فائزه هاشمی: احساس می‌شود روحانی کشور را رها کرده است

گروه سیاسی الف،   3970404076 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

به‌رغم مواضع شناخته شده مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دهه 60، فائزه هاشمی در گفت‌وگو با یک روزنامه انگلیسی گفته است که ارتباط نداشتن ایران با ایالات متحده از همان ابتدا امری اشتباه بوده است.

فائزه هاشمی: احساس می‌شود روحانی کشور را رها کرده است

به گزارش فارس، «فائزه هاشمی» در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز انگلیس درباره لزوم گفت‌وگو با دولت آمریکا برای خروج از مشکلات سخن گفت.

فائزه هاشمی به روزنامه گفته است «نباید منفعل عمل کرد بلکه باید با آمریکا به زودی،  قبل از آنکه شرایط بدتر شود، مذاکره نمود... هیچ گزینه دیگری نداریم. مذاکرات دیرهنگام می‌تواند بعد از فشار بیشتر انجام بگیرد.»

این اظهارات در حالی بیان می شود که برخی کارشناسان معتقدند التهابات اخیر در حوزه اقتصادی کشور، بعضاً از سوی برخی جریانات دامن زده می‌شود تا فشار بر روی نظام برای سازش با دولت دونالد ترامپ تشدید شود.

وی همچنین گفت، «اینکه از ابتدا،  هیچ ارتباطی با آمریکا نداشتیم درست نبود... جمهوری اسلامی باید مشکلات خود را با آمریکا حل کند چون ارتباط نداشتن با ابرقدرت برای ما هزینه‌بر بوده است... من در حال حاضر خطر فروپاشی را نمی‌بینم اما اگر راه حلی‌هایی پیدا نشود، کشور می‌تواند به آن سمت پیش برود... اکنون بحران در تمام جنبه‌ها به اوج رسیده است در حالی‌که نظام وانمود می‌کند همه چیز عادی است.»

پیش از این اظهارات فائزه هاشمی نیز یکصد نفر از اصلاح‌طلبان، طی نامه‌ای، خواستار مذاکره با دولت دونالد ترامپ شده بودند که این نامه، با انتقاد جدی بسیاری از اصلاح‌طلبان مواجه شد.

او در بخش دیگری می‌گوید: «ایران باید نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد ولی اگر در حال حاضر هیچ متحد وفاداری غیر از حزب الله لبنان نداریم، [این بدان معناست که] رویکرد ما نمی‌تواند درست باشد.»

وی در بخشی از یک ادعا درباره حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفت «این طور احساس می‌شود که آقای روحانی، مسائل کشور را رها کرده است.»

فائزه هاشمی ادامه داد «ما عادت کردیم مشکلات را بعد از آنکه به نقطه بحرانی رسید،‌ حل کنیم مثل آزاد کردن گروگان‌های آمریکایی [در سال ۱۳۶۰]  و قبول صلح با عراق [در سال ۱۳۶۷]؛ احتمالاً در مورد آقایترامپ هم همین‌گونه اقدام می‌کنیم.»

وی همچنین افزود «مذهب ما اجازه داده اسلام را به‌روز کنیم، چرا نباید سیاست‌های‌مان را به روز کنیم؟ مردم ایران، آینده جمهوری اسلامی را تعیین می‌کنند.»

سخنان فائزه هاشمی پس از آن مطرح می‌شود که دولت آمریکا، ضمن خروج از توافق هسته‌ای با ایران، 12 خواسته را از ایران مطرح کرده است.

همچنین گروهک تروریستی منافقین نیز طی مدت اخیر، بر روی گزینه تغییر نظام و دامن‌زدن به اعتراضات اجتماعی با هدف فشار بر حاکمیت برای تغییر سیاست‌های کلان، فعال شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۰۳۱۳۵۱۲:۰۸:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۴
دولت خیلی وقت است کشور را رها گرده است. شما تازه دارید احساس می کنید!!!!
ناشناس۴۰۳۵۶۴۱۴:۰۷:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۴
برجام بد بود روحانی بد و .... شما خوبید با احمدی نژاد که به تحریم ها می گفت کاغذ پاره !
ناشناس۴۰۳۸۹۶۱۶:۰۸:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۴
ورق پاره زرد ، برادر حبابه
ناشناس۴۰۳۱۴۰۱۲:۰۸:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۴
ژست منتقد نگیر خانم !! شما مسوول این وضعیت هستید !!
ناشناس۴۰۳۶۹۲۱۴:۵۳:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۴
مشکل کشور ما تعامل نداشتن و درگیری و ستیز با جهان است و ایشون هم مسئول این وضعیت نیست این وضعیت از سال 85 با اون صحبتهای دوستون شروع شد که قطعنامه ها کاغذ پاره است و دیدیم که کاغذ پاره نبود دوستان شما هم اعتقاد داشتند که برجام اثری ندارد دیدیم که اثری دارد انصاف را باید در همه امور رعایت کنیم
مجید۴۰۳۹۷۹۱۶:۳۵:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۴
شما حتی نمیدونید که احمدی نژاد به کدوم قطع نامه ها گفت کاعذ پاره. هنوز فرق قطع نامه شورای حکام و بقیه رو نمیدونید. یه چیزی شنیدید مثل طوطی تکرار میکنید این وضعیت نتیجه کدخدا دونستن آمریکا و سر خم کردن جلوی شیطان بزرگ هست به قول امام آمریکا مثل سگ هست اگر تو دهنش بزنی فرار میکنه و اگر عقب بری پاچتو میگیره و این دولت عقب رفت و الان اون سگ پاچشو گرفته این نتیجه تفکر گفتگو و تعامل با شیطان هست
ناشناس۴۰۴۷۱۹۰۰:۴۶:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۵
خیلی تعبیر باحالی بود . درسته
محمدحسین۴۰۴۲۶۸۱۸:۱۹:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۴
سلام دوست عزیز! آدرس غلط بهت دادن ازت رای گرفتن! عزیز دل مگر یونان تحریمه!؟ یونان که جزء اتحادیه اروپاست و واحد پولش یورو!؟ این رو به شما نگفتند که اقتصادش شش سال در رکود بود و راهکاری نداشتند چون مشکل از درون است! عزیز دل به شما نگفتند که همین یک ماه اخیر در ترکیه ارز شدیداً بالا رفت مگر ترکیه تحریمه؟! عزیز دل به شما آدرس غلط دادند و ازت رای گرفتند و حالا می خواهند با همین آدرس غلط عزت ایران را از ما بگیرند! ای کاش رسانه ای واقعیت اقتصاد یونان و ترکیه را برای شما بیشتر منتشر می کرد تا این قدر بر طبل توخالی تعامل با آمریکا نکوبید. ای کاش ...
ناشناس۴۰۳۱۴۳۱۲:۱۱:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۴
فایزه هاشمی: مردم تفکر اعتدالی خانواده ما رو همیشه تایید کردند در انتخابات ها!!! رای «بزن و برقصی» رو تایید ۱۰۰ درصدی خودشون تصور کردن !!
ناشناس۴۰۳۱۴۹۱۲:۱۴:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۴
دیگه کار از احساس گذشته. اون ۲۳ میلیون باید پاسخ بدن!
ناشناس۴۰۳۲۳۹۱۲:۴۶:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۴
اونها که پرچم آتش میزنند این اون رو تهدید میکنند از دیوار سفارت بالا میرن باید جواب بدن
حق۴۰۳۳۹۲۱۳:۲۷:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۴
ببخشید باید با پرچم دور افتخار میزدن ؟ اونم بعد از این همه بی احترامی به مردم ایران و پاره کردن برجام ؟ چقد ذلت؟
ناشناس۴۰۳۵۲۳۱۳:۵۹:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۴
جواب چی رو بدن؟ اینگه ۵ سال کشور رو معطل کردن! اینکه در اوج فلاکت کشور بری توچال؟ اینکه وزراش تو اوج تحریم میگن همه چی خوبه؟ جواب چی!
ناشناس۴۰۳۶۷۰۱۴:۴۷:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۴
اون جماعت تکرار میکنم باید جواب بدن
ناشناس۴۰۳۷۴۸۱۵:۰۹:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۴
برو خدا روزیت رو جای دیگه حواله کنه...
ناشناس۴۰۳۸۹۳۱۶:۰۷:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۴
الان یکی از سفارتها به شما اعلام کرده که دلگیره؟ مستقیم عرض کردند؟ 23 میلیون به دروغ توی روز روشن سر لج و لجبازی، سر بزن و برقص! سر وعده پوچ رای دادند، دروغ های اقتصادی رو به راحتی قبول کردند،چون دلشون چیز دیگه میخواست که در این دولت بود. نصف رای دهنده ها هم اگر طلا و ارز ولو 1 سکه که در این شرایط گرفتند، پس بدن، وضع خوب میشه! یقیناً اکثر کسانی که رای دادند، به ایشون رای ندادند، به هوای دل خودشون رای دادند. یکی به اسم آزادی، یکی ارزونی، یکی برجام، یکی سفر راحت به آمریکا، یکی بزن و بکوب، یکی از ترس دیوار کشی خیابونی و... اتفاقی هم در کشور بیوفته، میبینید که از این 23 میلیون یه اقلیتی پای کشور خواهند بود و بقیه غرغر زنان جا خالی میکنند. مثل خیلی از سلبریتی ها و طرفداران آبکی که الان پشیمونند. ولی سینه چاک کردنشون یادشون نیست! حرف هم توی سرشون نمیرفت.
ناشناس۴۰۴۰۷۷۱۷:۰۴:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۴
پس اونایی که به ترامپ و اوباما نامه نوشتند که ما را تحریم کنید باید بمیرند از شرم (اگر وجدانی داشته باشند) و آنهایی که فتنه و آشوب کردند و ماهها کشور را فلج کردند البته آنها که سفارت آتش زدند هم غلط کردند گرچه از خودتان بودند
بیرجند۴۰۳۶۸۶۱۴:۵۲:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۴
همانطورکه شما درباره دولت قبلی ومورد علاقه تون دقیق به ملت پاسخ پس دادید.
ناشناس۴۰۳۱۸۶۱۲:۲۷:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۴
احساس نیست دقیقا کشور رها شده است
ناشناس۴۰۳۲۴۰۱۲:۴۶:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۴
شما راه حلت چی ؟ همه مردم دارن پولشون رو به دلار و سکه تبدیل می کنند . تحریم میدونی چی ؟
ناشناس۴۰۳۲۴۷۱۲:۴۸:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۴
دختر هاشمی روزی چند با غربگرایان بنشست و راه پدرش گم شد.
ناشناس۴۰۳۲۵۶۱۲:۵۰:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۴
بجای تفسیر کردن مواضع دیگران و القای نظرات خود ، اجازه بدهید مردم خودشان تحلیل کنند . خانم هاشمی یا هر کس دیگر می توانند نظرات مختلفی داشته باشند و به هیچ کس مربوط نیست که بخواهید برچسب بزنید .
ناشناس۴۰۴۳۵۳۱۹:۰۸:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۴
یعنی دنیا رو آب ببره بعضیها رو خواب میبره چرا این رونامه نیومده با من مصاحبه کنه!!؟؟ ضمنا این خانم حق داره هرچی میخواد بگه بقیه حق ندارن!!؟؟ خب این هم نظرش رو داده!!؟؟ شما بیخود کسایی که نظرشون رو دوست نداری برچسب نزن!!
ناشناس۴۰۳۲۶۸۱۲:۵۴:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۴
احساس میشود دولتی وجود ندارد
حسام۴۰۳۳۹۷۱۳:۲۸:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۴
خیلی وقته احساس می شود فقط نمیدونم چرا تو انتخابات همه یادشون رفته بود که دولت تو 4 سال کاری نکرده
ناشناس۴۰۳۳۱۷۱۳:۰۷:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۴
ایشون درست میگوید
ناشناس۴۰۳۳۲۶۱۳:۱۰:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۴
کاملا درست گفته. کاش روحانی یک درصد شجاعت ایشون رو داشت.
ناشناس۴۰۳۴۰۳۱۳:۳۰:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۴
امیدوارم ایشون وحامیانشون کلا مملکت رو رها کنن به خدا مملکت بدون مجلس و دولت بهتر اداره میشه
حق۴۰۳۴۲۶۱۳:۳۷:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۴
شما؟
ناشناس۴۰۳۴۳۰۱۳:۳۸:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۴
عجب...تو خودت متهمی
ناشناس۴۰۳۵۸۴۱۴:۱۲:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۴
فائزه خلانم نمی خواهی احساس کنی کلا دولت تعطیله رفتند توچاله
ناشناس۴۰۳۹۲۴۱۶:۱۶:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۴
مشکل کشور ما تعامل نداشتن و درگیری و ستیز با جهان است و ایشون هم مسئول این وضعیت نیست این وضعیت از سال 85 با اون صحبتهای دوستون شروع شد که قطعنامه ها کاغذ پاره است و دیدیم که کاغذ پاره نبود دوستان شما هم اعتقاد داشتند که برجام اثری ندارد دیدیم که اثری دارد انصاف را باید در همه امور رعایت کنیم
ناشناس۴۰۴۱۶۰۱۷:۳۳:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۴
مشکل کشور علاوه بر فقدان مدیریت ،فساد نفتی و غیر نفتی و رانت خوری شبه آقازاده هاست ..جالبه چه زود کنار میکشن برخی خودشونو
ناشناس۴۰۴۳۲۳۱۸:۵۰:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۴
خانم هاشمی شماتازه داری احساس میکنی روحانی کشور را رهاکرده!!!!!!! همان 5سال پیش که رییس جمهورشد رهاکرده بود!!!! همه کار روحانی شده بودبرجام ؛ برجامش هم شدبی فرجام!!!!
ناشناس۴۰۴۳۳۴۱۸:۵۸:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۴
النجات فی الصدق
ناشناس۴۰۴۵۵۶۲۱:۰۷:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۴
احساس میشه؟!
ناشناس۴۰۴۶۶۸۲۲:۴۵:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۴
جالبه برام که چه جوری اینقدر راحت دو سه جناحی شدیم و سر هم خالی میکنیم دق دلی هامونو سر قدرت و ریاست و صندلی که همه مون ادعای خدمت به مردم داریم و از همه وقت بیشتر بهشون بی توجه ایم واقعا که
محمد ولی زاده۴۰۴۷۷۰۰۱:۳۲:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۵
خانم فایزه ]اشمی این آقای روحانی همان کسی است که شما وهم مسلکان شما تمام توان خودرا برای به قدرت رسیدن ایشان بکار گرفتیتد .خودتان می کشید خودتان هم مجلس عزا بپا میکنید .حالا که توان هسته ای را به باد داده اید وکشور را دچار بحران نمو ده اید ،پرده دوم تسلیم در برابر آمریکارابه نمایش گذاشته اید . ویل لکل همزه لمزه ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین