ترامپ مساله ای برای انتخابات آتی کنگره آمریکا

گروه جهان الف،   3970402044

احزاب آمریکایی در حالی خود را برای رقابت های پیش روی کنگره آماده می کنند که نظر سنجی ها نشان می دهد عملکرد شخص دونالد ترامپ در موافقت یا مخالفت با نامزدها اثرگذار شده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس سنای ایالات متحده در تاریخ 6 نوامبر 2018 برگزار خواهد شد. در مجموع 33 کرسی از 100 کرسی سنا در این دوره از انتخابات تعیین تکلیف می شوند.

در حال حاضر حزب جمهوریخواه 51 کرسی و دمکرات ها 47 کرسی سنا را در اختیار دارند و دو صندلی دیگر هم متعلق به احزاب مستقل است که بیشتر با حزب دمکرات همکاری می کنند. حزب دمکرات در سال 2018 با خطر بیشتری مواجه است؛ چرا که آنها از 25 کرسی باید دفاع کنند ( با توجه به دو کرسی مستقل)، در حالی که جمهوریخواهان برای انتخابات 2018 باید از هشت کرسی دفاع کنند.

حزب دمکرات باید برای کرسی هایی از 10 ایالت تلاش کند که حامی دونالد ترامپ جمهوریخواه در برابر هیلاری کلینتون دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بوده اند.

در انتخابات 2016، در ایالت های دمکرات مونتانا، داکوتای شمالی، میسوری، ویسکانسین، فلوریدا، ویرجینیای غربی، اوهایو، ایندیانا، میشیگان و پنسیلوانیا، ترامپ برنده شد و تنها نوادا ایالت جمهوریخواه به هیلاری کلینتون رای داد.

13 ایالت نیومکزیکو، داکوتای شمالی، میسوری، ویسکانسین، فلوریدا، اوهایو، ایندیانا، میشیگان، مریلند، ویرجینیای غربی، ماساچوست، ورمونت و مین با نماینده دموکرات وجود دارند که فرمانداری آنها را یک جمهوریخواه برعهده دارد اما هیچ ایالتی با نماینده جمهوریخواه و فرماندار دمکرات وجود ندارد.

در چهار ایالت فلوریدا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین که باراک اوباما در سال 2008 و 2012 در آنها برنده شد، در سال 2016 به دونالد ترامپ رای دادند اما هیچ ایالتی که در سالهای 2008 و 2012 به مک کین و رامنی نامزدهای جمهوریخواه رای دادند، به هیلاری کلینتون در سال 2016 رای ندادند.

تقسیم ایدئولوژیکی میان دمکرات های پیشرو و معتدل که در دوران انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2016 برجسته شده است، به عنوان تعریفی که این حزب برای خود در دولت ترامپ دنبال می کند، ادامه دارد. اگرچه کاندیداهای دمکرات با چالش هایی مواجه هستند اما شمار قابل توجهی از جمهوریخواهان بازنشسته شده و کرسی هایی غیر رقابتی را برای مناطق بزرگ دمکرات ها فراهم کرده اند.

فراتر از اختلافات سیاسی، منابع مالی نیز در چگونگی رقابت های شدید مبارزات اولیه دمکرات ها نقش خواهند داشت. حزب دمکرات اکنون دارای بیشترین نامزد است تا بتواند از کرسی های خود دفاع کند.

از سوی دیگر همه 435 کرسی مجلس نمایندگان در انتخابات تعیین تکلیف می شوند. در حال حاضر حزب جمهوریخواه با در دست داشتن 233 کرسی در برابر 193 کرسی دمکرات ها به اضافه هفت کرسی خالی در اکثریت قرار دارد. با توجه به اقبال عمومی اندک در این دور از رقابت، بعید است حزب دمکرات بتواند کنترل مجلس را در دست بگیرد. هرچند ممکن است دمکرات ها بتوانند کرسی های از دست رفته در انتخابات میان دوره ای را به واسطه رئیس جمهوری جدید، بازپس گیرند.


عملکرد شخص دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از دیگر موضوعاتی که بر انتخابات ماه نوامبر و کاهش یا افزایش رای دهندگان به نامزدهای حزب وابسته به او اثر گذار شده است. (26%) از کسانی که در نظر سنجی مرکز تحقیقاتی پیو، شرکت کرده اند موافق ترامپ و 34 درصد هم علیه او نظر داده اند که به گفته این مرکز، بالاترین میزان اثر گذاری دیدگاه ها نسبت به رئیس جمهوری بر انتخابات بیش از سه دهه اخیر بوده است.

48 درصد از ثبت نام کنندگان برای رای دادن می گویند که به دمکرات های منطقه خود احترام می گذارند و 43 درصد هم حامی جمهوریخواهان هستند.

در این نظر سنجی که از میان 2 هزار و 2 نفر انجام شده است، اشتیاق به رای دادن هم بیشتر از انتخابات پیشین شده است که این مساله در بین دمکرات ها 51 درصد و در بین جمهوریخواهان 50 درصد را نشان می دهد در حالی که در سال 2014 ، این مساله حدود 47 درصد برای دمکرات ها و 44 درصد برای جمهوریخواهان بوده است.

73 درصد دمکرات ها و 70 درصد جمهوریخواهان می گویند که سیاست های ملی و اینکه چه حزبی بر کنگره و ریاست جمهوری کنترل داشته باشد، در رای دادن آنها اهمیت دارد. این نگاه درباره انتخابات، بالاترین نوع نگاه حزبی در انتخابات میان دوره ای محسوب می شود.

در حال حاضر، ترامپ یک مساله بزرگ منفی برای دمکرات ها در مقایسه با باراک اوباما برای جمهوریخواهان و البته یک نکته مثبت برای جمهوریخواهان در مقایسه با اوباما برای دمکرات ها در طول مبارزات انتخاباتی سال های 2010 و 2014 مطرح شده است.

حدود 61 درصد دمکرات ها رای خود را مخالفت با ترامپ می دانند در حالی که این رقم برای جمهوریخواهان در برابر اوباما در انتخابات سال 2014 حدود 51 درصد بود. 52 درصد از جمهوریخواهان هم رای خود را به عنوان رای برای ترامپ می بینند که بالاتر از سهم دمکرات ها در مورد اوباما در سال 2014 (35 درصد) بوده است.

حال باید منتظر ماند تا با پایان یافتن انتخابات میان دوره ای در حدود 2 ماه دیگر، وزن طرفداران و مخالفان دونالد ترامپ را در انتخابات 6 نوامبر کنگره و مقامات محلی سنجید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین