در بازار بلیت پرواز مسکو- تهران چه می‌گذرد؟ +قیمت

گروه اقتصادی الف،   3970406047

با مسجل شدن حذف تیم ملی ایران از رقابت‌های جام جهانی، بخش قابل توجهی از مسافران ایرانی قصد دارند ظرف کوتاه‌ترین مدت به ایران بازگردند و این موضوع تقاضای پروازهای روسیه به سمت ایران را بسیار بالا برده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما که در سال‌های گذشته رسما اجرایی شده، شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با توجه به شرایط بازار و اهداف و برنامه‌ریزی‌هایی که دارند، نرخ بلیت خود را جابه‌جا کنند که همین موضوع در ایام پرتقاضا مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

هر چند درصد قابل توجهی از مسافران ایرانی با تورهای مسافرتی و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده به روسیه رفته‌اند اما هنوز تعداد زیادی از مسافران تکلیف بلیت پروازهای برگشت‌شان را مشخص نکرده‌اند و همین موضوع به بالا رفتن قیمت بلیت برخی پروازها منجر شده است.

ارزیابی از بازار بلیت از فرودگاه‌های مسکو به سمت تهران نشان از آن دارد که نرخ‌ها به شکل قابل توجهی متنوع بوده و حتی هنوز بلیت با قیمت‌های معمولی در بازار عرضه می شود.

شرکت هواپیمایی ماهان که از گذشته چند پرواز برنامه‌ای میان تهران و مسکو را در اختیار داشته در ایام جام جهانی نیز این پروازها را ادامه داده است و هر چند بخش زیادی از ظرفیت آنها به فروش رسیده اما همچنان می‌توان با قیمتی بین دو میلیون تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روزهای آینده بلیت بازگشت به تهران را تهیه کرد. البته این شرکت برای همه این روزها پرواز ندارد ولی برای مثال برای امروز (چهارشنبه) پروازهای باقی مانده این شرکت در کلاس اکونومی با حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در کلاس بیزینس با نرخ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار عرضه شده که البته ظرفیت بسیار محدودی برای آنها باقی مانده است.

در روزهای آینده که ایرلاین‌های ایرانی پرواز ندارند نیز تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای پرواز از مسکو به تهران ظرفیت‌هایی را در نظر گرفته‌اند که هر چند با توقف در چند شهر همراه است، اما با نرخی پایین عرضه می شود. برای مثال شرکت هواپیمایی ایرآستانا متعلق به کشور قزاقستان پروازی را برای روز هشت تیر ارائه کرده که هر چند در دو شهر قزاقستان توقف خواهد  داشت اما مسافران را با نرخی حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ایران می‌آورد.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز نیز برنامه‌ای این‌چنینی دارد.

البته پروازهای گرانقیمت‌تری نیز در این بازار عرضه می‌شود که از سوی چند ایرلاین مختلف ارائه شده است. این پروازهای گرانقیمت که کمترین نرخ‌شان هفت میلیون بوده و حتی تا مرز ۳۲ میلیون تومان نیز عرضه می‌شوند، زمان سفری بسیار طولانی دارند و با توجه به قیمت‌شان قطعا مورد استقبال مسافران ایرانی قرار نخواهند گرفت. از این رو پروازهای ترانزیت چند ایرلاینی تنها در بازار عرضه شده و بعید است که جز موارد خاص از سوی مسافران خریداری شود.

با توجه به کاهش میزان تقاضای سفر از روسیه به ایران در روزهای آینده احتمالا بازار این مسیر نیز به حالت گذشته خود بازخواهد گشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  2. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  3. بازی با کلمات

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  17. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  21. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  22. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  23. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین