لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸؛ ایران 3 - لهستان صفر؛ عقاب‌ها در دام شاگردان کولاکوویچ/ درخشش ستاره‌های ایران در آمریکا

گروه ورزشی الف،   3970326046 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تیم ملی والیبال در نخستین بازی خود در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال برابر لهستان قرار گرفت و توانست حریف خود را شکست دهد.

 ایران 3 - لهستان صفر؛ عقاب‌ها در دام شاگردان کولاکوویچ/ درخشش ستاره‌های ایران در آمریکا

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدارش در هفته چهارم لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ موفق شد دست به کار بزرگی بزند و با نتیجه سه بر صفر برابر تیم صدرنشین لهستان به پیروزی برسد تا ضمن تحمیل دومین شکست برای لهستان با کسب چهارمین بردش ۱۲ امتیازی شود و با وجود باقی ماندن در رده یازدهم با این پیروزی روحیه بخش به صعود به دور نهایی امیدوار ماند.

شاگردان ویتال هنین که ست های بازی را با امتیاز های ۲۶-۲۴، ۲۶-۲۴ و ۲۵- ۲۲ به ایران واگذار کردند با قبول دومین شکستشان با هشت برد در رده دوم باقی ماندند اما با ۲۳ امتیاز و با توجه به بازی آمریکا با صربستان اجتمال دارد که یک رده نیز در جدول سقوط داشته باشد.

برای تیم ملی والیبال ایران در این دیدار با توجه به اعلام نرسیدن امیر غفور و فرهاد قائمی به دلیل مصدومیت کولاکوویچ سعید معروف، میلاد عبادی پور، علی شفیعی، پوریا یلی، سامان فائزی و مرتضی شریفی را به زمین فرستاد و در سوی مقابل ویتال هنین هم در روزی که کوبیک را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت کوالک، شولز، شالپوک، دریژگا، کوچانوفسکی و بینیک را برای دیدرا با ایران در ترکیب قرار داده بود.

ست نخست؛ ۲۶-۲۴ ایران

در آغاز، بازی پایاپایی را از هر دو تیم شاهد بودیم تا اینکه با امتیاز سرویس شفیعی ایران ۷ بر ۶ پیش افتاد. پس از تساوی در عدد هفت و در یک رفت و برگشت فائزی امتیاز ۸ را برای ایران کسب کرد. پس از این وقفه ایران یک امتیاز دیگر را کسب کرد و سپس با امتیاز سرویس عبادی پور بازی ۱۰ بر ۸ شد. با نمایش درخشان بازیکنان ایران در خط سرویس این بار یلی بود که با سرویس پرشی باعث شد تا دریافت بازیکن لهستان به روی تور بیاید تا شفیعی امتیاز ۱۳ را کسب کند و هنین مجبور به درخواست زمان استراحت شود. پس از این وقفه لهستانی ها به دنبال اشتباهات فردی جوانان کم تجربه ایران و سرویس های قدرتمند شولز چهار امتیاز متوالی کسب کردند تا لهستان ۱۵ بر ۱۳ پیش افتد. این بار کولاکوویچ بود که زمان استراحت درخواست کرد و پس از آن با دریافت های خوب بازیکنان ایران و سرویس شریفی که با چاشنی شانس در زمین حریف خوابید بازی در عدد ۱۵ به تساوی رسید. در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود لهستان قائمی که گفته شده بود به دلیل مصدومیت به این دیدار نرسیده است به جای شفیعی وارد زمین شد. در ادامه شریفی به جایش بازگشت و در امتیاز ۲۱ بر ۲۰ مجرد جایگزین معروف در خط دفاع شد و با برخورد توپ شولز به آنتن بازی برابر شد. در تساوی در عدد ۲۱ جاخالی معروف با نظر داور به دستان مدافع لهستان برخورد کرده بود اما با درخواست ویدئو چک از سوی هنین مشخص شد که توپ بدون برخورد به بیرون رفته است. در لخظات پایانی کولاکوویچ دومین زمان استراحتش را گرفت و پس از تساوی در عدد ۲۴ معروف با سرویسی هدفدار ایران را به امتیاز ۲۵ رساند و در ادامه با نمایشی درخشان در دریافت عقب زمین این ایران بود که موفق شد با منیجه ۲۶ بر ۲۴ ست اول را به سود خود تمام کند.

ست دوم؛ ۲۶-۲۴ ایران

تیم جوان شده ایران که با توجه به پیروزی در ست نخست با روحیه بالایی گام به ست دوم گذاشته بودند در ابتدا نیر موفق شدند دو امتبار متوالی کسب کنند. در همان ابتدای ست دوم شفیعی با آبشاری محکم که به صورت شالپوک خورد امتیاز سوم را نیز کسب کرد. شاگردان کولاکوویچ که سرحال تر و جنگنده تر از صدرنسینی فعلی لیگ ملت ها بازی می کردند با دفاع دیدنی فائزی ۷ بر ۴ پیش افتادند. پس از زمان استراحت فنی نخست نیر گویا روند امتیازگیری تیم سرحال ایران پایان نداشت و اختلاف به چهار امتیاز افزایش پیدا کرد. در امتیاز ۱۱ بر ۹ هنین که در تنگنا قرار گرفته بود کورک با تجربه را به زمین فرستاد و لهستان با حضور او اختلاف را به حداقل رساندند اما بازیکنان ایران باز هم توانستند با توپ گیری در انتهای زمین و آبشاری دیدنی نتیجه را ۱۳ بر ۱۱ به سودشان تغییر دهند. این برتری دو. امتیازی تا اواسط ست و در امتیاز ۱۸ بر ۱۶ نیز ادامه پیدا کرد و هنین و ستاره های تیمش هم چنان به دنبال چاره ای برای خروج از این بحران بودند. در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ قائمی جایگزین شریفی شد اما این تاکتیک کولاکوویچ جواب نداد و کورک با آبشاری قدرتمند بازی را به تساوی کشاند. در حالی که کم مانده بود سرویس قدرتمند کورک تبدیل به امتیاز شود معروف با جاخالی دیدنی ایران را به امتیاز ۲۱ رساند. هنین که می دانست در صورت باخت در این ست کار برایش بسیار سخت می شود دو تعویض انجام داد و لوماژ باتجربه را به زمین فرستاد اما این تغییرات هم جلوی امتیاز گیری ملی پوشان ایران را نگرفت اما کورک با سخت کوشی بازی را در عدد ۲۴ به تساوی رساند. در یک رالی دیدنی توپ لوماژ به خارج رفت تا حساب کار ۲۵ بر ۲۴ به سود ایران شود و پس از آن با برخورد توپ یلی به دستان مدافع حریف ایران توانست ست دوم را هم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴  و همانند ست اول به سود خود تمام کند تا تنها یک گام با کسب یک پیروزی حساس و امید بخش فاصله داشته باشد.

ست سوم؛ ۲۵-۲۲ ایران

در این ست نیز بازهم ایران بود که پس از آبشاز بازیکن لهستان به بیرون زمین اولین امتیاز را کسب کرد. با توچ گیری فوق العاده معروف و پس از چند رفت و برگشت شریفی ایران را ۳ بر یک پیش انداخت و در حالی که این بازیکن ۱۹ ساله فرصت داشت تا در غفلت بازیکنان لهستان اختلاف را بیشتر کند در نهایت بی تجربگی جاخالیش را به بیرون زمین فرستاد. لهستانی ها که تمام توانشان را به کار گرفته بودند تا از این شرایط رهایی یابند توانستند بازی را در امتیاز چهار به تساوی برسانند ولی ستاره های باتجربه این تیم که بسیار تحت فشار قرار داشتند با دو اشتباه فردی باعث شدند تا بازی ۶ بر ۴ به سود ایران شود تا هنین با درخواست زمان استراحت بازیکنانش را به آرامش دعوت کند و با همین وقفه و سرویس های قدرتمند کوچانوفسکی و نرسیده توپ اول به معروف لهستان نتیجه را ۸ بر ۶ به سودش تغییر کرد. با رفتن شفیعی به خط سرویس این بار نوبت او بود که با سرویس های هدفدارش دریافت عقب زمین لهستان را به هم برند تا ایران با کسب چهار امتیاز ۱۰ بر ۸ پیش افتد تا هنین چاره ای جز درخواست دومین زمان استراحتش نداشته باشد. در ادامه بازهم سزویس های هدفدار معروف عرصه را بر پاسور و مهاجمان لهستان تنگ کرد و بازیکنان ایران با عملکرد در توپ گیری ایران ۱۴ بر ۱۰ پیش افتاد تا به پیروزی در این بازی بسیار  نزدیک شود. در روز خوب ستاره های آینده دار والیبال ایران و نماشی فوق العاده باتجربه های تیم عبادی پور موفق شد ایران را به امتیاز ۱۶ برساند تا شاگردان کولاکوویچ با چهار امتیاز اختلاف حاشیه امنیت خوبی را ایجاد کنند. در لخظات پایانی و در اواخر ست لهستانی ها رو به بازی ریسکی آوردند و اختلاف را به حداقل رساندند اما با موفقیت مهاجمان ایران در خط حمله ایران ۲۳ بر ۲۰ پیش افتاد و در پایان هم موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی برسد تا در مجموع با نتیجه سه بر صقر برنده بازی شود.

تیم ملی والیبال ایران در ادامه دیدار هایش در هفته چهارم از ساعت ۲۳ امشب(شنبه) به مصاف صربستان می رود و در آخرین دیدارش نیز ساعت ۳ بامداد یک شنبه رو در روی آمریکای میزبان قرار می گیرد.

نتایج کامل دیدار های روز نخست هفته چهارم لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ به ترتیب زیر است:

چین ۱ – ایتالیا ۳(۲۳-۲۵، ۲۱-۲۵، ۲۵-۱۹ و ۱۷-۲۵)

کره جنوبی ۱ – استرالیا ۳(۲۵-۲۳، ۱۹-۲۵، ۱۹-۲۵ و ۲۱-۲۵)

کانادا ۳ – برزیل صفر(۲۵-۲۲، ۳۴-۳۲ و ۲۵-۲۳)

بلغارستان صفر – فرانسه ۳(۲۱-۲۰، ۲۰-۲۵ و ۲۳-۲۵)

آلمان ۲ – ژاپن ۳(۲۲-۲۵، ۲۵-۲۱، ۱۵-۲۵، ۲۵-۲۰ و ۱۲-۱۵)

روسیه ۳ – آرژانتین صفر(۲۵-۲۰، ۲۵-۲۰ و ۲۶-۲۴)

آمریکا – صربستان (ساعت ۱۸)

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۸۸۵۸۱۰:۲۹:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۲۶
پشت سرهم خبر خوب میرسه اول باخت سنگین عربستان دوم باخت مراکش متحد سیاسی عربستان سوم نمایش اقتدار در برابر لهستان در کشور آمریکا و پشتوانه عربستان
مثبت نگر۳۸۸۹۷۰۱۱:۵۳:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۶
دستشون درد نکنه خیلی خوشحال شدیم
ناشناس۳۸۹۱۲۱۱۳:۵۶:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۲۶
خلاصه بازی را لطفا بگذارید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین