نامجومطلق: می‌توانیم در جام جهانی شگفتی ساز شویم/ مقابل اسپانیا 60 دقیقه مطلقا دفاع کردیم

گروه ورزشی الف،   3970401023 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پیشکسوت فوتبال ایران و استقلال، گفت: اگر مثل ۳۰ دقیقه پایانی بازی با اسپانیا منطقی و تهاجمی کار کنیم می‌توانیم از پس پرتغال بربیاییم.

نامجومطلق: می‌توانیم در جام جهانی شگفتی ساز شویم/ مقابل اسپانیا 60 دقیقه مطلقا دفاع کردیم
مجید نامجو مطلق در گفت‌وگو با فارس، در مورد شکست یک بر صفر تیم ملی مقابل اسپانیا گفت: بازی مقابل اسپانیا شامل دو بخش بود. ما در ابتدا با یک دفاع صددرصد به دنبال گرفتن فضا از حریف بودیم. با توجه به اینکه در زمین خودمان دفاع می‌کردیم در بخش حمله برنامه نداشتیم و در این بخش خیلی به چشم نیامدیم. ما به طور مطلق به دنبال دفاع بودیم.

وی افزود: بخش دوم بازی زمانی بود که گل خوردیم و از پیله دفاعی خارج شدیم. در این هنگام بازی خوب و با نشاطی را به نمایش گذاشتیم و این قابلیت را داشتیم که عملکرد بهتری ارائه کنیم و چند موقعیت ساختیم. حتی بازی خودمان را دیکته کردیم. اگر به دنبال پیشرفت بیشتر هستیم باید مثل آن ۳۰ دقیقه بازی کنیم. دفاع یک فاز کوچک در فوتبال است و برای بهبود شرایط باید برنامه‌های دیگر هم داشت. متاسفانه تیم ما فقط تفکر دفاعی دارد. امیدوارم در بازی مقابل پرتغال مثل ۳۰ دقیقه مسابقه با اسپانیا کار کنیم. البته اسپانیا قدرتمندتر از پرتغال است.

کارشناس فوتبال ایران یادآور شد: در بازی با پرتغال باید آنها را به خوبی آنالیز کنیم. دروازه‌بان پرتغال، په‌په و رونالدو باید به طور دقیق آنالیز شوند سایر بازیکنان پرتغال خیلی بزرگ نیستند.  می‌توانیم شگفتی‌آفرینی کنیم. برای صعود نیاز به برد داریم قطعاً باید ۶۰ دقیقه بازی با اسپانیا را کنار بگذاریم البته باید دفاع منسجمی داشته باشیم ولی بعد از آن به فکر بازی هجومی باشیم و تفکر حمله هم داشته باشیم. اگر مثل ۳۰ دقیقه پایانی بازی با اسپانیا منطقی و تهاجمی کار کنیم می‌توانیم از پس پرتغال برآییم

وی در مورد انتقاداتی که از سردار آزمون مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: ما فقط ۹۰ دقیقه بازی را می‌بینیم باید دید کی‌روش از آزمون چه خواسته‌ای دارد. سردار تا به اینجا ۱۸۰ دقیقه بازی کرده و این نشان می‌دهد او انتظارات کی‌روش را برآورده کرده است که ما از این مسئله بی‌اطلاع هستیم. سردار بازیکنی دونده است و دفاع ایران را از آن جلو آغاز می‌کند. او با توجه به قابلیت‌های سرزنی موقع دفاع به عقب می‌آید و در خیلی از دقایق بازی با اسپانیا در عقب زمین بود این طرز بازی برخلاف خصوصیات او است. وقتی ما از پیله دفاعی خارج شدیم آزمون هم جلو آمد و بهتر کار کرد. باید ببینیم آیا ما با بیرون آوردن آزمون گزینه‌هایی داریم که بتوانند خواسته‌های کادر فنی را برآورده کنند. می‌توان روی کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی در آن پست حساب کرد اما با توجه به شرایط مسابقه کی‌روش تصمیم‌گیر است.

دیدگاه کاربران

علی۳۹۷۳۶۷۰۹:۱۳:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱
ولی اگر از اول تهاجمی بازی کرده بودیم قطعا ۸ تا گل خورده بودیم و روحیه تیم نابود و مردم را سرخورده کرده بودیم و همین ایشان آبروی کیروش و تیم را میبردند . بهترین بازی تیم ملی همین بود ولاغیر .
ناشناس۳۹۷۵۹۴۱۳:۲۴:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۱
دفاع و حمله دو فاز مجزا در فوتبال امروز نیستند که بشود گفت دفاع فاز کوچکی از فوتبال است یعنی هر حمله با یک دفاع شروع می شود به عبارت دیگر برای حمله کردن توپ را باید از حریف گرفت یا دفاع از نوک حمله آغاز می گردد چون فوروارد نوک نخستین کسی است که پرسینگ حریف را باید انجام بدهد اما درباره کوچک بودن فاز دفاعی باید عرض کنم اصلا اظهار نظر درستی نیست اتفاقا بسیار دقیق و بزرگ است چون اگر تیم شما بهترین کیفیت رادرحمله داشته باشد و دفاع مطلوبی نداشته باشد منطقا تمام رشته هایش پنبه خواهد ش و گل خواهد خورد نمونه زنده اش هم برزیل در جام های جهانی 1982و 1986 که بهترین ها را در فاز هجومی داشت اما در دفاع ضعیف بود این را هر بیننده حرفه ای فوتبال می تواند دریابدبرای من جالب است این نکته ها در فوتبال بدیهی است چنین اظهارنظرهایی صرفا برای کوچک نشان دادن نمایش تیم ملی است و بس
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین