سکه از ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان عبور کرد/ سکوت مسئولان در آشفته بازار سکه/ آقای سیف نظر شما چیست؟

سعید نوروزی، گروه اقتصادی الف،   3970321141 ۱۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

قیمت انواع سکه در بازار امروز تهران با ادامه رشد قیمت‌ها مواجه شد به طوری که نرخ قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید رکورد زده و به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

سکه از ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان عبور کرد/ سکوت مسئولان در آشفته بازار سکه/ آقای سیف نظر شما چیست؟

به گزارش الف، موج افزایش قیمت طلا که بعد از تعطیلات هفته گذشته آغاز شد، و ابتدای هفته سکه تمام بهار آزادی به سوی مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت کرد و سقف جدیدی را به ثبت رساند. در ادامه این افزایش قیمت،‌ روز یکشنبه سکه تا ساعت ۴ بعدازظهر ۱۵۵ هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به قیمت ۲ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان رسید. این میزان رشد روزانه از ابتدای سال ۹۲ بی‌سابقه بود و موجب شد که سقف تاریخی جدیدی در بازار به ثبت برسد. این افزایش قیمت تا جایی ادامه داشت که امروز سکه را به ۲ میلیون و پانصد هزار تومان رساند و بار دیگر بازار طلا و سکه شاهد نرخ‌های جدید و البته نجومی بود.

** شکست طرح پیش فروش سکه در گرفتن قیمت حباب سکه

به گفته فعالان بازار طلا نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از آینده این بازار داشت ولی میتوان اذعان کرد که قیمت‌های این روزهای سکه واقعی نیست و حباب حداقل ۵۰۰ هزار تومانی دارد.

این اولین بار نیست که بازار طلا حبابی شده است، سال قبل و زمانی که قیمت سکه رشد چشمگیر داشت و به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید مسئولان بانکی و بازاری‌ها از حباب ۴۰۰ - ۳۰۰ هزار تومانی قیمت سکه سخن می‌گفتند و بعد از آن شد که بانک مرکزی دستور آغاز حراج سکه در بانک کارگشایی را داد.

حراج سکه در بانک کارگشایی چند ماه ادامه داشت و بانک مرکزی به‌ منظور مدیریت بیشتر بازار تصمیم گرفت بار دیگر طرح پیش‌فروش سکه را برای مردم اجرا کند و با این حساب پیش‌فروش نیز چند ماه اجرا شد.

ولی با این حال بازار سکه به آرامش نرسید و این طرح بانک مرکزی سرنوشت شومی یافت. این طرح نه تنها کمکی به بازار سکه نکرد ‏بلکه اکنون سکه از قیمت ۲.۵ میلیون تومان عبور کرده و حتی شاید این قیمت را هم رد کرده و رکورد دیگری بزند.

نکته قابل تامل اینکه، خودِ بانک مرکزی پس از آغاز طرح پیش فروش سکه، قیمت پیش فروش را بالا برد؛ به بیان ساده تر، ‏دولت خود این پیام را به بازار منتقل کرد که قیمت سکه را بالاتر از قیمت فعلی پیش بینی می‌کند. اثرات روانی این اتفاق بی ‏تردید بر گرانی سکه نیز اثر گذاشت. ‏

گفتنی است در این بین پیش فروش سکه هم با حواشی بسیاری مواجه شد تا آنجایی که یک هم وطن از پیش فروش سکه سود ۲۵ میلیارد تومانی به جیب زد.

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت در هنگامی که سیاست های جدید در زمینه ارز را اعلام می کرد درباره استقبال مردم از پیش فروش سکه گفت: «فردی ۲۵ هزار سکه پیش خرید کرده است».

جناب جهانگیری خوب است بداند سیاست هایی که ایشان و دولت اتخاذ کردند به آن هم میهن عزیز که ۲۵ هزار سکه پیش خرید کرده تا این لحظه که این گزارش را می خواند ۲۵ میلیارد تومان سود رسانده است! آن هم ظرف کمتر از چند ماه، بدون ریسک، بدون مالیات. و با تدبیر دولت و مسئولان اقتصادی.

** حباب سنگینی سکه و افزایش وجود سکه‌های تقلبی در بازار 

ابراهیم مومن پور کارشناس اقتصادی با بیان افزایش سکه های تقلبی در بازار گفت: حباب خیلی سنگینی در مورد سکه صورت گرفته است و در محدوده ۵۰۵ هزار تومان هر سکه حباب دارد، در این زمان هاست که میتواند سکه های تقلبی در بازار افزایش پیدا کند و دچار ضرر و زیان بشویم. حتما از سکه فروشی های معتبر سکه تهیه کنید که با کد شناسایی و دارای جواز کسب و کار و مورد تایید اتحادیه ها هستند، خریداری کنید چراکه این امر بسیار خطرناک است و وزن سکه هم باید مراقب بود چراکه اگر پلمب باشد باید حدود ده گرم وزن داشته باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون که روند افزایشی به این قیمت است و این حباب ها وجود دارد، سودجویان و کلاهبرداران می توانند وارد میدان شوند و بسیار خطرناک باشند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه گفت: سکه به دلیل افزایش قیمت طلا یک قیمت بالایی گرفته است و به ایام عید فطر که نزدیک میشویم خودش خریدار سکه را افزایش می دهد و اتفاقات بازار ارز موجب شده است که مردم به سمت سکه هجوم بیاوردند مخصوصا زمانی که اعلام کردند که خرید و فروش دلار و ارز به صورت ازاد قاچاق هستند به سمت سکه امدند و سکه به این دلیل که هزینه کمتری دارد صاحب حباب بسیار زیادی شد.

** حرف آخر

سوال اینجاست که برنامه دولت برای حال این روزهای بازار طلا و سکه و اقتصاد ایران چیست و آیا قیمت های سر به فلک کشیده سکه تمام میشود و یا با بی تدبیری مسئولان مربوطه همچنان ادامه دارد و روند صعودی قیمت سکه متوقف نخواهد شد.

اسحاق جهانگیری در دوران انتخابات ریاست جمهوری گفته بود با اقدامات دولت، دیگر کسی از گرانی و تورم صحبت نمی‌کند. ‏اظهارات او اگرچه با واکنش منفی منتقدان دولت مواجه شد، اما به نسبت، قابل قبول بود چراکه شواهد امر در طول ۴ سال دولت ‏یازدهم همین موضوع را تصدیق می‌کند. او همچنین اخیرا در ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۷، گفته بود: امروز هیچ‌کدام از شاخص‌های اصلی اقتصاد کشور نگران‌کننده نیست.

در این بین، سکه را شاید بتوان نماد بی تدبیری دولت در حوزه اقتصادی دانست. با هر محاسبه و برآوردی نمی‌توان پذیرفت که ‏قیمت ۱.۲ میلیون تومانی سکه در سال ۹۵ چگونه در یک سال و اندی به ۲.۵ میلیون تومان برسد. ‏

باید دید بعد از ثبت رکورد سکه ۲ میلیون و  ۵۰۰ هزار تومانی بانک مرکزی چه واکنشی به این قیمت خواهد داشت و آیا مسئولان همچنان سکوت خواهند کرد؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۱۹۰۲۱۸:۵۲:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۲۱
سکه که جای خود داره اگه آب حموم هم قطع شد تقصیر امریکاست!
جمشید۳۸۱۹۳۲۱۹:۱۲:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۱
اون آقایی که می گفت آب خوردن هم به تحریم ها وابسته س کجاست؟
شیر آب۳۸۱۹۶۸۱۹:۳۲:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۲۱
بازم نظرات ادم های کم سواد رو شاهد هستیم . کسکم وقتی دلار میره بالا کشور تحریم طلا گرون میشه افتاد ؟
ناشناس۳۸۲۶۴۲۰۸:۳۳:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۲۲
rقربان تو ادم باسواد وبا ادب
پگاه۳۸۱۹۸۳۱۹:۳۶:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۲۱
نقدینگی چند برابر دولتهای قبل در 5سال اخیر اما بدون ایجاد زیر ساخت تولید و جذب غول نقدینگی نتیجه میشود تخریب اقتصاد و معیشت مردم توسط این غول دیروز ارز و ماشین و امروز سکه و خانه و....
حبیب۳۸۲۰۲۲۱۹:۵۲:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۲۱
سیگار داری؟؟؟؟
حبیب۳۸۲۰۳۸۱۹:۵۶:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۲۱
کجاست بنظرت؟؟ نشسته خونشون تو هوای برفی هم بیرون نمیاد که سرما نخوره.. خانومش هم صبحونه لاکچری میزنه.. میبینی جمشید؛ یکی هم نیست بهش بگه ببین مردم بی لبخند.. ببین اقتصاد رو.. ببین دیگه سفیدی دندونامون رو کسی ندیده.. اخه زجمون میگیره که فقط برمیگرده افق رو نگاه میکنه و میگه: نگران نباشید در اینده حل مییکنمم..
ناشناس۳۸۳۳۲۹۱۳:۴۰:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۲۲
این اقتصاد افسار گسیخته هست....
ناشناس۳۸۱۹۶۰۱۹:۳۰:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۲۱
شما هنوز نمیدونی طلا چرا گرون میشه :)) عمو جون وقتی تحریم دلار میره بالا سکه هم گرون میشه چون ارزش پول ملی افت کرده ربطی هم به دولت نداره
ناشناس۳۸۲۰۴۴۲۰:۰۰:۲۹ ۱۳۹۷/۳/۲۱
دایی جون اگر اسکناس بی پشتوانه چاپ نمیکردند طلا بالا نمیرفت
ناشناس۳۸۲۱۹۸۲۱:۵۳:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۲۱
دایی جون اسکناس بی پشتوانه دست گل اجمدی نژاد جون شماست با یارانه ها
ناشناس۳۸۲۸۱۲۱۰:۰۱:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۲۲
انرژی شامل برق بنزین گاز بر گردونند به قیمت قبل از یارانه ها، و این یارانه حذف کنند تازه یارانه خیلی از قیمت انرژی عقب هم مانده
حمید۳۸۲۸۱۴۱۰:۰۵:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۲۲
همه مشکلات حل خواهد شد باکلید تدبیر وامید حل خواهد شد من بشما قول میدهم هسته ای هم حل خواهد شد اقتصاد هم حل خواهد شد اب خوردن مردمم حل خواهد شد من بشما قول میدهم اینا رو احمدی بژاد گفته نه روحانی !!!!!
ناشناس۳۸۲۹۴۵۱۱:۱۳:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۲۲
اونایی که حقوقشونو با دلار می گیرن حتی راضی نیستند ما هی 45 هزار تومان گیر قشر بدبخت بیاد ..یارانه ها کار بسیار خوبیه و باید م بیشتر بشه عوضش از پولدارها بکنید ...و الا مردم فقیر از تو می کنند اونم با چاقو اونوقت دیگه خیلی دیره
ناشناس۳۸۳۷۹۸۱۶:۳۵:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۲۲
اصلا شکست برجام تقصیر احمدی نژاده راحت شدی؟
ناشناس۳۸۲۷۴۵۰۹:۱۹:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۲۲
دایی جون خیلی بی سوادی!
کسری۳۸۲۰۶۶۲۰:۰۸:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۱
عجب حالا ربطی به دولت نداره؟ خب اول تضمین میگرفت بعد برجام را امضامیکرد
مرتضی۳۸۲۱۸۵۲۱:۴۸:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۲۱
چه جالب اقتصاد کشور ربطی به دولت دیگه نداره میشه بگید دقیقا چه چیزی به دولت روحانی ربط داره چون هر گندی که زده میشه بعدش میگید ربطی به دولت روحانی نداره، (برجام، قرارداد با پژو، قرار داد با توتال، از دست دادن بازار در عراق، و ...)
ناشناس۳۸۲۵۹۷۰۸:۰۴:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۲
لابد من مقصرم. من عذر میخوام.
ناشناس۳۸۲۰۳۷۱۹:۵۶:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۲۱
خوب شد امریکا برجام رو رد کرد، به نفع دولت شد که تمام مشکلات کشور رو بندازه گردن لغو برجام دوره اول می گفتند تقصیر احمدی نژاده تو این چند سال باقی مانده هم بهونه جور شد
ناشناس۳۸۴۶۳۵۰۸:۴۷:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۲۳
همش تقصیر کرباسیانه از وقتی وزیر اقتصاد شده وضع مملکت بهم ریخت بندازنش بیرون درست میشه . سیف هم که اونقدر رداره هنوز سرجاش خوش نشسته. روحانی هم معلوم نیست کجاست
ناشناس۳۸۱۹۰۹۱۸:۵۹:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۲۱
روزنامه های زنجیره ای امروز در باره سریال شهرزاد مقاله نوشته اند!!! این ها همه از برکات برجامی است که این تندروها ان را فتح الفتوح می خواندند....حالا انگار نه خانی رفته ، نه خانی اومده...!
ناشناس۳۸۱۹۱۴۱۹:۰۰:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۲۱
جناب اشنا ، در باره ضرورت پهنای باند ،توییت فرمودن.
1120۳۸۱۹۲۱۱۹:۰۷:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۲۱
مسئولان خیلی هم به فکر هستن و دارن برنامه ریزی میکنند. فقط باید اندکی صبر کرد.
ناشناس۳۸۲۰۲۳۱۹:۵۲:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۲۱
الخخخخخخ
ناشناس۳۸۲۹۵۱۱۱:۱۵:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۲
من کاری به لحنت ندارم ...چون خندم نمیاد فقط عصبانیم بخاطر همین منفی دادم..ولی حرف دلتو قبول دارم
الف ر۳۸۱۹۲۳۱۹:۰۸:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۲۱
مسولان (دولت) با دست خالی چکار میتوانند بکنند ؟؟ مگر اقتصاد کوپنی را مجددا را ه اندازی کنند آنوقت 90 درصد با اقتصاد کوپنی زندگی کنند 10 درصد دیگر از رانت و اختلاس
ناشناس۳۸۲۳۶۸۰۰:۰۸:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲۲
اگر ما واقعا" در جنگ هستیم اقتصاد هم باید جنگی باشد . چه اشکال دارد اقتصاد کوپنی برگردد ؟ آن موقع مردم استرس کمتری داشتند.
ناشناس۳۸۲۷۸۰۰۹:۳۹:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۲۲
چطور موقع انتخابات همه چیز دست دولته و همه جور وعده ای میدن بعد از انتخابات بطور ناگهانی همه چیز از دست دولت خارج میشه!! مگه میشه!! مگه داریم!!!
ناشناس۳۸۱۹۲۴۱۹:۰۸:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۲۱
یه روز با تلگرام سرگرمیم یه روز با برجام و توافق موشکی یه روز با نتانیاهو و پمپئو و ترامپ امروز هم با سکه و گرانی برای فردا چه برنامه ای دارین اقایان مسئول.....
ناشناس۳۸۲۲۱۹۲۲:۰۷:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۲۱
جام جهانی
ناشناس۳۸۱۹۳۵۱۹:۱۵:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۲۱
اقا یکی به فکر گرانی خونه باشه،دولت و مجلس که خوابن
ناشناس۳۸۱۹۸۶۱۹:۳۷:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۱
دیگه کسی نمونده داداش ،فقط من بیدارم و بفکر گرانی خانه ، نمی دانم چرا هر چی فکر میکنم، بازم خونه گران میشه :) مسئولین محترم هم بزار خواب باشند، چون بیدار بشن بیشتر گران میشه ها :)
ناشناس۳۸۱۹۳۶۱۹:۱۵:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۲۱
الانه که جهانگیری بیاد بگه سکه یک میلیون هست و هرکی بیشتر خرید و فروش کنه در حکم قاچاق مواده مخدره. بعد روزنامه های اصلاح طلب از جهانگیری به خاطر مدیریت قویش در حل بحران سکه تشکر می کنند ...
ناشناس۳۸۱۹۳۸۱۹:۱۶:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۲۱
مهم نیست فردا عامو جهانگیر میگه سکه به نرخ دولتی یک میلیون است و هرکس گران تر بفروشد روانه زندان میشود
ناشناس۳۸۱۹۴۰۱۹:۱۸:۰۳ ۱۳۹۷/۳/۲۱
آقایان دولت وقت ندارند به قیمت سکه و طلا فکر کنند شاید کیش و مات شده اند
ناشناس۳۸۱۹۴۴۱۹:۲۰:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۲۱
جالبه همه چراغ خاموش گران میکنند و دولت که مسئول ارائه ارز و طلا است کلا از همه چیز صحبت میکنند به جز گرانی که روزانه قیمت ها در حال تغییر است
majid r۳۸۱۹۴۸۱۹:۲۴:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۱
به دولت ربطی ندارد یکنفر می خواهد سکه را دو میلیون و پانصد هزار تومان بخرد ولی یک روزی باید این سکه خریداری شده را بفروشد. زمان احمدی نژاد قیمت سکه 12 برابر شد مگر اتفاقی افتاد مگر برجامی بود. حالا تازه 2 برابر شده. علت افزایش تقاضاست حالا دولت چکار کند.
ناشناس۳۸۲۰۸۱۲۰:۱۷:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۲۱
عزیزم وقتی یک میشه دو دو برابر شده و وقتی دو هم میشه چهار دو برابر شده اما دومی بدتره. هنوز مفهوم ها رو یاد نگرفتی
majid r۳۸۲۵۹۳۰۷:۵۹:۰۳ ۱۳۹۷/۳/۲۲
اگر دولت احمدی نژاد ادامه پیدا می کرد و الان سکه 12 ملیون می بود شما هم مفهومها رو خوب یاد می گرفتی.
ناشناس۳۸۴۸۵۷۱۰:۴۴:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۲۳
منفیا رو بشمر
ناشناس۳۸۱۹۵۴۱۹:۲۷:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۲۱
اون آقایانی که میگفتن برجام بی اثر هست رو سیاه شدن ! افزایش قیمت سکه و دلار بعد از پایان برجام نشان داد که برجام چه تاثیری در اقتصاد داشته
ناشناس۳۸۲۰۳۱۱۹:۵۵:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۲۱
دوستان می خوان همه مشکلات کشور رو به تحریم ها ربط بدن کارشناسان می گن درصد بالای مشکلات اقتصادی کشور داخلی ست این وسط وظیفه ی دولت چیه پس؟؟؟؟
ناشناس۳۸۲۰۵۸۲۰:۰۵:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۲۱
مگر برجام تمام شده؟؟ دولت محترم چون اقتصاد را به برجام مرده گره زدند نتیجش شده این...
ناشناس۳۸۲۳۳۳۲۳:۴۱:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۲۱
داداش اول دلار گرون شده بود بعدش امریکا از برجام خارج شد
ناشناس۳۸۳۱۴۰۱۲:۳۲:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۲۲
خوب دانشمند مشخص بود که امریکا از برجام خارج میشه برا همین دلار گرون شد :))
ناشناس۳۸۲۷۸۸۰۹:۴۵:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۲۲
عشقم اول دلار گرون شد بعد عمو ترررامپ خارج شد
ناشناس۳۸۳۱۵۵۱۲:۳۶:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۲
عشقم ترامپ 3 ماه قبل اعلام کرد که از برجام خارج خواهد شد و دیگر تمدید نخواهد کرد ، ادم های باهوش همون زمان دلار و سکه میخردیدن !
ناشناس۳۸۱۹۵۶۱۹:۲۹:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۲۱
نتیجه تحریم های بی اثر و کاهش سود بانکی
ناشناس۳۸۱۹۷۷۱۹:۳۴:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۲۱
سکه برای مردم نون و آب نمیشه فکر نیازهای اساسی مردم باشید.
ناشناس۳۸۲۰۷۸۲۰:۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۲۱
سکه تولید داخله گران شدنش دلال بازی حتما
مهدي۳۸۱۹۷۹۱۹:۳۵:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۲۱
خخخخخ همه ملت سرکاریم، یه ملتو سرکار گذاشتن والا اقتصادانهای دنیا هم توش موندن میگن تحریم اینهمه اثار منفی نداره ایرانیا دارن خودزنی میکنن
ناشناس۳۸۱۹۸۸۱۹:۳۷:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲۱
تداوم این وضع شک نکنید سقوط اقتصاد و بحران امنیتی بدنبال دارد
ناشناس۳۸۱۹۹۰۱۹:۳۸:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۲۱
تو دلال بازی سکه سرمایه گذاری نکنین گرون نمیشه میرید میخرید بعد میاین کامنت میذارین که دولت اله نظام بله و......
ناشناس۳۸۱۹۹۷۱۹:۴۱:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۲۱
بنظر من جای شکرش باقیه که مسئولین محترم حرف نمی زنند تا سرعت رشد گرانی بیشتر شود، فقط ای کاش میشد حقوقی را که از بیت المال میگرن ، ازشون پس گرفت و فرستادشون خونه، تا به کارهای مهمشون برسند و مردم هم بتونند زندگی کنند
ناشناس۳۸۲۰۰۲۱۹:۴۲:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۲۱
خدایی اگردولت بیخیال ارزوطلاومسکن ونابسامانی مایحتاج مردم شده،پس قراره به چه اموری برسه؟اصلاحواس دولت کجاست؟
شهروند۳۸۲۵۴۰۰۶:۲۳:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۲۲
دولت کریمه همه سعی خودشو در بازسازی اخرت مردم ـبه کارگرفته درحال اماده سازی بهشت برای دوستان وجهنم برای دشمنان است
ناشناس۳۸۳۶۷۱۱۵:۵۲:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۲۲
دقیقا زدی به هدف افرین
علی۳۸۲۰۰۹۱۹:۴۵:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۲۱
برخی مسئولین بغیر از شعار دادن و نطق کردن هنرهاشون رو توی بیت المال و کانادا رو میکنند.
ناشناس۳۸۲۰۱۴۱۹:۵۰:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۲۱
تورم 8 درصد شده
خسرو۳۸۲۰۲۱۱۹:۵۱:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲۱
در هیچ کجای دنیا مثل ایران آشفته بازار و تورم را نمیتوان یافت.بابا چهارتا کارشناس کارکشته اقتصادی بیارید تا اقتصاد مریض رو سر و سامون بدن X و y هم اخراجشان کنید.بابا تا کی حرف مردم خسته شدند.
ناشناس۳۸۲۱۹۲۲۱:۵۱:۵۸ ۱۳۹۷/۳/۲۱
درهیچ کجایی دنیا ؟ شما مثل اینکه ونزئلا در تحریم رو ندیدی ؟ تورم 400%
ناشناس۳۸۲۵۴۳۰۶:۳۵:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۲۲
منظور تورم پایدار است
امیری۳۸۳۱۲۳۱۲:۲۷:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲۲
اگر منظور این است که 4 تا کارشناس ایرانی و مطلع ساکن غرب بیاریم و کاملا توصیه های انها را اجرا کنیم،من موافقم.اما اگر قرار باشه 4 تا حقوق بگیر ارزی بیایند و بگیم نظراتشون چون با اقتصاد مقاومتی نمی خواند قابل اجرا نیست! لطفا از همین الان توجه داشته باشید و پول کشور را دور نریزید.
ا۳۸۲۰۳۰۱۹:۵۴:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۲۱
پیشنهاد میدم جهت حل این حباب ! فروش سکه را ممنوع و کالای قاچاق اعلام کنند مثل دلار مشکل حل خواهد شد ادهم
ناشناس۳۸۲۰۴۱۲۰:۰۰:۱۳ ۱۳۹۷/۳/۲۱
وقتی برجام هوا میشه دلار میره بالا می شه این. حالا آقایان منظورم طیف آقای شریعتمداری کیهان بیان و بگن ما تو برجام ضرر کردیم
محمد۳۸۲۴۶۳۰۲:۲۱:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۲۲
پس دولت چیکارست. بود و نبودش چه فرقی دارد
ناشناس۳۸۲۵۲۱۰۵:۱۸:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۲۲
داداش گرانی دلار مال قبل از سقوط برجام بودً‌.... البته فعلا هم دولت محترم مدعی است که برجام هنوز نمرده و با اروپا ادامه داره...... بنابراین هنوز زوده که نقش دولت قبل را بدهید به تحریم ها و همه مشکلات را بیندازید کردنش البته ما هم که یادمون نیست یک عده ای سال های ۹۰ و ۹۱ گلو هایشان را پاره می کردند که تنها بیست درصد مشکلات ناشی از تحریمه و بقیه اش به سو مدیریت داخلی بر میگرده.....
ناشناس۳۸۲۹۶۰۱۱:۲۱:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۲۲
کی برجام را هوا کرد ...با ید حتما امریکا چکمشو بزاره رو گلومون
ناشناس۳۸۲۰۴۳۲۰:۰۰:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۲۱
گرانی طلا و ارز به نفع دولت است و کسر بودچه اش را از جیب مردم تامین می کند
ناشناس۳۸۲۰۴۵۲۰:۰۰:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۲۱
خاک بر ....
ناشناس۳۸۲۰۵۳۲۰:۰۳:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۱
نتیجه چاپ بی حساب کتاب تراول چون زمانی این تراولها اومد قرار بود یکبار مصرف باشه و وقتی استفاده می شد بانک مکلف بود پانچ کنه تراول مصرف شده را این مصیبتی هستش که بجای پول ملی تراول بی پشتوانه چاپ شد و در اختیار مردم قرار گرفت
ناشناس۳۸۲۰۸۹۲۰:۲۴:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۲۱
تا ۱۴۰۰ با روووووووحانی
ناشناس۳۸۲۱۹۰۲۱:۵۰:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۲۱
افعال معکوس
ناشناس۳۸۲۱۱۵۲۰:۴۶:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۲۱
الف جان تو را به خدا قسمت میدهم از آقای سیف نظر نخواه. چون ایشان اگر نظری بدهند سکه میشه 5 میلیون تومان.
ناشناس۳۸۲۱۲۳۲۰:۵۴:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۲۱
دولتی که حجم اسکناس در گردش را به سه برابر میرسونه و همه سکوت میکنند به جزء یک دو دانشگاهی مستقل ؛چه انتظاری باید داشت . به گمانم آغاز راه هستیم . دلار و سکه نسبت به آخرین روزهای احمدی نژاد باید به سه برابر هم برسد تا همه چیز به توازن برسد. در مملکتی که اصولا کسی در مقابل ملت پاسخگو نباشد این اتفاقات عادیست. وقتی پایان این دولت فرا برسد دارائی هر مقام ارشد دولتی حداقل ده برابر شده و به همان نسبت توده مردم سرمایه از دست داده اند.
ناشناس۳۸۳۰۲۷۱۱:۵۷:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۲۲
احسنت، متشکریم
ناشناس۳۸۲۱۲۶۲۰:۵۷:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۲۱
به نظرتون بود و نبود سیف فرقی میکنه؟ که داره حقوق میگیره؟
محسن۳۸۲۳۴۱۲۳:۴۸:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۲۱
به نظرم بود و نبود هیات دولت هم تاثری نداره.باور کن اگر همه دسته جمعی چند ماهی برن مسافرت و امور مملکتی رو رها کنن همه چیز درست میشه.
ناشناس۳۸۲۳۶۱۰۰:۰۷:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۲۲
چطور فرق نمیکنه ؟ یادتون رفته که دلار داشت ارزون میشد ، شبونه این اقا اومد و دستپاچه مصاحبه کرد که دولت نمیذاره نرخ دلار بیاد پایین ؟؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس۳۸۲۹۵۸۱۱:۲۰:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۲۲
بنظرم نبودش بهتره حتی اگر حقوق نگیره...
ناشناس۳۸۲۱۲۷۲۰:۵۷:۵۹ ۱۳۹۷/۳/۲۱
فقط از گرانی ارز نزدیک 300 تریلیون تومان نصیب دولت میشه سالانه به زبان ساده‌تر دولت سال 96 حدود صد میلیارد دلار درآمد داشته که میشه 370 تریلیون تومان، با قیمت امروز ارز میشه 670 تریلیون تومان طلا هم خدا می داند
ناشناس۳۸۲۱۸۹۲۱:۵۰:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۲۱
نقدینگی رو همین یارانه زیاد کرد که هیچکدومتون انصراف ندادید !
ناشناس۳۸۲۲۳۰۲۲:۱۳:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲۱
آیا فقط دولت مقصر این نابسامانی است ؟ دیگران مسئولیتی ندارند.
ناشناس۳۸۲۶۶۵۰۸:۵۰:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۲۲
چرا،عمه بنده هم مسئول هستند، چند سکه ای در منزل احتکار کردند و یکی هم کادو به ما دادند چندسال پیش! طلا که مال ما هست و در خزانه دولت! دلار هم که قویاً 4200 اعلام شده و همه چیز خوبه، گرانی هم که غیرقانونی اعلام شده، خاطر رییس جمهور هم که مکدر نیست، پس مشکل چیه؟
ناشناس۳۸۲۷۶۵۰۹:۳۰:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۲
بله مجلس وکیل الدوله و دستگاههای نظارتی هم مسئولند
ناشناس۳۸۲۹۵۴۱۱:۱۸:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۲۲
دیگران یعنی چه کسی؟ یا چه کسانی چرا واضح حرف نمی زنید؟
سید علی حجازی۳۸۲۳۶۰۰۰:۰۷:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۲
مادر جنگیم پس از جنگ تحمیلی پس از جنگ نفت پس از جنگ مقاومت که ایران اسلامی از همه آنان سربلند بیرون آمده حالا ما در جنگیت جنگ دلار و متاسفانه پیاده نظام آن علاوه بر سرمایه داران زیاده حواه و افراد وطن فروش و بی انصاف و حتی خیلی از خودی های نادان هم هستند که ناآگاهانه و با خرید دلار به دشمن و نقشه های شوم ترامپ و اسرائیل و انگلیس و آل سعود کمک کرده و گناهی نابخشودنی را مرتکب می شوند و سکه هم از این خرید و فروش تاثیر پذیرفته و باعث آشفتگی خیال مردم می گردد
حمید۳۸۲۳۷۵۰۰:۱۴:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۲۲
اقای توکلی نظر شما چیست مردونگی کنید و چاپ کنید
ناشناس۳۸۲۳۸۰۰۰:۲۰:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۲
بله دقیقا دولت تدبیر مقصر اصلی است که با حرفهای غیر حرفه ای و حرفهایی که که ما مردم عادی را امیدوار میکرد باعث افزایش قیمت همه چیز اط جمله طلا وسکه شد کجاست آن وعده های دورغین دولت که ما را بیچاره کرد قدرت خرید یک میلیون تومان الان شش صد هزار تومان شده وای بر این مملکت!!!
ناشناس۳۸۲۳۹۱۰۰:۲۵:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۲۲
بله دقیقا دولت تدبیر مقصر اصلی است که با حرفهای غیر حرفه ای و حرفهایی که که ما مردم عادی را امیدوار میکرد باعث افزایش قیمت همه چیز از جمله طلا وسکه شد کجاست آن وعده های دورغین دولت که ما را بیچاره کرد قدرت خرید یک میلیون تومان الان شش صد هزار تومان شده وای بر این مملکت!!!
ناشناس۳۸۲۴۷۴۰۲:۵۱:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۲۲
پیشنهاد میکنم پلیس ضد حباب تشکیل بشه !!!!!!
حسن۳۸۲۵۳۹۰۶:۲۲:۱۳ ۱۳۹۷/۳/۲۲
من خارج از ایران زندگی میکنم و هرروزه اخبار شما رو چک میکنم یکی از دلایل افزایش قیمت سکه ودلار رو نه مشکلات اقتصادی و نه بانک مرکزی بلکه ناامیدی در اصلاح نظام سیاسی ایران می بینم بدلیل اختلاف شدید جناح های سیاسی در ایران که تبعات این اختلاف به اقشار مردم سرایت کرده و جو ناامیدی به اصلاح باعث شده همه برای حفظ سرمایه هاشون به دلار و سکه هجوم بیارن با این تفاصیل اگر بانک مرکزی تمام ذخیره طلا موچودش رو عرضه کنه قیمتها توقف نمیشه من در این 10 سال گذشته تمام پولی که در خارچ از کشور در می آوردم در ایران سرمایه گزاری میکردم و لی الان تمام دوستان من که در اینجا زندگی میکنند و حتی دوستان دانشجو که هنوز اقامت خارج از کشور رو ندارند پولهای خانواده و اقوام و دوستانشان روهم در حال انتقال ازایران به خارج از کشور هستند برای نمونه دیروز یکی از جراحان مشهور ایران رو ملاقات کردم که در خیال انتقال تمام سرمایه اش از ایران به خارح بود با این تفاصیل مشکل نه تحریمها و نه آمریکا و نه بانک مرکزی است بلکه مشکل ناامیدی در اصلاح و همدلی و اتحاد بین جناحهای سیاسی کشور در راستای منافع ملی است برای نمونه عدم تصویب قوانین مبارزه با پولشویی و یا خبرهای نا امید کننده و جنجالی رسانه هایی مانند کیهان و الف
محمد۳۸۲۵۶۸۰۷:۲۷:۰۳ ۱۳۹۷/۳/۲۲
کی میگه مسئولین به فکر گرانی سکه و مسکن نیستند .قراره طلب میلیادری طلب کاران موسسات اعتباری رو از دوشنبه پراخت کنند تا کمبود نقدی نقگی در بازار جبران بشه . به این میگن تدبیر در میان آشفتگی بازار .
ناشناس۳۸۲۶۴۸۰۸:۳۸:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۲۲
"سوال اینجاست که برنامه دولت برای حال این روزهای بازار طلا و سکه و اقتصاد ایران چیست و آیا قیمت های سر به فلک کشیده سکه تمام میشود و یا با بی تدبیری مسئولان مربوطه همچنان ادامه دارد و روند صعودی قیمت سکه متوقف نخواهد شد." الف جان توقع مردم رو بالا نبر حالا فردا دولت دیگه ای هم بیاد سر کار برنامه میخوان ازش . برنامه کجا بود فقط ظهور امام زمان و تدبیر شمشیر آن بزرگوار بر گردن بی تدبیران و ریاکاران و حرام خواران این وضع رو سامان خواهد داد و امید رو به تمامی مردم جامعه جهانی باز خواهد گرداند.
رضا۳۸۲۶۶۶۰۸:۵۰:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۲
مقصر خود ماهستیم-مردم سکه-ماشین-خونه -ارز نخرند یعنی کمپین نخریدن را بیاندازند بعد نتیجه را دلالان بازار خواهند دید همه چیز بر میگرده سر جای خودش
ناشناس۳۸۲۶۸۴۰۸:۵۸:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲۲
کلا زندگی ما حبابه
علی۳۸۲۷۱۸۰۹:۱۲:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۲
وقتی تحریم هست اقتصاد کشور فلج است . بدون امریکا هم برجام کشک است چون شرکتهای بزرگ تابع دولتهای خود نیستند. می بیینید که هر روز یکیشان بیرون میروند. تنها راه نجات راه تعامل است وگرنه اوضاع از اینهم بدتر خواهد شد کاری هم از دست دولت بر نخواهد امد. تا یکسال دیگر ارزوی امروز را خواهید داشت مگر اینکه این مشکلات تلنگری باشد بر اداره کنندگان و مدیران کشور تا با گرفتن امتیاز راه مسالمت در پیش بگیرند.باید دید ترامپ چقدر امتیاز به کره شمالی در مذاکرات پیش رو میدهد و تا چه اندازه سمج است. مردم خودشان نگرانند برای این است که می خواهند پولهایشان را به طلا تبدیل کنند. شاید هم بدانند که قیمت طلای بین المللی ماهها است که حدود اونسی ۱۳۰۰ دلار بالا و پائین می اید و قیمت سکه کاذب است و بیشتر از ۴۰۰ هزار تومان شاید باشد. . چون به بانکها هم اطمینان ندارند مقداری ریال در خانه ذخیره میکنند حتما بانکها این را میدانند. و همین مسئله بحران را بیشتر میکند. با بگیر و ببند هم کار درست نخواهد شد.
ناشناس۳۸۲۷۳۶۰۹:۱۳:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۲۲
بخدا کشور دولت و رئیس جمهور نداشته باشد بهتر از این اداره خواهد شد
ناشناس۳۸۲۷۵۳۰۹:۲۲:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۲۲
این هم نتیجه برهم خوردن برجام! برجام در دوران حیاتش تنها توانست اندکی فلاکت اقتصادی را عقب بندازد و حالا که دارد نفس های آخر را می کشد اقتصاد روز به روز بیشتر فروخواهد ریخت!
ناشناس۳۸۲۷۷۶۰۹:۳۴:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۲۲
این ریشه در بحران برحام است سیف بیچاره چه کاره است برابی رد گم کردن ادرس غلط ندهید
ناشناس۳۸۲۸۰۱۰۹:۵۴:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۲۲
اگر از مسئولین و مدیران تراز اول کسی میخواند به گوش دیگران هم برساند این حرف را : اقایان مدیر ما از شما طلبکاریم بخاطر 1) بی تدبیریهایتان 2) جدا کردن سفره هایتان از سفره مردم ( ما انقلاب کردیم که همه سر یک سفره بنشینیم , وگرنه در حکومتهای شاهی هم که سفره شاه و گدا جدا بود ) 3) بوجود اوردن گروهایی در طبقه مدیران با زندگی اشرافی 4) نفهمیدن دردهای مردم 5) بازی کردن با اعصاب و روان مردم با بازیها و دعواهای جناحی 6) بهم ریختن معیشت مردم با بی ثباتی قیمتها 7) . . . . . 8) . . . . 9................. بقیه را ننوشتم چون شما وقت خواندنش را ندارید وگرنه این قصه سر دراز دارد . ختم کلام ما بخاطر امام و شهیدان پای انقلاب ایستاده ایم , اما از شما طلبکاریم . خدا عاقبتتان را بخیر نمیکند که با این کارها بسباری را از دین دور کردید .
ناشناس۳۸۲۹۵۷۱۱:۱۹:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۲۲
یاد این صحبتهای جهانگیری به شر که تو مناظره میگفت مردم یادتونه اون دولت چی بود یادتونه شیر خشک نداشتید یادتونه هر روز صبح که بلند میشدید قیمتها تغییر میکرد . بیچاره ملتی که بدون تحلیل و براساس احساسات رای میدن
ناشناس۳۸۳۱۴۹۱۲:۳۴:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۲۲
تو خوبی با احمدی نژاد که به تحریم میگفت کاغذ پاره !
ناشناس۳۸۴۱۴۳۲۰:۲۲:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۲
تحریم کاغذ پاره بود شک نکن.اینکه ما وا دادیم باعث این بدبختی ها شد البته نمیشه نگفت که احمدی نژاد دو سال اخر گند زد.
ناشناس۳۸۳۰۳۹۱۲:۰۱:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۲۲
چه وضعشه اخه؟؟ داریم به قه قهرا میریم واقعا
ناشناس۳۸۳۹۱۰۱۷:۲۹:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۲۲
داریم میریم؟؟؟‌ رفتیم هم وطن خبر نداری
0۳۸۳۰۵۵۱۲:۰۶:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۲۲
به نظرتون بود و نبود دولت و مجلس فرقی برای ملت داره
حمید۳۸۳۱۵۷۱۲:۳۸:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۲۲
اقای سیف و جهانگیری بخوابید که ما بیداریم
ناشناس۳۸۳۳۲۸۱۳:۳۹:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۲
بالاتر هم میرود.. بعدش هم می ایند یک سیاست بدردنخور مثل پیش فروش سکه می گذارند و هیچ تغییری ایجاد نمیشود..
ناشناس۳۸۳۳۷۲۱۳:۵۶:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۲۲
روحانی کجایی دقیقا کجایی؟؟
ناشناس۳۸۳۸۳۶۱۶:۵۹:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۲۲
داره ربنا گوش میده و چرخ سانتریفیوژ رو ، ببخشین ، چرخ زندگی مردم رو میچرخونه .
ناشناس۳۸۵۰۴۵۱۲:۰۸:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۲۳
فعلا کلیدرو چرخونده
ناشناس۳۸۳۳۸۲۱۳:۵۹:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۲۲
بینانگذار مکتب سرمایه داری باید بیاد پیش تئوریسین های سرمایه داری ایران شاگردی کنه. حتی آمریکا به سرمایه داراش اینقد حال نمی ده. یه عده بدون کار و تلاش و مالیات دارن پولدار می شن.حل مشکلات موسسات مالی هم نشون می ده سرمایه دار خط قرمز دولته حتی از بیت المال می ده تا سرمایه دار ضرر نکنه.
ناشناس۳۸۳۴۹۶۱۴:۴۴:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۲
احسنت ما رکورد زدیم
جعفر۳۸۳۵۳۲۱۵:۰۰:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۲۲
اینجا حوباب هاب چرا نمی ترکه همه ی بازارها رو پر حباب سفت کردن که با جوالدوز هم نمیترکه بابا خواهشا حباب الکی درست کنید که زود بترکه تموم بشه
ناشناس۳۸۳۵۵۰۱۵:۰۵:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۲
ایولا مسئولان
ناشناس۳۸۳۸۰۸۱۶:۴۳:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۲۲
مردم از بین رفتند
محمدامین۳۸۳۹۰۹۱۷:۲۸:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۲۲
متاسفانه مردم ما این رفتار های دولتی ها رو موقع انتخابات فراموش کرده و باز هم بد رای میدن.. وگرنه همین رفتار ها ( در مورد موضوعات حساس کشور ) در دولت اول اقای روحانی مشاهده شد و انتقاد های زیادی به عملکرد ایشان و تیم شان وجود داشت.. اما مردم در لحظه حساس فراموش کردن.. تقصیر از ماست!
ناشناس۳۸۴۶۴۴۰۸:۵۱:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۳
مطمئن باشید وضعیت بهتر میشه
ناشناس۳۸۴۶۴۸۰۸:۵۲:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۲۳
فشار روی زندگی مردم زیاد شده کاری کنید حرف بس است..
حسن۳۸۴۹۵۱۱۱:۳۵:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۲۳
جالبه.رییس محترم بانک مرکزی همش میگن روانیه. کی روانیه؟! مرد حسابی اگه یه روانپزشک جای تو بود که بهتر میتونست بازار رو کنترل کنه. حداقل اون بهتر میتونست با روانیها صحبت کنه.
ناشناس۳۸۵۰۴۲۱۲:۰۷:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۲۳
خوشحالی مسولان
سید۳۸۵۳۸۵۱۴:۴۹:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۲۳
جمع کنید بابا همش دارین دولت رو میکوبین
ناشناس۳۸۵۶۲۱۱۶:۰۳:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۳
دیشب نوبخت اعلام کرد که وضع دولت خوب است هم نفت گرانتر شده و هم 2600000 بشگه میفروشیم . اینها را ضبط کنید چند روز یا چند ماه دیگخ میگن اوضاع دولت خیلی بد است مردم کمک کنند . راستی دیشب نوبخت گفت مردم از دولت توقع نداشته باشند . پس وظیفه دولت چیست ؟ نوبخت باید وظیفه دولت در قبال مردم را توضیح دهد . اگر مردم باید خودشان بفکر خودشان باشند پس تو و دیگران را میخواهند چکار ؟ بروید پی کارتان ما مردم با هم کنار میاییم .با کمال وقاحت میگوید وضع دولت خوب است در حالی که وضع مردم در بدبختی و فلاکت است . خدای به این ماه مبارک که به میهمانی خود دعوتمان کرده ای قسمت میدهیم هر آنکس که به این مردم و مملکت و اسلام خیانت میکند و در صدد ضربه زدن است ، با مکر خودت نابودشان بفرما . چرا که هر چند به آنها فرصت اصلاح دهی مردمان بیشتری را به بدبختی میکشانند و ظلم بیشتری روا میدارند . آمین
رضا۳۸۷۳۴۴۱۶:۳۸:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۲۴
خود دولت عامل همه گرونی هاست . با این شیوه جیب مردم رو خالی می کنند .
ناشناس۳۸۷۷۰۷۰۰:۳۵:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۲۵
بخدا اگه عین خیالشون باشه... نمیبینی مگه میگن حباب هست و روانیه ای بابا
ناشناس۳۸۹۸۰۹۰۸:۰۲:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۲۷
داریم از دست میریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین