جزئیات نقص فیس‌بوک که اطلاعات ۱۴ میلیون کاربر را افشا کرد

گروه فناوری الف،   3970322079

ظاهرا به خاطر یک اشکال نرم‌افزاری، تعداد ۱۴ میلیون از کل کاربران فیس‌بوک در سراسر جهان که با هم در ارتباطند و محتوای خصوصی خود را به اشتراک می‌گذارند، پست‌های خود را با همه سهیم شدند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان فیس‌بوک در ماه مارس در مقابل کنگره در مورد رسوایی کمبریج آنالیتیکا گفته بودند که هر بخش از محتوایی که کاربران در فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارند، بر نحوه اشتراک آن کنترل کامل دارند. مکانیزم برنامه فیس‌بوک به‌طور معمولی و در حالت عادی کاربران را قادر می‌سازد مخاطبانی را انتخاب کنند که می‌توانند پست‌های اشتراکی خود را ببینند و تنظیمات حریم خصوصی به‌طور پیش‌فرض دست‌نخورده است تا زمانی که کاربر به‌طور دستی آن را به‌روز کند.

اما جدیداً اخباری منتشر شده که نشان‌دهنده شکست شرکت فیس‌بوک در حفظ اطلاعات خصوصی میلیون‌ها کاربر خود است. با این‌ حال، غول دنیای شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک هفته پیش طی خبری اعلام کرد که اخیراً یک در مکانیزم کاری این پیام‌رسان خطایی کشف‌شده که گزینه تنظیم مخاطب پیش‌فرض را برای ۱۴ میلیون کاربر فیس‌بوک به "عمومی" به‌روزرسانی کرده است، حتی اگر کاربران قصد داشته باشند که پست‌های خود را در یک حالت خصوصی‌تر  فقط با دوستانشان و یا یک گروه کوچک از مردم تقسیم کنند.

به گفته مسئولان فیس‌بوک آن‌ها اخیراً یک خطای فنی بین روزهای ۱۸ تا ۲۷ ماه مه را کشف کرده‌اند که به‌طور خودکار مخاطبین عمومی را هنگامی‌که پست‌ها را ایجاد کردید پیشنهاد دادند "هشدار فیس‌بوک "لطفاً نظر خود را" ارسال کنید به کاربران آسیب‌دیده خواند. "ما برای این اشتباه عذرخواهی می‌کنیم. "

به‌طور خودکار زمانی که شما در حال ایجاد پست در صفحه فیس‌بوک خود هستید، نرم‌افزار مخاطبان عمومی را پیشنهاد می‌دهد. همچنین به کاربر پیامی مبنی بر " لطفاً alert Posts را بررسی کنید" ارسال می‌کند تا کاربر به‌اشتباه بیافتد. طبق گفته آرین اگان، افسر ارشد امنیت فیس‌بوک، اشکال در مدت چهار روز بین روزهای ۱۸ مه و ۲۲ ماه مه رخ‌داده که این امر باعث شد که شرکت در اولین فرصت نرم‌افزار و سرور خود را به‌روز کند.

طبق گفته او که گروه فیس‌بوک این اشکال را در عرض چهار روز در روز ۲۲ مه تعمیر کرده و مخاطبان پیش‌فرض را حذف کرده و سیستم را به وضعیت قبل که توسط کاربران آسیب‌دیده تنظیم‌شده بود، تغییر داد شد، بنابراین، پست‌هایی که بعد از ۲۲ ماه مه با دوستانتان به اشتراک گذاشته‌اید، تحت‌الشعاع خرابکاری قرار نمی‌گیرند.

با این‌ حال، اگر شما محتوایی را در تاریخ اعلامی یعنی ۱۸ مه تا ۲۲ مه (۴ روز) به‌صورت خصوصی بین دوستانتان به اشتراک گذاشته‌اید، این پیام به‌طور خودکار برای تمام کاربران به‌صورت عمومی به اشتراک گذاشته‌ شده است؛ بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، این شرکت تنظیمات حریم خصوصی برای این پست‌ها را تا مه ۲۷ تنظیم کرد و در حال حاضر همه کاربران آسیب‌دیده را اعلام کرده است.

به گفته کارشناسان فیس بوک "نقص فنی پیش‌آمده برای ما اثبات‌شده و ما در حال حاضر شروع کرده‌ایم که به همه کاربران خود این سطح دسترسی را بدهیم که هرگونه اشکالی که در طی بازه زمانی اعلام‌شده مرتکب شده‌اند را بررسی کنند. برای ما در حال حاضر کاملاً واضح است که این اشکال بر روی افرادی که پیش‌ازاین پیام‌های و پست‌های خود را در فیس‌بوک ایجاد و انتقال داده‌اند، تاثیری نداشته و هنوز هم می‌تواند مخاطبان خود را طبق روال سابق انتخاب کنند. ما به خاطر اشکال پیش‌آمده عذرخواهی می‌کنیم. "

در هر حال فیس‌بوک در حال حاضر با انتقاد شدید از طرف کنگره برای به اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران خود با شرکت‌های چینی که سال‌ها در آنجا بوده‌اند، روبه‌رو است. این شرکت اما ادعا کرد که حدود ۱۰ سال قبل که با بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سخت‌افزار و بیش از ۶۰ نوع دستگاه ارتباطی مشارکت داشته که در آن زمان هیچ برنامه یا فروشگاه اپلیکیشن وجود نداشت و برای ارائه ویژگی‌های فیس‌بوک در سیستم‌عامل‌های خود طراحی نشده بودند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین