محمدرضایی در گفتگو با الف: روحانی روند مذاکرات با اروپایی‌ها را از مجلس ششم و دهم پنهان کرد/موضوعی که مجلس ششم از آن غافل شد/چرا دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در مجلس حاضر نشد

گروه سیاسی الف،   3970317011 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مجلس ششم با تاکید بر اینکه روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی نمایندگان مجلس ششم را از اطلاع روند و محتوای مذاکرات با اروپائیها محروم کرد، گفت: متاسفانه این بار روحانی در کسوت رئیس جمهور این روند را برای مجلس دهم تکرار کرد.

روحانی روند مذاکرات با اروپایی‌ها را از مجلس ششم و دهم پنهان کرد/موضوعی که مجلس ششم از آن غافل شد/چرا دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در مجلس حاضر نشد

محمد محمدرضایی نماینده بیجار در مجلس ششم در گفتگو با خبرنگار الف، با اشاره به اینکه حسن روحانی رئیس جمهور در زمان مجلس ششم دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، گفت: در آن زمان برای فعالیت هسته ای مذاکرات با کشورهای اروپایی و امضای پرتکل الحاقی در جریان بود که نمایندگان مجلس هم از متن و محتوای آن بی خبر بودند.

وی با بیان اینکه متاسفانه همان زمان تندرویهایی از سوی فراکسیون اکثریت مجلس ششم در حال وقوع بود، تصریح کرد: در خواست ما از هیئت رئیسه مجلس ششم برای دعوت از آقای روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی  جهت اخذ توضیحات پیرامون فعالیتهای هسته ای ایران و روند مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی با دول اروپایی، نتیجه نداد و روحانی در مجلس حاضر نشد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ششم افزود: مجلس ششم بجای رسیدگی به این امر مهم، دستور کارش رسیدگی به استعفای نماینده های معترض به رد صلاحیتها برای انتخابات مجلس هفتم بود.

محمدرضایی با تاکید بر اینکه یکی از موارد اختلافی ما با همکاران مشارکتی بی اعتنایی شان به موضوع مهم مذاکرات بود، تصریح کرد: متاسفانه تندرویهای اعضای مشارکت در مجلس ششم باعث شد تا نمایندگان ملت از نحوه  فعالیتها و مذاکرات هسته ای بی اطلاع ماندند این در حالی است که  برابر قانون اساسی تصویب نهایی تمامی مقاوله نامه ها و معاهدات بین المللی بر عهده مجلس می باشد.

وی به تذکر و اخطار رسمی خود در صحن مجلس اشاره کرد و افزود: اینجانب در حد توان تلاش کردم تا نمایندگان مجلس را به موضوع مذاکرات و فعالیتهای هسته ای و اولویت بخشی به این بحث حیاتی و بین اللملی در مقابل کشمکش های سیاسی داخلی، توجه دهم.

بازرس مجمع نمایندگان ادوار گفت: در شرایطی مجلس وقت، از روند مذاکرات غافل مانده بود که فرایند فعالیتهای هسته ای ایران در دستور کار و اولویت برنامه نمایندگان آمریکا قرار داشت.

محمدرضایی گفت: جالب بود نمایندگان کشور آمریکا در آن سوی دنیا، طالب آگاهی از چند و چون فعالیت هسته ای ایران بودند. اما نمایندگان مجلس ایران سرگرم کشمکشهای سیاسی داخلی شده و از سیاست خارجی غافل ماندند.

وی تاکید کرد: سوال این بود بحث هسته ای مهم و سرنوشت ساز بود برای کشور یا ماجرای استعفاهای جنجالی بلانتیجه؟.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ششم گفت: از این رو جریانات سیاسی فعال در مجلس و دولت آنروز، محکوم به تقصیر هستند.

محمدرضایی با تاکید بر اینکه گوش‌های سیاسی سنگین تر از شنیدن هشدارهای ملی بود، تصریح کرد: چه بسا با ورود مجلس ششم به پروسه مذاکرات، سرنوشت دیگری برایمان رقم می خورد. سرنوشتی متفاوت از آنچه که در مجالس بعد رقم خورد. که حاصل آن  ارجاع پرونده به شورای امنیت و تشدید تحریمها شد.

وی با بیان اینکه نقد درون گفتمانی متاعی بود که متاسفانه در دولت و مجلس اصلاحات، تحت قیمومیت حزب مشارکت خریدار نداشت، افزود: در آن موقع برای احقاق حقوق ملت تذکراتی در صحن مجلس داده می شد که تنها در مشروح مذاکرات مجلس ثبت و در تاریخ سیاسی معاصر نقش بست، اما به آن  عمل نشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به محرمانه بودن برخی اقدامات دولت روحانی، تاکید کرد: روحانی روند مذاکرات با اروپائیان را هم از مجلس ششم و هم از مجلس دهم پنهان کرد.

به گفته محمدرضایی پنهان کاری از مجلس ششم بار سنگین تری در حال حاضر برای روحانی ایجاد می کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۷۵۶۸۳۱۳:۲۶:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۱۷
اگر ترامپ در انتخابات پیروز نمی شد و هیلاری کلینتون الآن رییس جمهور آمریکا بود، برجام به بنبست برخورد نمی کرد. باید گفت کمی هم بدشانسی آوردیم.
ناشناس۳۷۵۷۸۸۱۴:۴۱:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۱۷
خیلی خوش خیالی هموطن! برو برنامه ها و سخنرانیها و وعده های انتخاباتی خانوم کیلنتون را بخون تا از این خوش خیالی خلاص بشی!!!!
ناشناس۳۷۵۷۸۹۱۴:۴۲:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۱۷
کمی بدشانسی!!! منافع ملت را به شانس گره زدن بسیار نادانی است. چرا روحانی پاسخگوی ضررهایی که به کشور و ملت زده نیست؟ چندین سال قبل هم همین آدم موجب تعلیق هسته ای شد و کلی ضرر زد. باید محاکمه شود.
ناشناس۳۷۵۸۴۷۱۵:۳۴:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۱۷
حالا یک مدتی هم باید اگر و مگرهای آنها رابشنویم بابا کشور را به فنا دادید دل بکنیداز برجام بی صاحب بچسبید به امورات مملکت هنوزهم دیر نشده جلوی ضرر را هرجا بگیریم منفعت است
امیر۳۷۵۸۷۰۱۵:۵۶:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۱۷
اولا که هر کسی بود برجام به مشکل بر خورد میکرد دوما قراردادی که این بره اون بیاد بهم بخوره قرارداد نیست کشکه
نجیب۳۷۵۸۷۹۱۶:۰۲:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۱۷
یعنی شما هنوز نفهمیدی که برنامه آمریکا در قبال ایران ثابت است و فقط مجریان آن عوض می شوند؟؟؟ چهل سال این برنامه ادامه داشته، داره و خواهد داشت.
ناشناس۳۷۵۸۹۳۱۶:۱۹:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۱۷
روحانی سلطان پنهانکاریه. اما ضرب المثل قدیمی میگه : یه بار جستی ملخک ! دو بار جستی ملخک !! آخر توی دستی ملخک. خداوند هم در قرآن‌کریم میفرماید : وَ مَکَرو مَکَرَاللهُ وَاللهُ خَیْرُالْماکِرینْ
راه۳۷۵۹۱۷۱۶:۴۰:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۱۷
فقط قمار بازها میتونن به شانس معتقد باشن. __________________ آدم عاقل متعهد و بصیر و باشرف و غیرتمند وباتقوا و میهن دوست ، هرگز بر روی سرنوشت خودشو ملتش قمار نمیکنه.
مشتاقی۳۷۶۰۶۸۱۸:۴۰:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۱۷
اینها در استراتژی وحدت دارند مثل اصلاح طلبان نیستند که وقتی قدرت میگیرند استراتژی ملی مثل دفاعی و موشکی و... را زیر سوال میبرند.
ناشناس۳۷۶۱۹۶۲۰:۵۹:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۱۷
مگه در زمان اقای اوباما گشایشی شده بود؟ اصلا مگه قانون داماتو و کلی تحریمهای جدید دیگه بعد از برجام در زمان اقای اوباما ایجاد یا تمدید نشده بود؟
ناشناس۳۷۶۲۰۸۲۱:۱۴:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۱۷
اوباما که پدر تحریمها تصویب کرد ساده لوحی بسه
ناشناس۳۷۶۲۶۷۲۳:۰۳:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۱۷
آمریکا آمریکاست چه با دموکرات چه جمهوریخواه پس دلخوش نباشیم
ناشناس۳۷۵۶۹۶۱۳:۳۹:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۱۷
همین تیم فعلی ( روحانی و ظریف) سال ۸۳ هم سرشان کلاه رفت و نتیجه خروج از ان وضعیت خسارت بار ، شد تحریم فلج کننده... الان هم دوباره سرشان کلاه رفته و نتیجه خروج از این برجام یکطرفه ، اعمال تحریم شدید است... روحانی و ظریف ، مسبب اصلی اعمال تحریم ها هستند. تا کی ملت باید هزینه این خوش بینی های افراطی را بدهد؟!
ناشناس۳۷۵۷۰۴۱۳:۴۲:۴۲ ۱۳۹۷/۳/۱۷
اقای ریس جمهور چرا اجازه ندادی نمایندگان مجلس طرح سوال بکنتد و شان مجلس را از بین بردید
ناشناس۳۷۵۷۱۸۱۳:۴۵:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۱۷
اصلاح طلبان رایی را که با گفتمان « بزن و برقص» جمع کرده اند را تایید برجام جا زده اند و کلیه فرایندهای قانونی را دور زده اند....
هوشیار۳۷۵۷۳۹۱۴:۰۴:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۱۷
جماعت پر سر و صدا و پنهانکار
نادر۳۷۵۷۴۵۱۴:۰۹:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۱۷
نتیجه این بی قانونیها را الان در وضع فضاحت بار برجام و معیشت مردم در دولت خودش میبینیم
علی طباطبایی۳۷۵۷۵۲۱۴:۱۶:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۱۷
ببخشید ، ایشان چرا اکنون این مطلب را عیان میکنند؟؟ در همان زمان که از کمک مطبوعات نیز می توانستند استفاده کنند ویا حتی مراجع نظارتی بالاتر . چه حکمتی است که پس از گذر سالیان به فکر مسائل مهم در گذشته افتاده و همه نیز به نوعی خود را ناجی می دانند !!!!
ناشناس۳۷۵۸۵۵۱۵:۴۲:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۱۷
درود بر دوستانی که میگویند سرمان کلاه رفت. واقعیت این است که کلاه سر صدام و عراقیها رفت که خودش اعدام و میلیونها عراقی کشته و سرزمینشان ویران شد. البته این را برای آنها که نمیدانند ایران تنها کشوری است که از ذیل فصل 7 سازمان ملل بدون حمله نظامی خارج شده گفتم. اما حالا هم دیر نشده میتوانیم همین حالا از برجام خارج شویم و دوستان خواهند دید تحریم و حمله نظامی یعنی چه. اینکه ما با دولت مشکل داریم و به آن نقد داریم نباید باعث شود منافع ملی خود را فراموش کنیم و گول یک عده که نانشان در غوغا و آشوب است بخوریم. موفق و پایدار باشید
ناشناس۳۷۶۶۹۹۱۲:۲۸:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۱۸
بزودی درصورتیکه به همین منوال ادامه دهیم دوباره به همان بلا مبتلا میشویم این بار با تحمیل خسارتهای فراوان..
ناشناس۳۷۵۹۰۶۱۶:۳۰:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۱۷
در نهایت باید یا مثل کره ی شمالی به دست و پای دولت آمریکا بیفتیم یا سرنوست ملت عراق و افغانستان را تجربه کنیم. با توجه به شکاف میان دولت و ملت غیر این دو راه هم راه دیگری نیست
ناشناس۳۷۶۰۳۸۱۸:۱۸:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۱۷
ما پشیمانیم
ناشناس۳۷۶۴۱۴۰۲:۵۵:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۱۸
هنوز هم برجام بهترین گزینه است ! این همه سال آرزو داشتید دنیا چهره واقعی آمریکا را بشناسد وبا هزار شعار و گفتمان نتوانستید اثبات کنید. اما امروز خروج آمریکا از برجام این واقعیت را مسجل کرده پس خوشحال باشید ! مخصوصا شما مخالفان برجام که معنویات را برتر از مادیات می دانید وتحریمها را کاغذ پاره پس مجددا می توانید خود را با کاغذ پاره ها سرگرم کنید !!
ناشناس۳۷۶۴۴۱۰۳:۵۶:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۱۸
احسنت که تو هم دلواپس وطن شدی عزیزم
سید۳۷۶۴۵۲۰۴:۲۳:۱۳ ۱۳۹۷/۳/۱۸
امدی جانم بقربانت ولی حالا چرا
ناشناس۳۷۶۴۶۵۰۴:۵۶:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۱۸
خوشم می اد هنوز کسانی میگن برجام برجام برجام... نعشش آنقدر بد بوست که دیگر صاحبش انداخته دور... اینا میگن برجام. قطعا یک بار هم این قرارداد استعماری که حتی حق شکایت به ایران نداده رو نخوندید وگرنه حداقل حداقل به نحوه امتیاز دهی اعتراض داشتید اخر عزیز دل برادر یکمی غیرت داشته باشید به جایی بر نمی خورد... روی هوا به دشمن خونی با لبخندیک متری اعتماد کردند و الان خودشان می گن اشتباه بود ولی شما هنوز ....
ناشناس۳۷۸۰۲۶۰۹:۰۴:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۱۹
اما نمایندگان مجلس ایران سرگرم کشمکشهای سیاسی داخلی شده .... کار همیشگی اونها است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین