست
ناشناس۴۱۳۱۷۴۱۶:۱۶:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۱۰
به فرض که سخن تو درست باشد که نیست. اگر اصلاح طلبان را روحانی برائت میجویند (که چنین نیست) این بخاطر تاکتیک حزبی است (باز هم چنین نیست) . خوب شما هم پس از اتمام کار او از احمدی نژاد برائت جستید حال آنکه تا آخرین روز، آنزمان که دلار 4 برابر و سکه 12 برابر و مسکن 8 برابر شد، پشت او ایستادید و خبری از درخواست استعفا و مانند آن نبود
ناشناس۴۱۳۴۹۶۱۸:۵۶:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
مگه چهار سال اولش چه گلی به سر مردم زد که شعارتون تو دور دومش این بود به عقب برنمیگردیم
ناشناس۴۱۲۴۷۶۰۹:۴۳:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
یک ذره وضعش بهتر بشه همه را مسخره میکنه ولی باز یاریش میکنیم . چون ما مثل اونا نیستیم
ناشناس۴۱۲۵۳۱۱۰:۲۹:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
حامیان دیروز روحانی به این دلیل از او حمایت کردند و رای دادند که رئیسی را نمیخواستند. منطقشان کاملاً درست بود. اگر رئیسی انتخاب شده بود وضع خیلی بدتر از این بود چون دلیل گرانی دلار تنش با غرب است و رئیسی این رویارویی را بیشتر میکرد
ناشناس۴۱۲۶۸۷۱۲:۰۴:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
مردم میگویند دوران محمود خیلی بهتر بود پس فرقی هست یعنی رییسی میامد شاید بهتر میشد خصوصا اینکه سیف و شرکا باید میرفتند پی کارشان
ناشناس۴۱۳۱۷۹۱۶:۱۹:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
نه جانم مردم میگویند تنها دوره...خاتمی اقتصاد خوب بود و مردم آرامش داشتند. در دوره احمدی نژاد دلار 4 برابر و سکه 12 برابر و مسکن و اجاره بها بین 8 تا 10 بربر اضافه شد. همه این بلاها ..
ناشناس۴۱۳۳۳۷۱۷:۲۳:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
دوره خاتمی ؟ خواب دیدی خیره . دوره خاتمی که فقط وضع ایرانیهای مقیم خارج خوب شد . تو ایران که همه سرمایه ها صرف بازیهای جناحی و مسخره بازی میشد . همین ها که الان تمام اقتصاد مملکت دستشونه ، وزرای خاتمی هم بودن . اسحاق رو یادت رفته ؟ شریعت ؟ بقیه ؟
سینا۴۱۲۵۴۱۱۰:۳۸:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
او حرفش با عملش یکی نیست ضمنا خودش باید حرکتی کند چون امور و بانک مرکزی دست خودش است بقول قدیمیا چاه باید از خودش آب داشته باشد
ناشناس۴۱۲۵۶۳۱۰:۵۷:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
6سال گذشت! تازه همسایه ها یاری کنید عروس شوهر داری کنه؟؟! بلد نبود یا حالش را نداشت چرا کاندیدا شد؟
نیما۴۱۲۵۸۰۱۱:۰۶:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
جالبه معرفت و وطن پرستی افرادی که بهشون میگفتن تندرو و متهجر از خیلی از روشنفکر ها بیشتر است تو این زمان حتی امثال شریعت مداری و یامین پور و پایداری ها که همه میدونند چقدر با روحانی و کارهاش مشکل دارند هم میگن فعلا استیضاح روحانی به صلاح مملکت نیست و باید کمکش کنیم تا از این مشکلات کشور دربیاد اما یادمون نرفته دقیقا همین اتفاق در گذشته افتاد طیف به اصطلاح روشنفکر و اصلاح طلب به رئیس جمهور آن زمان کمک نکردن هیچ بعضی هاشون از آمریکا درخواست تحریم بیشتر ایران رو کردن تا به وسیله ضربه زدن به مردم دولت رو بزنند زمین
ناشناس۴۱۲۹۵۳۱۴:۰۶:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
حرف و تهمت دیگر نداری بزنی
علی۴۱۲۶۰۴۱۱:۲۱:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
روحانی را یاری نکنید.روحانی را راهی کنید.
ناشناس۴۱۲۶۹۳۱۲:۰۵:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
در شرایط تحریم دقیقا چه فرقی داره کی سر کار باشه ؟
ناشناس۴۱۲۶۱۶۱۱:۲۶:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
در اقتصاد عرضه وتقاضا اصل اساسی است. هر تقاضای کاذبی هم موجب کاهش عرضه یا کمبود عرضه می شود. مثلا اگر بخش بزرگی از پس انداز مردم برای خرید ارز وطلا هزینه شود حتی در امریکا هم ارز وطلا دچار کمبود می شود. برای جلوگیری از پیدایش چنین تقاضاهای کاذب باید پس انداز هاو وام های مردم در بانک ها به نرخ دلار مصوب مجلس تعیین شود و سودی در حد 1 تا 2 درصد به ان ها تعلق گیرد.در این صورت اگر استکبار خواست ارزش پول ملی را کاهش دهد مردم همدست و همکار استکبار نمی شوند.
ناشناس۴۱۲۶۵۶۱۱:۴۸:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
روحانی باید استعفا بده تا مملکتو ویران تر نکرده
ناشناس۴۱۲۶۹۲۱۲:۰۵:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
روحانی رای گرفت و به وعده هاش به 24 میلیون رای دهنده پشت کرد. در واقع روحانی پس از رای گرفتن ...ولی همه بدانند که بخش زیادی از ان 24 میلیون سر خورده از رای همچنان هستند و اثر دارند
ناشناس۴۱۲۷۱۰۱۲:۱۱:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
تنها یاری ما بدرقه ایشان است
ناشناس۴۱۲۷۶۵۱۲:۳۷:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
دیگه ..اینها همه برای ... خودشونه اگر دل اقای روحانی بحال این کشور وملت میسوخت این ادمارو دور خودش جمع نمی کرد
فرهنگ۴۱۲۷۹۸۱۲:۵۶:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
روحانی باید استفا بدهد
ناشناس۴۱۲۸۲۹۱۳:۰۸:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
مدیران ناکارامد را چرا بزور نگه میدارند؟ نمونه خروجی وزیر صنعت و راه چه بود؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۱۲۹۳۶۱۳:۵۶:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
روحانی متاسفانه با مردم صادق نیست وعده های الکی و دروغ زیاد گفته...
ناشناس۴۱۲۹۴۸۱۴:۰۲:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
با حقوق چهار میلیون تومان و اجاره ماهی دو میلیون تومان چ....یاری کنیم
ناشناس۴۱۲۹۸۷۱۴:۲۳:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
اگر اقای روحانی کارهای زیر را انجام دهد یاریش می کنیم. 1. حقوق خود و وزرا را کاهش دهد بطوریکه او همراه مردم سختی ها را بچشد بعد بگوید مردم بیایید سختی ها را تحمل کنیم 2. اشرافیون را از اطرافش طرد کند 3. برجام را رها کند و ان را دنبال نکند تا در عمل ببینیم که از راه گذشته اش برگشته 4. صادقانه با مردم بابت گرانی ها عذرخواهی کند نه اینکه هیچ نگویند. و در حالی که همه قیمت ها بالا رفته و هنوز هیچ تحریمی جدید نشده ایم حرف از مقاومت در مقابل تحریم ها نزند
ناشناس۴۱۳۰۰۶۱۴:۳۱:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
نه.مگه موقعش اونا کمک کردن
ناشناس۴۱۳۰۳۱۱۴:۴۸:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
تا دیروز روحانی بد بود چه شد که اصولگراها تغییر موضع دادند! اصولگرا و اصلاح طلب نتوانستند خواست ملت را عملی کنند؟؟؟
سید۴۱۳۰۴۹۱۴:۵۹:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
... که روحانی به رای مردم کرد ، با هیچ چیز پاک نمیشه . همین آقای روحانی ۶ ماه پیش اومد و گفت مردم بابت دلار خیالشون راحت باشه . صد البته نگفت که خیالشون راحت باشه که قیمت رو میرسونیم به ۱۰ هزار تومان . من یکی از کسانی بودم که با اصرار به روحانی رای دادم ولی افسوس و صد افسوس بابت رای که دادم . این آقا با احمدی نژاد چه فرقی کرد ؟ رانت و اختلاس و گرانی و فقر از اون دوره هم بیشتر شده !!! چیزهایی که بخاطرشون رای آورد همه رو زیر پا گذاشت .
ناشناس۴۱۳۱۳۱۱۵:۴۴:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
وضعیت نابسامانی فعلی کشور از نظر اقتصادی و سیاسی و بین المللی جوری است که به یک شوک (البته نه از نوع گرانی فزاینده) نیاز دارد تا به خود بیاید. رفتن روحانی و تیم کم بازده او می تواند این اثر را داشته باشد به شرطی که جایگزین وی حائز ویژگی های خاصی باشد. یا شاید تقابل با .. دشمن خارجی...
ناشناس۴۱۳۱۳۲۱۵:۴۵:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
اقتصاد ما از ریشه خرابه و با عوض کردن مهره دردی دوا نخواهد شد... تا وقتی اولویت و ضرورت های ما برای پرداخت دلار ارزانتر دستگاه بخار و این قلم اجناسه وضع همینه. اقتصاد خراب . مهره های بیخیال و نجومی بگیر. سیاست های غلط اقتصادی و سیاسی . باز هم دودش تو چشم مردم میره. به امید چاپ
ناشناس۴۱۳۱۹۱۱۶:۲۷:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
روحانی را باید کسانی یاری کنند که طی این مدت بار خود را بسته اند .نه افرادی مثل من که هرچه داشتن از بین رفت وگرفتار شدیم..تازه هنوز اتفاقی نیوفتاده وقتی شروع شد درخواست کمک بده.
شاهرخ۴۱۳۲۵۹۱۶:۴۹:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
فرض بر اینکه تیم اقتصادی دولت1000نفر باشن فرض بر اینکه100%این تیم با دولت همسو و حامی مطلق سیاستهای دولت باشن حالاسوال اینه چه چیز باعث میشه این بزرگواران اون79.999.000نفر که دلشون خونه و کلافه هستن از تیم اقتصادی ایشون ذره ای به دل این بزرگواران تاثیری نداره و با چنگ و دندون جایگاهشون رو حفظ کردن نه غصه میخورن نه عذاب وجدان دارن بی خوابی هم نمی کشن و ذره ای عقب نشینی نمی کنن و حتی حاضر نیستن بگن ببخشید ما نمی تونیم این صندلی ریاست لامصب رو بی خیال شیم!!!!!! به راستی تو هر جای دنیا تا این حد نارضایتی مطلق از طرف دوست و دشمن از یک تیم بود استعفا پیشکش تا الان هاراگیری کرده بودن از خجالت!!!!!!!!! خدایی این دوستان چنان همت معکوسی اگه داشتن کشور الان گلستان بود.....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین