جزئیات حذف یارانه نقدی ۳دهک درآمدی/چگونه موالید جدید مشمول دریافت یارانه نقدی خواهند شد؟+جدول شناسایی اطلاعات خانوارها

گروه اقتصادی الف،   3970407126 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

آئین نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۷ کل کشور در خصوص اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از سوی معاون اول رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد که براساس آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها به استثنای روستائیان و عشایر اقدام کند.

جزئیات حذف یارانه نقدی ۳دهک درآمدی/چگونه موالید جدید مشمول دریافت یارانه نقدی خواهند شد؟+جدول شناسایی اطلاعات خانوارها

آئین نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۷ کل کشور در خصوص درآمدها، پرداختی‌ها و مصاف و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 6تیر ماه سال جاری  برای سال 97 با امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

براساس این آیین نامه در بخش مصارف هدفمندی یارانه ها برای سال ۹۷ مبلغ ۴۱۵ هزار میلیارد ریال برای پرداخت یارانه نقدی، تا سقف ۷۰ هزار میلیارد ریال پرداخت نقدی برای کمک به کاهش فقر مطلق و ۳۷ هزار میلیارد ریال برای سلامت و تا سقف ۳۳ هزار میلیارد ریال نیز بابت خرید تضمینی گندم و یارانه مان اختصاص می یابد.

دستگاه های اجرایی موظفند در راستای شناسایی و رتبه بندی خانوارها، تمام داده های مورد نیاز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مطابق جدول زیر به صورت یکجا، تجمیعی و برخط در اختیار وزارت مذکور قرار دهندو آن را به روز رسانی کنند:

 جدول شناسایی اطلاعات خانوارها

 

همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده است نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها به استثنای روستائیان و عشایر اقدام کند.

مطابق این بخشنامه خانوارها می توانند ضمن اعلام رضایت از دسترسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تمام اطلاعات بانکی و ارائه مستندات لازم نسبت به قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل اعتراض کنند؛ همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است پس از بررسی مستندات ارائه شده، اسامی سرپرستان خانواده واجد شرایط دریافت یارانه نقدی را به سازمان اعلام کند تا در اولین نوبت، پرداخت یارانه نقدی آنها برقرار شود و همچنین نتایج به کلیه معترضان اعلام خواهد شد.

همچنین موالید جدید صرفا با تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رعایت قوانین و مقررات مربوط، مشمول دریافت یارانه نقدی خواهند بود.

براساس این آیین نامه تا سقف 37 هزار میلیارد ریال در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرارمی گیرد تا برای اجرای بیمه کردن افراد فاقد بیمه سلامت از طریق سازمان بیمه سلامت ایران، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های وابسته به آن وزارت، حفاظت و حمایت مالی از بیماران صعب العلاج و خاص هزینه کرده و گزارش عملکرد مربوط را به صورت ماهیانه به سازمان هدفمندی یارانه ها ابلاغ کنند.علاوه بر این تا مبلغ 33 هزار میلیارد ریال نیز به یارانه نان و خرید تضمینی گندم اختصاص می یابد.

آئین نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۷ کل کشور که به وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت بهداشت - درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون-کار و رفاه اجتماعی، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت کشور، وزارت دادگستری، وزارت صنعت-معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور و بانک مرکزی ابلاغ شد، به شرح زیر است:

 

 

 

 

 

 

منبع: تسنیم

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۰۸۶۵۲۱۲:۰۸:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۷
به نظرم هر چه زودتر یارانه ها قطع شود بهتر است . اگر قیمت دلار ار همان 4200 فرض کنید تقریبا 11 دلار به هر ایرانی میدهد که البته من نمیگیرم . ارزش نداره که 11 دلار بگیرید این همه هم منت بر سرتان باشد . بهتر است یارانه همه قطع شود و در صورتیکه افراد نیازمند شناسایی شدهاند به آنها کمک شود . و باز به شرطی که بنزین و نان و اقلام اساسی گران نشود
ناشناس۴۰۹۶۲۶۱۰:۳۷:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۸
دلار4200؟؟؟ دلار جهانگیری فقط برا دوستان دولت هست برادر
ناشناس۴۰۸۶۹۸۱۲:۳۸:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۷
بابا 5 دلار، دیگه این همه هیاهو نمی خواد آمریکا به 50 میلیون نفر ماهی 200 دلار یارانه میده
جستجوگر۴۰۸۷۶۶۱۳:۲۳:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۷
دوستان بررسی کردند و کشف نموده اند که گره حل مشکلات ریز و درشتی که کشور با آنها مواجه می باشد همین پرداخت نقدی می باشد. بسیار خوب قطع کنید. اما مطمئن باشید که باری از دوش مردم برنخواهید داشت چراکه در دایره مدیران, توانایی اداره و مدیریت کشور وجود ندارد.
س۴۰۸۷۷۱۱۳:۲۷:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۷
وقت پر ارزش آقایان برای قطع یارانه که تا الان فکر کنم 400 یا 500 جلسه تشکیل شده و مکاتبات فراوان و ایده های فراوان برای یارانه 5 یا 6 دلاری ارزشش رو داره جای تاسف دارد
حسین۴۰۸۸۴۲۱۴:۰۹:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۷
5 دلار که این حرفا رو نداره
محمد۴۰۸۸۴۴۱۴:۱۱:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۷
شروع کنید به کاهش دستمزدهای چند صد میلیونی پزشکان و وکلا قضات اعضای هئات علمی کارمندان وزارت نفت و نیرو .گرفتن مالیات های بزرگ از دندانپزشکان و متخصصان پزشک و وارد کننده ها و دلالان.کمی تلاش در این راستا درآمد دولت را تا ۵ برابر هم افزایش می دهد
ناشناس۴۰۸۸۸۳۱۴:۴۸:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۷
باید دید این منظور از 3 دهک کدامها هستند، زیرا در گذشته که خیلی خطا داشت و اشتباه روی این بخش خودش میشود یک داستان جدید برای کشور آنهم در زمان خیلی بد و با این وضعیت شدید گرانی، میتوانستند ابتدا بخش واقعا متمول و دولتیون و ... را حذف میکردند ( دهک اول ) بعد میرفتند سراغ بقیه
ناشناس۴۰۸۸۸۷۱۴:۵۱:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۷
یارانه رو حذف کنید، پولش رو بدهید به شرکتهای نامربوط که موبایل وارد کنن اونا هم بخورن
مهدی حسنوند۴۰۸۸۹۳۱۴:۵۴:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۷
چه عجب. جناب جهانگیری و دولت یه قدم در جهت سفافیت برداشتند. حتما باید تحریم میشدیم تا امثال نوبخت می فهمیدن امکان تشخیص افراد پردرآمد با استفاده از بانک اطلاعات وجود دارد
ناشناس۴۰۸۹۹۹۱۶:۰۲:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۷
پرداخت نقدی یارانه ها باید هر چه سریعتر قطع و تبدیل به سبک کالا شود . نقدینگی در حال انفجار است
شیرازیان۴۰۹۱۱۲۱۷:۴۱:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۷
ماهی 5 دلار به عنوان یارانه میدهید اینقدر منت نداره.
ناشناس۴۰۹۲۹۰۲۱:۲۲:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۷
عاقلانه ترین کاری که دولت می تواند بکند این است که یارانه همه مردم را قطع کند. در عوض متعهد شود تا 5 سال بهای بنزین، نان، آب، برق و گاز را افزایش ندهد. افزایش هر چند ماه یک بار این کالا ها تورم انتظاری هم به همراه دارد و فشار بیشتری را بر مردم وارد می کند.
ناشناس۴۰۹۱۴۲۱۷:۵۷:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۷
الان چین به خاطر تحریم شدن ایران جشن گرفته
ناشناس۴۰۹۱۴۸۱۸:۰۱:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۷
حذف یارانه گروههای پردر امد باید از اول دولت دوازدهم باید حذف میشد وپول ان صرف اشتغال وکارهای عمرانی قرار میگرفت تیم اقتصادی دولت باید عوض شود
ناشناس۴۰۹۳۳۹۲۲:۳۵:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۷
کلا چیزی حذف بشه جای دیگه خرج نمی شه
ناشناس۴۰۹۲۱۳۱۹:۳۲:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۷
مشکلی نیست یارانه همه را قطع کنید و دلار را به قیمت واقعی 900 تومان آن برگردانید
قاسمی۴۰۹۲۹۲۲۱:۲۴:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۷
دهک چیه؟مال قدیما بود.از دهک فقط یک مونده با ده. دیگه سه دهک معنی نداره .تیتر خبرتون رو عوض کنید.
ناشناس۴۰۹۲۹۶۲۱:۲۸:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۷
یارانه نمیخواهیم دلار 10 تومنی هم نمیخواهیم قبل از هدفمندی دلار 1000 تومن بوده بشه همون هزار تومن یارانه همه رو قطع کنن
یک نا امید۴۰۹۳۱۷۲۱:۵۴:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۷
حقوق من 6 درصد افزایش پیداکرده با حذف یارانه عملا امسال درآمد من نسبت به سال قبل هیچ تغییری نکرده در حالی که قیمت ها......... گرانی یکی از عذاب های الهی است....... خدا رحم کند ...... اصلاح طلب ها هم نوعی عذاب الهی هستند که بر جامعه حاکم می شوند و آنچه می گویند و عملشان زمین تا اسمان فرق می کند ..... در قرآن این عده خود را جزو محسنین می خوانند....
ناشناس۴۰۹۳۲۵۲۲:۱۴:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۷
یه جوری میگن یارانه,هر کی ندونه میگه مردم تو خونه نشستن و ماهی چند میلیون به حسابشون میاد
Rzirakov@gmail.com۴۰۹۳۷۴۲۳:۳۲:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۷
یارانه سه دهک جمعا بالا جمعا یک میلیون نفر نمیشه مگه چقدر صرفه جویی میشه ..
ناشناس۴۰۹۴۰۱۰۰:۰۸:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۸
پس چه وقت دستورالعمل قطع حقوق های نجومی فرا می رسد؟ احتمالا هیچ وقت.فقط به بهانه سه دهک نزنید هر چی مسضعفه حذف کنید. برید حقوق های نجومی را حذف کنید. مطمئن باشید همه مشکلات حل می شئد.
ناشناس۴۰۹۴۱۷۰۰:۲۹:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۸
پنج دلار یارانه را هم بر این ملت زیاد دیدید
ناشناس۴۰۹۴۵۲۰۱:۳۱:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۸
از فردا هر چی ندار یارانه قطع و اشراف ها باز یارانه میگیرن
ناشناس۴۰۹۴۵۶۰۱:۳۳:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۸
با همین مکانیزم بقیه گروه ها هم باید به سه دسته یارانه بگیر تقسیم بشن 50 هزار تومان، 40 هزار تومان و 30 هزار تومان
ناشناس۴۰۹۴۷۲۰۲:۰۴:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۸
37 هزار میلیارد که بریزین تو چاه طرح تحول سلامت
ناشناس۴۰۹۵۶۰۰۹:۱۱:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۸
پس برنامه‌ای که دولت برای مبارزه با گرانی میگفت داریم این بود!
ناشناس۴۰۹۶۱۷۱۰:۲۵:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۸
یه سوال پیش آمد مگه قرار نبود قیمت حامل های انرژی گرون بشه در عوض یارانه پرداخت بشه ؟؟؟ گرونی حامل های انرژی باعث جهش قیمت همه چیز شد اونطور که یادمه همه می گفتن ماهی 45 تومن یارانه پرداخت می کنن و به ازای هر نفر 145 تومن از جیبمون می کشن بیرون ! از اون موقع تا به حال میزان یارانه همون 45 تومن مونده ولی روند افزایش قیمت همچنان ادامه داره الان طوری شده که به ازای هر نفر 45 تومن پرداخت می شه و ما حدود یک میلیون تومن به ازای هر نفر هر ماه از جیبمون به خاطر تورم پرداخت" نمی کنیم "!!!!!!!! چرا ؟؟ چون دلار به این اوضاع اسفبار رسیده و درامد ما به طور مسخره ای کاهش یافته و ما برای بسیاری از ضروریات پولی نداریم که پرداخت کنیم ! الان اون شاخص های رو به پیشرف اقتصادی که مادام از توی چشم ما رد می کنن و ما چون سقف مطالباتمون بالا رفته و پرتوقع شده ایم نمی بینیمشون کجاست ؟؟ حالا توی این واویلا منت اون 45 تومن کوفتی هم ما رو کشت !
فهلوانیان۴۱۰۴۶۷۱۹:۰۳:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۸
ارزش واقعی ۴۵هزارتومن با این روند تورم و‌گرانی و سقوط ارزش پول ملی به ۳۰۰۰۰۰۰- تومن‌رسیده است یعنی هر ایرانی در ماه بابت اجرایی شدن یارانه ها سه میلیون تومن متضرر میشه (البته نسبت به سال قبل از اغاز هدفمندی ها) چه بخواهد چه نخواهد
ناشناس۴۱۱۰۵۷۰۷:۳۸:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۹
ارزش یارانه از 40 دلار به 5 دلار رسیده است! کی میخواهید یارنه طبقات متوسط به پایین را افزایش دهید؟ تمام این یارانه از محل ثروتهای ملی-عمومی است و متعلق به همه مردم. چرا دولت یا بخش خصوصی به اسامی مختلف به ثروت ملی دست اندازی کند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  22. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین