وقتی مردم حرف دارند، محل استقرار بسیج کجاست؟

سجاد خادم، گروه تعاملی الف،   3970409042 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
وقتی مردم حرف دارند، محل استقرار بسیج کجاست؟

تیر ماه داغ از راه رسیده. بازار همانطور که پیش بینی می شد دچار سر در گمی شده. مردم هم دچار بلا تکلیفی‌ شده‌اند. 20 درصد حقوق ماهیانه کارگران اضافه شده و در عوض40 درصد هزینه های جاری زندگی‌شان افزایش پیدا کرده. اخبار ژن های خوب و جولان میلیاردرهای لاکچری روح جوان جویای کار را آزرده. آنها که باید علاج کنند حداکثر واکنششان این بوده که برای اعتراض مکان دست و پا کرده اند. پرونده های مفسدان دانه درشت در ذهن مردم خاک می‌خورد. گوش شنوا هم دُر نایاب شده بین مسئولین. از همه بدتر هم بی خیالی برخی صاحبان قدرت است که نمک شده روی زخم.

در چنین شرایطی نهادهای نظامی و امنیتی طبیعتا باید - ضمن درک مردم- به وظیفه ذاتی خود که همانا پاسداری از امنیت اجتماعی و جلوگیری از به آشوب کشیده شدن اعتراضات است عمل کنند. اما بسیج چه؟! آیا اگر اعتراضی صورت گرفت باید ورود کند؟! آیا در شرایطی که نهادهای انتظامی به اوضاع مسلط هستند و نیازی به وجود نیروهای کمکی نیست، لازم است وارد معرکه شوند؟! یعنی در شرایط حساس فعلی وظایف مهم تری برای این نیروی انقلابی قابل فرض نیست؟!

به اعتقاد بسیاری از مسئولین پیوسته به کاروان شهداء بزرگترین درد مردم تبعیض است و فاصله طبقاتی بین مردم و مسئولان. خدا رحمتش کند شهید رجایی را که می گفت "ملت ما از کمبودها و کسری ها گله ندارند، آنچه مردم را می آزارد و صدایشان را در می آورد وجود تبعیضات ناروا و سوء استفاده از بیت المال است و بس ..." با این وصف برای رفع گله های مردمی و التیام زخم هایشان ضروری ترین اقدام این است که در اسرع وقت مقابل تبعیض‌ها بایستیم و برخورد فوری با ناامن کنندگان فضای اقتصادی را مطالبه کنیم.

بسیج که در اصالت خود همواره کنار درد های مردم بوده و هرجا که نیاز شده تا پای جان برای اعتلای وطن از خود گذشتگی کرده، فی الحال نیز باید نوک پیکان مطالبه های به حق مردمی از نهادهای حاکمیتی باشد. فی المثل از قوه قضائیه که نقش حیاتی و مهمی در تشفی خاطر مردم گله‌مند دارد، مطالبه کند که هرچه زودتر تحولات جدی در داخل مجموعه خود انجام دهد. مطالبه کند که با اخلال گران دانه درشتِ اقتصادی به خصوص دانه درشت هایِ نامدار و وصلِ به کانون های قدرت، برخورد جدی و علنی و فوری داشته باشد. مطالبه کند که قضات خاطی و متخلف عزل و هرچه زودتر به مردم معرفی شوند. تا مردم اشتباه یک عضو فاسد را به کل یک مجموعه تعمیم ندهند. یا مثلا از قوه مجریه و مقننه بخواهد بابت کم کاری های انجام شده پاسخگو باشند و نسبت به مردم صادق باشند و دلسوز. بسیج باید اجازه داشته باشد که با مطالبه‌ی آگاهانه، خواب را از چشم غاصبانِ ویلاهایِ انقلاب برباید. باید بتواند یقه آن مسئول را که در محله شاهِ معزول و خائن زندگی می کند را بگیرد و منظومه فکری انقلاب اسلامی که همانا نهی جدی مسئولان از زندگی اشرافی است را یاد آوری و بازگشت به آرمان های ابتدای انقلاب را مطالبه کند.

یقینا در چنین شرایطی حرکتِ مستقل و هوشمندانه بسیجی‌ها و نیروهای مردمی آگاه و دلسوز، می تواند همراهی مردم را درپی داشته باشد، به درمان بسیاری از درد ها کمک کند و دشمنان را در سوء استفاده از اختلافات خانوادگی ناکام گذارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۱۱۰۵۵۰۷:۳۸:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۹
ممنون ،خیلی عالی بود آقای خادم.
ناشناس۴۱۱۴۲۹۱۲:۲۶:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۹
فقط بسیج نیست! از بسیج مهمتر، ائمه جماعات هستن که وظیفه اصلیشون اشتباهی برای همه جا افتاده! اونها به جای اینکه امام (پیشوا و جلودار) جماعت در بیان حرف حق و اعتراضاتشون باشن، شدن امام نماز جماعت و نماز جمعه، همین!
ناشناس۴۱۱۰۵۹۰۷:۴۲:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۹
اگه رسانه ها آزاد باشند و شفافیت وجود داشته باشد همه چی درست می شود. و نیاز به ورود نیروهای امنیتی نخواهد بود
ناشناس۴۱۱۸۳۰۱۶:۴۷:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۹
مثل آمریکا که حتی پلیس راهنمایی و رانندگیشون مسلح هستند!
ناشناس۴۱۲۴۴۳۰۹:۲۴:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
در امریکا مردم حق داشتن سلاح دارند. بهمین دلیل پلیس امریکا هم مسلح است ولی اگر از اسلحه استافده غیرضروری بکند ولو به زخمی شدن شهروند امریکایی منجر نشود روزنامه ها رییس پلیس منتخب مردم را مفتضح می کنند تا دوباره توسط «مردم» انتخاب نشود. مامور هم معمولا اخراج می شود.
یکی۴۱۲۳۳۰۰۷:۲۹:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
بسیج را نباید نیروی امنیتی فرض کرد اقلا بایدش اینطور نیست
یوسف۴۱۱۱۴۳۰۸:۵۳:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۹
ما اگه صنف های تخصصی مستقل داشتیم هیچ بلایی نمیتونستن سر مردم بیارن
یکی۴۱۲۳۳۳۰۷:۳۲:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
بسیج به معنی حقیقی خودش می تونست یک صنف مستقل باشه
بسیجی۴۱۱۲۹۸۱۱:۰۲:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۹
چقدر خوب بود کاش بجای آماده باش دادن برای معلول ما رو برای جلوگیری از علت ها آزاد میزاشتن
ناشناس۴۱۱۳۱۹۱۱:۱۸:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۹
چرا شماها را آزاد بذارن ؟؟ مگه مملکت قانون و قوه قضاییه نداره ؟؟ کی گفته شما متولی اصلاح امور بنا به سلیقه ی خودتون هستین ؟؟
ناشناس۴۱۲۳۳۵۰۷:۳۴:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
منظور از آزاد گذاشتن آزادی برای رفتار خلاف قانون نیست مصداق اون پیشنهادم تجمع بسیج دانشجویی برای مطالبه با مفاسد اقتصادی است
املی۴۱۸۱۲۶۱۲:۱۱:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اقایی که مخالف ازادی هستی مگر ائمه جمعه ها موظف هستند فراتر ازقانون عمل کنند ؟ چرا درمورد امامان جمعه نمیگید کشور قانون دارد دستگاه قضا دارد برای ..
ناشناس۴۱۲۱۴۱۲۲:۴۰:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۹
شما نه تخصص داری نه وظیفه قانونی که سرخود هرکاری دلت خواست بکنی همین مدل کار مارو به اینجا رسونده
ناشناس۴۱۱۳۴۲۱۱:۳۵:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۹
بسیج بعد از جنگ چون از مردم زیاد فاصله گرفته و مطالبه گر نبوده و جناحی و یک طرفه عمل کرده زیاد در نزد مردم محبوب نیست!!!!
رسول مشهدي۴۱۱۳۷۷۱۱:۵۰:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۹
بسیج یک نیروی مستقل نیست و دستوری عمل میکند.بنابراین نمیتواند خارج از چهارچوب سازمانی خود عملکردی داشته باشد و خروجی آن همان چیزی است که به آن ماموراست.
ناشناس۴۱۱۳۹۷۱۲:۰۷:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۹
آفرین بر نویسنده متن و سایت منتشر کننده . نکته بسیار زیبایی بود
ناشناس۴۱۱۴۶۳۱۲:۴۸:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۹
متاسفانه تاکنون حضور نیروهای بسیج ، درکنار نیروهای انتظامی و امنیتی بوده است . اگر منظور نویسنده از حضور، بیان مطالبات به حق مردم باشد که بسیار نیکو و پسندیده است و حتی به نوعی موظف به مقابله با مفاسد می باشد . اما اگر منظور حضور فیزیکی و به عنوان قاطبه مردم باشد ، که می توانند به عنوان بخشی از مردم مطالبه گر حقیقت در تظاعرات باشند و نه به عنوان نیروی کمکی نیروهای امنیتی که نوعی تقابل محسوب می گردد و باعث رویارویی ناخواسته با مردم.
ناشناس۴۱۱۴۸۶۱۲:۵۶:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۹
بله مردم خیلی درد دل دارند ولی ربطش به بسیج چیه ؟ از کی بسیج شده زبان گویای مردم عادی ؟
ناشناس۴۱۲۳۳۸۰۷:۳۷:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
از وقتی برای مردم جونشون رو میدادن شما به خطاهای امروز نگاه نکن
ناشناس۴۱۱۵۸۵۱۳:۵۲:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۹
بزرگتر از تبعیض درد مردم عدم مجازات قاطع مفسدان اقتصادی توسط قوه قضایه و عدم احقاق حق عامه مردم است ما فقط شعار وحرف میشنویم مفسد اقتصادی هر که میباشد باید اعدام شود چون باعث نابودی نظام ودین مردم میشود
ناشناس۴۱۱۷۰۹۱۴:۵۳:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۹
از بسیج فقط برای نباید علیه مردم استفاده شود،بسیجی واقعی همت بود وباکری
بهروز۴۱۱۸۹۰۱۷:۳۴:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۹
آنچه از زنده یاد مرحوم رجائی یاد شده, مربوط به سالهای نخست انقلاب است. با گذشت 40 سال از آن روزها, مسائل مردم بسیار جدی تر از آن می باشد که در یادداشت آمده است.
محبوب از تبریز۴۱۱۸۹۶۱۷:۴۵:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۹
اگر مسولان نظام چه انتخابی و چه انتصابی به وظایف قانونی شان عمل کنند و به مشکلات کشور رسیدگی کنند مگر نیاز به حضور نظامی در خیابان داریم مگر مردم خاسته غیر قانونی دارند که .. از اینکه ادعا می شود مردم به اموال عمومی اسیب می رسانند حرف درستی نیست اینها افراد نفوذی هستند که می خواهند خواسته های بر حق مردم را منحرف کنند و بهانه به دست مسولان دهند تا با مردم بر خورد شود مسولان باید توجه کنند حل مشکل کشور با سر کوب و بگیر و ببند پیچده تر خواهد شد اگر می خواهید مشکل را حل کنید با راتخواران و مفسدین اقتصادی بر خورد کنید که توانایی بر خورد به کله گنده ها ... هستند انهایی که در کشور اشوب و بلوا راه می اندازند حامیان رانتخواران و مفسدان اقتصادی هستند که کشور را فلج کرده اند و با بزرگ نمایی دشمن عدم توانیی خودشان را به گردن دشمن می اندازند .مگر مردم بیکار و مریض هستند که اعتراض می کنند مردم از گرانی و تورم و بی عدالتی در رنج هستند
ناشناس۴۱۱۹۰۷۱۷:۵۵:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۹
چند تا کمیته تشکیل بدید مسئولین بدجور کمبود دارن ساعت کاری بزنن و پولهای بیت المال بیشتر چپاول کنن
ناشناس۴۱۲۰۷۸۲۱:۱۸:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۹
متن بسیار عالی بود.بسیاری از نیروهای رزمنده که کشورمان همه جوره تحت تحریم بود داوطلبانه به جبهه رفتند و جانشان را دادند.همه چیز کوپنی بود ولی با این وجود مردم همان برنج سهمیه را هم میدادند برای جنگ.ای کاش روحیات همگی ما همان روحیه جهادی شود. که انوقت همه چیز حل می شود.
ثریا۴۱۲۱۵۱۲۲:۵۴:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۹
والله بسیج صرفا از قانون دفاع کند و خود نیز خود را ملزم به رعایت قانون بداند لطف بزرگی در حق وطن و ملت خواهد کرد.
ناشناس۴۱۲۳۷۱۰۸:۲۳:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
تا حالا که هر وقت نیاز شده بسیج و برای حفاظت از ...
اکبر۴۱۲۴۸۹۰۹:۵۷:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
جلوء سو استفاده دشمن از اختلافات خانوادگی را بگیریم اتش به دو دست خویش در خرمن خویش ما خود زده ایم که را کنیم دشمن خویش
حمید۴۱۲۵۶۶۱۰:۵۸:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
بسیج دربرابر دشمن خارجی به درد میخوره
ناشناس۴۱۲۶۰۷۱۱:۲۲:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
لطفا پیگیری کنید تا درامد دولت از آزاد شدن قیمت حاملهای انرژی برگرده به جیب خود ملت ...! یعنی یارانه ها باید چند برابرشود .
ناشناس۴۱۲۷۸۱۱۲:۴۳:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
بزرگترین لطف انحلال بسیج است وبس
سلام۴۱۳۱۹۶۱۶:۳۲:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
امروز با خبر شدیم که شهری که مردمانش با خون خود نگذاشتند یک وجب از خاکش به تصرف دشمن برسد خون ها ریخته شد که خاک حفظ شود بار دیگر خونی ریخته شد تا آب حفظ شود .. بی کفایتی مسئولین ما کم کم کار دستمان خواهد داد من در عجبم بسیجی که باید همراه با مردم باشد الان در ....روزی که من بسیجی بودم و به گمان بسیجی دنبال همچین هدفی بودم دوشادوش مردم نه ..
ستم‌دیدگان۴۱۶۴۹۲۱۲:۲۰:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۲
بسیج در حال حاضر تبدیل به یک نهاد تزیینی شده که فقط وظیفه گرامی داشت مناسک فرهنگی و اجتماعی رو در قالب برنامه های موقعیتی بر عهده داره ربطش به مشکلات معیشتی کلان جامعه چیه؟؟؟ الان در این شرایط که سال به سال بر بدبختی و... مردم افزوده میشه خود دولت مردم را به امان خدا رها کرده چه برسه به ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین