قاضی پور در گفتگو با الف: ایران گورستان خودروهای خارجی شده است/ خودرو یک میلیاردی به دلیل نداشتن قطعه بلا استفاده است

گروه سیاسی الف،   3970325017 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروهای خارجی با قیمت 500 میلیون و حتی یک میلیارد تومانی وارد کشور می شود اما به دلیل ندادن قطعات، این خودروها قابل استفاده نیستند.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با الف با بیان اینکه در زمینه خودرو شاهد یک سیاست منسجم و درست از طرف دولت نیستیم، گفت: در حال حاضر وضعیت نگران کننده است.

وی گفت: آمریکا و اروپا خودرهای خود را روانه بازار ایران می کنند اما قطعات به ایران نمی دهند. ما می بینیم که یک خودروی 500 میلیون تومانی و یا حتی یک میلیاردی به خاطر نداشتن یک قطعه غیر قابل استفاده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ایران گورستان خودروهای خارجی شده است، تصریح کرد: قرار بود تا با طرح ساماندهی بازار خودرو، واردات صورت گیرد و از افزایش قیمت خودرو جلوگیری شود.

قاضی پور افزود: هفته جاری در جلسه کمیسیون صنایع و معادن در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت خودرو بحث و در نهایت مقرر شد تا طرح ساماندهی بازار خودرو حداقل به مدت شش ماه مسکوت بماند.

وی اضافه کرد: چون در وضعیت آشفته بازار خودرو و فرار شرکت های خارجی از کشور از جمله سیتروئن، پژو و تحریم های جدید ایران، فعلا تعرفه های واردات کاهش نیابد و تعرفه ها مثل گذشته باشد.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: شاه بیت طرح ساماندهی خودرو واردات خودرو بود و واردات هم به معنی بیکاری کارگران ایران و ورشکست شدن تولیدکنندگان داخل.