توکلی در نشست ماهانه دیده بان مطرح کرد؛ ضرر ۳۴۰ میلیارد تومانی به بیت المال با اجرا نکردن قانون از سوی آخوندی

گروه اقتصادی الف،   3970329298 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با انتقاد از اجرا نشدن قانون راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور گفت: بنا به گفته خود مسئولین دولتی سالانه ۳۴۰ میلیارد تومان به بیت المال ضرر وارد می شود.

ضرر ۳۴۰ میلیارد تومانی به بیت المال با اجرا نکردن قانون از سوی آخوندی

 به گزارش الف، احمد توکلی عصر امروز در جلسه ماهانه دیده بان شفافیت و عدالت که با محوریت تغییر زیرساخت ها عاملی برای عدم شفافیت در اقدامات وزارت نفت و با سخنرانی محمد ابراهیم شفیعی –مدیرکل سابق فناوری وزارت نفت برگزار شد گفت: از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به دلیل اجرا نکردن قانون راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور و نگرفتن مالیات از خانه های خالی در این زمینه شکایت کردم.

وی افزود: بنا به گفته خود مسئولین تاکنون به دلیل اجرا نشدن قانون مذکور، ۳۴۰ میلیارد تومان به بیت المال ضرر رسیده است.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت همچنین به ۲ شکایت از خود خبر داد و گفت: آقای نعمت زاده وزیر سابق صنعت و همچنین ابوالفضل میرعلی مدیر عامل موسسه ثامن الحجج از اینجانب شکایت کردند.

توکلی با اشاره به موضوع هواپیمای فلایت چک(وارسی پروازی) و بررسی آن در موسسه دیده بان گفت: با پیگیری که ما انجام دادیم شرکت فرودگاه های کشور در خرید مذکور هیچ تقصیری نداشت و کارش درست بود.

پس از پایان سخنان دکتر توکلی محمد ابراهیم شفیعی در سخنانی تحت عنوان ” تغییر و تضعیف ساختارها و زیرساخت ها عاملی برای دور شدن از شفافیت و بروز زمینه های فساد” پرداخت و پس از پایان سخنان وی از حسین قربانزاده به عنوان متولی پویش حذف معیار ظرفیت از حرفه وکالت به عنوان برگزیده حامی شفافیت و عدالت در خردادماه با اهداء لوح یادبود تقدیر و تشکر شد.

دیدگاه کاربران

علی۳۹۴۳۸۶۲۱:۵۰:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
بهانه شان این است که شناسایی خانه های خالی سخت یا ناممکن است. در صورتی که با داده کاوی قبوض آب، برق و گاز مصرفی هر خانه به همراه اطلاعات ممیزی املاک شهرداری و اطلاعات آماربرداری سراسری می توان با دقت بسیار خوبی خانه های خالی را شناسایی کرد و اقدام به اخذ مالیات کرد و تنها راه کنترل قیمت مسکن همین مالیات است. متاسفانه به دلیل فساد سیستمی حاکم بر کشور این طرح و مدت ها قبل از آن طرح کاداستر ناکام مانده است.
ناشناس۳۹۴۶۶۸۰۷:۱۹:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۳۰
راههای دیگری هم برای کسب درآمد دولت است. از جمله: 1) گرفتن مالیات از افرادی که با داشتن مدرک دانشگاهی بیکار هستند. 2) گرفتن مالیات از صاحبان خودرو که در سال کمتر از 100 کیلومتر رانندگی می کنند. 3).... باید توجه داشت که گرفتن پول زور ============ نارضایتی مردم اگر خیلی هنر داشتید بعد از 10 یارانه افراد ثروتمند را قطع می کردید.
ناشناس۳۹۴۶۸۸۰۷:۵۷:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۳۰
چطوری 3 بار از استیضاح بیرون اومد واقعا که عجب مجلسی
ناشناس۳۹۵۵۰۰۱۵:۵۲:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۳۰
اگر اینطور باشد من می روم در هرماه یک هفته چند تا چراغ را 24ساعته روشن می گزارم و یک بخاری را هم. با درجه کم روشن می کنم و همچونین شیر آب را .
تبریزی۳۹۴۳۸۷۲۱:۵۳:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
وقتی مجازات دزدیدن یکی دو تا گوسفند قطع یده مجازات ضرر 340 میلیارد تومنی زدن به بیت المال چیه؟ مجازات نصف کردن ارزش پول ملی و به خاک سیاه نشوندن مردم چیه؟ مجازات گرون کردن خودرو و مسکن و سکه و دلار بدون ضابطه و ایجاد التهاب و ناامنی اقتصادی چیه؟ مجازات در معرض تحریم و تهدید جنگ قرار دادن کشور چیه؟ مجازات دادن امارهای دروغ از تریبون های رسمی چیه؟ مجازات اختلاس های میلیاردی چیه؟ مجازات برخورد نکردن با مختلسین و خیانت به اعتماد مردم چیه؟ مجازات سو استفاده از پست و مقام چیه؟ این کارها رو که ما مردم نمی کنیم مسئولین و مدیران کشور دارن می کنن. مجازات اینا چیه؟ بگین تا ما هم بدونیم.
ناشناس۳۹۴۷۴۲۰۹:۱۲:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۳۰
من این متن را ننوشته ام ولی با نویسنده موافقم اونا که منفی دادن از کجای این متن بدشون آمده ؟ چه حرف نادرستی توی این متن زده شده ؟ مگر اینکه جزو همان افراد باشند که این اوضاع اسفبار را برای مردم فراهم کردن آه میلیونها جوان بیکار و مجرد و بی آینده و ناامید دامان شما و ژن های خوب و آقازاده هایتان را خواهد گرفت
ناشناس۳۹۴۳۸۹۲۱:۵۵:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
مالیات گرفتن از خانه های خالی امری اشتباه است. مالک خانه خالی در نهایت یا خانه را می فروشد و یا اجاره می دهد. اگر از مالک مالیاتی بابت خالی بودن ملک اخذ شود، درنهایت مالک مبلغ مالیات را از خریدار و یا مستاجر می گیرد. این امر باعث بالا رفتن بهای ملک و اجاره بها می شود. ممکن است استدلال شود که از قبل این کار دولت برای خود درآمد بدست می آورد. اما باید توجه داشت که بالارفتن قیمت مسکن اولا" باعث نارضایتی مردم می شود، ثانیا" دولت باید کلی اقدامات انجام دهد تا آثار تورمی آن را جبران کند.
علی۳۹۴۶۸۲۰۷:۵۰:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۳۰
اتفاقا برعکس است. مالیات از خانه های خالی طرف عرضه را چه در زمینه فروش و چه در زمینه اجاره افزایش می دهد و بالتبع قیمت با شیب کمتری افزایش می یابد یا حتی افت می کند
ناشناس۳۹۴۷۱۲۰۸:۳۴:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۳۰
اینکار تو بیشتر کشورها انجام میشه . درضمن مگه الان ملک گرون نشده !!!!!!!!!!!!
ناشناس۳۹۴۹۴۱۱۱:۵۰:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۳۰
فقط در منطقه باسک اسپانیا
ناشناس۳۹۵۲۰۰۱۳:۳۸:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۳۰
خیلی کارها در کشورهای دیگه انجام میشه
ناشناس۳۹۴۷۵۵۰۹:۲۴:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۳۰
یه قانون خیلی ساده در بازار رو نادیده گرفتین... عرضه و تقاضا وقتی مالکین به دلیل همین مالیات خانه های خالی , مجبور به فروش یا اجاره دادن شوند , اگر بخش عرضه چربش نیابد حداقل توازنی بین عرضه و تقاضا بوجود می آید که جلوی قیمت های بالا را میگیرد. ضمن اینکه این مالیت بر خانه خالی بسته میشود و اگر مالک خانه را بفروشد یا اجاره دهد که دیگر کدام مالیات را روی قیمت اجاره میکشد ؟؟!!!!
محمد۳۹۴۴۳۶۲۲:۴۹:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
آقای توکلی عزیز ، این مسئولین خودشون ذی نفعند و دستی در ساخت و ساز و انبوه سازی دارند حالا چطور انتظار دارین بر خلاف منافع خودشون اقدام کنند .
ناشناس۳۹۴۴۴۴۲۳:۰۳:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۲۹
همیشه مالیات در همه چیز توسط مصرف کننده پرداخت خواهد شد و گرانتر شدن ملک برای مصرف کننده
ناشناس۳۹۴۵۴۷۰۰:۵۹:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۳۰
مالیات برکالایی که احتکار شده، با مالیات بر کالایی که در چرخه‎ی اقتصاد در گردش است فرق دارد. چنین مالیاتی می‎تواند موجب افزایش عرضه (کاهش قیمت) بشود.
ناشناس۳۹۴۸۳۱۱۰:۳۶:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۳۰
براساس کدوم اطلاعات؟ در بسباری از کشورها سیستم مدون و بروز شده و شفاف برای ثبت وضعیت املاک هست و تجربیات خوبی هم دارند که فی المثل علاوه بر مشخصات ثبتی مالک موظفه اطلاعات سکونتی را هرسال یک یا دوبار به شهرداری محل ارائه بده و گرنه ملک بطور اتوماتیک مشمول جرایم سنگین میشه حتی قیمت محلی و منطقه ای اجاره املاک هم در سیستم ثبته و درصورتیکه اجاره گرانتر ثبت یا دریافت بشه لرخورد فوری و قاطع دنبال داره اجاره نامه غیر رسمی بعنوان خلاف مالی و‌مالیاتی و حتی امنیتی جرم سنگینی تلقی میشه و بمحض عقد و ثبت اجاره نامه رسمی کلبه اطلاعاتش وارد سامانه شفتف و معتبری میشه که حتی مشخصات مستاجر معلوم میشه واضحه که خروجی اطلاعات آماری چنین سیستمهای شفافی علاوه بر امور مسکن و دارایی برای برنامه ریزی سایر بخشها نظیر سازمانهای آموزش و پرورش و دانشگاه و اشتغال و بهداشت و پلیس و بیمه و مخابرات و امداد وآبرسانی و برق و انرژی و . . . . بییار بسیار مفید و کارآمده
ناشناس۳۹۴۴۴۶۲۳:۰۷:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
هر لحظه ادامه وزارت آخوندی خسارت محض است
ناشناس۳۹۴۵۹۳۰۱:۴۶:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۳۰
با مالیات بر خانه های خالی مخالف نیستم اما توجه کنید که از میان کالاهایی که مورد توجه قرار گرفته است و شکل سرمایه دارد تنها مسکن هویت تولیدی دارد. بنابراین باید به نحوی رونق این بخش را نگاه داشت. به عبارتی باید در حوزه مسکن یک شیوه متناسب و همه جانبه را به کار گرفت که نه رکود حاصل شود و نه مصرف کننده تحت فشار باشد. البته این کاری است که جناب آقای آخوندی اصلا انجام نداده است.
ناشناس۳۹۴۶۲۴۰۳:۲۸:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۳۰
معیار خالی بودن خانه چیه؟ چند روز در سال باید خانه پر باشد؟ تعریف پر بودن خانه چیست؟ نفر تقسیم بر متر مربع؟!! حالا کسی که مسافرته و چند ماه بیشتر تو خونه نیست چکار باید بکنه؟ یا شاید من بخواهم یک خانه برای نگهداری اموالم داشته باشم. اصلا کجای دنیا به خالی بودن یا نبودن خانه مردم کار دارند؟ همه جای دنیا شما تا وقتی مالیات خانه را درسال به شهرداریها میپردازی (که همون نوسازیه که ما هم میدیم) دیگه کسی کاری نداره که شما با خونت چکار میخواهی بکنی. این قانون یعنی دخالت تو زندگی خصوصی مردم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین