زاهدی: مذاکرات هسته‌ای تصمیم دولت بود نه نظام/ روحانی با غرور گفت مسئولیت برجام را می‌پذیرد

گروه سیاسی الف،   3970313041 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ضمن تاکید بر اینکه اصل و شیوه مذاکرات هسته‌ای مناسب نبوده، اعتقاد دارد که نظام دخالتی در تصمیم‎گیری برای مذاکره هسته‌ای نداشته و این تصمیم دولت بوده است.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خانه ملت، در ارزیابی از وضعیت کنونی کشور، اظهار داشت: اکنون برای مقابله با توطئه‌های آمریکا و داعش نیاز به اتحاد و انسجام در کشور داریم تا بتوانیم ایستادگی کنیم و نباید کشور را به لحاظ سیاسی تقسیم بندی کنیم زیرا این وضعیت به مصلحت کشور نیست و ممکن است علی رغم واقعیت داشتن این تقسیم بندی‌ها، اختلاف ها در کشور افزایش یابد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید بر اشتراکات بیشتر توجه کنیم، بیان کرد: بحث من فراتر از اردوگاه اصولگرایی است و معتقدم در کل کشور همه تفکرات سیاسی باید متحد باشند. بعد از خروج آمریکا از برجام باید یک صدا در کشور داشته باشیم، اگر قرار بر این باشد که هر گروهی فقط حرف خود را قبول داشته باشد اختلافات تشدید شده و نمی‌توانیم مقابله جدی با توطئه‌های استکبار داشته باشیم.

خدا کند بدبینی من در مورد مذاکرات با 3 کشور اروپایی درست نباشد

زاهدی در پاسخ به این سوال که نتیجه مذاکره برجامی ایران با اروپایی‌ها چه خواهد شد؟، گفت: من به مذاکرات ایران با اروپا بدبین هستم و دلایل متعددی هم برای این بدبینی دارم ولی خدا کند بدبینی من در مورد مذاکرات با اروپایی‌ها درست نباشد اما شواهد نشان می‌دهد که منافع اروپایی‌ها با منافع آمریکا در حوزه نظامی، اقتصادی و سیاسی گره خورده است.

هیچ بانک بزرگی از اتحادیه اروپا با ایران همکاری نکرد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با گذشت چندین سال از برجام هیچ بانک بزرگی از اتحادیه اروپا با ایران همکاری نکرده است، ادامه داد: هنوز نتوانسته‌ایم حمایت جدی بانک‌های مرکزی و بانک‌های بزرگ اروپایی را داشته باشیم، لذا پول حاصل از فروش نفت به داخل کشور نمی‌آید و در این زمینه با مشکل مواجه شده‌ایم.

سخن عراقچی در مورد عدم مشکل در دریافت ارز حاصل از فروش نفت، درست نبوده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه عراقچی گفته است که در زمان اجرای برجام، پول نفت بدون مشکل وارد کشور شده است، گفت: بعید می دانم آقای عراقچی چنین سخنی را بیان کرده باشد، از یک دیپلمات حرفه‌ای بیان چنین صحبتی بعید است.

وی تاکید کرد: اگر عراقچی به صراحت گفته که ما پول فروش نفت و ارز حاصل از آن را وارد کشور کرده‌ایم، یقینا سخن درستی نبوده است.

7 شرکت بزرگ اروپایی از تفاهم‌هایی که با ایران داشته‌اند، خارج می‌شوند

زاهدی در خصوص اظهارات ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا که از همه شرکت‌های اروپایی خواسته تا به تحریم‌های آمریکا توجه نداشته باشند و گفته می‌شود خط اعتباری برای شرکت‌های اروپایی که با ایران همکاری می‌کنند در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این موضوع هم می‌تواند درست و هم می‌تواند غلط باشد، اما باید توجه داشت که در روزهای گذشته 7 شرکت بزرگ اروپایی اعلام کردند که می‌خواهند از تفاهم‌هایی که با ایران داشته‌اند، خارج شوند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های اروپایی عمدتا در آمریکا سرمایه‌گذاری دارند و از تکنولوژی‌های آمریکا استفاده می‌کنند، بیان کرد: کشورهای اروپایی در یک رابطه تنگاتنگ اقتصادی- فناوری با آمریکایی‌ها قرار دارند.

شرکت‌های اروپایی منافع حاصل از ارتباط با ایران را فدای رابطه با آمریکا می‎‌کنند

وی افزود: منافع درازمدت شرکت‌های اروپایی ایجاب می‌کند که منافع حاصل از ارتباط با ایران را فدای رابطه با آمریکا کنند، دولت‌های اروپایی نیز نمی‌توانند خواسته‌ای را به شرکت‌های اروپایی تحمیل کنند زیرا آن‌ها زیر مجموعه بخش خصوصی هستند.

اتحادیه اروپا اراده‌ای برای دفاع از حیثیت دیپلماتیک خود در مقابل آمریکا ندارد

زاهدی با بیان اینکه از مجموع شرکت‌های اروپایی، فقط شرکت‌های متوسط و کوچک امکان همکاری با ایران را دارند و دولت‌های اروپایی به آن‌ها اعتبارات خاص داده و بانک مرکزی آن کشورها، برای همکاری با ایران به این شرکت‌ها خط اعتباری می‌دهد، ادامه داد: البته بعید می‌دانم شرکت‌های متوسط اروپایی که در بحث فناوری فعالیت می‌کنند، با ایران همکاری خود را ادامه دهند ولی امکان همکاری شرکت‌های غیر فناوری با ایران وجود دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه اروپا و آمریکا در برجام به مشکل می‌خورند یا خیر؟، گفت: اتحادیه اروپا اراده آن را ندارد تا برای دفاع از حیثیت دیپلماتیک خود در مقابل آمریکا بایستد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبت‌های مرکل که در بین کشورهای اروپایی بیش از همه از برجام دفاع می‌کند را وقتی مطالعه می‌کنیم، متوجه این موضوع می‌شویم که صدراعظم آلمان اعتقاد دارد، در مورد مسائل موشکی و حقوق نیز باید با ایران مذاکره کند، رئیس جمهور فرانسه به صراحت می‌گوید برجام نواقصی دارد و باید با ایران در مورد سایر مسائل نیز مذاکره کنیم.

شخصیت اتحادیه اروپا مستقل از آمریکا نیست

زاهدی اظهار داشت: کشورهای اروپایی هرگز این حرف را نمی زنند که ما باید از همین برجام حمایت کنیم و با ایران در هیچ موضوع دیگری مذاکره نمی‌کنیم یا اعلام نمی‌کنند که نیاز به بحث درباره برجام با ایران نیست. اینطور نیست که اتحادیه اروپا شخصیت سیاسی مستقلی از آمریکا داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است برخی افراد در سیستم حاکمیت اروپا به تصمیم گیری مستقل اعتقاد داشته باشند ولی در اروپا افراد تصمیم گیرنده نیستند، بیان کرد: باید توجه داشت که جریان‌های صهیونیستی پشت صحنه برخی حاکمیت‌های اروپایی است و آن‌ها بیکار ننشسته‌اند، در نهایت باز هم تاکید می‌کنم، من به مذاکرات برجامی خوشبین نیستم ولی خدا کند بدبینی من به مذاکرات با اروپایی‌ها غلط باشد.

بین آمریکا و اروپا در مورد ایران توافق شده است

وی با بیان اینکه وقتی اروپایی‌ها می‌گویند ما باید در مورد مسائل موشکی و نفوذ ایران در منطقه صحبت کنیم، حتما در پشت صحنه این موضوع مسائلی دیگری وجود دارد، افزود: آن‌ها در صحبت های خود این موارد را مطرح می کنند که برد موشکی ایران باید محدود شود، به عقیده من، بین آمریکا و اروپا توافقی شده است تا آمریکا چماق را در دست گرفته و اروپا هویج را نشان دهد، می‌توان گفت، در پشت صحنه آمریکا و اروپا سیاست‌های واحدی را پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تقسیم کار بین اروپا و آمریکا، 3 کشور اروپایی با دفاع از برجام، ایران را به سمت و سویی می‌برند که در منطقه نفوذ و تاثیر خود را از دست بدهد، گفت: برای مثال از جمله مشکلاتی که اروپایی‌ها دارند این است که چرا ایران در سوریه حضور دارد و به نیروهای عراق مشورت می‌دهد؟ یا چرا ایران از فلسطین و حزب الله دفاع می کند؟ در حالیکه منافع ملی ایران با حمایت از این موضوعات تامین می‌شود.

زاهدی ادامه داد: اگر ایران در منطقه فعالیت نمی‌کرد، اکنون مشکل داعش در داخل کشور بسیار بغرنج شده بود به همین جهت لازم است تا مقابله با رژیم صهیونیستی در بیرون مرزها انجام شود، اکنون ایران تهدید علیه کشور را کیلومترها آن طرف‌تر مرتفع می‌کند.

عضو فراکسیون نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت کشور و منافع ملی ایجاب می‌کند که ایران در منطقه حضور داشته باشد، به  همین جهت رژیم صهیونیستی و آمریکا به اروپایی‌ها فشار می‌آورند تا نفوذ ایران در منطقه را کاهش دهند. ایران باید در این زمینه حواسش جمع باشد، البته تیم مذاکره‌کننده مراقبت می‌کند تا ایران وارد بحث دیگری نشود.

برجام به همان شکلی که هست، باید ادامه پیدا کند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا برجام توافق خوبی بوده است؟ گفت: برجام هر چه

برجام به همان شکلی که هست باید ادامه پیدا کند و اگر چنین نشد، باید قاطعانه از برجام خارج شویم

بود گذشت و اکنون مورد بحث من نیست. نظرات خود را در گذشته گفتیم و اکنون باید سعی کنیم، بین 5 کشور باقی مانده در برجام، انسجامی را ایجاد کنیم تا برجام به همان شکلی که هست ادامه پیدا کند و اگر چنین نشد، باید قاطعانه از برجام خارج شویم.

اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را باید متوقف کنیم

وی افزود: توصیه من این است که هم اکنون اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کنیم تا دولت‌های اروپایی بدانند که ایران تعارف ندارد.

زاهدی ادامه داد: اگر اروپایی‌ها قصد همکاری با ایران را نداشته باشند، حتماً برنامه‌های فناوری هسته‌ای را با قدرت پیش خواهیم برد این طور نخواهد بود که ایران در گفت‌وگو‌های بی‌حاصل و درازمدت خود را اسیر کند تا صنعت هسته‌ای بخوابد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین اقدام در شرایط فعلی، توقف اجرای پروتکل الحاقی است، گفت: از آنجایی که پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا کرده‌ایم، اکنون الزامی برای اجرای آن نداریم و تصمیم گیری در این زمینه از اختیارات ایران است.

توقف اجرای پروتکل الحاقی اصلا مغایرتی با برجام ندارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه توقف اجرای پروتکل الحاقی اصلا مغایرتی با برجام ندارد ولی پیامی برای غربی‌ها است مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران اصلا از منافع خود کوتاه نمی‌آید. بیان کرد: این اقدام هشداری است به اروپایی‌ها تا محکم پای مذاکرات بمانند و از حیثیت دیپلماتیک خود دفاع کنند.

وی افزود: مسائل بانکی، نفتی و کشتیرانی برای ایران مهم است و اروپایی‌ها باید در این زمینه‌ها با ایران همکاری داشته باشند.

زاهدی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از خروج آمریکا از برجام، مخالفان برجام با دولت شاهد تسویه حساب‌ سیاسی کردند یا خیر؟ اظهار داشت: خود من کسی بودم که در زمان مذاکرات با گفت‌وگوهایی که منجر به برجام شد، موافق نبودم، ولی واقعا اکنون شرایط به گونه‌ای است که علی رغم انتقاد به دولت که 4 سال کشور را معطل برجام گذاشتند، وظیفه خود می‌دانیم که برای باقی ماندن برجام تلاش کنیم.

به اصل مذاکره و نوع مذاکرات هسته‌ای با 1+5 انتقاد داشتم

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من به اصل مذاکره و نوع مذاکرات هسته‌ای با 1+5 انتقاد داشتم، گفت: مردم تصور می‌کردند اگر برجام بیاید گشایش‌های زیادی را به دنبال دارد زیرا اینگونه به آن‌ها القا کرده بودند.

وی افزود: رئیس جمهور با غرور گفت من مسوولیت برجام را می‌پذیرم و با توافق هسته‌ای مشکلات آب، انرژی، اقتصاد را حل می‌کنمد و به طور غیرمستقیم مسائل معیشت و بیکاری نیز مرتفع می‌شود، ولی هیچ کدام از این موضوعات محقق نشد.

در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 92 سرابی از برجام درست شد

زاهدی با بیان اینکه در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 92 سرابی از برجام درست شد و مردم به این باور رسیدند که اگر مذاکرات صورت بگیرد، اتفاقات بزرگی در حوزه اقتصادی و معیشتی رخ می‌دهد در حالی که بسیاری از تحلیل‌گران این موضوع را قبول نداشتند، اظهار داشت: اگر قدرتمند باشیم حتما در مقابل آمریکا حرف‌هایی برای گفتن داریم، کره شمالی از نظر فرهنگی، سرمایه اجتماعی، منابع مادی و طبیعی اصلا قابل مقایسه با ایران نیست، ولی در مسئله هسته‌ای آن‌ها کاری کردند تا علیرغم همه تهدیداتِ ترامپ، آمریکا حاضر به مذاکره با این کشور شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: علت حاضر شدن ترامپ برای مذاکره با کره شمالی، به خاطر قدرتی بود که کره شمالی به دست آورده بود و این قدرت تهدیدی برای آمریکا بود، ما در سایه قدرت به خصوص قدرت حاصل از فناوری در دنیا می‌توانیم حرف بزنیم.

وی افزود: علت مذاکره کشورهای 1+5 با ایران، قدرتمند شدن کشور بود، زیرا آن‌ها از غنی سازی 20 درصد ایران می‌ترسیدند.

زاهدی با بیان اینکه ایران تازه غنی سازی 20 درصد را راه‌اندازی کرده بود و در اراک نیز آب سنگین داشتیم، اظهار داشت: از نظر من ایران خیلی هم در بحث هسته‌ای پیشرفت نکرده بود، ولی 1+5 حاضر گفت‌وگو با ایران شدند.

اگر سانتریفیوژهای IR8 ایران فعال بودند، ترامپ جرات گستاخی نداشت

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر 4 سال گذشته نیز در زمینه هسته‌ای فناوری‌های جدید را به دست آورده بودیم، اکنون شرایط ایران بسیار بهتر شده بود، بیان کرد: متاسفانه نسل های IR2 و IR1 را کنار گذاشتند و اگر این محدودیت‌ها نبود اکنون به جای سانتریفیوژهای نسل P1 که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، سانتریفیوژهای IR8 ایران کار می‌کرد و برای نمونه‌های بالاتر برنامه‌ریزی می‌کردیم، در آن صورت آمریکا و ترامپ به هیچ وجه اینگونه با ایران صحبت نمی‌کردند.

وی افزود: برای غنی سازی 20 درصد، 6 کشور با ایران مذاکره کردند، اگر قدرت بیشتری گرفته بودیم، شرایط متفاوت بود.

زاهدی با بیان اینکه اکنون به گذشته نگاه نمی‌کنم و به حال و آینده می‌نگرم، ادامه داد: برای آینده‌ای موفق باید همه منسجم باشیم و این بازه زمانی را به دولت بدهیم تا با اروپایی‌ها مذاکره کنند، سپس باید برای توسعه فناوری هسته‌ای، هوافضا برنامه‌ریزی‌های سنگینی را انجام دهیم، افزایش قدرت هوا و فضا، قدرتی کمتر از هسته‌ای نخواهد داشت و اثرگذاری آن به صورت نرم افزاری بسیار موثرتر از صنعت هسته‌ای خواهد بود.

تصمیم به مذاکرات هسته‌ای اصلا تصمیم نظام نبود و تصمیم دولت بود

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه کسی تصمیم به مذاکره هسته‌ای گرفت، بیان کرد: تصمیم به مذاکرات اصلا تصمیم نظام نبود و تصمیم دولت بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آقای احمدی نژاد هم دنبال مذاکرات با آمریکا بودند؟ گفت: نباید وارد گذشته شویم و باید به آینده فکر کنیم.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۷۰۹۸۴۰۹:۳۶:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۱۳
مذاکرات عمان سال 91 که ازمحمود احمدی نژاد مخفی نگه داشته شد هم تصمیم دولت روحانی بود؟
هایده کارشناس علوم سیاسی۳۷۱۱۴۴۱۱:۳۱:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۱۳
آن مقوله دیگری بود که هزینه ای ندادیم اما برجام بی ضمانت مال دولت روحانی بود با دههامیلیارددلار خسارت معطلی اقتصادکشور و تعطیلی و تخریب تاسیسات هسته ای و هوافضا و...
عباس۳۷۱۳۵۷۱۳:۱۸:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۱۳
با سلام به هایده خانم، از قرار معلوم از اقتصاد چیز زیادی نمیدانید که گفتید اقتصاد را آقای روحانی معطل کردند. کدام کار اقتصادی قبل از برجام انجام میشد و در مذاکرات آقای ظریف معطل ماند؟ شما که ناسلامتی علوم سیاسی خواندی، برای اینکه به علم شما شک نکنند باید لااقل یک دلیل می آوردید ولی مطمئن باشید که دلیلی ندارید.
ناشناس۳۷۱۴۵۷۱۴:۰۸:۵۹ ۱۳۹۷/۳/۱۳
متاسفانه صحیح است امان از حسادت
ناشناس۳۷۱۷۸۶۱۸:۰۳:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۱۳
برجام باعث افتخار روحانی می شود تا همین حالا هم این برجام بوده که چهره واقعی آمریکا را به دنیا نشان داده کاری که طی 40 سال شعار مرگ بر آمریکا نتوانست بکند را برجام کرد وخواهید دید نتیجه اش بسیار بهتر از امتیازاتی خواهد بود که قرار بود به ایران بدهد ! ودر آن موقع هیچ کس حق ندارد برجام را از روحانی مصادره کند !
قیمت نجومی گوشت و مرغ و ماشین و...۳۷۱۱۵۸۱۱:۳۸:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۱۳
کاش در 91 مذاکرات عمان را خراب نمیشد توسط برخی حامیان روحانی در قبل انتخابات92 با هدف اینکه خودشان برجام را تحویل دهند با این فضاحت و بدون ضمانت
عباس۳۷۱۳۶۰۱۳:۲۱:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۱۳
برادر بد جوری آقای جلیلی را زیر سئوال بردی در صورتیکه ایشان دستاورد خیلی بزرگی داشت. هفت قطعنامه برای کشورمان به ارمغان آورد. هیچکس نمیتونه اینجوری دنیا را ضد کشورمان بکنه که ایشان توانست.
پشیمون۳۷۱۴۴۳۱۴:۰۶:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۱۳
حرفش درسته منفی ندادم
رضا۳۷۱۱۷۵۱۱:۴۹:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۱۳
اقای ولایتی در برنامه تلوزیونی زنده اعلام کرد برجان کار نظام بود و هر کس رییس جمهور بود آن را امضا می کرد . بخاطر جلو گیری از جنگ آن را امضا کردیم . چه راحت تاریخ تحریف می شود .
شفاف۳۷۱۰۰۰۰۹:۴۹:۴۲ ۱۳۹۷/۳/۱۳
مردم گیج و حیرانند می گویند برجام هیچ دستاوردی نداشته با خارج شدن آمریکا می گویند فلان شرکت یا فلان بانک فعالیت خود در ایران بحالت تعلیق درآورده حضرت عباسی معلوم نیست مسئولین و فعالان سیاسی خودشون هم حرف های که می زنند گبچ و منگند چه برسد به مردم مثل ترامپ می گوید نامه اون خوب است چند لحظه بعد می گوید هنوز نامه نخواندم ...
ناشناس۳۷۱۰۰۸۰۹:۵۵:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۱۳
تصمیم دولت بود اما مگه دولت اختیار داره تصمیم اش رو به نظام تحویل کنه. نظام می خواست اگر نه برجامی وجو نداشت.
ناشناس۳۷۱۰۹۴۱۱:۰۰:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۱۳
واقعاً برایتان متاسفم همین شمایی که این حرفو می زنی اگر نظام جلوی مذاکراتو می گرفت نمی گفتی چه نظام دیکتاتوری؟
احمد۳۷۱۲۵۰۱۲:۳۱:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۱۳
اگر دولت نمی تونه تصمیمش را تحویل نظام کنه پس چرا در تبلیغات انتخابات برجام را دستاورد دولت معرفی می کرد و کلی هم روش مانور می داد . یادتون که نرفته ؟
ناشناس۳۷۱۳۷۶۱۳:۲۸:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۱۳
یعنی شما فکر می کنید طرف های مذاکره حاضر بودند با دولتی مثل دولت احمدینژاد سر میز مذاکرات جدی بشینند!؟
ناظری۳۷۱۰۱۰۰۹:۵۸:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۱۳
آقای زاهدی گفته دوستان خودرا خیلی سریع فراموش کرده اند: "قالیباف تاکید کرد: توافقنامه امروز یعنی برجام، تعهد کشور و حاکمیت است و هیچ دولتی نمیتواند به هم بزند. اگر من توفیق خدمت پیدا کنم، حتما پاسداری می‌کنم از این توافقنامه ای که انجام شده و این را هم مردم عزیز بدانند هر دولتی غیر از دولت فعلی هم بود همین مسیر را طی می‌کرد چرا که مجموعه ای از نظام و حاکمیت تصمیم به مذاکره داشتند." تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۱۱ اردیبهشت 1396
ناشناس۳۷۱۱۳۵۱۱:۲۶:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۱۳
روحانی با امضای برجام بزرگترین خدمت را به ایران کرد تاریخ گواهی خواهدداد و واقعا افتخار برجام برای روحانی است
ناشناس۳۷۱۳۱۶۱۳:۰۰:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۱۳
کسانی که می گویند برجام خسارت میلیاردی به کشور وارد کرده حداقل یک نمونه رو با ذکر اعداد و ارقام بیان کنند. کشور داشت به نقطه بحرانی می رسید .و با برجام اندکی شرایط تلطیف شد و الان می بینیم که با خروج امریکا از برجام چه شرکت های بزرگی که دارند به ایران پشت می کنند .از طرفی دولتی که قدرت جلوگیری از فیلتر تلگرام را ندارد و رئیسش رئیش شورای امنیت ملی است حتی یک قدم کوچک در جهت رفع حصر نتونسته بردارد آیا قدرت دارد بدون تامین نظر نظام مذاکره کنه و چیزی را قبول کنه .ضمنا من تا حالا نمی دونستم نظام و دولت دو چیز جداگانه هستند جل الخالق
ناشناس۳۷۱۶۲۰۱۵:۴۱:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۱۳
اینکه با قیاس کردن دو موضوع مختلف بخواهی حرفت رو ثابت کنی صادقانه نیست در مورد رفع حصر به ادعای خود محصورین خود دولت انگیزه ای برای رفع حصر نداره چون وقتی جنس اصل هست دیگه کسی بدل نمیخره در مورد فیلتر تلگرام دولت کاملا موافق بود اما بعد از فیلتر موضع مخالف گرفت تا بگه ما نقش نداشتیم در مورد برجام در اینکه مذاکره تصمیم نظام بود شکی نیست چون قبل برجام هم بوده اما در مورد نتایج مذاکرات اما ۲۸ بند پیش شرطهای اجرای برجام با حکم رهبری که شامل ۹ شرط شورای عالی امنیت ملی ۱۰ شرط مجلس و ۹ شرط خود ایشان نشان از میزان صداقت کسانیه که میگن برجام تصمیم نظام بوده
ناشناس۳۷۱۳۳۷۱۳:۰۸:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۱۳
پس چرا بردید مجلس رای گیری کردید؟ چرا شورای امنیت بررسی کرد؟ و و و .... بدیهیات رو انکار می کنید؟
ناشناس۳۷۱۳۷۴۱۳:۲۷:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۱۳
این دولت در انجام اموری به مراتب کوچکتر ( در حد اینکه مثلن مجوز ورود زنان به استادیوم ها و یا جلوگیری از لغو یه کنسرت)از خودش اختیار نداره اونوقت شما می گید برجام به اختیار دولت انجام شده!!!؟؟؟
علی اکبر اصفهانی۳۷۱۹۱۱۲۰:۲۱:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۱۳
دوستان عزیز نمیدانم چرا مسئولان اصولگرایان وبعضی ازما مردم ایران همه چی را بگردن دولت میندازیم عزیزان دولت درنظام ما درسیاست خارجی نقش چندانی ندارد تصمیم گیرنده کسی دیگه هست درضمن اینقدر تحریم به کشورفشاراورد ومذاکره خواست نظام بود واین نظام بود که دولت را پیشنهاد مذاکره داد مگر یادتان رفته وقتی مسئولان مذاکره ما درچندماه پای میزمذاکره مینشستند وبرای تایید مذاکره ویا عدم تایید مذاکره به کشوربازمیگشتند وبا رهبری ودولت ومجلس نحوه مذاکره وحرفهایی که مدنظر طرفین بود ارائه میدادند واینجا بود که خواست نظام اهم ازرهبری ودولت ومجلس به تیم مذاکره کننده دیکته میشد ودوباره به ژنو میرفتند ونظرنظام را میگفتند حالا چی شده الان تمام تقصیرها برگردن دولت افتاد؟ چرا بعضی ها را باید ازاین برجام محفوظ نگه داریم وهی درتریبونهای نمازجمعه و..... برجام را برسر دولت بکوبیم؟ ایا بجز این است افراد اصولگراها ازاستخرتبلیغاتی برجام را برای انتخابات اتی ریاست جمهوری ومجلس بخواهند به نفع خود بهره برداری کنند؟ الان کل کشور ومسئولان عالیرتبه نظام پای خودرا ازبرجام نافرجام کنارگذاشتند کی بود کی بود من نبودم راه انداختند وهمه اینها خودرا دانشمند وازافراد پیشگو تلقی میکنند وتمام بدبختی ها نظام را به پای دولت مینویسند عزیران ایران دربرهه ای قرارداشت وازدرون اعم ازاقتصادی ونظامی وسیاسی درحال فروپاشی بود مجبور شدند پای میزمذاکره بنشیند وسایه جنگ راازسر کشور بردارند چی شد الان حرفهای خودشان یادشان رفته است باور ندارید بروید مناظره انتخاباتی وتلویزیونی سرلشگر رضایی که ازمقامات ارشد نظامی سپاه بود گوش کنید اگر دروغ بود چرا انموقع نگقتید سرلشگر دروغ میگوید اگر جنگ باایران واقعیت داشت پس کاسبان برجام نشوید بفکر مردم وکشورباشید مگر همین اقای ولایتی بقول اصولگرایان دیپلمات کارکشته دوران ریاست جمهوری مرحوم هاشمی و نخست وزیری موسوی که سکان دیپلماسی کشوررا برعهده داشت والان بعنوان منتقد برجام دربرنامه های تلویزیونی میباشد چرا درزمان انتخابات ریاست جمهوری درمناظرات جانانه ازبرجام ومسئولان مذاکره کننده برجام دفاع کرد وچرااالان منتقد شد؟ مگر رهبر معظم چند باز ازافراد مذاکره کننده برجام مخصوصا شخص اقای ظریف دفاع نکردند که ایشان فردی باتقوا مومن وطن دوست و.... هستند چرااالان براایشان میتازید؟ اقایان اصولگراها دست اوردشمادرمذاکرات هسته ای چی بود؟ اقای جلیلی شما که اینقدر از برجام نقد ناعادلانه میزنید مگر شما سکاندارش نبوده اید چیکترکرده اید بجز این نیست که چند بار پرونده ایران را به شورای حکام وشورای امنیت فرستادید وتحریم پشت تحریم را به کشور به ارمغان اوردید میشه جواب بدهید چرا؟ اقای رییسی وجلیلی و ولایتی سه یار اصوگرا جمعنامردم ماهوشیار وزیرکند گول سیاسی بازی شماها را نمیخورند وازاستخرنافرجام برجام که ساخته وپرداخته کاسبان تحریم اصولگرایان افراطیست شعار انتخاباتی خودقرارندهید ومردم به شماها رویگردان هستند هرچند از اصلاح طلبانم دلخور ودلشکسته اند ولی اقبالشان به شماها نیست الان اصولگرایان دیده اند بهترین فرصت برای تشویش افکارعمومی وسوق دادن تفکران ونظرات مردم بسمت وسوی جناح اصولگراها استفاده از برجام است وحسابی اسب برجام را زین کرده اند وبصورت یورتمه دارند برفضای سیاسی کشوروملتهب کردن جامعه به نفع خود میتازند مردم عزیز ایران طیف اصولگرایان الان درخوشبینانه ترین برای تبلیغات انتخاباتی خود از هر ابزاری دارند استفاده میکنند اعم ازرسانه ملی و تریبون نمازجمعه ها وسخنرانیها که اصلاح طلبان را مغلوب خود با ضربه فنی برجامی نمایند اگر واقعا اینها دلشان هم وغمشان برای کشور وملت بود الان بجای سرزنش برجامی و بفکر اینکه چه راهی برای مقابله با تحریم بگیریم هم مردم ریاضت نکشند وهم اقتصاد ما بیشازاین دچار افت نشود مسئولان عزیز کشورمان الان درحال یک جنگ روانی واقتصادی وسیاسی ازنوع تحریم وبرجام میباشد وقاطبه کشورهای دنیا یعنی انهایی که میتوانند درشورای امنیت وسازمان ملل کارایی داشته باشند برای مقابله باایران برخواستند لطفا شما یارورزمنده انها نباشید سرزنشها باشد درخفا و بعد ازبرون رفت تحریم مالان نیاز به اتحاد وهمدلی ووفاق ملی داریم نه اینکه بشینیم توسرهم بزنیم که مقصرتوبودی واین جناح بود وان جناح هم خودش را مبرا بداند یک مثال بزنم شاید تابحال هیچ بک ازکارشناسان سیاسی نزده اند اگر داعش میومد خشنونت وضد انسانی اعمال نیروهای هودرابامردم براساس رئوفت ومهربانی وعدالت وحافظ نوامیس مردم وحافظین اموال مردم وکشور نحت اشغال خود اقدام میکرد الان فاتح جهان بود اگر اصولگرایان بخواهند مردم را باخودشان همراهی کنند ودرانتخابات اتی پیروزمند بیرون بیاییند باید اعلام کنند ملت ایران الان وقت جدل وسیاسی بازی نیست مابرای شمامردم وبرای نظام همیار ومعین دولت میشویم وراهکارمقابله با امریکا وکشورهای اروپایی تحت عنوان دولت سایه ومعین دولت ارائه میدهیم وقتی طرح انها به پیروزی کشورانجامید انوقت مردم را بگویند ماکشوررااز ورطه شکست نجات دادیم وگرنه الان فقط حرف وجناح بازی بیش نیست ومردم هم شماهارا درمسند مقام دیده اند دیدند دردوران شماها چه بلایی برسرشان اومد لطفا الان نقش فرزند خوبه خانواده رابازی نکنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین