چند نکته با افرادی که در دام ترامپ گرفتار شده‌اند

معصومه پورصادقی،   3970327108 ۱۸۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

برخی از سیاسیون خواستار مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها شدند اما چطور می‌شود که در طول سال‌ها دشمنی‌ها و اقدامات کارشکنانِ آمریکایی‌ها علیه ایران را دید و درخواست مذاکره با امریکا را مطرح کرد!

چند نکته با افرادی که در دام ترامپ گرفتار شده‌اند

به گزارش الف، غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در گفتگویی با روزنامه اعتماد از نامه تعدادی از فعالان سیاسی به مسئولان عالی‌رتبه نظام درباره مذاکرات مستقیم با آمریکا خبر داد که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت، اما ماجرا ازاینجا آغاز می‌شود که حدود دو سه هفته پیش، کانال روزنامه دولتی ایران فایل صوتی کوتاه از  سید حسین موسویان یکی دیپلمات‌های سابق کشورمان منتشر کرد که در آن عنوان‌شده بود که باید بر سر میز مذاکره با ترامپ بنشینیم تا مشکلاتمان با آمریکا حل شود.

بعدازاین ماجرا، تعدادی از فعالان سیاسی با نوشتن نامه‌ای خطاب به مسئولان عالی‌رتبه نظام خواستار بازنگری در تصمیمات اساسی و مذاکره مستقیم با آمریکا شدند. نویسندگان این نامه با اشاره به «از دست رفتن فرصت مناسب» در دولت باراک اوباما از مسئولان تصمیم گیر نظام خواسته‌اند «فارغ از جنگ‌های روانی کاخ سفید با یک تصمیم ملی اعلام کنند که حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکا هستند تا قدمی در برای حل مشکلات و اختلافات برداشته شود». 

از امضا‌کنندگان این نامه می‌توان به غلامحسین کرباسچی، احمد منتظری، ابوالفضل بازرگان، جلال جلالی زاده، جمیله کدیور، صدیقه وسمقی، حسن فرشتیان، رضا علیجانی، حسین کروبی، عیسی سحرخیز، حسن امینی، محمدصادق جوادی‌حصار، علی کشتگر، ویدا فرهودی، حمید آصفی و بهروز خلیق اشاره کردِ البته غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی درباره این نامه این‌طور گفته است: اگر امریکا تضمین دهد بدعهدی نکند و مسئولان بتوانند چنین تضمینی از این کشور اخذ کنند، بدون پیش‌شرط جدید می‌توان برای حل مسائل با امریکا گفت‌وگو کرد. این نامه مشروط بر آن است که امریکا دیگر در قبال ایران بدعهدی نکند.

اما در اینجا باید چند نکته موردتوجه قرار گیردُ زیرا برخی با فضاسازی سعی دارند برخی موضوعات پنهان بماند و ناکارآمدی دولت تدبیر و امید که همین افراد از آن حمایت کردند به گردن مسائل دیگر بیندازند زیرا برجام نتوانست انتظار را برآورده کند درحالی‌که وعده‌های زیادی در مورد آن داده‌شده بود و امروز به گفته خود این افراد برجام به انتهای خط نزدیک شده است.

1- برخی از افراد ازجمله نویسندگان این نامه این روزها همواره بحث مذاکره ترامپ با کره شمالی را مطرح می‌کنند که می‌توان همانند کره شمالی با آمریکایی‌ها مذاکره کرد و ایران را با کره شمالی مقایسه می‌کنند، درحالی‌که ماهیت کره شمالی با ایران بسیار متفاوت است زیرا کره شمالی در منطقه‌ای مثل خاورمیانه قرار ندارد و از جایگاه جمهوری اسلامی ایران برخوردار نیست؛ دوم اینکه نمی‌توان به این سرعت در مورد آینده و پیامدهای مذاکره آمریکا و کره شمالی قضاوت کرد و باید منتظر گذشت زمان بود تا مشخص شود چه اتفاقی در آینده بین این دو کشور رخ خواهد داد و سرنوشت توافق آن‌ها چیست؟ آیا چند سال بعد هم آمریکایی‌ها به آن پایبند خواهند بود یا نه؟

2- رهبر انقلاب بارها در سخنرانی‌های خود در مورد بی‌اعتمادی به آمریکایی‌ها هشدار داده‌اند؛ که همواره از سوی برخی از مسئولین مورد بی‌توجهی قرارگرفته است. آمریکا همواره ثابت کرده که تنها به دنبال منافع خود بوده و هستِ به‌طور مثال می‌توان به توافق مصدق با آمریکایی‌ها اشاره کرد که بعد از توافق برای سرنگونی دولت مصدق دست به کودتا زدند و خودشان و پس از گذشت ۶۰ سال از کودتای 28 مرداد، در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ با انتشار اسناد طبقه‌بندی‌شده و  محرمانه به نقش ایالات‌متحده در این کودتا اعتراف کردندُ و از این موارد در تاریخ بازهم وجود دارد که اثبات می‌کند نمی‌تواند هیچ‌وقت به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، اما این افراد که این نامه را نوشتند و برخی که سخن از مذاکره دوباره با آمریکا می‌کنند درحالی‌که هنوز برجام و بدعهدی‌های این کشور برای که اثبات‌شده، اما چرا این افرادی باز از اعتماد به آمریکا می‌گویند؛ امثال مصدق که حزب‌اللهی نبودند و همواره نگاه آمریکایی داشت و امروز هم که برخی هم از این آقایان او را الگوی خود می‌دانند، اما باید بدانند همان شخص نیز در آن دوران فریب آمریکایی را خورد؛ این وطن‌پرستان که همیشه جمهوری اسلامی را عامل تنش و مانع تعامل و مذاکره با غرب می‌دانند، ماجرای مصدق را چگونه توجیه می‌کنند؟

 برخی از افراد همواره مطرح می‌کردند که مهم‌ترین موضوع با آمریکایی‌ها بحث هسته‌ای بوده و باید با آن‌ها مذاکره کنیم تا این فشارها علیه ایران کمرنگ شود، اما امروز چند سال از توافق هسته‌ای می‌گذرد و آمریکا در مقابل همیشه دست به کارشکنی زد و اولین کشوری بود که از برجام خارج شد و آن را زیر پا گذاشت و نتیجه‌ای از مذاکره با آن‌ها حاصل و هیچ نفعی نصیب ما نشد؛ آمریکایی هر آنچه آن‌ها می‌خواستند محقق شد و آنچه ما می‌خواستیم محقق نشد، لذا مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها تنها وقت تلف کردن و از بین بردن عزت ملی است چراکه بعد از چند سال سرنوشت برجام برای آن رقم خواهد خورد.

3- طرفداران مذاکره با امریکا در پاسخ به سوال منتقدان را که برجام نفعی برای کشور نداشت و آن را تجربه‌ای برای اثبات بی‌اعتمادی آمریکا عنوان می‌کنند، می‌گویند که برجام در زمان ریاست جمهوری اوباما مشکلی نداشته و ایران به اهدافش رسیده بود و این موضوع از بدشانسی آقای روحانی است که ترامپ پیروز انتخابات ایالات‌متحده شد و اگر امروز هیلاری کلینتون ساکن کاخ سفید بود، ما قطعاً از منافع برجام سود می‌بردیم، البته حافظه این افراد خیلی زود برخی موضوعات را فراموش می‌کند و هدف از مطرح کردن این موضوع فقط برای اجرای بازی رسانه‌ای است تا بخواهند نظر خود را موجه جلوه دهند.

اما برای شفاف‌سازی این موضوع باید به گذشته‌ای نه‌چندان دور رجوع کرد، زیرا بسیاری از قوانین و تحریم‌ها علیه کشورمان در زمان اوباما امضاء شد و هرروز کارشکنی می‌کردند؛ در آن زمان با توجه به اینکه تمام تعهدات خود را بر اساس برجام انجام داده بودیم، اما ایالات‌متحده با کارشکنی مانع دستیابی ایران به منافع برجام شد و به‌نوعی همیشه شمشیر« داموکلس» بالای سر ایران بود، زیرا آمریکا به شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران گفته بود می‌تواند در ایران اقدام به سرمایه‌گذاری کنند اما ...؛ این موضوع را حتی آقای ظریف بیان کرد و در آن زمان اعتراض خود را نشان داد؛ در اصل امریکا شرکت‌ها را می‌ترساند که وارد ایران نشوند؛ و این نشان می‌دهد اگر امروز به‌جای ترامپ، خانم کلینتون کلیددار کاخ سفید بود، مشخص نبود به نفع ایران عمل کند و شاید هم همین اقدامات ترامپ (خروج از برجام) را انجام می‌داد و حتی... . از سوی دیگر قانون منع مهاجرت به چهار کشور از سوی اوباما امضاء شد و سرمایه‌گذاران از ترس این قانون قید ایران و سرمایه‌گذاری در کشور ما را زدند؛ حال دست است که این افراد حافظه خود را پاک می‌کنند؛ اما در دوران اوباما قوانین علیه ایران امضاء شد.

4-بدعهدی آمریکایی تنها به ایران خلاصه نمی‌شود، بلکه آن‌ها به هم‌پیمانان خودشان همچون اروپایی‌ها و کانادا هم بدعهدی کردند و اروپایی‌ها هم نسبت به بدعهدی‌های آمریکا نگران هستند؛ امروز تنش‌های اقتصادی اخیر بین اروپا و آمریکا نشان می‌دهد، آن‌ها در حق شرکای خودشان نیز اجحاف می‌کنند و تمام قول و قرارهایشان با اروپا  را ملغی کرده‌اند؛ از سوی دیگر اروپایی‌ها از رفتار آمریکا در ارتباط با برجام و دیکته کردن سیاست‌هایش به آن‌ها ناخرسند هستند.

 حال با توجه شرایط موجود و موارد اشاره‌شده، کدام عقل سلیم حکم می‌کند که دوباره به آمریکا اعتماد کنیم و  بعد از  برجامی که تقریباً هیچ دستاوردی برای ایران در مذاکره با آمریکا نداشت، بار دیگر به‌پای میز مذاکره نشست و منافع کشور را نادیده گرفت. آمریکا در طول این سال‌ها هدفش تنها براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و لذا باید از این آقایان پرسید که منطقشان برای اعتماد به امریکا و گفتگو در مورد برنامه موشکی و حقوق بشر و ... چیست؟

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۹۳۱۹۶۱۲:۱۲:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
شماها که به فکر مردم نیستید
فرشید۳۹۳۳۸۳۱۳:۱۴:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اول عذرخواهی کنند بخاطر تحمیل دولت بازنشسته های اشرافی و رانتی به مردم بعد نسخه بپیچند
ناشناس۳۹۳۵۰۶۱۳:۵۸:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
سیف باید برکنار شود ولی مشکل جای دیگری است ... تحریم ها باید رفع شود
تبریزی۳۹۳۵۲۳۱۴:۰۳:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
هر وقت روسیه و چین و کشورهای اروپایی و کانادا و ... تونستن مقابل امریکا بایستن ما هم می تونیم.
ناشناس۳۹۳۵۶۴۱۴:۱۶:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
دقیقا الان چین با سیاست درست کل شرکت های امریکایی و اروپایی رو جذب کرده و در حال تولید محصولات با کیفیت و تکنولوژی روز ، حالا ما یا داریم شعار میدهیم یا داریم از دیوار سفارت بالا میریم
امید۳۹۳۶۴۶۱۴:۴۴:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
ما خشکسالی را مدیریت کنیم بقیه کارها پیشکش . من بجای ترامپ بهتون قول میدم تا 5 سال دیگه خشکسالی ایران را تبدیل به خرابه میکنه .
ناشناس۳۹۳۵۱۹۱۴:۰۲:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
بین بد و بدتر، قطعا ترامپ به مراتب بهتر از خیلی هاست
ناشناس۳۹۳۷۶۰۱۵:۲۸:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
تا حالا که بد و دیوانه بود الان خوب شد!؟ تعادل فکری چیز بدی نیستا
ناشناس۳۹۳۲۰۱۱۲:۱۳:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
تنها راه نجات کشور مذاکره مستقیم با امریکا و حل مشکلات کشور است حالا هی داستان بگو
ناشناس۳۹۳۲۸۴۱۲:۳۳:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۲۹
مگر تا الانه ظریف داشت چیکار میکرد؟؟؟این کاری بود که اقای روحانی انجام داد نتیجش رو هم دیدیم....تنها را نجات کشور. راه حل مشکلات اقتصادی کشور سیاسی نیست... باید مدیریت درست شه...با فساد مبارزه شه...
ناشناس۳۹۳۳۳۱۱۲:۵۱:۵۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
ببینم بدون تکنولوژی دقیقا چی میخوای تولید و صادر کنی ایران 140 ؟یا پراید ؟ در شرایط تحریم امکان صادرات نفت رو هم ندرایم چه برسه به تولید ! شعار نده
ناشناس۳۹۳۴۶۸۱۳:۴۸:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
با تکنولوژی پیشرفته ای به نام "شعار" با تکنولوژی پیشرفته ای به نام کاسبی تحریم!
ناشناس۳۹۳۵۱۲۱۳:۵۹:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
دقیقا اینا تنها کاری بلد هستن شعار دادن و فیلتر کردن و بیکار کردن مردم
ناشناس۳۹۳۴۹۷۱۳:۵۷:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
شعار اینه که کلا راه حل مشکلات رو بیرون بدونیم...بله نشتنو نق زدن راحته....تا الانه هم با سیستم شما رفتیم که نتیجه این شده...هیچ کس از روز اول بهترین محصول رو تولید نکرده ما هم از محصولات درجه سه باید شروع کنیم
ناشناس۳۹۳۵۶۸۱۴:۱۸:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
بدون تکنولوژی روز دنیا چند سال طول میکشه تا به ساخت بنز و بوئینگ برسید ؟ حداقل 100 سال چین با روابط درست با دنیا تکنولوژی روز رو داره تولید میکنه شعار هم نمیده این اون رو هم تهدید نمیکنه
ناشناس۳۹۳۵۹۲۱۴:۲۶:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
حواست هست که چند میلیون نفر توی ایران بیکارن و حتی آب برای خوردن هم نداریم! به قول یکی فکر کردی مردم عمر نوح دارن؟
ناشناس۳۹۴۵۵۳۰۱:۰۳:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۳۰
تا حالا که بدبخت شدیم چیزی هم درست شده؟ چرا باید اول خودمان را ذلیل کنیم و بعد دهها نسل زحمت بکشیم تا به همین جایی که هستیم برسیم؟
ناشناس۳۹۳۳۶۱۱۳:۰۴:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۹
باشه شما پراید رو با مدیریت جهانی صادر کن :))
ناشناس۳۹۳۷۶۷۱۵:۳۱:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
آقای ظریف بجای مذاکره و دیدار با وزیر خارجه مستقر یعنی تیلرسون یا پمپئو با وزیر خارجه سابق یعنی جان کری که الان هیچکاره است دیدار میکنه ، بعد انتظار دارن نتیجه بخش هم باشه. البته شاید هم اجازه دیدار با وزرای خارجه جدید آمریکا رو بهش نداده باشن!
ناشناس۳۹۴۵۴۵۰۰:۵۷:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۳۰
ریشه مشکلات اقتصادی دقیقا به سیاستهایمان برمیگردد ببینید کشورهای پیشرفت یا روبه توسعه کمترین دشمن سیاسی را در جهان دارند نمونه اش ژاپن آلمان و .... است.
هانیه۳۹۳۳۷۹۱۳:۱۱:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
همه جا همینو کپی پیست کردی عزیزم حتی دوستان این نامه نگاران هم اعتراف کردند الان در شرایطی که ترامپ باید پاسخگوی خروج از برجام باشد این کار اشتباه است چون قطعا در مذاکره مستقیم امتیازات بیشتری میگیرد با این اظهار ضعف و بدتر از برجام شکل میگیرد
ناشناس۳۹۳۵۷۲۱۴:۱۹:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
ارزشی‌ها از انتخاب شدن ترامپ ذوق‌زده شده بودند. حالا نمیدونم دلیلش این بود که عاشق تحریم هستند یا عاشق جنگ
ناشناس۳۹۳۶۹۹۱۵:۰۶:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
نه بابا
ناشناس۳۹۳۷۱۴۱۵:۱۲:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
عاشق کاسبی از تحریم ها هستن
ناشناس۳۹۴۵۵۶۰۱:۰۶:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۳۰
همین قدرم که ما رو ارزشی بدونی برامون کافیه
ناشناس۳۹۳۳۹۴۱۳:۱۸:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
این مسئله باید همه پرسی عمومی شود چون مسولان در رفاه هستند و فشار تنها بر دوش مردم هست
ناشناس۳۹۳۷۶۳۱۵:۲۹:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
بعضی‌ها هم هم هرچه تحریم شدیدتر بشه رفاهشون بیشتر میشه
ناشناس۳۹۳۲۰۴۱۲:۱۳:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
40 سال شعار بسه دیگه
ناشناس۳۹۳۲۰۷۱۲:۱۴:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
رهبر کره‌شمالی: سلاح هسته‌ای به دردسرش نمی ارزد؛ توسعه اقتصادی مهم‌تر است
ناشناس۳۹۳۲۹۲۱۲:۳۶:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
فکر کنم دیشب خواب نما شدی . چون از صبح تا الان ، بیست جا این کامنت رو گذاشتی . میشه بگی دقیقا کی و کجا این جمله جعلی رو گفته که تو هی تکرارش میکنی ؟
ناشناس۳۹۳۳۴۶۱۲:۵۷:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
سواد که داری این جمله رو تو گوگل سرچ کن ببین کی گفته .
ناشناس۳۹۳۳۹۲۱۳:۱۷:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
کره ای بلد نیستم . تو که بلدی بگو
ناشناس۳۹۳۳۴۸۱۲:۵۹:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
کیم جونگ اون گفته است که درهای کره‌شمالی را به روی جامعه جهانی باز خواهم کرد رهبر کره‌شمالی: سلاح هسته‌ای به دردسرش نمی‌ارزد؛ رشد و توسعه اقتصادی مهم‌تر است کیم جونگ اون، رهبر کره‌ شمالی قصد دارد تا تعدادی از خبرنگاران و کارشناسان آمریکایی و کره‌جنوبی را به مراسم توقف فعالیت مرکز آزمایش هسته‌ای این کشور که قرار است در ماه می برگزار شود، دعوت کند
حمید۳۹۳۵۱۷۱۴:۰۱:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
هسته ایمونو که اقایون بتن کردن دعوا سر هسته ای که نیست دعوا سر قدرت دفاعیه که امریکا و اسراییل میگن باید شما همیشه تو سری خور ما باشید
ناشناس۳۹۳۵۷۹۱۴:۲۱:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
دعوا سر اینکه شما ها شعار می دهید این و اون رو تهدید میکنید پرچم اتیش میزنید و دشمن تراشی می کنید مگر نه این همه کشور موشک و بمب دارن چرا کسی به اونها کار نداره ؟
ناشناس۳۹۴۰۳۶۱۷:۳۸:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
چون اون بمبها و موشکها و ... رو از خود امریکا و انگلیس و فرانسه میگیرن و بدون اجازه اونها هم استفاده نمیکنن
ناشناس۳۹۴۵۶۲۰۱:۱۴:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۳۰
چون ما با موشک بعض از کشورها را تهدید به نابودی کردیم و بهانه بدستشان دادیم
ناشناس۳۹۳۲۹۹۱۲:۴۰:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۲۹
شماها ساده لوحین دیروز یه خبر اومده بود که کره شمالی سلاح های هسته ای شو از بین نبرده و نکه داشته و در واقع سر ترامپ و کلاه گذاشته
ناشناس۳۹۳۳۴۵۱۲:۵۷:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۲۹
هنوز نمیشه در مورد کره شمالی قضاوت کرد
ناشناس۳۹۳۳۵۰۱۲:۵۹:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
بابا تو چقدر زرنگی :))
ناشناس۳۹۳۳۷۵۱۳:۱۰:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
این رهبر کره شمالی هم زرنگه الکی نرفته با ترامپ مذاکره کنه حالا صبر کنید می بینید
ناشناس۳۹۳۸۰۱۱۵:۴۴:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
سلاحهاش رو نابود نکنه از رفع تحریم هم خبری نیست. حالا میخواد کلک باشه یا هرچیز دیگه. کره شمالی ته چاهه. راه پس و پیش نداره. البته ما هم بزودی به وضعیت کره شمالی خواهیم رسید.
ناشناس۳۹۳۳۵۴۱۳:۰۲:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
کارتون به جایی رسیده که از رهبر کره شمالی حدیث نقل می کنید، وضعیت امروز کشور نتیجه سیاست های شما اصلاح طلبان است از دولت میر حسین تا ۸سال دولت سازندگی بعد ۸سال اصلاحات حالا هم دولتهای تدبیر و امید الانم آقایان جوری طلب کارانه صحبت می کنند که انگار سهمی در این ورشکستگی اقتصادی ندارن
ناشناس۳۹۳۴۷۶۱۳:۵۱:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۲۹
خجالت بکش! حدیث یعنی چی؟ این حرفیه که کیم جون اون گفته و کاملاً هم واقع بینانه س. البته برای کسانی که کاسب تحریم نباشن و یا ژن خوب نداشته باشن. مردم توی فشار شدیدی هستن. می فهمی؟ اونها نمیخوان تحریم بشن باید چه کسی رو ببینن؟!
ناشناس۳۹۳۷۲۶۱۵:۱۶:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
شما هنوز معنی لغوی حدیث رو نمیدونی ، چه بدتون بیاد چه خوشتون این دولت بعد خروج امریکا از برجام خودشو باخته و توانایی مدیریت کشور رو نداره، مشگل اصلی کشور مجلس ضعیفی است که ما داریم آقایان که اجازه طرح سوال از رئیس جمهور رو هم نمیدن
ناشناس۳۹۳۸۳۰۱۵:۵۴:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۲۹
موافقم. باید یک دولت مردمی سرکار بیاید و با آمریکا هم تعامل و مذاکره کند.
ناشناس۳۹۳۸۳۴۱۵:۵۵:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
موافقم. باید یک دولت مردمی سرکار بیاید و با آمریکا هم تعامل و مذاکره کند.
ناشناس۳۹۳۹۰۰۱۶:۲۰:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
دولت مردمی الان سر کار جو نده . حتما رییسی مردمی ؟
ناشناس۳۹۳۹۷۱۱۶:۵۸:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
نه اصلاح طلب و نه اصولگرا = دولت مردمی
ناشناس۳۹۴۰۰۵۱۷:۱۶:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
باش تا بیاد
ناشناس۳۹۳۸۵۶۱۶:۰۵:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
شما معنی حدیث رو بلدی کافیه
ناشناس۳۹۳۴۸۵۱۳:۵۳:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اقا ما نخوایم اصلاحطلبها و اصولگرا ها هردو با هم کنار بزاریم باید کیو ببینیم لطفا کلید را تحویل یک ایرانی بدهید
ناشناس۳۹۳۶۱۴۱۴:۳۱:۲۹ ۱۳۹۷/۳/۲۹
دمت گرم. آی گفتی
ناشناس۳۹۳۲۰۹۱۲:۱۵:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
این افراد آتش بیار معرکه شده اند. آمریکایی‌ها هدفشان به هم خوردن وضعیت داخل کشور است. باید همه کمک کنند تا دشمنان از رسیدن به هدف شوم خود ناامید بشوند.
ناشناس۳۹۳۲۹۴۱۲:۳۷:۲۹ ۱۳۹۷/۳/۲۹
مردم مثل شما به بیت المال متصل نیستن عمو جون !
ناشناس۳۹۳۳۰۰۱۲:۴۰:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
این جنگ شما با دشمن کی تموم میشه ؟ 39 سال جنگ کافی نیست ؟
ناشناس۳۹۴۰۷۴۱۸:۰۷:۵۹ ۱۳۹۷/۳/۲۹
دوست عزیز فکر کنم جواب شما رو من بدونم. چند روز پیش از جلوی یکی از سازمان های نظامی ... رد می شدم شعاری نظرم رو جلب کرد که این بود: اگر ما را محاصره اقتصادی کنند فرزند رمضانیم و اگر ما را محاصره نظامی کنند فرزند عاشورائیم. لذا دوست عزیز با این طرز فکر این جنگ تمام شدنی نیست و ما مردم عادی نیز محکوم به زیستن در این وضعیت هستیم خدا به دادمان برسد.
ناشناس۳۹۳۲۱۵۱۲:۱۶:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اگر رفتار و اظهارات مقامات غربی در مورد توافق هسته‌ای و دیگر موضوعات مطروحه را کنار هم بگذاریم به پازلی برخورد می‌کنیم که عوامل دشمن در داخل ادامه آن را برعهده گرفته‌اند.
ناشناس۳۹۳۲۸۸۱۲:۳۵:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
این کاریه که سالهاست امریکا میخواد انجام بده . یعنی کلینتون به صراحت گفت که هدف ما از تحریم ایران اینه که اونقدر به مردم فشار بیاریم که اونها به ما پناه بیارن . اما چون خود اونها نتونستن این کار رو تموم کنن ، حالا دولت این وظیفه رو پذیرفته تا بلایی به سر مردم بیاره که همه با هم به دامان کدخدا پناه ببرن .
ناشناس۳۹۴۵۸۳۰۱:۳۳:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۳۰
چرا باید کاری کنیم که دستی دستی خودمان را گیر بندازیم؟
ناشناس۳۹۳۳۱۶۱۲:۴۵:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
دشمن داخلی دقیقا خود شماها هستید بد عهدی ها به خاطر تهدید دیگر کشورها اتش زدن پرچم و شعار دادن شماست . جمع کنید این بساط رو مردم تا کی باید تاوان ندانم کاری های شما رو بدهند ؟
ناشناس۳۹۳۲۲۲۱۲:۱۷:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۲۹
به مذاکره تن خواهید داد، ولی‌ وقتی‌ که دارد دیر میشود
ناشناس۳۹۳۳۶۹۱۳:۰۸:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۲۹
هیچ وقت دیر نمیشه
ناشناس۳۹۳۶۶۵۱۴:۵۳:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
هیچ وقت دیر نمیشه، البته برای یه ژن خوب و یا یه کاسب تحریم و یا کسی که حقوق نجومی میگیره.
ناشناس۳۹۳۲۲۳۱۲:۱۷:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
آلبر کامو نویسنده فرانسوی جمله معروفی داره که این روزها به شدت در مورد مسئولین و سیاستمداران ایرانی صدق میکنه . اون میگه : افرادی که حقیقت رو پنهان میکنن ، خائن ؛ و افرادی که حقیقت رو نمیبینن و یا نمیفهمن ، کودن هستن . حالا این آقایون کدوم یکی از اینها هستن ؟!
ناشناس۳۹۳۲۳۱۱۲:۱۹:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
افرادی ساده لوح و سطحی نگر بدون هیچ تعقل و بصیرتی این نامه را نوشته اند.مملکتمون رو دست همچین جماعتی داده ایم
ناشناس۳۹۳۷۲۲۱۵:۱۵:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
کدوم یکیشون مسئولیت اجرایی در کشور داره که میگی کشور رو دست اینها دادیم؟ اینها فقط تحلیلگر سیاسی اند نه مسئول دولتی. و البته حق با اونهاست. با مذاکره بدون پیش شرط، دو طرف میشینن و حرف هم رو میشنوند. یا به توافق میرسند، یا نمیرسند. دیگه از امروز بدتر که نمیشیم، نهایتا برمیگردیم به وضعیت امروز.
ناشناس۳۹۳۲۳۹۱۲:۲۰:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
منافع شما در تحریم کشور شما ... به فکر مردم بیکار نیستید با فیلتر چند هزار نفر رو هم بیکار می کنید
ناشناس۳۹۳۲۴۶۱۲:۲۲:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
مسوولین که معلومه برای چی میخوان برن مذاکره با امریکا چون فرزندانشون اونجا هستند وگرنه به فکر مردم نیستند
ناشناس۳۹۳۲۴۷۱۲:۲۲:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
کاری ندارم ترامپ خوبه یا بد ولی تا وقتی خودمون رو عضو سازمان ملل و جامعه جهانی میدونیم باید در اون چهارچوب عمل کنیم.
ناشناس۳۹۳۳۹۵۱۳:۲۰:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
کدوم سازمان ملل ؟ دنیا یک جنگل بی در و پیکره و هرکی زورش کمتر باشه طعمه دیگران میشه
ناشناس۳۹۳۴۸۸۱۳:۵۴:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۲۹
ببین کی زورش بیشتر: ما 8 سال با صدام جنایتکار جنگدیدم و با وجود تمام شهدای عزیزی که دادیم و با وجود تمام رشادتها آخرش به جام زهر تن دادیم (که یک تصمیم عاقلانه و شجاعانه بود). آمریکا یک هفته ای تمام نیروی دریایی و هوایی و زمینی عراق را نابود کرد. البته بماند که بعداً در باتلاق چریکی و تروریستی گرفتار شد.
ناشناس۳۹۳۶۱۲۱۴:۳۰:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
ما هشت سال با تمام دنیا جنگیدیم که اسمش صدام بود . آمریکا یک هفته ای عراقی رو نابود کرد که کسی پشتش نبود . همین الان اگر امریکا میتونست یک هفته ای ایران رو بگیره ، چهل سال وقت نمیذاشت جنگ نرم و سرد و اقتصادی و سیاسی و مخملی و ... طراحی کنه و تریلیاردها دلار هزینه کنه بلکه از پس ایران بربیاد . قوانین مبارزه خیلی ساده ست . هرچی بیشتر بترسی ، بیشتر ضربه میخوری .
ناشناس۳۹۳۷۰۶۱۵:۰۹:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اشتباهی مثبت دادم. توهم زدی!
ناشناس۳۹۳۷۵۹۱۵:۲۸:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
تو توهم زدی که فکر میکنی امریکا میتونه یک هفته ای ایران رو بگیره اما چهل ساله این کارو نکرده . عاشق چشم و ابروی تو بوده حتما
ناشناس۳۹۳۹۷۳۱۷:۰۲:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
آمریکا عملاً ایران رو گرفته، تو هنوز توی خوابی؟! نگاه به اختلاسا بکن
ناشناس۳۹۴۲۶۳۲۰:۲۳:۵۹ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اینا که کار دولت تدبیر و امیده . احتیاج به امریکا نیست
چی میزنی ؟۳۹۳۸۹۷۱۶:۱۹:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
جدی ؟ بگو امریکا حمله کنه و اینهمه پول خرج نکنه دیگه
ناشناس۳۹۳۹۷۶۱۷:۰۳:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
چرا باید حمله نظامی کنه؟ داره با جنگ اقتصادی نابودمون می کنه! حالا شما هی شعار بدید و هی توهم بزنید.
ناشناس۳۹۴۶۹۰۰۷:۵۹:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۳۰
بقول شما که امریکا داره اقتصاد ما را نابود می کنه حالا ما چرا باید با کسی که داره اقتصاد ما را نابود می کنه بریم سر میز مذاکره چرا فکر می کنید مذاکره با امریکا مشکلات را حل می کنه؟
ناشناس۳۹۳۸۴۱۱۵:۵۹:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
احسنت، این دوستمون خیلی غرب زده و آمریکا دوست هست مثل اینکه! ما با صدام نجنگیدیم، با کل جهان به نمایندگی صدام جنگیدیم.
ناشناس۳۹۳۸۹۴۱۶:۱۹:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
گیرم که حرف شما درست! اما خُب الانشم باید با کل دنیا بجنگیم؟ شما میتونی چون شاید کاسب تحریم باشی، اما آیا مردم عادی هم می تونن؟
امید۳۹۴۵۹۰۰۱:۴۱:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۳۰
قوانین زندگی خیلی ساده ست: با دوستان مروت با دشمنان مدارا
ناشناس۳۹۳۲۵۱۱۲:۲۳:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اصلاحطلبان با نامه به ترامپ پیام داده اند که تو تنها نیستی و به تحریمهایت ادامه بده
ناشناس۳۹۳۲۵۲۱۲:۲۳:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اینا تجربه نشون براشون همین اقاییونی که الان دم از مذاکره با امریکا می زنند یه زمانی از همه تندتر بودند
ناشناس۳۹۳۳۰۶۱۲:۴۱:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
این جنگ شما با دشمن کی تموم میشه ؟ 39 سال جنگ کافی نیست ؟
ناشناس۳۹۴۱۱۹۱۸:۴۲:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
شاید هم جنگ دشمن با ما! تا حالا اینجوری به موضوع نگاه کرده‌اید؟ بهتر نیست بررسی کنید که چه کسی اول جنگ را شروع کرد؟ تاریخ دوره‌های قاجار و پهلوی را هم در نظر داشته باشید لطفاً
ناشناس۳۹۳۲۵۴۱۲:۲۴:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
با اینکه احتمال جنگ آمریکا علیه ایران در حد محال است، کاسبان برجام مرتب به جامعه و مخاطبین القاء می‌کنند که خارج شدن ما از برجام و عدم مذاکره با آمریکاموجب جنگ خواهد شد! در حالی که خسارت ماندن در برجام و مذاکره با آمریکا اگر از خسارت جنگ بیشتر نباشد قطعاً کمتر نیست.
ناشناس۳۹۳۲۸۰۱۲:۳۱:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
جتگ اقتصادی خسارتش بیشتر از جنگ فیزیکی . البته نه برای شماها ... برای مردم
ناشناس۳۹۳۲۵۷۱۲:۲۵:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
مذاکره نکنید. اتفاقا شعار ها رو تندتر کنید. وقتی که عطسه رئیس جهمهور آمریکا قیمت دلار رو تو تهران بالا میبره. وقتی قیمت ماشین دو برابر شده
ناشناس۳۹۳۲۵۸۱۲:۲۵:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۲۹
آفرین مصدق مثال خوبی بود این امریکایی ها به مصدق هم رحم نکردند و او را فریب دادن اونم در ان زمان وای به حال الان
ناشناس۳۹۳۲۶۱۱۲:۲۶:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
بعضی ها دوست دارن با کل دنیا بجگن . این به مردم مربوط نیست مردم خواستار توقف افزایش قیمت ها هستن تها راه هم راه رهبر کره شمالی
ناشناس۳۹۳۲۶۹۱۲:۲۷:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
صبر کن حالا می بینید که ترامپ به توافق با کره شمالی هم پایبند نیست بابا امریکایی ها هدفشون براندازی نظامه
ناشناس۳۹۳۲۷۷۱۲:۳۰:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
شعار نده راهکار بده!!!
ناشناس۳۹۳۲۷۹۱۲:۳۰:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
به نظر من تمام اینها برنامه ریزی شده ست . یعنی دولت اونقدر فشار به مردم میاره که همه داغون بشن . و میشینه و تماشا میکنه تا داد همه دربیاد . بعد کم کم اینجوری وانمود میکنه که تمام این مشکلات به خاطر درگیری ما با غربیهاست . ( هرچند دشمنی اونها و تحریمها و ... کاملا تاثیرگذاره ، اما نه به اندازه فساد مسئولین و بی کفایتی اونها ! ) . و اونوقت میاد و میگه تنها راه نجات مملکت در تسلیم شدن مقابل امریکا و دیگر کشورهاست . یعنی مردم رو بین نابودی کامل و نوکری امریکا قرار میده تا یکی رو انتخاب کنن ! چیزی که دولت ، آگاهانه و عامدانه مطرح نمیکنه ، نقش بی تدبیری و بی لیاقتی مسئولین در حل مشکلات مملکت ؛ و از اون بدتر ، فساد وحشتناک و رانت و رشوه و این چیزها در ایجاد این بحرانه . یعنی دولت نمیگه که چقدر از بدبختی امروز مملکت ، به عهده خودش بوده و همه تقصیرها رو میندازه گردن فشارهای خارجی و البته دولت های قبلی ، ( که اونها هم اسیر همین بی تدبیری و ناکارامدی بودن ! ) . این وسط سهم خود دولت در این فلاکت ، نادیده گرفته میشه !
ناشناس۳۹۳۳۷۰۱۳:۰۸:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
عجب ! زمان احمدی نژاد که همه چیز 4 برابر شد . شما برنامه ریزی کردید بودید پس ؟
ناشناس۳۹۳۳۹۸۱۳:۲۱:۵۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
شما فعلا تا قیام قیامت ، همه بی عرضگیها و خودتون رو بذارین به پای احمدی نژاد . که البته اونم دست کمی از شماها نداشت . همه تون سر و ته یک کرباسین . فقط مملکت رو بدبخت تر میکنین
ناشناس۳۹۳۵۲۲۱۴:۰۲:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
احمدی نژاد با کاغذ پاره خواندن تحریم ها و ایجاد تحریم همچنین توزیع پول بدون حساب و کتاب . دلار رو 4 برابر کرد حالا حالا باید پاسخگو باشد . در این دولت دلار هنوز دو برابر هم نشده شماها معرکه گرفتید
ناشناس۳۹۳۶۳۲۱۴:۳۹:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اولا که دلار سه هزار و دویست تومنی تا هشت هزار تومن هم رسید . چجوری حساب کردی که هنوز دو برابر نشده ؟ نکنه دلار چهار هزار و دویستی گرفتی شما ؟ راستشو بگو ؟ وصلی به رفقا ؟ ثانیا چون اون نابود کرده مملکت رو حالا هرکی اومد حق داره خرابترش کنه ؟ پس دیگه هیچوقت قرار نیست هیچی درست بشه دیگه ؟ بله ؟ ثالثا روحانی هم که همون حرف احمدی نژاد رو زد . میگه اینها همش حبابه و روانیه . فکر نکنم خیلی بین حباب و ورق پاره تفاوتی باشه ! تازه مگه وقتی کاندید شد برای ریاست جمهوری نمیدونست قبلا چه خبر بوده ؟ چطور موقع انتخابات خوب وعده و وعید میدن و همه رو امیدوار میکنن ، بعد یادشون میفته مشکلات چقدره ؟
تورمی نژاد۳۹۳۷۳۰۱۵:۱۹:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
8000 ؟ عمو جون دلار زمان محمود احمدی نژاد 4000 تومن شد بعد دولتش تا 3400 اومد پایین . دلار بالاتر از 6900 نرفته . اونم تازه بعد مشخص شدن تصمیم خروج ترامپ دیوانه از برجام
ناشناس۳۹۳۹۵۳۱۶:۴۲:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
نه بابا ؟ آدرس بده بریم بگیریم دلار ارزونتو . پاشو یه سر برو فردوسی تا بهت بگم دلار چنده . نه روی تابلو ، وقتی دارن میشمرن
ناشناس۳۹۳۹۶۶۱۶:۵۳:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
بعیده از شما که نژادت از تورمه این حرفا . نگو جونم ، دیگه نگو . جمشید خان ناراحت میشه .
ناشناس۳۹۴۰۵۲۱۷:۵۳:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
شما عضو تیم اقتصادی دولتی ؟ دلار به هشت تومن نرسید ؟ مثل پوند که به ده تومن نرسید ؟ خوبی ؟
ناشناس۳۹۴۱۱۶۱۸:۴۰:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۲۹
نرخ اسمی ارز پایینتر از اینهاست . اما مساله اینه که پیدا نمیشه . یعنی دلار و پوند و یورو اصلا نیست که بخوای بخری . برای همین اونهایی که مثلا قیمتهای حدود هفت هزار تومن رو میگن اصلا ندارن که بفروشن یا مخصوصا نمیفروشن . نتیجه این میشه که نرخ معامله ارز آزاد خیلی بیشتر از این حرفهاست .
ناشناس۳۹۶۴۶۷۱۱:۱۴:۱۳ ۱۳۹۷/۳/۳۱
تو خوبی !
ناشناس۳۹۳۴۲۸۱۳:۳۰:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
میشه بگی این آقایونی که شما سنگشون رو به سینه میزنی و تمام مشکلات چهل سال کشور رو به گردن احمدی نژاد انداختن چه گلی به سر مملکت زدند
ناشناس۳۹۳۵۲۸۱۴:۰۴:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
پایه این تحریم ها تماما در زمان احمدی نژاد ( آقای کاغذ پاره ) پی ریزی شدن . حالا به راحتی قابل برگشت هستن . احمدی نژاد باید محاکمه شود
ناشناس۳۹۳۵۳۵۱۴:۰۷:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
5 سال کشور ونزوئلا نشده برید خدا رو شکر کنید برو قیمت سکه مسکن وخودرو دلار ..بعد از پایان برجام ببنید. دولت تمام تلاش خودش رو برای پاک سازی ... دولت قبل انجام داده این که ترامپ دیواانه از برجام خارج شده ربطی به دولت نداره به کسانی ربط داره شعار می دهند پرچم اتش می زنند
داستان نگو۳۹۳۳۹۰۱۳:۱۵:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
عجب ! زمان احمدی نژاد که همه چیز 4 برابر شد . شما برنامه ریزی کردید بودید پس ؟
ناشناس۳۹۳۸۴۳۱۶:۰۰:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
180 کشور در دنیا بدون جنگ زندگی میکنن نوکر امریکا هستن ؟
ناشناس۳۹۴۰۵۴۱۷:۵۴:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
نیستن ؟
ناشناس۳۹۴۱۰۴۱۸:۳۰:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اگه اینجور باشه ما هم دربست نوکر روسیه ایم! نوکری در دنیای امروز معنایی ندارن. کشورها بر اساس منافعشون با قدرتهای بزرگ تعامل میکنن.
ناشناس۳۹۴۲۸۰۲۰:۳۹:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
پس ایران هم لابد براساس منافعش داره با روسیه تعامل میکنه
ناشناس۳۹۴۵۶۱۰۱:۱۳:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۳۰
نه نیستن . الان چین یا کره جنوبی یا سوئیس نوکر امریکا هستن ؟
ناشناس۳۹۳۲۸۹۱۲:۳۵:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
کسانی که مخالف مذاکره هستند باید راهکار بدهند که چه برنامه ای برای عبور از بحرانهای کشور دارند؟ شعار دادن آسان است، برنامه عملی بدهید!
ناشناس۳۹۳۳۸۹۱۳:۱۵:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
راهکارو رهبر چهار ساله داره فریاد میزنه گوش و چشم امثال شما بسته است
ناشناس۳۹۳۴۱۶۱۳:۲۷:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
چرا شما نمیگین که از مذاکره و امتیاز دادن تا حالا ، چه چیزی عاید مملکت شده ؟ البته بجز پاسپورت و پناهندگی و حق تحصیل و اینها برای مذاکره کننده ها و رفقاشون !
ناشناس۳۹۳۴۵۱۱۳:۳۸:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
شما بگو از جنگ و شعار دادن چه چیزی حاصل شده ؟
ناشناس۳۹۳۴۹۲۱۳:۵۵:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
مگه من گفتم شعار بدیم و بجنگیم ؟ میگم از دزدیهای مسئولین کم بشه . از رانت ژن های خوب جلوگیری بشه . کار به دست آدمهای کاربلد باشه . نه اینکه مملکت رو بدی دست یک مشت ... ، بعد بگی چون نمیتونن اداره ش کنن پس بریم بشیم مستعمره انگلیس و امریکا
ناشناس۳۹۳۶۲۵۱۴:۳۶:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
حرف شما کاملاً درسته به این شرط که با دنیا (از جمله آمریکا) تعامل اقتصادی داشته باشیم. مطمئنم که دولت روحانی حتی اگه تمام تحریمها برداشته بشه عرضه اداره مملکت رو نداره. بهترین کار اینکه این دولت استعفا بده و یه دولت مردمی (نه اصولگرا و نه اصلاح طلب) سرکار بیاد و بدون شعار دادن و بدون دشمن تراشی به فکر معیشت و منزلت مردم نجیب ایران باشه.
ناشناس۳۹۳۷۸۵۱۵:۳۹:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
والله فعلا که شدیم مستعمره چین و روسیه. اگر قرار به مستعمره بودنه، مستعمره آمریکا و انگلیس بودن بهتره
ناشناس۳۹۳۴۷۹۱۳:۵۲:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
عجب . دست پیش رو گرفتی که پس نیفتی ؟ مگه همه این جار و جنجال مذاکره و برجام و اینا برای این نبود که تحریمها برداشته بشه و مشکلات حل بشه ؟ مگه روحانی نگفت بقیه با جام میان ما با برجام اومدیم ؟ مگه تا صبح نزدین و نرقصیدین که فردا ، صبحِ بدون تحریمه ؟ پس چی شد ؟ همه رفت هوا که ! شماها اول باید بیاین بگین که چی به دست آوردیم تو این مذاکرات چند ساله ، که حالا شماها میخواین بدترش رو سر مملکت بیارین !
ناشناس۳۹۳۲۹۰۱۲:۳۵:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
کسی که این متن را نوشته نمیداند که تحریمها چه بلایی بر سر مردم عادی ایران خواهد آورد. و یا برایش مهم نیست. تاسف و تاسف که مردم ایران پاسوز سیاسی کاری های جناح ها شده اند.
ناشناس۳۹۳۳۱۲۱۲:۴۴:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۲۹
واقعا جالبه این اقایون از طرفی میگن اوباما خوب بود حالا میگن باید با ترامپ مذاکره کنیم یعنی چی؟ یک بام و دو هوا
ناشناس۳۹۳۳۱۷۱۲:۴۶:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
بد عهدی ها به خاطر تهدید دیگر کشورها اتش زدن پرچم و شعار دادن شماست . جمع کنید این بساط رو مردم تا کی باید تاوان ندانم کاری های شما رو بدهند ؟
ناشناس۳۹۳۳۲۰۱۲:۴۷:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
توافق با ایالات متحده آمریکا خیلی بسیار زیاد بد است زیرا در اینصورت بی دشمن خواهیم ماند و ما به دشمن نیاز داریم... !
ناشناس۳۹۳۳۴۲۱۲:۵۶:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
باید با ترامپ مذاکره کرد مگه وضع اقتصادی نمیبینی
علی671۳۹۳۳۶۸۱۳:۰۷:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
خدایا باز کباسچی .من خودم را از دست این مملکت فروش دار میزنم .
ناشناس۳۹۳۳۸۸۱۳:۱۵:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
زودتر بمیر پس . تو الان به فکر مردمی ؟
ناشناس۳۹۳۴۳۳۱۳:۳۲:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
این کارگزارانیا که فقط دنبال پول و از طبقه اشرافیت هستن
ناشناس۳۹۳۴۹۱۱۳:۵۵:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
این بازی اشرافی این حرفا دیگه قدیمی شده سخن جدید بگویید
ناشناس۳۹۳۵۰۲۱۳:۵۷:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
نه پس . تو به فکر مردمی
ناشناس۳۹۳۵۱۱۱۳:۵۹:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
ای بابا چرا دعوا می کنید بحث کنید ما ایرانی ها همین هستیمااا بحث درست کنید به جای دعوا
ناشناس۳۹۳۴۵۷۱۳:۴۲:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
یک دشمن مردم کمتر
ناشناس۳۹۳۳۷۶۱۳:۱۰:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
برید پرچم اینو اون رو اتش بزنید و شعار بدهید از دیوار سفارت بالا بروید ببینم به کجا میرسید
ناشناس۳۹۳۳۸۱۱۳:۱۱:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
واقعا فکر کردین با ما با امریکا دوست بشین و بشیم مثل سالهای خیلی قبل همه چیز درست میشه؟ یعنی واقعا برای همیشه همه چیز درست میشه یکی جواب بده؟
ناشناس۳۹۳۴۵۳۱۳:۳۹:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
190 کشور در دنیا بدون جنگ و شعار درگیری در حال زندگی هستن
ناشناس۳۹۳۳۸۶۱۳:۱۴:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
کاش با همه دنیا دوست بودیم می رفتیم مثل همه مردم دنیا زندگی می کردیم راحت می رفتیم هرجای دنیا که میخواستیم وضعیت اقتصادیمون اینطوری نبود
محسن۳۹۳۴۲۴۱۳:۲۹:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
بنظر بنده باید منطقی فکر کنیم و از شعار زدگی پرهیز کنیم و باتوجه به وضعیت اقتصادی ، هزینه ها ، فایده ها و ... در جهت منافع ملی و دینی تصمیم بگیریم لازم به ذکر است که سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری با توجه به منافع ملی و دینی تنظیم میشود و همه مردم و مسئولین باید در چهارچوب سیاست اعلامی ایشان حرکت کنند اکثریت ما بواسطه عدم اشراف بر تمام زوایای یک موضوع راه افراط و تفریط را پیش میگیریم ولی ضروری است که با صبر و حوصله و دوری از شتاب زدگی ، تصمیم بگیریم
ناشناس۳۹۳۶۲۸۱۴:۳۸:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۲۹
آب ندارم هوا نداریم نان نداریم و عمر نوح هم نداریم!
ناشناس۳۹۳۷۱۹۱۵:۱۴:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
عاقا ، مگه شما نبودین که به روحانی میگفتین : ما که هوا نداریم بازم هواتو داریم خب حالا دیگه چرا غر میزنین . آب میخواین چیکار ؟ هوا میخواین چیکار ؟ همین که رئیس جمهور محبوبتون هست و حماسه شما تَکرار شده کافیه . عمر نوح هم لازم نیست . یک شب اگر سر افطار ، ربنای شجریان رو بشنوی حظ عمر نوح رو بردی . به خصوص اگر روزه نباشی ، که دیگه حسابی به ربنا احتیاج داری . بد میگم ؟
ناشناس۳۹۳۸۴۰۱۵:۵۹:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
نه من نبودم. من اصلاً توی انتخابات شرکت نکردم
ناشناس۳۹۴۰۳۲۱۷:۳۴:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
آفرین بر شما . دفعه های دیگه هم شرکت نکن . کلا اگر هیچکس شرکت نکنه خیلی بهتره
ناشناس۳۹۴۱۳۰۱۸:۵۲:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اره اصولگراها با شرکت نکردن شما راحت پیروز میشن
ناشناس۳۹۴۲۸۲۲۰:۴۱:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
همین حرفای شما باعث شده مردم از ترس اصولگراها به اصلاح طلبا و از ترس اصلاح طلبا به اصولگراها رای بدن ، و هیچوقت فکر نکنن که بالاخره یکی باید بیاد که این وضع رو درست کنه . نه اینکه مثل بچه مدرسه ایها با هم لج کنن .
ناشناس۳۹۴۳۴۵۲۱:۲۳:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اصولگراها رای ثابت دارند
ناشناس۳۹۳۴۳۵۱۳:۳۲:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
من میخوام مثل یه جوان اروپایی و امریکایی زندگی کنم ازاد و راحت
ناشناس۳۹۳۴۸۱۱۳:۵۲:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
نمی تونی چون اولا شما فراموش کرد ی که مسلمونی
ناشناس۳۹۳۵۹۰۱۴:۲۵:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
ایران کشور همه است و با رای اکثریت تصمیم گیری میشه کی کجا بره اون وقت شما مجبور میشی بری لبنان تا اخر عمر بجنگی و شعار بدی
ناشناس۳۹۳۷۲۱۱۵:۱۵:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
برعکسه . چون اتفاقا اون آزادیهایی که شما میخوای توی لبنان بیشتر از خیلی جاهاست . میخوای شما برو لبنان ؟
ناشناس۳۹۳۷۳۹۱۵:۲۱:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
من مسلمون نیستم، مسلمون به دنیا اومدم. اگر در کشور دیگه ای به دنیا میومدم دین دیگه ای داشتم.
ناشناس۳۹۳۵۰۴۱۳:۵۸:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۹
خب برو اونجا . به همین راحتی
ناشناس۳۹۳۶۳۰۱۴:۳۹:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
مگه مملکت مال تو که برای بقیه تکلیف مشخص میکنی ؟
ناشناس۳۹۳۷۲۸۱۵:۱۸:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اولا تو نه و شما . ثانیا مگه مملکت مال امثال شماست که میخواین به قیمت یک پاسپورت برای خودتون و امثال خودتون بفروشینش ؟
ناشناس۳۹۳۸۲۱۱۵:۵۱:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
چرا لطیفه میگی ؟ مملکت مال همه مردم نه برای امثال تو . این کشور درست میشه
ناشناس۳۹۳۶۳۳۱۴:۳۹:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
شما برو یمن تا اخر عمر بجنگند
ناشناس۳۹۳۷۳۵۱۵:۲۰:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
من که ایرونیم . احتیاجی ندارم برم جایی . شماها که معلوم نیست کجایی هستین و همش دلتون پر میزنه واسه رفتن ، تشریف ببرین هرجا دوست دارین . یمن هم نه ، لس آنجلس ، سان فرانسیسکو ، هرجایی که راهتون بدن . خوش بگذره
ناشناس۳۹۴۴۵۳۲۳:۱۶:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
مگه راهشون میدن آخه . ترامپ اونجا با جارو وایساده منتظرشون .
ناشناس۳۹۳۶۴۰۱۴:۴۳:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اگر پولشو داشتم میرفتم نیازی به گفتن شما نبود
ناشناس۳۹۳۷۳۷۱۵:۲۱:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
آخی . مشکل فقط پوله ؟ یک راه حلی پیدا میشه . غصه نخور
ناشناس۳۹۳۷۵۵۱۵:۲۶:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
آفرین . خودت اصل مطلب رو گفتی . بحث بر سر اینه که اونهایی دم از مذاکره و رفاقت با امریکا میزنن که تنها دلیل ایران موندنشون اینه که نمیتونن از ایران برن ، نه اینکه ایرونی باشن یا عاشق این مملکت !!!!!!! گرفتی چی شد ؟ من میگم اونی که مونده اینجا چون وطنش رو دوست داره ، حق داره راجع به کشور نظر بده . و اونی که اینجا مونده چون ترامپ نمیذاره بره امریکا یا پول نداره یا هرچی ، دیگه حق نداره مملکت رو به آرزوی مهاجرتش بفروشه . همه جای دنیا هم اینجوریه .
ناشناس۳۹۳۸۰۷۱۵:۴۵:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
خوب این نظرات می دهید تا مردم بیشتر با ... شماها اشنا شوند که نظر و خواست مردم اصلا براتون مهم نیست و کلا دنبال منافع خود هستید
ناشناس۳۹۳۸۸۰۱۶:۱۵:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۲۹
کی دنبال منافع مملکته ، کی دنبال منافع خودش ؟ باز که جابجا گرفتی !
ناشناس۳۹۳۹۲۵۱۶:۳۲:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
یعنی متوجه چیز به این سادگی نمیشی ؟ که کی به فکر منافع خودشه و کی به فکر مملکت ؟
ناشناس۳۹۴۰۶۳۱۷:۵۸:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
تو متوجه هستی کافیه
ناشناس۳۹۴۰۸۵۱۸:۱۷:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اگر کافی بود که وضع مملکت این نبود . افتاده دست امثال شما که جهان نهمی شدیم .
ناشناس۳۹۴۱۶۴۱۹:۰۸:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
به خدا منم دوست دارم برم الان نگاه کن کل دنیا رفتن جام جهانی ما چی فقط پولدارا و سلبریتیا از ایران رفتن
ناشناس۳۹۴۲۸۶۲۰:۴۳:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
تو دیگه کی هستی که پریدی وسط بحث ما ؟ چرا کامنت من نیست ؟ حذف شده
ناشناس۳۹۴۴۱۶۲۲:۱۴:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
همون شماها متوجه هستین که وضع مملکت اینجوری شده . مدام گرفتاریهاش تَکرار میشه
ناشناس۳۹۳۴۸۰۱۳:۵۲:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۲۹
این همه رفتن مذاکره کردن پولاش چی شد خدا وکیلی؟!
ناشناس۳۹۳۸۲۶۱۵:۵۴:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
بهتره بری قیمت سکه و دلار و مسکن و طلاو خودرو ... رو بعد برجام ببینی ! تازه اولش
ناشناس۳۹۳۵۹۳۱۴:۲۶:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
یکی از امضاکنندگان این نامه جمشید شفیعی که کلا به هیچ چیز اعتقاد ندارد
ناشناس۳۹۳۶۸۳۱۴:۵۹:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
تو خوبی
ناشناس۳۹۳۸۴۴۱۶:۰۰:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اولین بدعهدی را ایران با اشغال سفارت آمریکا شروع کرد و در برجام نیز با بیرون کردن آمریکا از تجارت با خود, از برجام خارج شد.
ناشناس۳۹۳۹۰۸۱۶:۲۳:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
ایران ، امریکا رو از برجام بیرون کرد ؟ خیلی باحال بود . دمت گرم . خندیدیم
ناشناس۳۹۴۱۵۷۱۹:۰۵:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
والا گل گفتی
ناشناس۳۹۳۹۱۱۱۶:۲۵:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
امریکا هیچ فشاری روش نمیاد راحت نشسته تحریم گذاشته تا اقتصاد ایران کاملا نابود بشه.80 درصد مردم دنبال زندگیشون هستن نه چیزای دیگه
ناشناس۳۹۴۰۴۲۱۷:۴۳:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
چرا دروغ میگویید؟ کجا موسویان خواستار مذاکره با ترامپ شده؟؟؟ این عین عبارت ایشان در مصاحبه با روزنامه ایران است:" شخصاً معتقدم شرایط برای گفت‌و‌گو با ترامپ مناسب نیست وقتی او از برجام خارج می‌شود و می‌گوید من به جنگ منطقه‌ای ایران می‌روم و نیروهای خود را بسیج می‌کند و بعد تهدید می‌کند که با سیاست فشار، ایران را به پای میز مذاکره می‌آورد، اگر ما در چنین شرایطی مذاکره کنیم تصورش این خواهد بود که ایران به خاطر فشار مذاکره می‌کند بنابراین به سیاست فشار در دنیا علیه ایران مشروعیت خواهد بخشید و می‌گوید راه حل تسلیم شدن ایران، اعمال فشار است. به همین دلیل الان شرایط را مناسب نمی‌دانم منتهی تمام دیپلماسی منحصر به این نیست و نخواهد بود که ما با ترامپ مذاکره مستقیم داشته باشیم یا نداشته باشیم به هر حال امریکا از برجام خارج شده و یک اجماع جهانی علیه این کشور در حمایت از ایران و برجام وجود دارد و این اجماع، خود یک فرصتی است که شاید در گذشته هیچ وقت نداشتیم. اگر ایران بخواهد صرفاً درباره برجام با قدرت‌های اروپایی و چین و روسیه مذاکره کند کار درستی است و باید این مسیر را ادامه دهد تا این توافق را حفظ کند."
سعيد۳۹۴۰۸۳۱۸:۱۵:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۹
راه رفته کره شمالی را نباید برویم ، باید مذاکره کنیم و وضع را از این بدتر نکنیم ، مرگ و مرگ نتیجه اش نابودی خود ما شده است . ژن های خوب که گرین کارت دارند و برایشان قیمت دلار مطرح نیست . این مردم هستندکه با فقر و بیکاری دست به گریبان هستند .
ناشناس۳۹۴۱۵۶۱۹:۰۵:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
بیان مذاکره کنیم ببنیم چی میشه خوب اما امتیاز ندیم ببینیم حرف ترامپ چیه
شبنم۳۹۴۱۸۷۱۹:۲۶:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
جوجه رو اخر پاییز میشمورن
ناشناس۳۹۴۲۸۹۲۰:۴۶:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
مذاکره انجام خواهد شد.البته دیروباامتیازات کمتربرای مردم.مثل دفعات قبل.
علی۳۹۴۶۰۱۰۲:۰۶:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۳۰
موضوع مربوط به ایدئولوژیه نه می تونیم مذاکره کنیم با آمریکا و دوست بشیم نه می تونیم از شرش در امان باشیم سیاست مملکت اینه که همین طور کژ دار و مریز ادامه بده و اروپا رو تو برجام نگه داره نه با امریکا صلح کنیم نه باعث نابودی خودمون بشیم تا ایدئولوژی حفظ بشه
ناشناس۳۹۴۷۵۴۰۹:۲۴:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۳۰
پس چی کار کنیم
ناشناس۳۹۵۷۶۱۱۸:۳۰:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۳۰
در دنیای امروز راهکار های اقتصادی و سیاسی بهم پیوند خورده اند
فاطیما۳۹۸۱۷۶۰۸:۰۶:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲
خائنین به وطن باید رسوا بشن اونا با بنی صدر زمان شاه وابو موسی اشعری فرقی ندارن ننگ بر وطن فروشان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین