نقشه امروز دشمن برای ایران چیست؟

گروه سیاسی الف،   3970317117 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رهبر معظم انقلاب گفتند: امروز نقشه‌ی دشمن این سه چیز است: فشار اقتصادی، فشار روانی، و فشار عملی؛ هدف هر سه نوع فشارهای دشمن هم سیطره‌ی بر کشور عزیز ما ایران است.

نقشه امروز دشمن برای ایران چیست؟

به گزارش الف؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب روز دوشنبه هفته جاری و در بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام(ره) گفتند: نقشه دشمن را هم می‌شناسیم و کاملاً می‌دانیم چیست و برای مردم افشا می‌کنیم. البته مردم عزیز ما خودشان خیلی چیزها را می‌دانند و می‌فهمند و حس می‌کنند.

رهبر انقلاب با بیان اینکه امروز نقشه دشمن فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی است تصریح کردند: هدف هر سه نوع فشار دشمن هم سیطره بر کشور عزیز ما ایران است. همچنانی که بر برخی کشورهای بدبخت روسیاه منطقه سیطره دارد.

ایشان، فشار اقتصادی را تحریم و جلوگیری از همکاری کشورها در زمینه‌های اقتصادی با ایران دانستند و ادامه دادند: نتیجه‌ای که آن‌ها می‌خواهند از فشار اقتصادی بگیرند، زیر فشار قرار دادن صرفاً دستگاه دولت و حکومت نیست؛ می‌خواهند ملّت ایران را به خیال خودشان به ستوه بیاورند. می‌گویند ملّت ایران را به ستوه بیاوریم تا نظام اسلامی ناچار بشود تسلیم زورگویی‌های ما بشود. هدف‌شان این است. نه ملّت را شناخته‌اند نه نظام را شناخته‌اند. به توفیق الهی و به فضل الهی و با تلاش مسئولین و با همّت مردم، ان شاءالله هدف دشمن در فشار اقتصادی به کلی ناکام خواهد ماند.

متن کامل سخنان رهبر انقلاب در مراسم بیست‌و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب 

۱. فشار اقتصادی، تحریم است، جلوگیری از همکاری کشورها در زمینه‌های اقتصادی با ما است؛ این فشارها را وارد می‌کنند... مسئله‌ی آنها از فشار اقتصادی و تحریم، صرفاً زیر فشار قرار دادنِ دستگاه دولت و حکومت نیست؛ می‌خواهند ملّت ایران را به ستوه بیاورند به خیال خودشان... نه ملّت را شناختند، نه نظام را شناختند؛ این فشار اقتصادی است با این هدف.

۲. فشار روانی؛ این خیلی نکته‌ی حائز توجّه و مهمّی است. نقاط قوّت جمهوری اسلامی را، نقاط قوّتی که برای کشور و برای ملّت مایه‌ی اقتدار و مایه‌ی تقویت است نشان کرده‌اند و آنها را در تبلیغات و در برخوردها به‌عنوان نقاط چالش‌آفرین معرّفی می‌کنند؛ برای اینکه ملّت ایران را نسبت به آنها دلسرد کنند... دشمن درصدد آن است که ما از نقاط قوّت خودمان صرف‌نظر کنیم، از عناصر اقتدار ملّی خودمان دست برداریم تا راحت‌تر بتواند بر کشور ما، بر ملّت ما، بر سرنوشت ما و آینده‌ی ما مسلّط بشود.

۳. فشار عملی، فشار عملی‌شان عبارت است از اینکه در کشور آشوب ایجاد کنند... نقشه‌ی دشمن این است که از مطالبات مردمی سوءاستفاده کنند... مثلاً کارگرانی هستند، دنبال مطالبات کارگری‌اند... دشمن در یک چنین مواردی نقشه می‌کشد، عوامل نفوذی خود را، در واقع اشرار و انسان‌های خبیثی را به تعداد معدودی در این اجتماعات وارد می‌کنند تا اجتماعات آرام مردم را تبدیل کنند به حرکت ضدّ امنیتی و حرکت آشوبگرانه تا به این وسیله کشور را و ملّت را و نظام جمهوری اسلامی را بدنام کنند؛ این را مردم در سراسر کشور توجّه داشته باشند؛ این نقشه‌ی دشمن است، ... البتّه به گمان من بلکه به اعتقاد راسخ من، اینها کور خوانده‌اند و مردم عزیز ما در مقابل آنچه آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند، با قدرت، با شهامت، با هوشیاری خواهند ایستاد.
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۷۵۵۲۹۱۱:۱۸:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۱۷
دشمن یعنی بیکاری فقر نداری بی ارزشی ریال تبعیض و عدالت احتیاجی به دشمن دیگری نیست
ناشناس۳۷۵۵۳۲۱۱:۲۲:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۱۷
امریکا از اصلاح طلبان ایرانی عبور کرد...( که البته امیدواریم این طیف عبرت بگیرند).. برنامه امریکا ، تحریم گسترده و نارضایتی مردم است تا در مرحله بعد ، اراذل و اوباش مثل منافقین و دلقک ری استارتی وارد صفوف مردم شده ، انها را به سمت اقدامات خشن سوق دهند...
ناشناس۳۷۵۶۷۱۱۳:۱۸:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۱۷
نتانیاهو ضد برجام است ترامپ ضد برجام است .. داستان چیست؟
ناشناس۳۷۵۷۸۴۱۴:۳۹:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۱۷
مخالفان سرسخت داخلی برجام رو فراموش کردی دوست عزیز!!!!
ناشناس۳۷۶۱۰۷۱۹:۱۰:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۱۷
نتانیاهو ضد برجام نیست! ضد منافعیه که ایران از برجام میبره! میخواد ایران به تعهداتش طبق برجام عمل کنه ولی منفعتی این وسط نبره!
تبریزی۳۷۵۵۳۳۱۱:۲۳:۵۹ ۱۳۹۷/۳/۱۷
ببخشید ولی اگه مسئولین داخل ایران به مردم خیانت نکنن و با اجرای بی چون و چرای اعلامیه حقوق بشر رضایت مردم ایران رو از نظر اقتصادی و اجتماعی جلب کنن هیچ دشمنی نمی تونه هیچ غلطی بکنه. در حال حاضر خطر اصلی از جانب نادیده گرفتن خواسته های مردمه نه از طرف دشمنان و البته که یکی از خواسته های اصلی مردم در زمینه سیاست خارجی کاهش تنش ها با امریکاست.
ناشناس۳۷۶۰۵۸۱۸:۳۲:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۱۷
چه ساده لوحی شما. کاهش تنش از نظر شما چیست؟ مذاکره و تعامل؟ ما که این کارها رو هم کردیم.یه نگاهی بکن به کشورهایی که تنشی با آمریکا ندارن ببینید چطوری در حال دوشیده شدن توسط آمریکا هستن.این آمریکا تا از ما بله قربان نشنوه با ما کنار نخواهد آمد
بهزاد۳۷۶۲۶۶۲۳:۰۲:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۱۷
ما که خواستیم و برای تنش زدایی حتی برجام را امضا کردیم اما خودش نخواست یعنی آمریکا با وجود کشتار مردم ایران نه عذرخواهی میکند و نه میخواهد تنش زدایی شود
کمیل۳۷۵۵۶۳۱۲:۰۶:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۱۷
حس خود باوری را (که غربگرایان به بهانه برجام، تضعیف کردند‌ الان که برجام توسط خود غربیها فروپاشید) باید تقویت کرد درود بر ایرانی با اراده و توانمند
ناشناس۳۷۵۶۵۶۱۳:۰۷:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۱۷
اگر برجام بد بود و هست چرا از خروج امریکا از برجام ناراحتی؟
مصطفی۳۷۵۷۴۱۱۴:۰۴:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۱۷
همه ی هستی هسته ای رو دادیم به بهای یک آب نبات چوبی !!! اون هم به مون ندادن !!همه داغدار اون آب نبات چوبی هستند که بهای سنگینی رو در راستای اون پرداخت کردیم در ازای هیچ !!! چه مخالف برجام و چه موافق آن !!! شما زیاد خورده نگیر دوست من !!!
ناشناس۳۷۵۸۳۲۱۵:۱۶:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۱۷
مثل اینکه پول بدی و یه خونه بد و به درد نخور بخری.بعد طرف همون خونه ی ایراد دار هم بهت تحویل نداده. از این نارحتیم که ما سهم طرف رو نقد پرداخت کردیم ولی سهم خودمون ( که کمه و بابتش نارحتیم ) رو هم میخوان بالا بکشن.
ناشناس۳۷۶۶۶۶۱۱:۵۸:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۱۸
نقش خودتان را در این موضوع چه میدانید؟
ناشناس۳۷۵۸۹۹۱۶:۲۴:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۱۷
والا ما اگر می گفتیم بده ، بخاطر این بود که از همون اول معلوم بود به اینجا ختم میشه : ۱. از همون اول معلوم بود اکثر تحریم های ایران صرفا هسته ای نیست و با برجام لغو نخواند شد. ۲. از همون اول تضمین های لازم به درستی گرفته نشد که اون طرف هر طوری دلش خواست رفتار کنه و فقط ما مجبور باشیم همه تعهدات رو کامل انجام بدیم.
علی۳۷۶۱۷۱۲۰:۲۷:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۱۷
با خروج آمریکا از برجام ما خوشحال هستیم اما آن کسانی که از کدخدا رودست خوردن باید بفهمند
ناشناس۳۷۵۶۵۲۱۳:۰۴:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۱۷
... واقعا؟ با این همه فساد و رانت بی عرضگی داخلی واقعا دشمن خارجی کاری می تونه بکنه؟ همش از داخله
داریوش۳۷۵۷۷۳۱۴:۳۰:۲۹ ۱۳۹۷/۳/۱۷
بنظر من عملکرد روحانی تا اینجا خیلی خوب بوده و آمریکا هر چی می خواد باید بهش بدیم که یوقت بهمون حمله نکنند
نیما۳۷۶۴۴۰۰۳:۵۳:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۱۸
مثبت اشتباه بود. داریوش جان کمی مطالعه کن و اخبار بخوان
ناشناس۳۷۷۹۴۷۰۸:۰۳:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۱۹
یه ضرب المثل لاتین هست .که میگه اگر طالب صلح هستی اماده جنگ باش."Si vis pacem para bellum"
ناشناس۳۷۵۸۸۰۱۶:۰۳:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۱۷
دشمن شما دوری از ملت وزندگی کاخ نشینی در مناطقی مانند زعفرانیه نیاوران وفرشته در مقابل دیدگان ملت گرسنه هست
ناشناس۳۷۵۸۸۶۱۶:۱۲:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۱۷
دشمن همین جاست دشمن های در غالب دوست دوصد برابر خطرناکتر از دشمنان خارجیند
ناشناس۳۷۶۰۲۳۱۸:۱۰:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۱۷
فساد داخل مارادونا را ول کنید غضنفر را بچسبید
رضا۳۷۶۰۷۰۱۸:۴۱:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۱۷
خیلی ساده جلوی صادرات نفت مواد پتروشیمی و امثالهم را می گیرند جلوی واردات کالاهای مورد نیاز را هم می گیرند مردم دچار فقر و فلاکت می شوند و نظامات کشور فرو می پاشد این مزد اقتصاد و فن اوری قوی تر دشمن است که می تواند حرف خود را بر دیگران دیکته کند
ناشناس۳۷۶۱۰۲۱۹:۰۳:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۱۷
امیدوارم این نظر سانسور نشه. واقعیت اینه که ایران در وضعیت خطرناکی قرار داره و متاسفانه عده ای خطر اصلی رو پیگیری نمیکنند. خطر اصلی هم نه فشارها و نه حمله خارجی بلکه نارضایتی داخلی است. نارضایتیها هم در سه گروه نارضایتی اقتصادی، نارضایتی از آزادی سیاسی و نارضایتی از آزادیهای فردی و اجتماعیه. مشکلات اقتصادی که به این سادگی در کوتاه مدت قابل حل نیستند. مهمتر آنکه بدون دلایل دیگه مردم مشکلات اقتصادی رو گردن کل حکومت نمیندازن. آزادی سیاسی و دمکراسی هم گرچه باید کمی بیشتر بشه اما دمکراسی و آزادی بیش از اندازه خودش خطرناکه و باعث هرج و مرج میشه. تنها یک راه میمونه. بیشتر کردن آزادیهای فردی و اجتماعی. خود این میتونه هم باعث بشه که مردم همدلی بیشتری نشون بدن و هم حتی تنشهای خارجی کمتر بشه و همینطور بشه اقتصاد رو بازتر کرد و یک عده به خاطر نگرانی از قدرت گیری غیرخودیها اقتصاد رو نبندند. اینجوری خارجیها هم مجبور میشن با ایران بیشتر کنار بیان. بعید نیست آمریکا و اسراییل بیش از هرچیز الان روی همین نارضایتیهای داخلی حساب کرده باشن و هدف اصلی از فشارهای خارجی هم همین باشه.
بختیاری۳۷۸۷۸۲۱۶:۴۳:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۱۹
اول کار برجام همچین صحبت هایی بود. نمیگم چیزهایی که میگید بد هست. بلکه باید مواظب باشیم به دیگ برجامی دیگه نیوفتیم از هول حلیم
ناشناس۳۷۶۷۵۳۱۳:۱۶:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۱۸
ایران اسلامی با توکل به خداوند توانا و دانای مطلق و با یاری او و با همت مردم دلیر و فهیم خدا جوی خود همه ی نقشه های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.
ناشناس۳۷۷۴۲۵۲۰:۱۱:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۱۸
اوضاع داخلی دهها برابر بدتر از تعاملات حارجی است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

    22. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

    23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    24. یک سیلی برای تنبیه

    25. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

    آخرین عناوین