یونکر: ترامپ من را قاتل بی‌رحم خطاب کرد

گروه جهان الف،   3970325148

رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی در یکی از پارلمان‌های ایالتی آلمان گفت که رئیس‌جمهور آمریکا در نشست اخیر گروه 7، او را قاتل بی‌رحم خطاب کرده است.

به گزارش فارس، «ژان کلود یونکر» رئیس‌ کمیسیون اروپا گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان نشست گروه ۷ در کانادا، وی را قاتل خطاب کرده است. بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، این سیاستمدار اهل لوکزامبورگ روز پنجشنبه در پارلمان محلی ایالت بایرن در مونیخ  واقع در آلمان گفت: « ترامپ هفته گذشته به من گفت که تو یک قاتل بی‌رحم هستی. این نخستین بار است که لوکزامبورگ برای آمریکا به چنین تهدیدی تبدیل شده است. من گمان می کنم که او با هدف تعریف و تمجید چنین حرفی زد اما مطمئن نیستم.»

ماه گذشته زمانی که ترامپ تصمیم گرفت تا بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از مکزیک، اروپا و کانادا به آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی را اعمال کند هم یونکر گفت: «هر زمانی که من درباره ترامپ فکر می‌کنم، گیج می‌شوم.»

ترامپ در جریان سفر به سنگاپور برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، بیانیه پایانی نشست گروه ۷ را تائید نکرد. رسانه‌ها و محافل سیاسی رویکرد رویس‌جمهور آمریکا را مورد انتقاد قرار دادند و این سخنان یونکر هم گواه دیگری از شکاف میان اعضای گروه ۷ در جریان نشست اخیر این گروه در کاناداست.