واکنش لاریجانی به توهین به صالحی در روز قدس

گروه سیاسی الف،   3970320047 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

لاریجانی: در راهپیمایی روز گذشته برخی توهین‌ها به ایشان و برخی افراد دیگر شد که به هیچ وجه کار درستی نبود، آقای دکتر صالحی فردی دانشمند و مخلص و آگاه به مسائل هسته‌ای هستند که باید قدر ایشان را دانست و اصولاً توهین به هر کس در اینگونه مجامع ملی خلاف عقل و اخلاق است.

واکنش لاریجانی به توهین به صالحی در روز قدس

به گزارش فارس، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 20 خرداد 97)،‌گفت: پاسداشت سالروز رحلت پیشوای بزرگ انقلاب حضرت امام (ره) و روز قدس با حضور پرشور ملت برگزار شد و عظمت اراده ملت را در پایبندی به راه امام و یکی از میراث گرانقدر صراط او که روز قدس است، به جهانیان نشان داد. از همت بلند ملت در این امور صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی سالروز رحلت امام (ره) به خوبی عظمت مقام امام و اهمیت راه او را بیان داشتند که تاثیر سیره امام علی (ع) بود و توجه به آن نیاز امروز ایران است.

وی ادامه داد: مخصوصاً هشدارهای ایشان در مسئله هسته‌ای که برای مذاکرات با اروپا اهمیت بسزایی داشت و چه برای آمادگی در فعال شدن بخش‌هایی از صنعت هسته‌ای این دستورات در این مقطع حساس بسیار به موقع و به قاعده بود و آقای دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز با جدیت این دستورات را باید به انجام برساند و کمیسیون امنیت ملی پیگیری مستمر در جهت تحقق آن را داشته باشد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در راهپیمایی روز گذشته برخی توهین‌ها به ایشان و برخی افراد دیگر شد که به هیچ وجه کار درستی نبود، آقای دکتر صالحی فردی دانشمند و مخلص و آگاه به مسائل هسته‌ای هستند که باید قدر ایشان را دانست و اصولاً توهین به هر کس در اینگونه مجامع ملی خلاف عقل و اخلاق است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ نکته دیگر دوره‌گردی نخست‌وزیر پلید رژیم صهیونیستی در اروپا برای همراه کردن آنها با آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای است به نظر می‌رسد با ضربه خوردن تروریست‌ها در عراق و سوریه این رژیم ماجراجو به دنبال ایجاد بحران دیگری در منطقه است تا بر مشکلات داخلی و خارجی این رژیم سرپوش بگذارد.

وی افزود: قطعاً‌ ایران با تدبیر خواست ملت را دنبال می‌کند، اما این قدر روشن باشد که مسئولین جمهوری اسلامی ایران منتظر وعده‌های بی‌زمان اروپا نمی‌مانند. زمان مذاکرات در حال اتمام است اگر اروپا این توانمندی را در خود می‌بیند که توافق هسته‌ای را حفظ کند باید تصمیم خود را صریح‌تر و سریع‌تر اعلام کند در غیر اینصورت جمهوری اسلامی گام‌های بعدی را چه در زمینه هسته‌ای و چه مسائل دیگر برمی‌دارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که لازم است دولت سریع‌تر تدبیر کند طراحی مدل بودجه‌ای متناسب با شرایط پیش‌رو است به نحوی که نیازهای اصلی کشور تامین شود گرچه در این زمینه شورای هماهنگی اقتصادی باید گام‌های سریع‌تری بردارد اما کمیسیون برنامه و بودجه لازم است با نشست‌هایی با سازمان برنامه و بودجه سیمای روشنی از نحوه عمل دولت در شرایط جدید حاصل و اگر احتیاج به تغییراتی در قانون بودجه است آن را تدارک ببیند.

رئیس شورای مجلس اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا بسیار ژاژ و پریش در حوزه سیاست بود به نحوی که صدرالذیل مطالب وی تناسبی با یکدیگر نداشت. از یک طرف توهم‌آمیز تصمیمات اخیر آمریکا در منطقه را توصیف کرد که به نظر می‌رسد واقعیات صحنه سیاسی را با حالات دفعی روانی شعف‌انگیز تصنعی خلط کرده است که چندان محل توجه ما نیست و مانعی هم ندارد که در این خوش‌خیالی بماند.

وی در پایان گفت: مسئله این است که در همین حال که از تحریم‌های سنگین علیه ایران حرف می‌زنند مدعی ضرورت نوعی گفت‌وگوی جدید برای حل مسائل شده‌اند. اینقدر این سخنان ناشیانه بیان می‌شود که به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا قلمرو سیاست را با چانه‌زنی‌های میدان تره‌بار عوضی گرفته است. وقتی وی توافق هسته‌ای را که بعد از چند سال مذاکره حاصل شده بدون توجه به تعهدات اخلاقی و حرفه‌ای خود به راحتی زیر پا می‌گذارد چه توقعی دارد که در مقابل این ژاژ‌خواهی‌ها کسی به او توجه کند. دنیای سیاست محل مراودات و محاسبات عقلانی است نه رفتار بی‌نزاکت سیاسی و آمریکا مطمئن باشد ملت ایران در مقابل دشمنی‌های این کشور و صهیونیست‌ها با اراده قوی‌تر تحت رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب به راه خویش ادامه خواهد داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۷۹۶۷۵۱۱:۰۷:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۲۰
باید هم از هم حمایت کنید شما و روحانی و ظریف و صالحی طوری از برجام و محکم و متقن بودنش دفاع کردید که همه خیال کردند هیچ کسی نمیتونه حتی یک بند به آن کم و زیاد کنه. شما به ملت خود بد کردید
ناشناس۳۷۹۸۱۳۱۲:۲۵:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۲۰
صالحی اگه هرچه زودتر خودشو از شماها جدا کنه به نفعشه.
علی۳۸۰۱۸۹۱۵:۳۷:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۲۰
صالحی: اتفاق دیروز باعث تنبه شود! بفرمایید تنبه در شما یا در مردم خسته از گرانی و رکود و بی مسئولیتی ها؟
sahatabar۳۷۹۷۰۱۱۱:۲۹:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۲۰
جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی سلامٌ علیکم بنده نیز با شما کاملاً موافقم که توهین به جناب آقای دکتر صالحی در راه پیمایی روز جهانی قدس کاملاً محکوم است. اما به نظر این حقیر بعید به نظر می رسد که این اقدام یک حرکت سازمان یافته باشد و بیشتر شبیه ابراز احساسات افراطی برخی جوانان علاقه مند به نظام و کشور می باشد که شاید(احتمال خیلی زیاد) عملکرد شتابزده و عجولانه برخی مسئولین نظام منجر به این گونه اقدامات می شود. بنابراین از شما به عنوان یک مسئول ارشد نظام انتظار می رود که نسبت به آسیب شناسی(دلایل و ریشه ها) این گونه حرکات ناپسند، اقدام نمایید. در هیمن راستا بنده از شما به عنوان مسئول ارشد نظام چند سوال زیر را دارم: 1- آیا تصویب 20 دقیقه ای برجام در مجلس شورای اسلامی به ریاست جنابعالی، کنار گذاشتن گزارش جامع کمیسیون برجام، کشاندن جو مجلس به سمت و شرایطی که انگار رهبری نظام با برجام موافق است و تصویب برجام در آن جو و شرایط مبهم، نمی تواند یکی از ریشه های این اقدام باشد؟(اخیرا آقای دکتر ولایتی نیز موضوع تصویب 20 دقیقه ای برجام را مورد نقد قرار دادند.) 2- ریاست محترم جمهوری تا کنون چندین بار با ادبیات و عناوین مختلف منتقدین برجام را مورد لطف(توهین) قرار داده است. چرا تاکنون یکبار این حرکات را از تریبون رسمی مجلس محکوم نکرده اید؟ 3- آیا رفتارهای غیرقانونی برخی مسئولین، از جمله ویلای غیرقانونی وزیر فعلی کشور و معاون اسبق شما در صدا و سیما، جای هیچ گونه محکومیت ندارد؟ 4- آیا به نظر نمی رسد که محکوم کردن های حرکت های زشت نیز سلیقه ای انجام می شود؟ از مسئولین سایت الف انتظار می رود که این نظر را انتشار دهند، زیرا این حقیر برای رساندن نظراتم به گوش مسئولین ابزار دیگری ندارم.
محسن۳۷۹۸۷۶۱۲:۵۳:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۰
آقای لاریجانی کاش در مقابل توهینهای رییس جمهور و تیمش به منتقدین هم اینقدر سریع واکنش نشان می دادید.اصلا کاش واکنش نشان می دادید دیر و زودش مهم نیست.شما با تیم برجام هم پیمان و به همان میزام مسولید.وعده ما با شما انتخابات
ناشناس۳۸۰۰۱۵۱۴:۰۴:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۲۰
اینها همانهایی هستن که به لاریجانی در قم و به مطهری در شیراز حمله کردند. وقتی در مجلس جناب صالحی تهدید به مرگ میشه اونهم از طرف نمایندگان مجلس دیگه انتظاری از مردم بی اطلاع از مسائل نباید داشت. اینها همانهایی هستند که حتی نمی توانند NPT و FATF رو تلفظ کنند اما به آن اشکال حقوقی میگیرند. اینها بلای جان مردم هستند و این تعداد اندک اجازه نمیدهند هیچوقت کشور رنگ آرامش ببیند. الف عزیز قبلا همه کامنتها رو نشر میدادی اما الان فقط کامنتهایی رو که دوست داری نشر میدی حتی بعضی ها رو بعد از نشر پاک میکنی. اصلا به آزادی بیان اعتقادی دارید؟ یا از دیکتاتوری بیشتر لذت می برید؟!
ناشناس۳۸۰۱۹۵۱۵:۴۰:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۲۰
با محتوای کل پیامتان بسیار بسیار موافقم.
ناشناس۳۸۰۱۱۷۱۵:۰۷:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۲۰
متشکریم جناب لاریجانی بخاطر دفاع از دکتر صالحی....هرآنکه بی تعصب و با تعقل مسائل را می نگرد متوجه آشفته بازار تهمت و افترا و دروغ می شود....عوام همیشه دنباله رو خواص بودند. اما بد نیست به برادر گرامیتان محمد جواد نیز بفرمایید برادر هر سخن جابی و هر نکته مکانی دارد و نباید گزک دست بیگانگان داد که اگر این رویه ادامه یابد،ایران نیاز به دشمن خارجی ندارد.....(اظهاراتشان در خصوص مهرنخوردن پاسپو ت القدعده و.....یازده سپتامبر).
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین