روحانی: امروز در برخی از بخش‌ها احساس عدالت در جامعه وجود دارد

گروه سیاسی الف،   3970322332 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور گفت: اینکه هر سال عده‌ای از نیازمندان توانمند می‌شوند، افتخار بزرگی برای کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دولت است.

روحانی: امروز در برخی از بخش‌ها احساس عدالت در جامعه وجود دارد

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور شامگاه سه شنبه در دیدار با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کمک به فرزندان تحت پوشش این نهادها را افتخاری برای خود می‌دانیم، گفت: بسیار خوشحال‌کننده است که در جمع فرزندان تحت پوشش عده‌ای از نخبگان و فرهیختگان جامعه از این جمع هستند و این نشان‌دهنده آن است که استعداد لازم برای رشد و شکوفایی این عزیزان وجود دارد و باید بتوانیم از این فرصت به خوبی بهره‌برداری کنیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آنچه به عنوان وظیفه بر عهده ما قرار دارد این است که جامعه احساس امنیت و عدالت کند و در این راستا همه باید دست به دست هم دهیم تا این احساس و امیدواری به آینده بوجود بیاید.

روحانی اضافه کرد: باید این احساس وجود داشته باشد که جامعه مسلمان ما به فکر هم‌نوعان و یاری افرادی است که نیازمند هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بخش بزرگی از معرفت دینی این است که به دیگران کمک کنیم، گفت: این یاری و کمک‌رسانی ممکن است ابعاد مادی و معنوی و یا ایجاد احساس امنیت در جامعه باشد.

روحانی با اشاره به اینکه امروز در برخی از بخش‌ها احساس عدالت در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: امروز در بخش آموزش و پرورش عدالت نسبی وجود دارد و برای دانش‌آموز روستایی و شهری کلاس درس و مدرسه مهیا می‌باشد و این موضوع مهمی است چرا که تمام پیشرفت و تعالی‌ها از مدرسه و کلاس درس آغاز می‌شود.

رئیس جمهور همچنین احساس عدالت در حوزه بهداشت و درمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم تمام تلاش‌ها در این راستا بوده که مردم نیازمند بتوانند از حداقل امکانات درمانی و بهداشتی با ارزان‌ترین قیمت بهره‌مند شوند و امروز احساس عدالتی در این زمینه در جامعه احساس می‌شود. در حوزه نیازمندی‌های ضروری مردم هم تلاش‌های زیادی به عمل آمده که از جمله می‌توان به گازرسانی به تمامی مناطق و روستاها اشاره کرد و در پایان دولت دوازدهم تقریباً گازرسانی تمام روستاها به اتمام می‌رسد و این به معنای ایجاد عدالت در جامعه است.

روحانی خاطر نشان کرد: اگر فرزندانی که والدین را در کنار خود نمی‌بینند، احساس کنند که جامعه با محبت پدری و مادری با آنها رفتار می‌کند، خلاء و جای خالی والدین آن عزیزان تا حدود زیادی پر می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یتیم بودن به معنای آن نیست که پیشرفت انسان کمتر می‌شود، گفت: بالاترین انسان در طول تاریخ گذشته و آینده شخصیت بزرگوار پیامبر اعظم(ص) بود که از همان کودکی پدر و مادرشان را از دست دادند، اما این وجود گرامی به بالاترین مقام در تاریخ انسانی دست یافت.

روحانی افزود: فرزندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که توانسته‌اند در رشته‌های مختلف نخبه و سرآمد باشند بهترین افرادی هستند که می‌توانند برای آینده عزیزان حاضر در این دو نهاد مفید باشند و رشد و تعالی آنها را به بهترین شکل رقم بزنند، چرا که می‌دانند که چگونه نیازهای عاطفی و معنوی این عزیزان را برطرف کنند.

رئیس جمهور اهمیت تشویق سازمان‌های مردم نهاد برای برعهده گرفتن مسئولیت فرزندان تحت پوشش، گفت: این سازمان‌ها می‌توانند احساس محبت و کمبودهایی که ممکن است از لحاظ عاطفی بین فرزندان وجود داشته باشد را به خوبی پرکنند و باید به جای اینکه خیرین در این حوزه به ما کمک کنند، ما به خیرین کمک کنیم.

روحانی تصریح کرد: باید افراد نیازمند را به نقطه توانمندی برسانیم و بهترین شیوه را برای پیمودن این مسیر انتخاب نماییم و یکی از اهداف بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم این بود که از بچه‌هایی که نیازمند هستند، بهترین مددکاری به عمل آید و فقرمطلق در جامعه ریشه‌کن شود و اینکه دولت در سال گذشته میزان کمک‌به این عزیزان را 3 برابر افزایش داد به این معناست که دولت این اراده و توانمندی را دارد و باید این مسیر را ادامه دهیم و دولت همه توان خود را در این راستا خواهد گذاشت.

رئیس جمهور خدمات اجتماعی و هماهنگی بین نهادهایی که این مسئولیت را برعهده دارند، بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: امروز خوشبختانه دو نهاد سازمان بهزیستی و کمیته امداد همدیگر را برای تحقق اهداف کمک و یاری می‌کنند.

روحانی افزود: اینکه هر سال عده‌ای از نیازمندان توانمند می‌شوند، افتخار بزرگی برای کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دولت است.

رئیس جمهور تقویت رابطه نهادهای اجتماعی دولتی با بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید هر چه قدر که می‌توان جامعه توان‌رسان افزایش یابد و مدیریت این بخش‌ها به سمت مردم مخصوصاً عزیزان نخبه‌ای که از جمع نهادهای اجتماعی پرورش یافته‌اند، سوق یابد.

روحانی تصریح کرد: امروز وظیفه مهم همه ما این است که ضمن توجه توانمندسازی و رشد بچه ها، به فکر آینده آنها هم باشیم و آینده آنها به این است که اشتغال داشته و روی پای خود بایستند و این نقطه توانمندی نهایی است که باید همه مد نظر داشته باشند.

در ابتدای این دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سخنانی با تاکید بر اینکه امروز همکاری بسیار خوب و صمیمانه‌ای بین کمیته امداد، بهزیستی و دولت حاکم است، اظهار داشت: امروز نمی‌توانیم هیچ‌گونه گلایه‌ای داشته باشیم چرا که همکاری‌ها در سطح بسیار عالی و صمیمانه جریان دارد.

مهندس پرویز فتاح خاطر نشان کرد: درآمدهای مردمی کمیته امداد 30 درصد افزایش یافته و این به معنای اعتماد و همراهی مردم با کمیته امداد امام است و ما در کمیته امداد اصل خودکفایی و حفظ عزت خانواده‌ها را مورد توجه جدی قرار می‌دهیم و خود را امانت‌دار مردم می‌دانیم و انفاقات مردم را در همین جهت هزینه می‌کنیم.

در این دیدار همچنین غلامرضا فروغی و ندا قاسمی از فرزندان موفق و نخبه سازمان بهزیستی دیدگاه‌ها و مطالبات خود را در زمینه توانمندسازی فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی در فضایی صمیمانه با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

رئیس جمهور در پایان این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء روزه خود را در کنار ایتام و فرزندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی افطار کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۴۲۶۵۲۲:۴۲:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۲۲
از وقتی از کار بیکار شدیم احساس عدالت می کنیم چون مانند بقیه از اشتغال خبری نیست. علی برکت الله
ناشناس۳۸۴۷۸۰۱۰:۰۰:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۲۳
آقای روحانی ؛ هرچه زودتر بروی ، کمتر به ما و خودت آسیب میرسانی. البته آسیبی که به ملت میزنی با ضرری که به خودت میرسانی متفاوت است. بار گناه شما به واسطه ی آسیب به ملت ، روز به روز سنگینتر میشود.
بیگی29۳۸۵۸۰۵۱۷:۲۶:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۲۳
وقتی دریافتی بازنشسته های سازمان هایی که سرمایه های کشور را در اختیار دارند مانند مس،فولاد،نفت....."چندین برابر"دریافتی مشابه در سازمان استخدام کشوری است ، از چه عدالتی میگوئید؟ خدا رحمت کند مرحوم قانون خدمات کشوری را.
محسن۳۸۴۲۷۵۲۲:۵۶:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۲۲
آقای روحانی یک سر به بیمارستانهای خصوصی بزنید ببینید با مجوز وزیرتان چطور مردم را نقره داغ می کنند.
جلال۳۸۴۲۷۸۲۳:۰۱:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۲۲
بی خیالترین رییس جمهور قرن ... دلار و سکه و خودرو و اشتغال .... عدالت شوخی بیش نیست ... اقای روحانی اسم شما در تاریخ نوشته شده بخاطر خودت بخاطر شان و منزلت خودت کاری کن ... فردا ترا به چی یاد میکنند .
اصفهانی۳۸۴۳۰۵۲۳:۳۰:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۲۲
اقای روحانی اگر بی انصافی تلقی نکنید ومنطقی حرف بزنید درکدام بخش ازجامعه احساس عدالت میشود؟ دربخش اشتغال؟ دربخش تسهیلات بانکی؟ دربخش نگاه اجتماعی به شهروندان؟ دربخش حقوق شهروندی0؟ دربخش رانت ومفاسد اقتصادی و محاکمه مفسدان؟ دربخش سهمیه بگیران تحصیلی واشتغالی؟ دربخش اشرف های انقلاب مثل علمازاده ها واقازاده ها؟ دربخش معیشت مردم؟ دربخش اقتصادی وسیاسی واجتماعی؟ دربخش حقوق کارمندان شاغلین وبازنشستگان؟ دربخش صنعت خودرو؟ درکدام بخش؟ واقعا احساس عدالت میکنید؟ ویا فکرمیکنید مردم احساس عدالت میکنند؟
ناشناس۳۸۴۳۱۰۲۳:۳۳:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۲
اره عدالت بیداد میکند؟؟؟
سید رضا۳۸۴۳۲۹۰۰:۰۵:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۲۳
آقای رییس جمهور تا همه مردم ایران از اوضاع بد اقتصادی یتیم نشدن یه کاری کنید . از استرس و نگرانی آینده و ندانستن شرایط مالی سالهای بعدی زندگیمون دقیقا احوال ایتام عزیز و درک کردیم . علی برکت الله
ناشناس۳۸۴۳۳۳۰۰:۰۹:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۲۳
آقای روحانی! از زمان انقلاب بی عدالتی در دوره شما بسیار عمیق و شدید و بی سابقه است.
ناشناس۳۸۴۳۳۸۰۰:۱۲:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۲۳
آن « برخی از بخش ها که احساس عدالت در جامعه میکنند » همان یاران گرمابه و گلستان هستند و نه مردم .
ناشناس۳۸۴۴۰۱۰۱:۱۲:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۲۳
من برخی از مسئولان خوب را هم می شناسم که واقعا زحمت می کشند..
ناشناس۳۸۴۵۰۷۰۵:۲۵:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۲۳
خوشا به حالت که برخی از مسئولان را خوب می شناسی ، حتما حسابی هم نان در روغن هستی ( وام های چند میلیاردی با سود صفر درصد ، مجوز واردات خودروهای لاکچری ، سهمیه از خودروسازهای داخلی ، ................... ) .
ناشناس۳۸۴۵۱۰۰۵:۳۹:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۲۳
مسئولین محترم " گذشته ، حال ، آینده " به ویژه آقای روحانی و دولت تدبیر و امید ، آیا تصور میکنید در محضر خداوند متعال هم میتوانید چنین پاسخهایی از بابت عملکردهایتان در تمام این سالها خصوصا سالهای اخیر بدهید .
ناشناس۳۸۴۵۶۶۰۷:۵۵:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۳
وای مردیم از عدالت یکی بیاد یکم بی عدالتی کنه برای تنوع!
ناشناس۳۸۴۵۷۲۰۷:۵۹:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۳
وقتی که نماینده و مجلس - دولت و قوه قضائیه توان برخورد با پدیده قاچاق و رانت ودیگر تخلفات را ندارند مردم به کل ارکان نظام بی اعتماد و بدبین خواهند شد . چرا باید ارز کشور فقط به عده ای خاص برای واردات تخصیص یابد ؟ چرا برنج پاکستانی که باید با قیمت دلار دولتی نهایتا 4200 بدست مصرف کننده برسد با قیمت 8000 تومان میرسد (قیمت جهانی 0.5 دلار است برای هر کیلو ) مردم به کل نظام و دولت بی اعتماد و نا امید میشوند . معیشت کلمه ای که لغلغه زبان حضرات است مردم چطور در جنگ وتحریم به یاری مسئولین بشتابند ؟؟؟.
ناشناس۳۸۴۶۹۵۰۹:۱۶:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۲۳
همان عدالتی که احمدی نژاد وعده اش را داده بود/
محمد مهدی۳۸۴۶۹۷۰۹:۱۷:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۲۳
علی برکت الله
ناشناس۳۸۴۹۳۶۱۱:۳۱:۵۹ ۱۳۹۷/۳/۲۳
متحیرم از این حجم بی اعتمادی به دولت ورئیس دولت . علی برکت الله .
ناشناس۳۸۵۰۲۷۱۲:۰۲:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۲۳
تازه احساس عدالت وجود داره؟اونم در بعضی از بخشها؟پس خود عدالتی که قرار بود باشه کو؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. وحدت ملی با وعده صادق

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  23. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین