باهنر: آجر از زیرپای دولت کشیدن، خدمت به انقلاب نیست

گروه سیاسی الف،   3970406099 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین می گوید اگر چه نقدهایی به روحانی دارد ولی حاضراست به او کمک کند. او معتقد است: برخی رقابت سیاسی را به اندازه ای بزرگ می کنند که فکر می کنند اگر آجری از زیر پای دولت بکشند به انقلاب خدمت کرده اند.

باهنر: آجر از زیرپای دولت کشیدن، خدمت به انقلاب نیست
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین می گوید اگر چه نقدهایی به روحانی دارد ولی حاضراست به او کمک کند. او معتقد است: برخی رقابت سیاسی را به اندازه ای بزرگ می کنند که فکر می کنند اگر آجری از زیر پای دولت بکشند به انقلاب خدمت کرده اند.

«محمد رضا باهنر» دبیرکل جامعه مهندسین در گفت و گو با ایرنا درباره نقدهایی که مخالفان به دولت دارند، گفت: من به روحانی رای ندادم ولی اگر از من بپرسند حاضری روحانی را به جایی برسانیم که استعفا دهد، حتما می گویم نباید به آن نقطه برسیم و ضرورتی هم ندارد. می توانیم به روحانی کمک کنیم تا راه بیفتد اگرچه به او نقدهایی هم دارم.

نایب رییس پیشین مجلس افزود: برخی رقابت سیاسی را به اندازه ای بزرگ می کنند که فکر می کنند اگر آجری از زیر پای دولت بکشند به انقلاب خدمت کرده اند. من این را قبول ندارم و برای خودم و رقبا قبول ندارم. نه من این کار را با رقبا می کنم و نه از رقبا توقع دارم در رابطه نیروهای ما این کار بکنند.


وی گفت: اعتقاد دارم اگر در مملکت فقر است اما افکارعمومی این فقر را 10 برابر آنچه که هست حس می کند. اگر گرانی هست که هست، احساسی که مردم دارند 8 برابر احساس واقعی آن است.


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: در اتفاقات دی ماه نامه ای به برخی مقامات کشور نوشتم و خواهش کردم از دی ماه 1396 تا دی 1395 به عقب برگردند ؛ رسانه های رسمی که از خزانه جمهوری اسلامی تغذیه می شوند، پایش کنند. این رسانه ها فقط مطالبه گری را افزایش دادند. ناکارآمدی، بی انگیزگی، دزدی و سوء استفاده را تبلیغ کردند .در کشور ما سوء استفاده اقتصادی و فساد هست اما افکار عمومی 10 برابر واقعیت این سوء استفاده را می بیند؛ این را خودمان کردیم و کس دیگری نکرد.


باهنر ادامه داد: زمانی که در مجلس بودم «فاضل خداداد» به عنوان نخستین مفسد اقتصادی پس از انقلاب اعدام شد. او چکار می کرد؟ با یک سیستم بانکی ساخته بود ، در اولین ساعات شروع کار بانک ها، 6 میلیارد تومان به حساب وی منتقل می شد، آخر وقت این پول به جای اصلیش بر می گشت. او در این فاصله زمانی پولی نصیبش می شد.


وی گفت: خداداد 20 بار این 6 میلیارد تومان را گرفته بود و پس داده بود. در زمانی که او اعدام شد یک ریال به بانک ها بدهکار نبود. چون این رفت و برگشت پول 20 دفعه اتفاق افتاده بود، روزنامه ها تیتر اختلاس 120 میلیارد تومانی زدند. به نظرم حتی اگر یک ریال هم اختلاس کنند باید مجازات شوند اما در مجموع معتقدم فاضل خداداد مثلا 20 میلیون تومان سوء استفاده کرده بود اما این عدد در روزنامه ها به 120 میلیارد تومان تبدیل شد.


باهنر تاکید کرد: الان هم دارد این اتفاق می افتد بعضی از این جنبش ها یک نخود را به هندوانه تبدیل می کنند بعد نمی شود جواب افکار عمومی را داد و این ظلم به نظام است. در مورد ناکارامدی، دولت، قوه قضاییه را نقد می کند، قوه قضاییه، دولت را نقد می کند و... مردم می گویند اینها خودشان دارند می گویند بی عرضه و بی انگیزه هستند، این موارد ظلم است.


وی اظهار داشت: در نامه هفتم دی ماه گفتم از صدا و سیما و سایت های خبری تا گروه ها، کمپین ها و تریبون های نماز جمعه همه دارند ناکارآمدی دولت را به افکار عمومی تزریق می کنند. من فکر می کنم وقتی دولت را نقد می کنم دارم دولت را خراطی می کنم در حالی که از منظر افکار عمومی، نظام خراطی می شود. چون دولت یک بخش عظیمی از نظام است مجلس هم همینطور. در مجلس ممکن است سه نفر سوء استفاده کنند اما افکارعمومی چیز دیگری برداشت می کند درموضوع حقوق های نجومی معلوم شد جمعا متهمان 300 نفر بودند اما بدنه 100 هزار نفره مدیران کشور متهم شد. نباید تبلیغ کنیم که همه مسولان سوء استفاده می کنند.


باهنر در پاسخ به سوالی درباره مواضع اصولگرایان در نقد دولت به تفاوت دیدگاه های این طیف سیاسی اشاره کرد و گفت: در درون اصلاح طلبی و اصولگرایی ده ها طیف با افکار متفاوت و متضاد وجود دارد. این گفت وگوها ممکن است در درون انجام شود ولی برون داد آن یک موضع روشن و مشخص است. ممکن است امام جمعه ای در کهنوج (کرمان) سخنرانی کند و حرفی بزند. اول می پرسند اصولگراست یا اصلاح طلب؟ بعد اگر اصولگرا بود از باهنر می پرسند وی چرا این حرف را زد؟ من چکاره هستم که این سوال را از من می کنند؟


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد اقدامات جبهه پایداری گفت: موضع روزهای نخست جبهه پایداری خیلی تند بود الان مقداری تعدیل شده است چون تازه آمده بودند و انرژی بالایی داشتند. مانند سنگ های خورد شده کوه که تیز هستند ولی وقتی در بستر رودخانه نرم می شوند. من اگر قرار باشد روزی ائتلافی کنم هیچ موقع با اصلاح طلب تند ائتلاف نمی کنم ولی علیرغم برخی اختلافات با جبهه پایداری ائتلاف می کنم.

 
 
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۰۷۱۲۹۱۱:۵۳:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۶
آقای باهنر دولتی که چشم و جراغ رانت خوارانی مثل شما باشد یا هر دولتی ؟؟ یادتان می آید در سالهای 88-92 چه بلواهایی را علیه دولت وقت ایجاد می کردید آجر که هیچی داشید اعدامشان می کردید آن هم دولتی که به شهادت دوست و دشمن حداقل چهار سال خوب کار کرده بود اما امروز دولتی که هیچ هنری به مفهوم واقعی کلمه را ندارد این چنین ماله کشی می کنید. البته حرفتان درست است ولی از شما باآن سابقه مسموع نیست که اتقادبه دولت را برنتابید و مردم را به مراهی با دولت بخوانید آن هم دولتی که هنرش اشرافی گری غرب زدگی و تخطئه تمام دستاوردهای انقلاب وبوده و هست
ناشناس۴۰۷۱۳۵۱۲:۰۱:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۶
اقای باهن لطفا خودتون رو خسته نکنید چون آقای روحانی به حرف اونهایی که باعث شدن ایشون در این جایگاه بنشینه هم گوش نمی ده، شما که جای خود دارین!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۴۰۷۱۴۳۱۲:۰۵:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۶
از زیر پای احمدی نژاد می کشیدید چطور اشکال نداشت
هموطن ابهری۴۰۷۱۵۵۱۲:۰۹:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۶
جناب آقای دکتر باهنر با همه احترامی که به جنابعالی هم به واسطه برادر گرامیتان شهید بزرگوار و هم خودتان قایل هستم عرض می کنم جنابعالی که به سلطان لابی در مجلس معروف هستید لااقل الان در کسوت یک چهره سیاسی و مهندس با دولت محترم لابی حمایتی نکنید مردم زیر بار فشار له می شوند آن وقت شما صحبت از آجر زیر پای دولت حمایت می کنید آجرهای زندگی و خوشبختی بر مردم خراب شده آنوقت شما به فکر دلت هستید لطفا .......
ناشناس۴۰۷۲۰۸۱۲:۲۸:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۶
برخی رقابت سیاسی به اندازه ای برایشان اولویت دارد که فراموش می کنند اگر آجری از زیر پای دولت بکشند به مردم خیانت می کنند.
نعمت الله جوکارنامیوندی۴۰۷۲۵۰۱۲:۵۲:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۶
ضمن تایید فرمایش ایشان ...متاسفانه این دولت بجر چندتا وزیرقوی متل وزیربهداست وووزیرامورخارجه هیچ اجر و افتخاری را با خودهمراهونداره که کسی اجری رااززیرپای اون خالی کنه .تمام ابروی دولت برای مدیران اقتصادی ناکارامد وحقوق های نجومی و سخنگوی حزبی وسستی و بی حالی مدیران مسن و منفعل داین دولت هزینه شد.
ناشناس۴۰۷۳۵۳۱۳:۴۴:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۶
اقای مهندس اجر را کشیده اند،بدجوری هم کشیده اند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین