افزایش ۲۰۰۰ واحدی بورس با ورود نقدینگی

گروه اقتصادی الف،   3970323070 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

معامله‌گران بورس تهران از آغاز معاملات امروز شاهد خیز دسته‌جمعی نماگرهای منتخب بورسی شدند. بازاری که اکنون پس از بازارهای ارز و سکه و مسکن اکنون پذیرای سرمایه‌ها برای جمع‌آوری سهام شده است.

افزایش ۲۰۰۰ واحدی بورس با ورود نقدینگی

با آغاز معاملات امروز چهارشنبه 23 خرداد 97 بورس تهرانشاهد معاملات به نسبت پرحجم در اغلب نمادهای معاملاتی همزمان با رشد دسته‌جمعی نماگرهای منتخب بورسی است.

بر اساس این گزارش، تا لحظه انتشار این خبر شاخص کل قیمت و بازده بورس تهران با افزایش 2172 واحدی به رقم 98 هزار و 551 واحد رسیده است. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 1885 به رقم 71 هزار و 375 واحد رسیده که شاخص بازار دوم با افزایش 2798 واحدی روی عدد 202 هزار و 521 واحد رسیده است.

به گزارش فارس، تاکنون معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 303 واحد، ملی صنایع مس ایران با 208 واحد، معدنی صنعتی گل‌گهر با 176 واحد، پتروشیمی جم با 111 واحد و فولاد خوزستان با 107 واحد افزایش، تاثیرگذارترین نمادها بر روی شاخص کل بورس تهران بوده‌اند.

از نکات قابل توجه در بورس شاداب امروز صف خرید‌های پایدار در اغلب نمادها و اقبال برای جمع‌آوری سهام گروه خودرویی، فلزات اساسی معدنی، پالایشی، سرب و روی و پتروشیمی‌ها است.

این در حالی است که بازارهای جهانی در حال حاضر در روندی متعادل با معاملاتی کم حجم در دامنه نزولی قیمت‌ها قرار گرفته‌اند.

مطابق با مفروضات اقتصادی پس از افزایش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا و همچنین ملک و مستغلات که ناشی از تورم انتظاری از آینده بوده، اکنون همزمان با تعدیل قیمت فروش اغلب کالاها و محصولات شرکت‌های بورسی، به نظر می‌رسد جریان نقدینگی کسب بازدهی از بورس را در دستور کار خود قرار داده است. این وضعیت در حالی است که انتظار می‌رود با مدیریت عرضه و تقاضا در بازار مانع از استراتژی کوتاه‌مدت‌نگری و همچنین مهیا کردن فرصت برای فروشندگان سهام با عرضه‌های کورکورانه حقوقی‌ها شد. 

به گزارش فارس، شادابی بازار سهام در حالی است که برخی معامله‌گران تصور می‌کردند با توجه به شوک تحریم‌های انتظاری، بازار سهام هیچ جذابیتی برای سرمایه‌گذاری نخواهد داشت اما یک روز پس از دیدار رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی و تکرار تهدیدهای ترامپ در قبال پیمان برجام بازار سهام ایران یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

دیدگاه کاربران

مسعودی۳۸۴۹۰۱۱۱:۱۴:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۲۳
رشد تصنعی و حبابی و ترکیدن مجدد حباب و بدبختی بسیاری از سهامداران به زودی چون رشد شاخص باید وابسته به تولید و ارزش افزوده باشد نه هجوم نقدینگی به بازار سهام
ایرانی۳۸۴۹۱۱۱۱:۲۱:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۲۳
بیماری های روانی موثری شده، داره به همه جا سرایت میکنه. این دفعه نوبت بورس!!!
ناشناس۳۸۴۹۶۵۱۱:۴۳:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۲۳
بورس ما هم با گرانی حرکت میکنه حال که قاعده در همه جا این است تولید و فروش و بازدهی سود برای سهامداران باشد نه انکه دولت ارز و طلا را گران کند تا بورس هم کمی حرکت کند اسم این همان دلال بازی بدون تولید اضافه است
ناشناس۳۸۵۱۰۱۱۲:۳۰:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۲۳
بورسی که با گرانی ارز بالا برود و نه تولید ان بورس ورشکسته است
علی۳۸۵۱۸۴۱۳:۱۲:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۲۳
همش برنامه است
ناشناس۳۸۵۴۰۶۱۴:۵۴:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۲۳
ریسکه طرف بورس رفتن هر آن احتمال فروپاشی داره
ناشناس۳۸۵۸۳۵۱۷:۴۷:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲۳
افزایش های زنجیره ای قیمت تعدیل نرخ ارز که به طور مصنوعی و برای ایجاد رانت پایین نگه داشته شده بود باعث شد که صنف های مختلف سوء استفاده را کلید بزنند: **تبانی سریع دانه درشت های اتحادیه املاک و سازنده ها در جهت گرانی مسکن **گرانی زنجیره ای طلا و سکه با همکاری برخی سایت های اینترنتی خرید و فروش **اختلال در ثبت نام خودرو و احتکار خودرو توسط خودروسازان با چراغ سبز وزارت صنایع و شورای رقابت **مداخله سازمان بورس از طریق وادار کردن بانک ها و شرکت های حکومتی به خرید های کوچک با قیمت بالا در جهت افزایش شاخص بورس. متاسفانه دستگاه های امنیتی و نظارتی با تاخیر بسیار زیادی به این آشفته کنندگان بازار توجه کرده اند و همه چیز در شرف انفجار است. افزایش شاخص بورس در ظاهر یک امر مطلوب است ولی چون از طریق دستکاری و استفاده از منابع مردم در بانک ها صورت گرفته موجب زیان های اجتماعی گسترده ای است که به حباب های بورس دامن می زند. مناسب است با رئیس سازمان بورس برخورد شده و به این اقدامات مخل بازار رسیدگی شود. همچنین تخلفات دانه درشت های خودرو سازی و وارد کنندگان خودرو نباید بدون مجازات باقی بماند. از همه مهم تر رسیدگی به تبانی دانه درشت های اتحادیه املاک و سازنده ها است. اما ریشه همه این نا به سامانی ها ظاهرا در بانک مرکزی و افزایش بی رویه حجم نقدینگی از سال 1385 تا 1396 است و مشخص است که مدیران قبلی و فعلی بانک مرکزی عروسک های خیمه شب بازی برخی گروه های قدرت هستند که تدریجا همچون موریانه پایه های اقتصاد را سست کرده اند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین