جلیلی: امنیت امروز ایران حاصل تفکر انقلابی است

گروه سیاسی الف،   3970318131 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: تفکر انقلابی امنیت را برای کشور ما به ارمغان آورده است به طوری که امروز دشمنان قسم خورده ما جرات دست درازی به کشور ایران را ندارند.

جلیلی: امنیت امروز ایران حاصل تفکر انقلابی است

به گزارش تسنیم، سعید جلیلی امروز در سخنرانی راهپیمایی روز قدس شیراز با بیان اینکه تفکر انقلابی امنیت را برای کشور ما به ارمغان آورده است به طوری که امروز دشمنان قسم خورده ما جرات دست درازی به کشور ایران را ندارند، اظهار داشت: در منطقه‌ای که کانون ناامنی‌هاست کشور ایران امن‌ترین نقطه خاورمیانه است. 

وی بیان کرد: این امنیت متکی بر مقاومت ملت است که اجازه ندادند در 8 سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیافتد. 

جلیلی گفت: در شرایطی که انقلاب اسلامی یک نهال نورس بود دشمنان موفق نشدند به آن ضربه بزنند امروز که انقلاب یک درخت تنومند 40 ساله است و میوه‌های آن به ثمر رسیده کاری از پیش نمی‌برند. 

وی با بیان اینکه ملت ایران در تمام مراحل انقلاب اسلامی هیچ گاه به آمریکا و غربی‌ها اعتماد نکرده است و به جای سراب اعتماد به آمریکا به سرچشمه ولایت فقیه و اراده ملت اعتماد کرده است، افزود: دفاع و حراست از امنیت و سرزمین در سایه سازش با آمریکا و اعتماد به اروپا که سرابی بیش نیست، محقق نمی‌شود. 

نماینده مقام معظم رهبری در شوای عالی امنیت ملی عنوان کرد: تاریخ نشان داده است که دلخوشی به آمریکا و اروپا هیچ حقی را برای ملت‌ها استیفا نکرده است و سرنوشت فلسطین گویای این موضوع است.

وی بیان کرد: کسانی که می‌گویند ما در سیاست خارجی باید واقع‌بین‌ باشیم حرف درستی می‌زنند زیرا اگر بخواهیم در دنیای امروز از حقوق، منافع، ارزش‌ها و ارمان‌های خود دفاع کنیم باید واقعیت‌های امروز جهان را بشناسیم و بدانیک که چه مناسبات‌هایی در جهان امروز حاکم است.

جلیلی با بیان اینکه 73 سال است که در قالب برخی سازمان‌های بین‌المللی مناسبات‌هایی در جهان شکل گرفته است که فهم این مناسبات‌ها در راه حرکت انقلابی ما خیلی مهم است، افزود: بر اساس این مناسبات‌ها برای چند قدرت محدود در جهان امتیازاتی در نظر گرفته شده و در زمانی که ادعای حقوق بشر و دموکراسی آنها گوش بشر را کر کرده است همین چند قدرت محدود امتیازات و حق وتو دارند در حالی که دیگر کشورها این حق را ندارند.

وی تصریح کرد: اگر ملت‌های دیگر در مسیر پیشرفت خود بخواهند توانایی‌هایی کسب کنند همین قدرت‌های محدود به صراحت اعلام می‌کنند که این پیشرفت تا زمانی باید ادامه داشته باشد که منافع ما در خطر نباشد و حقوق ملت‌ها تا زمانی معنا دارد که به منافع این قدرت‌های محدود لطمه وارد نکند.

نماینده مقام معظم رهبری در شوای عالی امنیت ملی با بیان اینکه براساس این مناسبات کشورهای دیگر تا زمانی حق پیشرفت دارند که منافع نامشروع و ظالمانه آنها در خطر نباشد بنابراین منطق آنها منطق استکبار و زور است، گفت: در دنیای امروز اگر دو کشور مستقل بخواهند با هم ارتباط بانکی برقرار کنند باید از فیلتر این قدرت‌های ظالم و مستکبر بگذرد، این مناسباتی است که در دنیای متمدن امروز حاکم است.

وی با بیان اینکه کسانی که صحبت از واقع‌بینی در سیاست خارجی می‌کنند باید این واقعیت‌‌ها را ببینند، افزود: در سند راهبرد امنیت ملی آمریکا به صراحت آمده است که در 10 سال آینده آمریکا باید رهبر کل جهان باشد و فاصله معنادار آمریکا با کشورهای دیگر باید حفظ شود.

جلیلی با بیان اینکه در این فضا است که موضوع فلسطین اهمیت پیدا می‌کند زیرا رژیم صهیونیستی مولود نحس این مناسبات است، گفت: 73 سال پیش چنین مناسباتی در جهان شکل گرفت و درست 3 سال بعد از آن رژیم صهیونیستی متولد شد که براساس اشغال، تجاوز و منطق زور ملت فلسطین را از خانه خود بیرون راندند و آواره کردند بنابراین این مناسبات برای پشتیبانی از رژیم جعلی و نامشروع اسرائیل شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت 70 سال از شروع اشغال فلسطین کدام مناسبات بین‌المللی حق ملت مظلوم فلسطین را استیفا کرده است؟ اظهار داشت:  این مناسبات سیاسی علاوه بر زور یک ویژگی بارز دیگر هم دارد و آن تزویر است زیرا امروز همان کسانی که سلاح هسته‌ای در اختیار دارند ادعای مبارزه با سلاح هسته‌ای دارند، کسانی که بدترین جنایات بشری را مرتکب می‌شوند ادعای حقوق بشر دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در شوای عالی امنیت با بیان اینکه اینها در کنار زور شیوه های نرمی هم دارند و ملت‌ها را وارد روند طولانی گفت‌وگو و مذاکره می‌کنند تا اراده آنها را سست کنند، گفت: واقع بینی در سیاست خارجی بسیار اهمیت دارد اما باید به این نکته هم توجه کرد که انقلاب اسلامی ایران نشان داد که اگر این قدرت‌های محدود دیواری در جهان ایجاد کرده‌اند که ملت را از حقوق خود محروم کنند این دیوار بن‌بست نیست.

وی افزود: امام خمینی (ره) با حرکت انقلابی خود نشان داد که دیواری که اینها دور ملت‌های آزاده کشیده‌اند را می‌توان شکست و این ندایی بود که انقلاب اسلامی به گوش دیگر ملت‌ها رساند، انقلاب اسلامی در عمل نشان داد که می‌توان این مناسبات سیاسی را بر هم زد.

جلیلی عنوان کرد: در جنگ 8 ساله بر علیه ایران همه قدرت‌های جهان پشت صدام ایستادند و تمام توان خود را به کار بردند که کمر انقلاب اسلامی را بشکنند و صدا ملت آزاده ایران را در نطفه خفه کنند اما اراده‌ای شکل گرفت و این واقعیت را به آنها نشان داد که این مناسبات سیاسی مناسباتی پوشالی است و واقعیت استکبار و شکست‌پذیری آناه را به ملت‌‌‌ها نشان داد.

وی با بیان اینکه ابزار استکبار ترساندن ملت‌‌هاست و راه مقابله با آنها نترسیدن و استقامت است، گفت: استکبار جهانی می‌داند که اگر اندیشه‌انقلابی در جهان تکثیر شود روند پیروزی‌های آنها به شکست منتهی می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شوای عالی امنیت افزود: جریان سازش طی 70 سال برای فلسطین چیزی به دنبال نداشت و بعد از 70 سال امروز آمریکا اعلام می‌کند که سفارت خود را به سرزمین‌های اشغالی منتقل می‌کند و می‌خواهد با این کار رژیم جعلی اسرائیل را به رسمیت بشناسد و حقوق ملت فلسطین را نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه همه قدرت‌های استکباری در پی این بودند که ایران هسته‌ای نباشد اما با تکیه بر توان داخلی و دانش دانشمندان به انرژی هسته‌ای دست یافتیم، افزود: این قدرت‌ها اعلام می‌کنند که اولین تحریم‌ها بر علیه ایران تحریم‌‌های دفاعی بود اما  با وجود این ایران در حال حاضر به یک قدرت دفاعی تبدیل شده است و همه اینها حاصل ایستادگی و اراده ملت بود که از زیاده‌خواهی استکبار جهانی جلوگیری کرد.

جلیلی بیان کرد:  ملتی که در 8 سال دفاع مقدس با دست خالی این همه حماسه آفریده است اکنون نیز تحریم‌های ظالمانه را به فرصت تبدیل می‌کند و نه تنها مشکلات را پشت سر می‌گذارد بلکه نمونه‌ای از پیشرفت را به جهانیان نشان خواهد داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۷۷۱۲۵۱۶:۵۲:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۱۸
#پیشرفت #تفکر_انقلابی #نه_به_سرمایه_داری_(لیبرال)
سلام۳۷۷۵۲۴۲۱:۴۰:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۱۸
متاسفانه تفکر تنبلی و بی عرضگی و رانتی جایگزین تفکر انقلابی شده است نتیجه اش را الان میبینیم در گسترش ناکارامدی، فامیل بازی فساد نارضایتی مردم
بیگی29۳۷۷۱۹۱۱۷:۳۹:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۱۸
منظورتان امنیت اقتصادی هم است؟
شهروند۳۷۷۳۲۰۱۹:۰۰:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۱۸
امان از شعارزدگی واسمان ریسمانـ کردن بعضی ها
ناشناس۳۷۷۴۴۹۲۰:۲۵:۴۲ ۱۳۹۷/۳/۱۸
جلیلی نشون داده مثل دولتمردان اهل شعار نیست و تنها با عمل حرفشو می زنه. دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات در زمان ایشون این بود که ایشون اهل دستاورد فروشی نبود اهل این نبود که درّ بده و شکلات گاز زده بگیره.
ناشناس۳۷۷۸۰۲۰۲:۵۰:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۱۹
2 حالت داره یا شعار نمی دونی چیه یا عمل از این 2 حالت خارج نیست
ناشناس۳۷۷۳۶۷۱۹:۳۳:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۱۸
حالا بگو تفکر انقلابی یعنی چه؟
حمید۳۷۷۵۲۷۲۱:۴۲:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۱۸
سوال خوبیه جواب بنظرم: تلاش و خدمت بی منت به مردم بدون توجه به منافع شخصی و جناحی
ناشناس۳۷۷۷۹۳۰۲:۲۰:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۱۹
گشتم نبود نگرد نیست
ناشناس۳۷۷۵۳۵۲۱:۴۷:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۱۸
خیلی دوست دارم معنای امینت رو از نظر همفکران ایشان و خودشان بدانم!! چون هرچی فکر میکنم امنیتی نمیبینم.
ناشناس۳۷۷۸۸۴۰۵:۲۷:۵۸ ۱۳۹۷/۳/۱۹
سلام بنظر میرسه امنیت یعنی: دشمن محاصرت کرده. در عراق و افغانستان و ... . چنان عملکردی داشته باشی که نیروهاش را بیرون ببره. بعد از مدتی هم اعلام می کنه چند میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد و ایران برد. امنیت یعنی دشمن اومده و نزدیک جنگه. چنان ضربه ای بهش بزنی که فاصلش با زیاد بشه. امنیت یعنی دشمن می خواد به تو حمله کنه. تو در زمین دیگه ای غیر از کشور خودت باهاش درگیر بشی و جلوش را بگیری.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین