مهمترین عامل لق شدن دندان‌ها/ بهترین زمان نصب ایمپلنت

گروه سلامت الف،   3970311121

این جراح لثه مهمترین عامل لق شدن و حرکت کردن ایمپلنت‌های دندانی را تشریح کرد و گفت: باید توجه داشت که در بعضی مواقع مانند عفونت، کیست و قطر زیاد حفره، دیواره‌های استخوانی از دست رفته و امکان نصب ایمپلنت به صورت همزمان نیست.

 

روح اله اعتمادی‌فر در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان این مطلب اظهار داشت: در صورتی‌که استخوان کافی برای ثابت نگه‌ داشتن ایمپلنت وجود نداشته باشد و پیش از جراحی و قرار دادن ایمپلنت، کیفیت و تراکم استخوان به دقت اندازه‌گیری نشده باشد ایمپلنت ممکن است تحت فشارهایی که از فک وارد می‌شود حرکت کرده و در نتیجه فرآیند درمان با شکست مواجه شود.

این دندانپزشک تصریح کرد: درمان موفق ایمپلنت، مستلزم حجم استخوان کافی در محل نصب ایمپلنت است به طوری‌که وجود نداشتن استخوان کافی، عمر ایمپلنت‌های دندانی را کاهش می‌دهد به عبارتی اگر کیفیت و تراکم استخوان فک برای قرارگیری پایه تیتانیومی مناسب نباشد بی‌شک پس از مدتی ایمپلنت لق و حتی ممکن است از محل خود درآید.

اعتمادی‌فر ادامه داد: این روزها تا حدی بر روی برندهای مختلف ایمپلنت‌های تیتانیومی تبلیغ می‌شود که این تصور در اذهان بسیاری از افراد جامعه شکل گرفته که دوام ایمپلنت تنها به مارک آن بستگی دارد درحالی‌که باید توجه داشت که بهترین ایمپلنت‌ها وقتی در استخوانی قرار بگیریند که تراکم لازم را نداشته باشد در کمتر از یک سال شل می‌شوند.

وی اضافه کرد: افرادی که پس از یکسال از زمان دندان کشیدنشان، قصد نصب ایمپلنت دارند باید توجه داشته باشند که استخوان فک آنها حدود 25درصد تحلیل رفته و اگر بیش از سه سال گذشته باشد بین 40 تا 60 درصد استخوان آن ناحیه را از دست داده اند و این امر مبین آن است که پیش از ایمپلنت باید فرآیند کاشت استخوان را در آن قسمت طی کنند.

اعتمادی‌فر با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی باعث شده تا تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی در کاشت استخوان فک وجود داشته باشد، افزود: هر یک از شیوه‌های جراحی بازسازی استخوان به میزان تحلیل (جای خالی دندان) بستگی دارد که پزشک معالج پس از معاینه و بررسی‌های لازم، نوع درمان را مشخص می‌کند اما آنچه مسلم است پیوند استخوان، زمینه را برای رشد مجدد استخوان و بازگرداندن ثبات به آنها فراهم می‌کند و در واقع پس از گذران این فرآیند است که بیمار می‌تواند از موفقیت نصب ایمپلنت اطمینان داشته باشد.

وی اضافه کرد: اگرچه بهترین زمان برای نصب ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان است ولی باید توجه داشت که در بعضی مواقع مانند عفونت، کیست و قطر زیاد حفره، دیواره‌های استخوانی از دست رفته و امکان نصب ایمپلنت به صورت همزمان نیست و مهمترین عامل لق شدن و حرکت کردن ایمپلنت‌های دندان به خاطر بی‌توجهی به ضعف استخوان فک و زیرسازی‌های لازم پیش از نصب ایمپلنت است.

اعتمادی فر خاطرنشان کرد: بیماران قبل از تصمیم‌گیری نهایی درباره کاشت ایمپلنت باید از پزشک معالج خود بخواهند تا ناحیه اطراف کاشت دندان را با دقت ارزیابی کنند تا مشخص شود که آیا استخوان کافی برای نگهداشتن ایمپلنت وجود دارد و یا نیاز به بازسازی استخوان است سپس اقدام به نصب ایمپلنت کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

آخرین عناوین