واکنش خط حزب الله به نامه درخواست مذاکره با ترامپ

گروه سیاسی الف،   3970331208 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

در سر مقاله شماره صدوسی‌وهشتم خط حزب الله به وادادگی عده‌ای در مقابل شیطان کبیر اشاره شده و در آن آمده است: ۱۶ سال بعد از مجلس ششم، بار دیگر عده‌ای با نگارش نامه، خواهان وادادگی در مقابل آمریکا شدند.

واکنش خط حزب الله به نامه درخواست مذاکره با ترامپ

به گزارش الف، در سر مقاله شماره صدوسی‌وهشتم خط حزب الله به وادادگی عده‌ای در مقابل شیطان کبیر اشاره شده و در آن آمده است: ۱۶ سال بعد از مجلس ششم، بار دیگر عده‌ای با نگارش نامه، خواهان وادادگی در مقابل آمریکا شدند.

سرمقاله این شماره خط حزب الله با عنوان «در زمین شیطان» منتشر شده که در ذیل متن آن منتشر می‌شود:

اول. «بعضی در دلِ خود احساس ضعف می‌کنند، یا چشم‌غرّه‌های آمریکا آنها را می‌ترساند، یا وعده‌های آمریکا و امثال آمریکا دل ضعیف و ناتوانشان را به خود جذب می‌کند؛ لذا به سمت آمریکا می‌کشند. آن‌گاه ملت و جوانان مومن و مدیران باایمان و باصفای کشور را متّهم می‌کنند که اینها نمی‌توانند؛ بنابراین ناچاریم برویم تسلیم آمریکا شویم!» 1/3/81 این جمله‌ای است که رهبر انقلاب یک روز بعد از نامه‌ی نمایندگان مجلس ششم، موسوم به نامه‌ی جام زهر خطاب به ایشان بیان کردند. ماجرا از این قرار بود که با حمله‌ی آمریکا به افغانستان، عده‌ای از سیاسیون و جریان‌های سیاسی، با این تحلیل اشتباه که بعد از افغانستان، نوبت حمله‌ی آمریکا به ایران است، در موضع ترس و انفعال قرار گرفتند. در چنین شرایطی بود که 135 نفر از نمایندگان مجلس ششم، در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب نوشتند: «شاید در تاریخ پر فراز و نشیب معاصر ایران، هیچ زمانی را به حساسیت امروز نتوان یافت. تنها با تسامح می توان وضعیت ایران را در زمان اشغال در جنگ جهانی دوم و یا پیش از پذیرش قطعنامه 598 با وضع کنونی قابل مقایسه دانست...» و بعد چنین ادامه می‌دهند که: «با این حال و روز کشور، فرصت چندانی باقی نمانده است... اگر جام زهری باید نوشید قبل از آنکه کیان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود.»

حالا 16 سال از آن روزها می‌گذرد و برخلاف تصور این افراد، آمریکا تا به امروز، جرات حمله کردن به ایران را به خود نداده است. یک سال بعد از این نامه، رهبر انقلاب در آخرین دیدار با نمایندگان مجلس ششم، چنین فرمودند: «در شرایط مرعوب شدن، ترسیدن، مضطرب شدن، متلاطم شدن، حتّی باورهای قطعی انسان هم از یاد می‌رود. انسانِ مرعوب، این‌طور است. جبن، هم عقل را از کار می‌اندازد، هم عزم را. انسان مرعوب و جبان، نه درست می‌تواند فکر کند، نه درست می‌تواند عزم و اراده خودش را به‌کار بیندازد؛ دائم یک قدم به جلو برمی‌دارد و یک قدم به عقب.» 7/3/82

دوم. حالا 16 سال بعد از آن روزها، عده‌ای دیگر از فعالین سیاسی از موضع ترس و انفعال، باز هم دست به نگارش نامه‌ای خطاب به مسئولان نظام زده و درحالی‌که آمریکا در رفتاری خلاف همه‌ی قواعد و قوانین بین‌المللی، به‌صورت یک‌جانبه از برجام خارج شده است، خواهان «مذاکره مستقیم و بدون هیچ پیش شرطی» با آمریکا شده‌اند. در بخشی از این نامه چنین آمده است: «ما از دولت و حکومت ایران می خواهیم حال که فرصت مناسب دوران اوباما از دست رفته است، فارغ از جنگ های روانی کاخ سفید که در پشت آن هیاهو تاجرپیشگی خاص خویش را نیز دنبال می کند؛ با یک تصمیم ملی شجاعانه اعلام کند که حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکاست تا قدمی در راه حل مشکلات و اختلافات برداشته شود.»

سوم. می‌گویند ترس برادر مرگ است و شیطان هم دقیقا یکی از راه‌کارهایش برای تسلط بر انسان، همین ترس است. «تاثیر شیطان در دستگاه محاسبه‌ی ما، از راه تهدید و تطمیع است... یکی از کارهای شیطان ترساندن است: اَلشَّیطنُ یعِدُکُمُ الفَقر؛ شما را از فقر می‌ترساند - بنابر یک احتمال در معنای این آیه‌ی شریفه - این تهدید بود، از طرف دیگر تطمیع است؛ از سوی دیگر وعده می‌دهد شیطان، وعده‌های فریبنده... وعده می‌دهد، آرزوها را در دل آنها بیدار می‌کند، زنده می‌کند، یک آینده‌ی رنگی و دروغین و خیالی مثل سراب در مقابل چشم مومنینِ‌به‌خود می‌گذارد... امّا فریب است... مثل رفتاری که امروز آمریکا دارد و قدرت‌های استکباری همیشه [دارند]...» 16/4/93 متاسفانه آنکه «در داخل کشور ما مجموعه‌های سیاسی‌ای هستند که تحلیلشان این است؛ می‌گویند وقتی که طرف خیلی چهره‌ی سگی از خودش نشان می‌دهد، شما عقب بنشینید! خوب، شما این را قبول دارید؟ عقب بنشینیم؟ یا نه؛ معتقدید که هرگونه عقب‌نشینی، طرف را تشجیع می‌کند. بمجردی که دیدند شما با اخم می‌ترسید، می‌گویند آقا اخم کنید؛ علاج این آدم اخم است. بمجردی که دیدند تهدید به کتک یا خود کتک، شما را به عقب‌نشینی وادار می‌کنند، می‌گویند دو تا بیشتر بزن تا خوب از همه‌ی حرف‌هایش دست بردارد. طرف، اینجوری است. محاسبات دنیا این است.» 31/5/89

چهارم. 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، 16 سال هم از نامه‌ی مرعوبانه‌ی نمایندگان مجلس ششم می‌گذرد، در این دوران روسای جمهور زیادی در آمریکا آمده‌ و ایران را تهدید و ترسانده‌اند، حالا اما آنها رفته و این ایران است که نه تنها هر روز بر اقتدارش افزوده شده و همچنان پابرجاست، بلکه توانسته است سیاست‌های آمریکا در منطقه را با شکست مواجه کرده و آن را از عراق و سوریه و لبنان و... خارج کند. واقعیت قضیه همان است که رابرت فورد، آخرین سفیر واشنگتن در دمشق ساعتی پس از شلیک موشک‌های سپاه به مقرهای داعش، در گفت‌وگو با روزنامه‌ی سعودی الشرق‌الاوسط آن را بیان کرد: "آمریکایی‌ها بزودی خواهند فهمید که توان نظامی ایستادن مقابل ایران را ندارند. جمهوری اسلامی آمریکایی‌ها را مجبور خواهد کرد که از سوریه عقب‌نشینی کنند؛ همان‌گونه که از بیروت در سال 1983 و از عراق در سال‌های اخیر عقب‌نشینی کردند... ترامپ نمی‌داند که بازی تمام شده است و بسیار دیر کرده ‌است."

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۹۷۱۷۰۲۲:۵۸:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۳۱
احسنت در حد مقاله عالیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین