آیت‌الله علم‌الهدی: این درست نیست که وقتی مردم به سراغ گرانی می‌روند، مبادی آن را در تصمیم‌گیری‌های مدیران اجرایی ببینند

گروه سیاسی الف،   3970325085 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه مشهد گفت: اگر به وسیله دشمن در تنگنای اقتصادی قرار گرفتیم، این باعث نشود که افراد در اصناف و اقشار گوناگون به دلیل این تنگنای اقتصادی مقابل نظام بایستند و بر ضد آن اعتصاب کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی: این درست نیست که وقتی مردم به سراغ گرانی می‌روند، مبادی آن را در تصمیم‌گیری‌های مدیران اجرایی ببینند

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید «احمد علم‌الهدی» در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: عید فطر عنوانی است که باید از نظر تبیین مفهومی و ماهیت کاملاً به آن توجه شود. عید در لغت عرب از ماده عود است.

وی افزود: عید عبارت است از روزی که هر سال تکرار می‌شود و خاطره‌ای که مرتبه‌ای بعد از مرتبه دیگر ظهور پیدا می‌کند. پس عید یعنی برگشتن و عید فطر یعنی عود به فطرت. ما در عرصه زندگی به‌علت گرفتاری‌های زیادی که داریم و مشکلاتی که در عرصه زندگانی مادی ما وجود دارد، دچار یک سلسله آلودگی‌هایی می‌شویم و فطرت اولیه خداشناسی و خداگرایی به فراموشی گراییده می‌شود.

علم‌الهدی ادامه داد: تضاد غرایز سبب می‌شود که انسان در زندگانی مادی، فطرت خداگرایی و خداشناسی را فراموش کرده یا فطرت خداگرایی به حاشیه رانده شده و در ضمیر ناخودآگاه انسان مخفی شود. نتیجه یک ماه مهمانی خدا، ذکر و عبادت و راز و نیاز به درگاه پروردگار، برگشت به فطرت خداگرایی است که در انسان و اصل آفرینش نهاده شده است. به این دلیل که ما در نتیجه یک ماه به فطرت خود برمی‌گردیم و آن خداگرایی در ما زنده می‌شود، به این مناسبت عید فطر می‌گویند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان این‌که امشب مصادف با شب سالروز شهادت شهدای موتلفه است، گفت: روزی که امام(ره) را به ترکیه تبعید کردند، در فضای تاریک سراسر اختناق و خفقان، چهار عنصر غیور، زاهد و مجاهد به‌عنوان وظیفه دینی و انقلابی جاسوس ناپاک انگلیسی- آمریکایی حسنعلی منصور ملعون را به جهنم فرستادند و به این مناسبت آن‌ها را اعدام کردند. امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که این مجاهدت ارزشمند شهدای موتلفه دو پرده را برای ما می‌گشاید، تصریح کرد: پرده اول این است که در شرایط حاکمیت مستشاران آمریکایی در این مملکت و  نظام دست‌نشانده مزدور آمریکا تا دندان مسلح، در آن اختناق و خفقان، انسان‎های غیور، دلاور، انقلابی و از خودگذشته بزرگ‌ترین حرکت را انجام دادند. اگر این مزدور ناپاک به درک نرفته بود، مشکلات زیادی بر اثر سلطه دشمن برای مملکت به وجود می‌آمد.

وی خاطرنشان کرد: تجربه ایثارگری و فداکاری یک پرده قضیه است. زمانی که آن‌ها در چنین فضایی غیرتمندانه از خودگذشتگی کردند، امروزی که ما به امکانات این نظام و به این اقتدار عظیم متکی هستیم، چگونه در ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن کوتاه می‌آئیم؟

علم‌الهدی افزود: پرده دومی که در این قضیه گشوده می‌شود این بود که آن‌ها با ترور حسنعلی منصور یک نقشه شوم آمریکایی - انگلیسی که می‌توانست هستی ایران را ببرند و بر سرنوشت ما مسلط شوند را نقش برآب کردند. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: از زمان قاجار تاکنون قریب دو قرن سلطه استعمار انگلیس و قریب یک ربع قرن حضور 40 هزار مستشار آمریکایی، نتیجه مصوبات مجلس، قرارداد با کنوانسیون‌های خارجی و هماهنگ شدن با نقشه‌ها و مقررات شوم دنیای مستکبر استعمارگر بود. هم قاجار و هم پهلوی مردم را به‌وسیله مصوبات مجلس شورای ملی که یکی پس از دیگری به نفع دشمن و به وسیله هم‌پیمان شدن در کنوانسیون‌ها و قراردادهای بین‌المللی توسط آمریکا و انگلیس دیکته شده بود، فروختند.

وی افزود: شما که در مجلس شورای اسلامی هستید حواستان جمع باشد که در تاریخ اسمتان دنبال مملکت‌فروشان نیاید و نگویند شما هم با تصویب FATF  جزو مملکت‌فروشان بودید و شما هم با تصویب لایحه پولشویی کنوانسیون خارجی دشمن را بر تراکنش بانکی این مملکت مسلط کردید. حواستان باشد که شما به آن لیست اضافه نشوید. اینجا جمهوری اسلامی است. این مردم خون دادند تا شما به مجلس رفتید. این حکومت با حکومت قاجار و پهلوی فرق دارد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: ما در مقابل دشمن هستیم. دشمنی که پس از رحلت پیامبر(ص) تا امروز طی این سال‌ها این سیلی را از اسلام نخورده بود که ما در این انقلاب به دشمن زدیم. دشمنی که روز به روز در برابر اقتدار 40 ساله ما خود را زبون، ضعیف و بدبخت احساس می‌کند و با همه امکانات خود می‌خواهد ما را از پا دربیاورد. 

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر به وسیله دشمن در تنگنای اقتصادی قرار گرفتیم، این باعث نشود که افراد در اصناف و اقشار گوناگون به‌علت این تنگنای اقتصادی مقابل نظام بایستند و بر ضد آن اعتصاب کنند. هشت سال دفاع مقدس را با دست خالی به پیروزی رساندیم. مردم نباید در مقابل پائین افتادن شکم و فشار اقتصادی مقاومت خود را از دست دهند، مقابل نظام بایستند و با نظام دست به گریبان شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان این‌که شما مسئولان و مدیران اجرایی وضعیت کشور را بیش از همه لمس و احساس می‌کنید، افزود: مردم در گرانی به تنگ آمدند. این گرانی نه تنها برای قشر فقیر و آسیب‌پذیر بلکه برای همه مردم ما طاقت‌فرسا شده است. شما که به‌عنوان نخبگان این مردم مدیریت نظام را به دست گرفتید، باید با کمال قدرت و با مدیریت جهادی وسط میدان آمده و گرانی که گریبان‌گیر مردم شده و حلق مردم را فشار می‌دهد را از روی حلق مردم بردارید.

وی ادامه داد: این درست نیست که وقتی مردم به سراغ گرانی می‌روند، مبادی آن را در تصمیم‌گیری‌های مدیران اجرایی ببینند و بیان کنند امکاناتی که متعلق به خود نظام و دولت است، به انبارهای احتکار سرازیر شده و بازار را به این صورت درآورده است. این برای مردم قابل تحمل نیست. دستگاه ها و کارخانجات خودروسازی که تحت مدیریت کارگزاران نظام است، 90 هزار اتومبیل را احتکار می‌کند تا قیمت آن را افزایش دهد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: افزایش قیمت اتومبیل، کرایه و حمل و نقل را افزایش می‌دهد و بالارفتن نرخ حمل و نقل بر اجناس اثر می‌گذارد. این وضعیت گرانی را چند برابر می‌کند، در حالی که حل این مشکل به وسیله مسئولان که خودشان  مجاهد هستند و هم در عرصه‌های جهاد در دوران دفاع مقدس فداکاری می‌کردند و هم موقعیت امروز کشور را لمس می‌کنند، برطرف می‌شود.

علم‌الهدی یادآور شد: مسئولان باید با مدیریت جهادی وارد میدان شوند و این چنگ گرانی که حلق مردم را می‌فشارد، باز کنند. مردم ما یک ماه روزه گرفتند که معنای آن مقاومت در برابر نداشتن، نخوردن نیاشامیدن است. این یک ماه روزه مردم را قهرمان می‌سازد تا در برابر استکبار جهانی و در برابر این تحریم‌ها و فشار اقتصادی مقاومت کنند. شما کارگزاران نظام نیز باید در مدیریت‌های جهادی خود این مقاومت مردم را چند برابر کنید.

دیدگاه کاربران

مهرداد۳۸۷۹۹۷۱۱:۰۳:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۲۵
ضمن عرض احترام خدمت آیت‌الله علم‌الهدی به عرض میرسانم که اگر مبنا این است که دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند در اینصورت نمی توان پذیرفت که در تنگنای اقتصادی قرار گرفته ایم. تنگنای معیشتی فرد فرد مردم عمدتا ناشی از تنگنای اقتصادی است. حل مسائل تنگنای معیشتی مردم بر عمده مدیران عالی دولت است. تنگنای معیشتی در واقع موضوع تهدید اساسی زندگی فرد را بدنبال دارد. قرار گرفتن مردم در تنگنای معیشتی قابلیت پذیرش ندارد. لذا باید راه حل اساسی برای حل مسئله یافت نه اینکه صورت مسئله را پاک کرد.
ناشناس۳۸۸۲۴۲۱۵:۰۰:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۵
از این مطلب شما من چیزی دستگیرم نشد.چیزی شبیه مغلطه...شاید دشمن غلطی نتواند بکند ولی بی تدبیری و حتی سوئ استفاده خودی های بیگانه صفت کم نیست هر چند هیچ عاقلی دشمنش را هیچ فرض نمی کند هر چند بگوید هیچ غلطی نمی تواند بکند.بله بعد از تجهیز همه قوا و با اتکا به نصرت خداوندی، آری دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند
حسن۳۸۸۰۱۸۱۱:۱۸:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۵
حضرت آیت الله شما راست می فرمائید ولی معلوم نیست چرا تعداد زیادی از هم لباسی شما در بالای منبر روش امام علی را می گویند ولی در عمل موقعیکه مسئولیت قبول میکنند رفتار و کردار عیرعلی را در پیش می‌گیرند و نمونه اش رفتار امام علی با برادرش عقیل وحسن روحانی با برادرش
علی۳۸۸۲۳۹۱۴:۵۷:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۵
تمام فرمایشات حضرتعالی درست، اگر عقل جمعی یا به عبارتی مجلس محترم با تصویب قوانینی که به مذاق برخی خوش نیاید، متهم به وطن فروشی و عوامل بیگانه میگردند، بهتر نیست که جنابعالی و همکاران، خود قانون وضع کنید، تا لااقل تکلیف مردم روشن شود. از طرفی فرمایشات حضرت امام را هم فراموش نکنیم، که فرمودند مجلس در راس امور است. ضمن اینکه حکومت جمهوری اسلامی در کشور استقرار داشته و در راس آن رهبر عالم و حکیم در راس امور است. و در آخر اینکه هر که جلوتر از رهبری حرکت کند و یا از همراهی رهبری جا بماند، گرفتار و از مسیر انقلاب خارج خواهد شد. پس قدری بابت حرف ها یمان و اعمالمان دقیقتر باشیم. انشاءالله و شما الف محترم دوباره گزینشی برخورد نموده و منتشر نکن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین