در دیدار با معاون وزیر خارجه سوئیس صورت گرفت؛ امیرعبداللهیان: مجلس واکنش اروپا به بد عهدی آمریکا را رصد می‌کند/بریسول:اروپا خواهان باقیماندن ایران در برجام است

گروه سیاسی الف،   3970402063

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: اکنون جمهوری اسلامی ایران در انتظار سطح و نحوه واکنش اروپا به بد عهدی آمریکا در توافق هسته ای است و مجلس شورای اسلامی بدقت تصمیمات و رفتار اروپا را در این مقطع رصد می کند.

امیرعبداللهیان: مجلس واکنش اروپا به بد عهدی آمریکا را رصد می‌کند/بریسول:اروپا خواهان باقیماندن ایران در برجام است

به گزارش الف به نقل از خانه ملت، پاسکاله بریسول معاون وزیر خارجه سوئیس با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل اموربین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار روابط رو به رشد دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اوضاع منطقه و ضمن انتقاد شدید از رفتار آمریکا گفت: آمریکا با خروج یکجانبه از توافق هسته ای  و اخیراً تصمیم به خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بار دیگر نشان داد که به تعهدات بین المللی هیچ پایبندی ندارد.

وی افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران در انتظار سطح و نحوه واکنش اروپا به بد عهدی آمریکا در توافق هسته ای است و مجلس شورای اسلامی بدقت تصمیمات و رفتار اروپا را در این مقطع رصد می کند.

امیرعبداللهیان در ادامه این دیدار با اشاره به اوضاع منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا برراه حل سیاسی برای بحران سوریه و یمن تاکیدداشت و دخالت نظامی آمریکا و برخی همپیمانانش را مخل ثبات و امنیت منطقه می دانست.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سکوت غرب در برابر نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در یمن و بحرین افزود: تداوم جنگ و تجاوز سعودی علیه یمن، بروز تاسف بار فاجعه انسانی در یمن و سرکوب سازمان یافته و نقض سیستماتیک حقوق بشر در بحرین در کنار سکوت غرب و محافل مدافع حقوق بشر باعث تشدید بحران انسانی و حقوق بشر در بخش های مهمی از منطقه شده است .

وی با اشاره به موفقیت عراق ، سوریه و لبنان در شکست تروریسم وهابی ، رفتار ماجراجویانه و تحریک آمیز رژیم صهیونیستی را عامل مهمی در تداوم بی ثباتی منطقه و تلاش برای احیای تروریسم خواند.

در ادامه پاسکاله بریسول معاون وزیرخارجه سوئیس با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: با نگاه به تحولات منطقه بویژه روند نابودی داعش در سوریه وعراق ، بر نقش  جمهوری اسلامی ایران در کمک به صلح و ثبات در منطقه بیش از پیش واقفیم.

وی در ادامه با اشاره به نشست اخیر سه کشور اروپایی طرف برجام در بروکسل گفت: سوئیس، اتحادیه اروپا و بویژه تروئیکای برجام بر لزوم پابرجا بودن این توافق بین المللی توافق دارند.

این مقام اروپایی در ادامه گفت: اروپا خواهان باقیماندن ایران در برجام است و تداوم گفت‌وگو و مذاکرات را بهترین روش برای تصمیم گیری و یافتن راه حل مرضی الطرفین می‌داند.

وی در پایان این دیدار گفت: سوئیس با ابراز تاسف از وخامت اوضاع انسانی در یمن از ابتدای بحران، بارها کمک های بشردوستانه خود را به این کشور روانه کرده است و امیدوار است با مذاکره و گفتگو بتواند در کنار سایر کشورها از جمله ایران ، به بحران یمن خاتمه دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین