همکاران داعش در ایران را بهتر بشناسید

گروه سیاسی الف،   3970318055 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

خط رسانه‌ای حامی فتنه و روز قدس 88 همواره موضوع حمایت ایران از محور مقاومت و مبارزه با تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق را زیر سوال برده و مدعی بودند که راه حل موضوع سوریه، دیپلماسی و مذاکره است.

ناکامی آمریکا پس از لشکرکشی به منطقه در سال‌های گذشته از جمله در جنگ‌های عراق و افغانستان، واشنگتن و شرکای اروپایی را به جنگ نیابتی در ابعادی گسترده‌تر واداشت. بازوهای این جنگ نیابتی در داخل ایران، شبکه فتنه‌ای بود که در سال‌های ۷۸ و ۸۸ خیانت‌های متعدد خود را آشکار کرد.

یکی از مصادیق این خیانت، روز قدس سال ۸۸ بود. در این روز اتفاقات قابل تاملی رخ داد. اتفاقات این روز و واکنش دشمنان ملت ایران به این اتفاق، هم ماهیت اصلی آشوب نیابتی ۸۸ را آشکار کرد و هم ارتباط فتنه و تحریم‌های ضد ایرانی را نشان داد.

رونمایی از شعار نه غزه نه لبنان در تل‌آویو

یک روز پیش از راهپیمایی سراسری روز قدس و درحالی‌که حدود ۳ ماه از شروع فتنه به بهانه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری می‌گذشت، وب‌سایت رسمی وزارت خارجه رژیم کودک کش اسرائیل از شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» رونمایی کرد.

پس‌ازآن در روز قدس عده‌ای از فتنه گران که هم‌زمان با راهپیمایی به روزه‌خواری نیز مشغول بودند، شعار دیکته شده از سوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را سر دادند.

اینجا بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی، جنبش سبز را سرمایه بزرگ اسرائیل خواند و «شیمون پرز» رئیس‌جمهور وقت رژیم صهیونیستی گفت: «جنگ با ایران از داخل مرزهای این کشور آغاز می‌شود و سبزها به نیابت از ما با جمهوری اسلامی می‌جنگند».

گرای تحریم‌ها

پس از حضور فتنه گران در روز قدس ۸۸، «رابرت گیتس» رئیس اسبق سیا و از مدیران ارشد اطلاعاتی آمریکا در مصاحبه با CNN با ذوق‌زدگی به این مسئله اشاره کرد و گفت:

«در حال حاضر به دلیل شکاف‌های عمیق در ایران، تحریم اثرگذارتر از گذشته است. ما در حال حاضر شکاف‌هایی را در ایران شاهدیم که در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است. معترضان به جای پیگیری رای خود، برخی سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی را هدف گرفته‌اند».

روزنامه لس‌آنجلس تایمز نیز چند روز پس از راهپیمایی روز قدس ۸۸ نوشت:

«برخلاف غرور ملی ایرانی‌ها، اپوزیسیون و جنبش سبز از فشار غرب راضی است...با تشدید فشارها می‌توان امیدوار به عمیق‌تر شدن شکاف‌ها بود».

«رابرت گیتس»-خرداد ۸۹- در مصاحبه با فاکس‌نیوز با اشاره به تداوم آشوبگری فتنه گران گفت:

«فشارها و تحریم اقتصادی، ظرفیت و شانسی خوب برای توقف برنامه هسته‌ای ایران است تا جمهوری اسلامی را سر عقل بیاورد و بفهمد با ادامه این وضعیت، امنیت خود را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد. انتخابات سال گذشته در ایران، حکومت را به چند دسته تقسیم کرد و افزایش فشارهای اقتصادی می‌تواند به تسلیم شدن ایران بیانجامد».

«جان‌هانا» از مقامات آمریکایی-مهر ۸۸- (حدود یک ماه پس از روز قدس ۸۸) در مصاحبه با لس‌آنجلس تایمز از رایزنی با سران اپوزیسیون و نمایندگان سران فتنه ۸۸ خبر داد و گفت:

«مطمئناً پیامی که من از گردهمایی اخیر فعالان اپوزیسیون ایران- که در میان آن‌ها بعضی شخصیت‌های نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و این تحریم باید هرچه شدیدتر باشد؛ تحریم ضعیف و یا تدریجی، فقط به رژیم این امکان را می‌دهد که با وضعیت جدید خودش را تطبیق دهد. آن‌ها گفتند برای اینکه تحریم موثر باشد، باید به‌صورت شوک وارد شود که فلج کند و نه به‌صورت واکسن».

پس از ردوبدل شدن پالس‌های متعدد میان شبکه فتنه و واشنگتن، در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ (۹ ژوئن ۲۰۱۰) – در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری- قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹ به بهانه برنامه هسته‌ای- و در واقع برای حمایت از فتنه سبز- صادر شد.

بنا بر مستندات و شواهد متعدد، قطعنامه ۱۹۲۹ که دقیقاً در سالگرد فتنه ۸۸ تصویب شد، محصول تعامل راهبردی آمریکا و متحدانش درباره نحوه کمک به فتنه ۸۸ در ایران بود. با وجود ظاهرسازی بی‌سابقه آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی و برخی دنباله‌های داخلی درباره هدف قطعنامه ۱۹۲۹ و تلاش به ظاهر وسیع برای مرتبط نشان دادن آن با سیاست هسته‌ای ایران، مرور روند تحولات و مطالعه مجموعه اظهارات و تحلیل‌های منابع و مقام‌های غربی در فاصله زمانی فروردین ۸۹ تا روز تصویب قطعنامه، حاوی نشانه‌های بسیار روشنی است دراین‌باره که هدف اصلی این قطعنامه یک تنفس مصنوعی و ایجاد فرصت برای فتنه‌گران و با هدف براندازی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

«جان بولتون» مشاور فعلی امنیت ملی کاخ سفید و مذاکره‌کننده ارشد در تدوین تحریم‌های ضد ایرانی، در تحلیل حوادث سال ۸۸ در ایران گفت: «این ناآرامی‌های ایران در سال ۸۸ بود که گزینه تحریم ایران را که بیش از دو سال از دستور کار خارج شده بود، مجدداً به روی میز برگرداند».

همچنین «استوارت لوی» معاون وقت وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی با اشاره به بی‌ثبات سازی کشور توسط فتنه‌گران گفت: «مهم‌ترین اتفاقی که رخ داده این است که آمریکا تصور می‌کند تحریم‌ها با اوضاع سیاسی آشفته ایران ترکیب خواهد شد و این چیزی است که آمریکا به آن امید بسته است».

آن روی سکه شعار نه غزه نه لبنان

از دیگر شعارهای فتنه گران در روز قدس و دیگر مراسم‌های سراسری در سال ۸۸، شعار «مرگ بر روسیه» بود. شعاری که روی دیگر سکهٔ شعار «نه غزه، نه لبنان» بود. دنباله‌های فتنه در سال‌های بعد، واکنش منفی به پرواز جنگنده‌های روسیه از پایگاه هوایی نوژه در ایران برای حمله به تروریست‌های تکفیری و زیر سوال بردن همکاری ایران و روسیه در جنگ سوریه و القای این گزاره نادرست که روسیه در سوریه بر سر ایران کلاه گذاشته است را نیز در همین خط ادامه دادند.

نکته قابل تامل اینجاست که این جماعت «گوش به فرمان کدخدا!»، در زمان حیات امام نیز برای رد گم کنی شعار «مرگ بر شوروی» سر می‌دادند. امام خمینی (ره) در واکنش به این اقدام فرمودند:

«نباید فراموش کنیم که در جنگ با آمریکا هستیم. ما در جنگ با آمریکا و تفاله‌های آمریکا (هستیم)، این تفاله‌هایی که قالب زدند خودشان را و ما غفلت کردیم، الآن هم هستند. باید هر یک از اینها را شناسایی کنید و به دادگاه‌ها معرفی کنید، ننشینید که باز یک جایی را آتش بزنند. این‌ها می‌خواهند خرابی کنند. کار ندارند به این که کی کشته بشود و کی از بین برود...خط این بود که اصلاً آمریکا منسی) فراموش بشود. یک دسته شوروی را طرح می‌کردند تا آمریکا منسی بشود، یک دسته «الله اکبر» را کنار می‌گذاشتند، سوت می‌زدند و کف می‌زدند آن هم روز عاشورا. خط این بود که این قضیه مرگ بر آمریکا منسی بشود».

همکاران داعش

خط رسانه‌ای حامی فتنه ۸۸ همواره موضوع حمایت ایران از محور مقاومت و مبارزه با تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق را زیر سوال برده و مدعی بودند که راه حل موضوع سوریه، دیپلماسی و مذاکره است. ادعایی که با شکستن کمر داعش در سوریه توسط محور مقاومت به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی، رنگ باخت. ناگفته نماند که اگر به نسخه این جماعت عمل می‌شد، باید در کرمانشاه و همدان با تروریست‌های تکفیری می‌جنگیدیم. آیا در چنین وضعیتی لاف‌زن‌های «نه غزه، نه لبنان- جانم فدای ایران» کمترین غیرتی برای جنگیدن با مهاجمان به خرج می‌دادند؟ اگر در ۸ ساله دفاع مقدس، حتی از دماغ یکی از این گروهک‌های مدعی ملی‌گرایی قطره خونی ریخت، در برابر داعش نیز می‌جنگیدند.

جریان رسانه‌ای حامی فتنه ۸۸ همچنان فعال است. بزرگ‌نمایی حریف و تحقیر جبهه خودی با القای «ما نمی‌توانیم»، نفوذ در دولت و کمک به ریل‌گذاری‌های انحرافی مطلوب دشمن که دست کشور و نظام را در برابر نظام سلطه ببندد و ایجاد دو قطبی‌های کاذب از جمله کار ویژه‌های این جریان رسانه‌ای است.

به گزارش مشرق در شرایطی که فتنه ۸۸ علیرغم حمایت گسترده آمریکا و شرکایش به شکست انجامید، جریان رسانه‌ای حامی فتنه، موضوع برجام موشکی را مطرح کرده است. هدف اصلی دشمن، خالی کردن دست ایران از مولفه‌های قدرت است. یک روز با فتنه گری و به کارگیری پیاده‌نظام و سردادن شعار «نه غزه نه لبنان...» و روز دیگر با پیشنهاد برجام موشکی!

دیدگاه کاربران

احسان۳۷۶۶۵۰۱۱:۴۰:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۱۸
هر کس با سیاست خارجی حکومت مخالف باشد داعشی است؟
ناشناس۳۷۶۹۷۳۱۵:۱۸:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۱۸
بله صد درصد چون تفاوتی بین مواضع شما و داعش و صهیونیست و وهابی دیده نمیشه
ناشناس۳۷۷۰۱۰۱۵:۳۹:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۱۸
کسی که با سیاست های کلان جمهوری اسلامی در سیاست خارجی مخالف است، لزوما داعشی نیست، میتواند یکی از این موارد باشد: ساده لوح، غرب‌زده، غرب شیفته، خودباخته، غیر واقع گرا، مزدور، منافق، داعشی، سلطنت طلب، فاقد هویت دینی و میهنی، و.... باشد. میتوانی موضعت را در سیاست خارجی و دلایل آن را مشخص کنی ، تا به طور دقیق دسته‌ات را مشخص کنم....
ناشناس۳۷۷۰۴۴۱۵:۵۵:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۱۸
شاید داعشی نباشد اما در این مورد با آنها هم فکر است
ناشناس۳۷۷۶۸۹۰۰:۲۱:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۱۹
نگفتن داعشی بلکه گفتند همکاران داعشی بلکه راست گفتند
ناشناس۳۷۶۶۸۵۱۲:۱۹:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۱۸
برخی اصلاح طلبان همان حرف های دشمن را تکرار می کنند..
ناشناس۳۷۶۸۷۷۱۴:۲۷:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۱۸
انصاف نیست که هر کس با سیاست داخلی یا خارجی یا سیاست اقتصادی کشور مخالف باشد با الفاظی مثل داعشی ، کودن ، بیسواد و بی شناسنامه خطاب شود.
ناشناس۳۷۶۹۴۷۱۵:۰۷:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۱۸
بله . قطعا . ولی متاسفانه این الفاظی رو که شما فرمودین ، شخص رئیس جمهور و اطرافیانش به وفور در خصوص منتقدان خودشون استفاده میکنن !
آشنا۳۷۷۵۸۹۲۲:۵۲:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۱۸
یعنی چی .اگه کسی تیشه به ریشه مملکت خودش بزنه این انتقاده ؟ انتقادنبایددشمنی با آرمانها واهداف انقلاب باشد.
ناشناس۳۷۶۹۲۰۱۴:۵۱:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۱۸
«جان بولتون» مشاور فعلی امنیت ملی کاخ سفید و مذاکره‌کننده ارشد در تدوین تحریم‌های ضد ایرانی، در تحلیل حوادث سال ۸۸ در ایران گفت: «این ناآرامی‌های ایران در سال ۸۸ بود که گزینه تحریم ایران را که بیش از دو سال از دستور کار خارج شده بود، مجدداً به روی میز برگرداند».
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

      2. این صدای اقتدار ایران است ...

      3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

      4. وحدت ملی با وعده صادق

      5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

      6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

      7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

      8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

      9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

      10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

      11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

      12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

      13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

      14. اسراییل چه باید بکند؟ 

      15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

      16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

      17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

      18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

      19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

      20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

      21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

      22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

      23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

      24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

      25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

      آخرین عناوین