نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال ۹۷ اعلام شد

گروه اجتماعی الف،   3970405153

نتایج اولیه در آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی سال ۹۷ به همراه دفترچه انتخاب رشته منتشر شد.

 آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۷ در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت برگزار شد.

این آزمون برای پذیرش دانشجوی دکتری در دوره‌های روزانه، شهریه‌پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی در ۶۱ رشته امتحانی گروه علوم پایه پزشکی، ۱۲ رشته امتحانی دکتری تخصصی داروسازی و ۲ رشته دکتری تخصصی دندانپزشکی در ۱۰ منطقه آمایشی برگزار شده است.

تعداد ۱۰ هزار و ۳۲۳ نفر در آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی سال ۹۷ گروه پزشکی ثبت نام کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۸۸۶ نفر زن و ۳ هزار و ۴۳۷ نفر مرد بودند. از این تعداد ۹ هزار و ۹۱۵ نفر در آزمون دکتری تخصصی (آموزشی) و تعداد ۴۰۸ نفر در آزمون دکتری پژوهشی سال ۹۷ گروه پزشکی ثبت نام کردند. همچنین تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از داوطلبان در آزمون غایب بودند.

نتایج اولیه (مرحله کتبی) به همراه دفترچه شماره دو و زمان مصاحبه برای داوطلبان مجاز آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۷ منتشر شد. از داوطلبانی که در آزمون کتبی (مرحله اول) حد نصاب نمره لازم را که ۳۰ درصد نمره آزمون و نیز ۵۰ درصد میانگین نمره داوطلبان آن رشته است (با توجه به سهمیه داوطلب) کسب کرده باشند، به تعداد دو برابر ظرفیت، جهت آزمون شفاهی (مصاحبه) دعوت شده است.

کسانی که به مصاحبه دعوت نشده‌اند، یا حد نصاب نمره کتبی را کسب نکرده‌اند و یا در جمع دو برابر ظرفیت رشته قرار نگرفته‌اند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته/محل پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته/محل و آگاهی از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، باید از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه (الزاماً شماره‌ای که در زمان ثبت نام اولیه ثبت شده است) نسبت به انتخاب رشته/محل‌های خود اقدام کنند.

از آنجا که فرایند پذیرش نهایی بر اساس نمره کل داوطلب (نمره کتبی و مصاحبه) و ترتیب اولویت انتخاب‌های وی صورت می‌گیرد، لذا توصیه می‌شود اولویت‌های انتخابی هر داوطلب بر اساس علاقه فردی انجام پذیرد.

چنانچه داوطلب در موعد مقرر انتخاب رشته/محل نکرده باشد، امکان انتخاب مجدد وجود نداشته و از فرایند پذیرش حذف خواهد شد.

ارسال فرم انتخاب رشته/محل از طریقی به غیر از سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی (از جمله ارسال پستی یا حضوری) به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد.

داوطلبانی که در مجموعه‌های ۱ تا ۷ رشته‌های علوم پایه، بهداشت و تخصصی و یا مجموعه داروسازی مجاز به انتخاب رشته/محل شده‌اند، دقت کنند از آنجا که در فرم انتخاب رشته کامپیوتری، سیستم جلوی انتخاب آنها را نخواهد گرفت، لذا داوطلبان باید بر اساس مدرک تحصیلی خود و مدارک مورد پذیرش رشته‌های آن مجموعه اقدام به انتخاب کنند.

در واقع، افرادی که در این مجموعه‌ها مجاز به انتخاب رشته/محل شده‌اند، با وجود اینکه می‌توانند همه رشته‌های آن مجموعه را انتخاب کنند اما باید بر اساس مدرک تحصیلی خود، رشته‌هایی که طبق مدارک مورد پذیرش آن رشته مجاز هستند، انتخاب کنند.

به گزارش مفدا، در صورت عدم تطابق مدرک تحصیلی مقطع قبل با رشته پذیرفته شده، قبولی داوطلب کان لم یکن تلقی شده و (در صورت قبولی نهایی) برای یک دوره از شرکت در آزمون دکتری تخصصی محروم خواهد شد. مسئولیت این امر بر عهده شخص داوطلب خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین