24 نمایش هر سال در سالن انتظامی به صحنه می‌رود/ اولویت با کارهای خلاق است

گروه فرهنگی الف،   3970403015

مدیر اجرایی تماشاخانه انتظامی عنوان کرد: شرایط پذیرش نمایش‌ها در سالن انتظامی معروف بودن گروه کارگردانی و بازیگران نیست بلکه هدف از ارائه اجرا به گروه‌ها نمایش آثار خلاق ، حمایت از گروه‌های تجربی و جوان و معرفی آنها است.

24 نمایش هر سال در سالن انتظامی به صحنه می‌رود/ اولویت با کارهای خلاق است

پیام لاریان، مدیر اجرایی تماشاخانه انتظامی، کارگردان و نویسنده تئاتر در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: امسال برای آبان ماه نوبت اجرای نمایش در تئاتر شهر داشتم و قرار بود «شرق وحشی» را که نمایشی وسترن است، به صحنه ببرم که به دلیل تداخل پیدا کردن با نگارش فیلمنامه و اجرای نمایش در اروپا آن را به تعویق انداختم.

وی در ادامه افزود: دو فیلمنامه در دست دارم که باید بنویسم. یک کار اجرای دو پرسوناژه با سعیده حسنلو نیز دارم به نام «آمستردام» که قرار است اواسط همین سال تور دور اروپای آن را آغاز کنم ، احتمالا هم از لهستان آغاز می‌شود این کار قبلا نمایش داده  نشده و در ایران هم اجرا نشده است.

لاریان با بیان اینکه تهیه کننده ما در اروپا ترتیب کارها را داده و با درخواست کشورها قرار است اجرایش آغاز شود، گفت: این کار کاملا به زبان انگلیسی و درباره مهاجرت است. به همین علت هم هنوز تصمیمی برای اجرا در ایران ندارم. این تور فکر می‌کنم سرتاسر اروپا و حتی آمریکای شمالی هم اجرا شود جزئیات آن و حضورمان در فستیوال‌های مختلف و شهرها نیز به اطلاعتان خواهم رساند.

این کارگردان و بازیگر اظهار داشت: قصه این نمایش درباره زنی است که شوهرش او را در بندر آمستردام رها کرده و او هم تصمیم به خودکشی گرفته است که با یک مرد هلندی آشنا می‌شود و با اینکه زبان هم را نمی‌دانستند اما رابطه‌ای بین آنها شکل می‌گیرد که ماجراهای خاص خود را دارد.

وی درباره نمایشی که قرار بود در تئاتر شهر اجرا ببرد، گفت: این همان نمایش وسترنی بود که سال گذشته درباره آن صحبت کردم، شرق وحشی ولی به خاطر پروداکشن سنگینی که داشت ترجیح دادم فعلا اجرا  نرود و برنامه‌های دیگرم را ادامه دهم و برای بهار سال آتی نیز در تماشاخانه سمندریان نمایش «تی اس تیز» از سه‌نه‌کا را به صحنه ببرم.

*24 اجرا هر سال در انتظامی به صحنه می‌رود

وی درباره شرایط فعلی تئاتر گفت: امسال خداراشکر می‌کنم که شرایط تئاتر خوب است بچه‌هایی که کارهای معتبری داشتند همچون محمد مساوات، پارسا پیروزفر و امیررضا کوهستانی اجراهای خود را رفتند، چند نفر هم کارهای خوبی چون فرهاد فزونی،‌ مهدی کوشکی و ... داشتند و به نظرم به سطح خیلی مطلوبی امسال رسیده است.

لاریان اظهار داشت: بنابراین به نظرم شرایط عمومی و اجراها خوب است اما متاسفانه مثل همیشه هیچ حمایتی از سوی جایی وجود ندارد و کماکان بچه ها خودشان صفر تا صد را جلو می‌برند و اگر سود کنند که برای خودشان است و اگر ضرر کنند هم باز گردن خودشان است، کاش قدری این شرایط تغییر می‌کرد.

لاریان در پاسخ به اینکه وی در نشست خبری آقای رجبی معمار در تماشاخانه ایرانشهر حضور داشت اما صحبت نکرد، گفت: من اتفاقا آنجا آمدم که درباره وضعیت سالن انتظامی صحبت کنم که البته نشد و حاشیه‌ها زیاد بود.

وی با اشاره به اینکه از دی ماه سال گذشته بازبینی آثار تماشاخانه انتظامی انجام گرفته، گفت: تا الان نزدیک به ۲۰۰ کار بازبینی شده و به ترتیب در لیست کارهای امسال چیده شده و به دوستان اجرا داده می‌شود.

لاریان با بیان اینکه هر کاری هجده اجرا در سالن انتظامی دریافت می‌کند، گفت:‌ در کل سه هفته اجراها طول می‌‌کشد که البته با توجه به استقبال از کار تمدید هم می‌شوند اما با توجه به اساسنامه شورای سیاستگذاری، ۱۸ اجرا برای هر کدام کارها در نظر گرفته می شود که در کل 24 نمایش هر سال به سالن داده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط خاصی برای پذیرش نمایش‌ها در انتظامی وجود دارد، گفت: به لحاظ معروف بودن کارگردان‌ها و گروه اجرایی و بازیگران که خیر، ما کار اولی‌ها را هم پذیرفتیم و هدفمان از اجراهایی که در این تماشاخانه می‌روند حمایت از گروه‌های تجربی و جوان و معرفی افراد به فضای تئاتر است. اولویت با آثار خلاق و خوب است این نگاه در نظر گرفته می‌شود و البته کار تکراری نیز اجرا نمی‌گیرد.

وی درباره میانگین تماشاگران نمایش‌های انتظامی گفت: با توجه به آنچه تا الان داشتیم چون 63 صندلی در این تماشاخانه است، میانگین 48.5 نفر تماشاگر در هر سالن و تقریبا از نیمی بیشتر یعنی 75 درصد سالن بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین