روحانی و اشرف غنی دیدار کردند

گروه سیاسی الف،   3970319143

رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه در حاشیه هجدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای در 'چینگ دائو' چین، در محل اقامت خود پذیرایی رییس جمهوری افغانستان بود و با وی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا 'حسن روحانی' و 'اشرف غنی' روسای جمهوری دو کشور در این دیدار بر توسعه و تقویت روابط سیاسی و اقتصادی تاکید و در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف بحث و گفت و گو کردند.
'حسن روحانی' رییس جمهوری اسلامی ایران با دعوت 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین و به منظور شرکت و سخنرانی در هجدهمین نشست سازمان همکاری های شانگهای، از روز گذشته /جمعه/ به چین سفر کرده است.
در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران، هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی شامل دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد، «محمد نهاوندیان» معاون اقتصادی رییس جمهوری و ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، وی را همراهی می کنند. 
شرکت در اجلاس سران سازمان شانگهای، دیدار با رییس جمهوری چین در قالب دیدار دوجانبه ایران و چین و دیدار با برخی از سران کشورهای عضو سازمان شانگهای از جمله برنامه های سفر روحانی به چین است. 
دیدار با رییس جمهوری روسیه، پاکستان، افغانستا و، مغولستان از دیگر برنامه های رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر سه روزه به چین است. 
شرکت در ضیافت شام رییس جمهوری چین به افتخار هیات ایرانی و مراسم امضای اسناد روابط دو جانبه شامل چند سند همکاری بین ایران و چین از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به چین است.