جزئیات طرح ۲ فوریتی مجلس برای حل معضلات اقتصادی / مردم "رفاه کارت" می‎گیرند

گروه اقتصادی الف،   3970410036 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در طرح پیشنهادی ۲ فوریتی مجلس برای حل معضلات اقتصادی، نرخ ترجیحی ارز برای کالاهای اساسی، دارو و نهاده های دامی در نظر گرفته خواهد شد و بازار دوم ارزی هم در بورس تشکیل می شود و قیمت ارز در آن تعیین خواهد شد.

جزئیات طرح ۲ فوریتی مجلس برای حل معضلات اقتصادی / مردم "رفاه کارت" می‎گیرند

 

به گزارش تسنیم، احمد امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مجلس از دولت خواسته است تا نیازهای قانونی اش را برای حل مشکلات اقتصادی کشور مطرح کند.

وی گفت: در جلسه مشترک مجلس و دولت تاکید شد که مشکل قانونی وجود ندارد بلکه دولت برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند حمایت دو قوه دیگر و همراهی مردم است.

امیرآبادی با اشاره به مقدمات تدوین طرح دو فوریتی برای حل مشکلات اقتصادی کشور در مجلس افزود: ساماندهی نقدینگی کشور، واگذاری طرح های عمرانی دولت به بخش خصوصی، افزایش اعطای اختیارات به استانها برای واردات و صادرات، ساماندهی بخش انرژی و سوخت، ساماندهی بازار ارز و سکه و صدور کارت رفاه اجتماعی برای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ازجمله ویژگی های این طرح است.

وی گفت: اگر دولت لایحه ای برای حل مشکلات اقتصادی به مجلس نیاورد، طرحی که نمایندگان با مشارکت بانکها، بخش خصوصی و همفکری اقتصاددانان می نویسند با قید دو فوریت به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: در طرح پیشنهادی نرخ ترجیحی ارز برای کالاهای اساسی، دارو و نهاده های دامی در نظر گرفته خواهد شد و بازار دوم ارزی هم در بورس تشکیل می شود و قیمت ارز در آن تعیین خواهد شد.

امیرآبادی با بیان اینکه با تلاش قرارگاه خاتم الانبیاء در تولید بنزین خودکفا شده ایم افزود: هم اکنون ظرفیت تولید در کشور 90 میلیون لیتر در روز و مصرف آن 84 میلیون لیتر است که با این وجود ممکن است در روزهای پرمصرف مشکلاتی به وجود آید و بهتر است به کارت سوخت بازگردیم.

وی تصریح کرد: مجلس برای حل مشکلات اقتصادی با دولت همکاری می کند اما هیچ رودربایستی با کسی ندارد و هر وزیری که کم کاری کند استیضاح خواهد شد.

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفت: در شرایط بحرانی کنونی اقتصادی کشور لزومی به تصمیم گیری های احساسی و قانون گذاری آن هم در قالب طرح دو فوریتی وجود ندارد.

وی افزود: تصمیم گیری های اقتصادی در شرایط کنونی باید در کمیسیون ویژه اقتصادی سران قوا گرفته شود زیرا هر تصمیمی می تواند به ابهامات و مشکلات در بازار بیفزاید.

حسن نژاد تصریح کرد: وظیفه کنونی مجلس نظارت بر عملکرد اقتصادی دولت است.

وی افزود: در حالی 300 میلیون یورو برای واردات موبایل اختصاص داده شد که شاهد رانت 800 میلیارد تومانی در این بازار بودیم.

صمد عزیزنژاد کارشناس بازار پول گفت: قوانین موجود در شرایط عادی حاکم است و در شرایط کنونی اقتصاد نیازمند تدوین قوانین با شرایط غیرعادی هستیم.

وی با بیان اینکه دولت در سه ماه گذشته لایحه ای را برای حل مشکلات اقتصادی کشور به مجلس ارائه نکرده است افزود: چنانچه بنا باشد طرحی در مجلس در این زمینه تصویب شود باید نظر دولت و کارشناسان اقتصادی هم در آن دیده شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۱۲۴۱۶۰۹:۰۳:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
مردم گدای پنیر و 2 تا تخم مرغ تو انبار مانده شما نیستند.. بروید تکلیف دلارهای هزاران خودروی قاچاق بیلیاردی را معلوم کنید..
ناشناس۴۱۲۴۳۹۰۹:۱۹:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
مشکل ارز مال امروز نیست حداقل از سال 72 شروع شده تو این مدت چه کردید؟؟؟
ناشناس۴۱۲۴۶۷۰۹:۳۵:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
همان کوپن دوره شهید رجایی است. فقط اسمش شده رفاه کارت و خودش هم الکترونیکی.
بهزاد۴۱۲۶۴۸۱۱:۴۲:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
آره به خدا. باز به یاد دوره بچگی باید بریم تو صف وایسیم
آریابان۴۱۲۸۲۱۱۳:۰۵:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
دقیقا این مدل جدیدی از همون کوپن های زمان جنگه ؛ یعنی بعد از مدتی که با سلام و صلوات و عکس یادگاری و مصاحبه تلویزیونی و پیشنهاد ثبت این ابتکار نبوغ-آمیز در "گینس" !!!! سپری شد ، درد دل ها برای ناکارآمدی آن ، افزایش فساد ناشی از این اقدام دولتی !!!! و .... شروع میشه تا بعدا و پس از صرف هزینه های کلان برای راه اندازیش ، به یکباره متوقفش کنند ؛ تازه این در شرایطیه که اصلا مشخص نیست که قراره چه رفاهی رو برای عامه مردم نیازمند و تنگدست بارمغان بیاره ، زیرا در بهترین شرایط ، از امکاناتی مشابه کارت " منزلت " برای بازنشسته ها برخورداره . یعنی همون کارتی که بهتره درست و دقیق خونده بشه بصورت : کارت "منزلَت" !!!!! ؛ یعنی این کارت فقط با این خاصیت و استعداد صادر شده که توی "منزل" ، بگذاریش روی تلویزیون و دائما هم نگاهش کنی و نه بیشتر !!!!! ؛
غلام۴۱۲۴۸۷۰۹:۵۵:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
عزیز جان این رجعت به سیستم کوبنی که اسمش را رفاه کارت انتخاب کرده اید بد نیست اما اول اعلام کنید ملیاردها دلار با قیمت ۴۲۰۰ تومانی را به کدام افراد و شرکت ها و نهادها داده اید. نعل وارونه زدن در این شرایط باور کنید جواب نمیدهد.
ناشناس۴۱۲۴۹۶۱۰:۰۵:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
دوباره کارت بازی ول کنید مردم را سرچشمه را که فساد است ببندید هروز یک کارت جدید مردم چه گناهی کردن که هروز باید تو صف کارت و بعد حتما صف مواد غذایی باشند ول کنید
ناشناس۴۱۳۰۸۶۱۵:۲۱:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
شما که ثروتمندی لازم نیست صف بایستی می توانی با نرخ ارز ثانویه هرکالایی را فوری بخری ولی برای عموم مردم که نکران قیمت کالاهای اساسی بخصوص مواد خوراکی و دارو و کشاورزی هستند کارت رفاه بسیار عالی است و ایجاد ارامش در خانواده ها و بازار می کند و از دولتمردان هم می خواهیم سریعا اقدام کنند و به حرف رانتخوارها توجه نکنند و بیخود ارز ملی را دست یک عده سودجو و رانتخوار ندهند که یا خود ارز را به قیمت ازاد بفروشند و یا اجناس وارده را با نرخ ازاد بفروشند و بقیمت فقر عموم مردم ثروت اندوزی نامشروع بکنند
عباس۴۱۲۵۷۰۱۱:۰۰:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
بازم حرف وحرف و حرف!!!!
ناشناس۴۱۲۶۴۳۱۱:۳۹:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
خوش بحال شرکتهای وارد کننده کارت و توزیع کنندگان کارتهای هوشمند و پیمانکاران این پروژه های میلیاردی
ناشناس۴۱۲۶۵۸۱۱:۵۰:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
واین داستان کارت بازی همچنان برای سرگرمی مردم ادامه دارد . . . مثال اول : ۲ سال قبل که مصوب شد بانکها روی حساب بانکی یارانه افراد در قالب کارت اعتباری وام خرید زیر ۱۰ میلیون بدون ضامن ( فقط به اعتبار حساب یارانه ) و اقساطش از یارانه برداشت بشه چیزی جز توهین و تمسخر توسط کارکنان و روسای بانک عاید مراجعین نشد و تا همین امروز هم اجرایی نشده مثال دوم: سفرکارتهای بازنشستگان کشوری هر سال مصوب میشه اما یکسال دیر شارژ میشه( وسط زمستان !!) سال بعد نصف مبلغ شارژ میشه یکسال هم اصلا نه توزیع میشه نه شارژ میشه!! مثال سوم : هزینه راه اندازی شبکه کارت سوخت خودروها برای مردم و جایگاه داران و وزارت نفت و شبکه بانکی و مخابرات چندهزار میلیار تومن شد؟ الان چه استفاده ای میشه؟ پیمانکارانش چه کسانی بودن و چقدر پول پارو کردن؟
ناشناس۴۱۲۶۶۶۱۱:۵۵:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
شما هم که هرجا به مشکل میخورید زود یه کارت طراحی میکنید . حالا کلی هم بدویم دنبال کارت تا سرمون گرم بشه آقا زاده ها هم با خیال راحت ارز دولتی را تناول فرمایند. شما جلوی فساد و رانت را بگیر ما نیازی به کارت شما برای گرفتن صدقه نداریم. خواهشا تو این شرایط با اعصاب مردم بازی نکنید
ناشناس۴۱۲۷۱۳۱۲:۱۳:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
بنا به قول مشهور "یه اختلاس کم مشکل ما حل میشه" احتیاج به رفاه کارت نداریم. منظور از رفاه کارت اینه که ما همچنان به دزدان اجازه دزدی می دیم ملت هم با دو کیلو روغن و یک کیلو شکر بسازند
ناشناس۴۱۲۷۴۱۱۲:۲۵:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
عزیزان جای رفاه کارت ما در سرتا سر ایران فروشگاه رفاه داریم فروشگاه ارتش داریم و شهروند در تهران همه دولتی هستند بیایید تمام مایحتاج مردم از الف تا ه توی این فروشگاهه با قیمت مصوب و با دلار دولتی در اختیار مردم بگذارید باور کنید واسطه ها دو ماهه خودشان جمع میکنند
ناشناس۴۱۳۰۵۴۱۵:۰۴:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۱۰
بند در چند نوبت کامنت گذاشتم که یکی از محوری ترین برنامه ها برای برقراری عدالت اول دو نرخی کردن بنزین یکی 80لیتر 1000 تومنی و مازاد بر آن در ماه 6000 هزارتومان .و.......
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین