رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛ واردات غیرضروری‌ترین کالاها با ارز دولتی/ تقاضا برای واردات 20 برابر افزایش یافته‌ است

گروه اقتصادی الف،   3970331146 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: غیر ضروری‌ترین کالاها با ارز دولتی وارد کشور شده و بیش از 2.5 برابر منابع نسبت به مصارف ارزی کشور است.

واردات غیرضروری‌ترین کالاها با ارز دولتی/ تقاضا برای واردات 20 برابر افزایش یافته‌ است

به گزارش فارس، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز شورای استانی گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: به دلیل پیشتازی استان کرمان در بسیاری از حوزه‌ها شاهد این امر هستیم که فضای خوبی در کشور برای استمرار این پیشتازی وجود دارد.

وی بیان داشت: حضور نمایندگان بخش خصوصی استان کرمان در کشور یک ظرفیت برای اتاق کرمان ایجاد کرده و شاهد حضور نماینده اتاق بازرگانی کرمان در بخش مالیات ارزش افزوده هستیم. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر فعالان بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی بتوانند ایجاد هلدینگ شرکت‌های خصوصی استانی را به عنوان یک مدل در سطح کشور اجرا کنند، اقدامی موثر است و سپس چند استان بزرگ کشور هم می‌توانند پای کار آیند و به یک هلدینگ بزرگ تبدیل شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: اعتقادمان این است که شرایط اقتصادی در ارزش پول ملی نقشی ندارد، بلکه فضای سیاسی، روانی و عدم تصمیمات کارشناسی در بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت این اقدامات را دامن می‌زند. وی با اشاره به اینکه برخی کشورها خودشان شرایطی را ایجاد می‌کنند تا صادرات افزایش و واردات کاهش یابد، عنوان کرد: ما در ایران نه تنها از مزیت صادرات و کاهش واردات استفاده نمی‌کنیم، بلکه سایر بخش‌های اقتصادی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهیم.

این نماینده مجلس اذعان کرد: ارز تک رقمی موجب ایجاد شرایط خاصی در اقتصاد کشور می‌شود و ادامه این شرایط امکان‌پذیر نخواهد بود و کتمان بازار غیررسمی ارز مشکلی از بازار رفع نمی‌کند. پورابراهیمی ابراز داشت: باید اجازه دهیم، نرخ ارز ثابت برای کالاهای اساسی مانند دارو و مواد اولیه کارخانه‌ها مشخص باشد و بقیه ارزهای مورد نیاز براساس نرخ تعادلی باشد تا بازار توسط دولت کنترل شود، زیرا اثر رها کردن بازار ارز توسط دولت را می‌بینیم.

وی متذکر شد: اگر روند موجود ادامه یابد، صادرات متوقف می‌شود و واردات افزایش می‌یابد، هم‌اکنون تقاضا برای واردات 20 برابر افزایش یافته در حالی که باید صادرات ما افزایش یابد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز کرمان یکی از استان‌های کشور است که از این سیاست ارزی آسیب می‌بیند و بازنگری در بازار ارزی کشور ضروری است، اگر دولت این کار را نکند، مجلس در این زمینه ورود می‌کند، اما از زمزمه‌های اخیری که از دولت شنیده‌ام انگار قرار است، دولت در این زمینه اقدام کند.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه استان کرمان باید مطالبات جدی را داشته باشد، ابراز داشت: باید 110 میلیارد دلار در سال 97 صادرات داشته باشیم و شاهد این هستیم که غیرضروری‌ترین کالاها با ارز دولتی وارد کشور شده و بیش از 2.5 برابر منابع نسبت به مصارف ارزی کشور است.

وی تصریح کرد: آمریکا در شرایطی تحریم‌های جدید را آغاز کرده است که تصور می‌کند، جمهوری اسلامی با توقف اقتصادی مواجه می‌شود، اما تجربه تاریخی ملت ما نشان داده در این شرایط مسیر توسعه اقتصادی را طی می‌کنیم و شاهد جهش صادراتی استان کرمان خواهیم بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۹۶۶۴۸۱۳:۱۱:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۳۱
علت زیاد شدن تقاضا ممنوعیت دلار ازاد مردم مجبور کردی دلار ۴۲۰۰ تقاضا کنن مگر دستور شما دولتی ها نبود که دلار تک نرخ و ۴۲۰۰ است چرا نام دلار ۴۲۰۰ دلار دولتی نامیدی مگر غیر از ۴۲۰۰ دلاری دیگری هست که مورد تایید شما است
نادریان۳۹۶۶۸۸۱۳:۴۳:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۳۱
جناب پور ابراهیمی یک سوال مهم دارم... ارز مورد نیاز خودرو خارجی از کجا تامین میشود؟ از کجا؟ دلار4200 تومانی ؟ چون دلار بیرون از این قاعده که ممنوع است و قاچاق ...طبق دستورات اگر 4200 تومانی است...نسبت به دلار 4200تومانی فقط 500تومان افزایش دارد...معادل تقریبی 15 درصد پس چرا خودرو 100 میلیونی وارداتی باید بشود 115 میلیون...شده 170 میلیون ؟؟؟؟؟؟؟؟ اقای پور ابراهیمی ؟؟؟؟ ناظران بر خرید وفروش کالای پایانی در سطح جامعه کیست ...تاکنون چه کرده اند چرا هنوز کالا با نرخ دلار ازاد به خلق الله فروخته میشود چرا شدیدا برخورد نمیشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سهیل روشنگر۳۹۶۷۰۱۱۳:۵۱:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۳۱
مردم فقط زندگیشون نون و برنج و مرغ و روغن نیست. ما نیازهای دیگه ای هم داریم. مگه میخایم تو بدبختی زندگی کنیم. این کار فریب نبود؟ ارزو از محدوده ۳۰۰۰ تومن کردین ۴۲۰۰ به این دلیل که تک رقمی شه حالا دارین باز دو رقمی می کنید که. الف منتشر کن لطفن
ناشناس۳۹۶۸۰۱۱۵:۱۹:۵۹ ۱۳۹۷/۳/۳۱
وقتی دولت اعلام میکنه ما تمام نیازهای قانونی ارز رو پاسخ میدیم دیگه ضروری و غیر ضروری رو از هم جدا نکرد نتیجه یک تصمیم غیرکارشناسی و عجولانه همین هست دولت تنها کاری که باید کنه این هست که تقاضا رو مدیریت کنه از طریق اعمال محدودیت و یا ممنوعیت برای برخی کالاها که در داخل توان ساخت اونها وجود داره. شاید بهتر می بود که انجام حواله از طریق صرافی ها رو محدود به دریافت کد رهگیری می کردند همون 22 فروردین و کد رهگیری به کسانی داده بشه که مصرف کنندگان واقعی ارز هستند
ناشناس۳۹۶۸۷۳۱۶:۴۶:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۳۱
شاهد این هستیم که غیرضروری‌ترین کالاها با ارز دولتی وارد کشور شده و بیش از 2.5 برابر منابع نسبت به مصارف ارزی کشور است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین