مکانیک ماهر: رفیق بد و شیشه خوب،مرا دزد کرد

گروه حوادث الف،   3970322054

مکانیک ماهری که با همدستی دو همکارش خودروهای گرانقیمت را می‌دزدید با تلاش کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان البرز شناسایی ودستگیر شدند.

ایران نوشت: صبح دیروز هنگامی که این مکانیک ماهر و زبردست در محمدشهر کرج نحوه سرقت‌هایش را برای ماموران پلیس بازسازی می‌کرد، گفت: اگر دوربین‌های مداربسته نبودند هیچ وقت به دام نمی‌افتادم. او هنگامی که همراه ماموران سوار بر خودروی پلیس به محل بازسازی صحنه‌های سرقت انتقال می‌یافت با شنیدن صدای خفیفی که از خودرو شنیده می‌شد عیب مکانیکی این خودرو را تشخیص داد و ماموران متوجه شدند با چه مکانیک ماهر و زبردستی روبه‌رو هستند.

 سرهنگ صفایی رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح جرایم این سارق گفت: رسیدگی به پرونده این متهمان از مرداد سال گذشته به‌دنبال افزایش سرقت خودروهای گرانقیمت در کرج شروع شد و خیلی زود تیم ویژه‌ای ازکارآگاهان دایره مبارزه با سرقت برای شناسایی عاملان این نوع سرقت‌ها تشکیل شد.

در جریان سرقت‌های پیاپی خودروهای گرانقیمت درحالی که هیچ سرنخی از سارق یا سارقان خودروهای به سرقت رفته در دست پلیس نبود اردیبهشت امسال به‌دنبال یک تماس تلفنی درباره سرقت یک دستگاه خودروی تویوتا در محمد شهر کرج کارآگاهان در صحنه سرقت حضور یافتند و در جریان تحقیقات دریافتند پسر نوجوانی که فرزند مالک خودرو بود درحالی که پشت فرمان نشسته تا صبحانه پدرش را به محل کارش ببرد از سوی راننده ناشناس یک خودرو با تهدید متوقف شده و خودروی تویوتا را با کمک همدستانش به سرقت برده‌اند. این سرقت درحالی انجام می‌شد که دزدان خبر نداشتند دوربین‌های مدار بسته یکی از واحدهای مسکونی صحنه سرقت را ضبط می‌کند. چند روز بعد  پلیس با استفاده از تصاویر دوربین مدار بسته توانست متهم اصلی به نام فریبرز را شناسایی کند و کارآگاهان با استفاده از بانک اطلاعات پلیس پی بردند فریبرز و یکی از همدستانش تحت تعقیب پلیس آمل وچالوس هستند.سرهنگ صفایی درتشریح ماجرا گفت: این دو متهم که یک خودرو را در آمل دزدیده بودند در نزدیکی جاده چالوس ناگهان متوجه ایستگاه ایست بازرسی پلیس شدند و خیال کردند ماموران متوجه سرقت آنها شده‌اند.

این در حالی بود که پلیس به خاطر دستگیری دزدان یک طلافروشی جاده را زیر نظر داشت اما فریبرز و همدستش به تصور اینکه ماموران در تعقیب آنها هستند اقدام به فرار کردند ماموران نیز برای متوقف کردن آنها اقدام به تیراندازی کردند اما متهمان موفق به فرار شدند.ماموران با رد زنی وعملیات اطلاعاتی خیلی زود مخفیگاه این دو سارق را شناسایی کردند و هر دو متهم درحالی که باهم پای بساط مصرف مواد مخدر نشسته بودند دستگیر شدند.

با دستگیری فریبرز وهمدستش احمد،مشخص شد که آنها خودروهای مسروقه را به زاهدان منتقل می‌کردند بدین ترتیب همدست فراری سوم هم به دام افتاد. فریبرز متهم ردیف اول برای ادامه بازجویی هم‌اکنون دراختیار کارآگاهان اداره اگاهی قرار دارد. متهم ردیف دوم به زندان منتقل شده و متهم ردیف سوم هم که به‌عنوان راننده با این باند همکاری می کرد با قرار وثیقه آزاد شد.فریبرز در بازجویی‌های مقدماتی به 10 فقره سرقت خودرو مدل بالا با همدستی دیگر اعضای باند اعتراف کرده و رسیدگی به این پرونده تا دستگیری سایر همدستان آنها در دایره مبارزه با سرقت استان البرز کما کان ادامه خواهد یافت.

گفت‌و‌گو با سارق خودرو
چند سال‌داری وچرا دستگیر شده ای؟ 38سال سن دارم و به اتهام سرقت خودروها دستگیر شده ام.

سابقه کیفری داری؟ بله قبلاً هم به اتهام سرقت دستگیر شده بودم که به خاطرشش فقره سرقت خودرو در استان کرمانشاه به هفت سال زندان محکوم شدم.

چرا با حرفه‌ای که داشتی سعی نکردی کار شرافتمندانه‌ای داشته باشی ودست به دزدی زدی؟ من نزدیک به 20سال است که مکانیک هستم و نمی دانم چی شد که دزد شدم اما هرچی بود به خاطر مصرف شیشه و معاشرت با دوستان بد بود.

چرا بعد از هفت سال زندان دوباره سراغ سرقت رفتی؟ یک سالی بود که محکومیتم تمام شده بود از شهرستان به کرج آمدم و وقتی سربساط مصرف شیشه با دوستم احمد آشنا شدم او وسوسه‌ام کرد که به دزدی ماشین برویم.

ازدواج کرده‌ای؟ بله این ازدواج دوم من است همسر اولم از من طلاق گرفت....

خودرو‌ها را بیشتر در چه ساعاتی می‌دزدیدی؟ اوایل صبح حدود ساعت8

بعد از سرقت خودرو‌ها چطوری آنهارا می‌فروختید؟ با تغییر پلاک خودرو از طریق یک نفر خودرو ها را به‌زاهدان می‌فرستادیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین