جزئیاتی از مراسم روز روسیه که قرار است به جای تلاویو در بیت‌المقدس برگزار شود

گروه جهان الف،   3970316096 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

روسیه برای اولین بار تصمیم گرفته است مراسم روز ملی خود را به جای تلاویو در بیت المقدس غربی (اورشلیم) برگزار کند، اقدامی که پس از انتقال سفارت آمریکا به این منطقه در نوع خود جنجال برانگیز است.

جزئیاتی از مراسم روز روسیه که قرار است به جای تلاویو در بیت‌المقدس برگزار شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت نیوز راشا، عصر 14 ژوئن در منزلگاه "سرگیفسکی" (Sergiyevskoye Podvorye - بنای ساخته شده در دوران تزارهای روسیه در بیت المقدس (اورشلیم) برای اقامت زائران روس و دیگر مصارف) در اورشلیم ضیافت سفارت روسیه به مناسبت روز ملی آن برگزار می‌شود.

این مراسم برای اولین بار بجای تل آویو در قدس برگزار می‌شود. سفارت روسیه در این رابطه اظهار نظر زیر را به رسانه‌ها فرستاده است: "منزلگاه سرگیفسکی که در سال 2008 به روسیه پس داده شد در تاریخ حضور روسیه در سرزمین مقدس جایگاه خاصی دارد. تصمیم برگزاری ضیافت دولتی در آن بطور اتفاقی اتخاذ نشده‌ است. منزلگاه نماد فرهنگ و سنت‌های ما و تکه زمین واقعاً "روسی" در اورشلیم و بطور اعم خاورمیانه است.

متذکر شویم که این محل در اورشلیم غربی قرار دارد که روسیه در آوریل 2017 آن را به عنوان پایتخت اسرائیل شناسایی کرد. در نظر داریم که پارامترهای حل تمام امور درگیری اعراب و اسرائیل و از جمله مسئله اورشلیم باید طی مذاکرات اسرائیلی‌ها و فلسطینیان هماهنگ شود. روسیه آماده است به طرفین در نیل به توافقات مربوطه کمک کند".

دو هفته قبل نشریه کویتی "الجریده" به نقل از منابع اعلام نشده نوشت که بنیامین ناتانیاهو نخست وزیر اسرائیل طی دیدار 9 ماه می از مسکو مسئله انتقال سفارت روسیه در اسرائیل از تل آویو به اورشلیم را مطرح کرده بود. طبق این گزارش ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه قول داده مسئله را "به شکل مثبت" بررسی کند و گفته روسیه می‌تواند سال آینده چنین اقدامی کند. این اطلاعات از طرف روس و اسرائیلی تایید نشد.

لازم به ذکر است وزارت امور خارجه روسیه در آوریل 2017 بطور غیرمنتظره این اعلامیه را منتشر کرد: "پایبندی به تصمیم‌های سازمان ملل در خصوص اصول حل مسئله و از جمله موقعیت قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین آینده را تایید می‌کنیم. همزمان لازم می‌دانیم اعلام نماییم در این رابطه قدس غربی را به عنوان پایتخت کشور اسرائیل تلقی می‌کنیم". ولی سپس نه وزارت امور خارجه روسیه و نه سفارت روسیه در اسرائیل توضیح ندادند آیا این امر به معنی شناسایی بالفعل "بیت المقدس غربی" به عنوان پایتخت اسرائیل است یا خیر.

در دسامبر سال گذشته دو منبع در وزارت امور خارجه روسیه به خبرگزاری ریا نووستی، خبرگزاری دولتی روسیه ، گفتند مسکو از تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مورد شناسایی اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل نگران شده است. ضمناً همان منبع اعلام نمود: "ما از تصمیم ایالات متحده نگران شده‌ایم. ما اورشلیم غربی را پایتخت اسرائیل و اورشلیم شرقی را پایتخت فلسطین شناختیم. بنظر ما این موضع یک موضع عینی و موزونی است. در نهایت مذاکرات فلسطین و اسرائیل باید به حل مسئله بر اساس اصول دو کشور - فلسطین و اسرائیل در حال زندگی در صلح و حسن همجواری - منجر شود.


آنها اطمینان دارند انتقال مراسم از هتل تل آویو به بنای تاریخی منزلگاه سرگیفسکی مسئله حساس موقعیت شهر را مطرح نمی‌کند که هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها می‌خواهند پایتخت آنها باشد.

نماینده سفارت به خبرنگاران گفت: "منزلگاه سرگیفسکی که در سال 2008 به روسیه پس داده شد در تاریخ حضور روسیه در سرزمین مقدس جایگاه خاصی دارد. تصمیم برگزاری ضیافت دولتی در آن بطور اتفاقی اتخاذ نشده‌ است. منزلگاه نماد فرهنگ و سنت‌های ما و تکه زمین واقعاً "روسی" در اورشلیم و بطور اعم خاورمیانه است".

وی به این اشاره کرد که این محل در اورشلیم غربی قرار دارد که روسیه هنوز در آوریل 2017 آن را به عنوان پایتخت اسرائیل شناسایی کرد. وی در دنباله متذکر شد که بخش شرقی شهر را پایتخت کشور فلسطین تلقی می‌کند.

در سفارتخانه تاکید شده است: "در نظر داریم که پارامترهای حل تمام امور درگیری اعراب و اسرائیل و از جمله مسئله اورشلیم باید طی مذاکرات اسرائیلی‌ها و فلسطینیان هماهنگ شود. روسیه آماده است به طرفین در نیل به توافقات مربوطه کمک کند".


منزلگاه روسی که مدت طولانی از اختیار روسیه خارج بوده و اخیراً پس گرفته شد از طرف انجمن امپراطوری ارتدکسی فلسطین در قرن نوزدهم برای اسکان زائران روس ساخته شده بود. این محل یک سال قبل پس از مرمت درهای خود را باز کرده و به تدریج انجام وظایف سابق خود را از سر می‌گیرد.

دیدگاه کاربران

علي۳۷۴۹۶۶۱۷:۰۵:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۱۶
الان روسیه خوبه یا بده؟
ناشناس۳۷۵۲۲۶۲۳:۵۳:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۱۶
ما با هیچ کشوری عهد اخوت نبسته ایم ما هم هرجا منافع ملیمان ایجاب کند راه خودمان را می رویم توقع بیجایی است که فکر کنیم متحدان برادران ما هستندهمیشه باید هشیار باشیم
ناشناس۳۷۴۹۶۷۱۷:۰۵:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۱۶
مبارک است انشاالله!
علی۳۷۴۹۹۱۱۷:۲۰:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۱۶
قابل توجه دوستان که دنبال سیاست نگاه به شرق هستن. چند بار باید از یه سوراخ گزیده بشیم آخه؟ مگه زمان احمدی نژاد نگاه به شرق نکردیم؟ جواب داد؟ یه رای ممتنع دادن برامون؟ والله اگه قراره به طرفی نگاه کنیم باید به هردو باشه تا بتونیم امتیاز بگیریم مثل همه کشورها. خودمون رو انداختیم گوشه رینگ.
ناشناس۳۷۵۱۰۱۱۹:۵۹:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۱۶
روسیه آخرش قدس شرقی رو برای اسرائیل به رسمیت می شناسه ببینید کی گفتم
ناشناس۳۷۵۱۹۱۲۳:۰۷:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۱۶
روسیه در خنجر زدن از پشت تبحر خاصی دارد.
ناشناس۳۷۵۴۲۲۰۸:۳۵:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۱۷
روسیه یک سیاست ریاکارانه،مزورانه و منافقانه دارد و هر طور که شرایط و منافعش اقتضا کند عمل می کند و به هیچ چارچوب و اصولی پایبند نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین