قاضی سراج: دست دلالان را از بازار خودرو قطع می‌کنیم

گروه اقتصادی الف،   3970402155 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه‌های این سازمان را برای از بین بردن قیمت‌های کاذب خودرو تشریح کرد.

قاضی سراج: دست دلالان را از بازار خودرو قطع می‌کنیم

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، قاضی ناصر سراج پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: بعد از افزایش ناگهانی قیمت خودرو سازمان بازرسی کل کشور به طور مستمر در دو گروه بزرگ خودروسازی کشور حضور داشته و ارتباط مستقیمی با مدیرعامل ایران خودرو و سایر مدیران خودروساز داشتیم تا تمهیداتی صورت گیرد و اقدام عاجلی راجع به شکستن فضای قیمت خودرو که افزایش سرسام آوری در حاشیه بازارداشته، انجام شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مذاکرات این سازمان با شرکت‌های خودروساز داخلی، گفت: با ورود سازمان، شرکت‌های خودروساز هم برخورد مثبتی داشتند و قول مساعد همکاری درباره افزایش تولید خودرو و عرضه به بازار داده اند و همان طور که امروز شاهد بودید، در برخی خطوط تولید مانند خط پژو تولید ۲۰۶ کارگران عنوان کردند که سه شیفته کار می‌کنند. همچنین سازمان درباره عرضه خودرو توسط خودروساز‌های داخلی از طریق فروش اینترنتی ورود کرده و بررسی‌ها درباره میزان تولید و عرضه خودرو از سوی خودروساز‌ها ادامه دارد.

قاضی سراج با تاکید بر حمایت از خودروسازان داخلی گفت: با توجه به بیانات و فرامین مقام معظم رهبری درباره حمایت از تولید داخلی که اتفاقا شعار سال هم است، همه وظیفه داریم از تولید داخل حمایت کنیم. سازمان بازرسی کل کشور نیز در راستای این سیاست، وارد بازار خودرو شده و تلاش دارد از خودروساز داخلی حمایت کند.

وی با اشاره به کاهش قیمت خودرو طی چند روز اخیر گفت: البته سازمان بازرسی به این مقدار کاهش قیمت خودرو در بازار قانع نیست و این مسیر را تا واقعی شدن قیمت خودرو ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین از قول مساعد خودروساز‌های داخلی در عرضه سریع خودرو خبر داد و گفت: امروز قرار است ایران خودرو از ساعت ۱۱ صبح اقدام به فروش اینترنتی خودرو به قیمت تعیین شده از سوی شورای رقابت کند و شهروندانی که مایل به خرید خودرو هستند می‌توانند خودروی مورد نظر خود را ثبت نام کنند. البته مقرر شده که سایت برای فروش خودرو‌های مختلف مرحله به مرحله بازگشایی شود و ثبت نام طی چند روز برای مدل‌های مختلف خودرو این شرکت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: توافقی که انجام شده است این بود که خودروسازان سعی کنند خودرو را به دست مصرف کننده واقعی برسانند و حتی کنترل کنند چنانچه خودرویی تحویل نمایندگی‌ها داده می‌شود، به دست مصرف‌کننده برسد تا انشاءالله بازار خودرو دست دلال‌ها نیفتد و از اقدامات عوامل خارجی و داخلی که به دنبال برهم زدن بازار هستند، جلوگیری شود.

قاضی سراج خاطرنشان کرد: همچنین توافق کرده‌ایم که خودروسازان از طریق کنترل سامانه ثبت نام و فروش نظارت کنند تا با هر کد ملی به شخص حقیقی و مصرف کننده واقعی، یک خودرو تحویل داده شود. با این اقدامات امیدواریم قیمت خودرو را به حداقل ممکن کاهش دهیم و با حذف دلالان از این بازار، همه مردم بتوانند از خودرو داخلی استفاده کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتکار خودرو گفت: من نیز این موضوع را شنیده‌ام. سازمان بازرسی موضوع را بررسی کرده است و انشاءالله در آینده نزدیک درباره این موضوع نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

گفتنی است قاضی سراج صبح امروز در راس هیاتی از بازرسان سازمان بازرسی کل کشور با حضور در گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن بازدید از خطوط تولید پژو ۲۰۶ و ۲۰۰۸، با کارگران خط تولید و مدیران این شرکت گفتگو کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۹۹۱۹۸۱۸:۰۲:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲
متاسفانه ما عمل جدی از شما ندیدیم فقط حرف
ناشناس۳۹۹۲۴۶۱۸:۳۷:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲
حالا فرض کنیم فرض کنیم دست دلالان قطع بشه و قیمت پراید از ۲۳میلیون به ۲۱ میلیون برسه واقعا پراید۲۱میلیون ارزش داره؟
ناشناس۳۹۹۲۶۷۱۸:۴۹:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲
مثل اینه که بگید : دست نجومی بگیرها و ذخایر دروغین انقلاب را قطع میکنیم !!!!!!!! عملاً دیدید که نشد و بیشتر و گستاختر شدند. ___________________ جناب سراج ؛ مجلس و دولت پشتیبان و حامی این قشر زحمتکش !!! و مظلوم !!! هستند.
ناشناس۳۹۹۲۷۱۱۸:۵۱:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲
یعنی درگیری با غول فساد؟!!!!!!! مگه داریم؟!!! مگه میشه؟!!!
ناشناس۳۹۹۲۷۴۱۸:۵۳:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲
این مجلس و این دولت خودشان عامل گرانی و ولبشو و آشفتگی هستن
ناشناس۳۹۹۳۹۳۲۰:۲۶:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲
قضاوت کار آمد به چه نیاز دارد؟ --- جناب آقای سراج با استفاده از تجربیات جهان قوانین ضابطه مندعلمی فراگیر برای برخورد قاطعانه ی کار آمد با خیانتها و تخلفات اقتصادی خرد و کلان تهیه و تدوین کنید و به تصویب برسانید و دستگاه های خود را با تامین و تضمین نیازهای ضروری تقویت نمایید و دستگاه نظارت پیگیر متعهد و مسئول داشته باشید تا مجبور نشوید بصورت موردی پس از مرگ سهراب به سوی نوش دارو بروید.
فاطمینیا۳۹۹۴۱۶۲۰:۵۵:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۲
آقای قاضی سراج میتوانند پاسخ دهند با ماشین هایی که توسط نمایندگی با مبلغ بیشتر فروخته اما با قیمت پائینتر توسط شرکت خودرو ساز فاکتور میشوند و سند انها صادر میشود، چه بایست کرد؟!
ناشناس۳۹۹۴۳۳۲۱:۱۰:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲
کوچکترین دلال این بازار با دو یا سه ملیارد تومان سرمایه مشغولند .
ناشناس۳۹۹۴۶۹۲۱:۴۵:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲
دست دلالان اختلاسکران قاچاقچیان رانت خواران دزدان راارنج قطع کنید تامردم بارامش برسند
ناشناس۳۹۹۴۷۸۲۱:۵۴:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲
قیمت ا ز طلا خودرو و ماشین رکورد زد و همه آنها دو تا سه برابر گران شدند یعنی ارزش پول ملی دوباره دو سه برابر بی ارزش تر شد حالا این سیاه بازی ها یعنی چه . کار از کار گذشت و حالا هر روز سکه ده هزار تومان بالا و پایین میرود یعنی قیمت هپه اقلام دو سه برابر گران شد .
آزاده۳۹۹۴۸۵۲۲:۰۱:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲
بدون شک نمایندگی ها عامل دلال بازی در بازار خودرو هستند
آرش۳۹۹۵۲۲۲۲:۳۱:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۲
... همان حرف ها ، همان حمایت ها و .... و باز هم مثل همیشه ، دلالان شدند مقصر!!! تو این قضیه ورود نمی کردید هم مشکلی پیش نمی آمد .
ناشناس۳۹۹۶۹۶۰۱:۱۰:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۳
بیزحمت دست خودرو سازها را قطع کنید خودش درست میشه. دست بقیه مسپلین رو هم تونستید قطع کنید
ناشناس۳۹۹۸۴۹۰۷:۵۶:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۳
دست دولت را قطع کنید کافی است. خدا وکیلی بررسی کنید که از اول سال 96 تا به حال دولت با همدستی بانک مرکزی چه برنامه ای پیاده کرده تا اوضاع خودرو اینجوری بشه و در همون زمان چجوری یک عده چند هزار خودرو وارد کرده اند؟ چرا وزیر صنعت هیچ به روی مبارکشان هم نمی آورند؟ و جالبتر اینکه هیچ کسی هم به صورت جدی و واقعی به اقدامات این وزارتخانه رسیدگی نمی کنه. من فکر می کنم اگه کسی بخواد کاری رو انجام بده، انجام میده و لزومی به این تهدیدها و مصاحبه های رسانه ای نیست و مردم اثرش رو در عمل خواهند دید. اما وقتی کاری از کسی بر نمیاد یا اراده ای برای اقدام نیست، در مصاحبه ها همه از هم سبقت میگیرن...
ناشناس۳۹۹۸۶۵۰۸:۰۶:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۳
اگر شما عزمی برای مبارزه با فساد دارید لطفا موضوع ورود غیر قانونی هزاران خودرو خارجی، پیش فروش 380 هزار سکه به 50 نفر و رانت فراوان آن، املاک نجومی، حقوق های نجومی و پولهای کثیف مبارزه کنید. تنها مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت می توان امید و اعتماد از دست رفته مردم را بازگرداند
مازندرانی۳۹۹۹۱۶۰۸:۴۹:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۳
اگر قرار باشد دست همه دلالان رو قطع کنید خیلی ها بی دست میشوند.فکر میکنید میتوانید دست دلالان بزرگ واردات خودرو در زمان هک شدن وزارت صنعت را هم قطع کنید؟
ناشناس۳۹۹۹۳۹۰۹:۰۳:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۳
از خود دولت شروع کنید کارتان بسیار راحت تر است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین