حادثه 11 سپتامبر توسط 19 نفر صورت گرفته است؛ مقام سابق وزارت دفاع امریکا: دادگاه آمریکا بدون هیچ مدرکی ایران را موظف به پرداخت۶ میلیارد دلار غرامت کرده است/ ایران می‌تواند روند پرونده را تغییر دهد

گروه سیاسی الف،   3970310031 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

مقام سابق وزارت دفاع امریکا با بیان اینکه ایران هیچ‌نقشی در حمله ۱۱ سپتامبر نداشته است، گفت: دادگاه آمریکایی بدون هیچ مدرکی ایران را موظف کرده که ۶ میلیارد دلار غرامت پرداخت کند و ایران می‌تواند روند پرونده را تغییر دهد و درخواست تجدید نظر کند.

مقام سابق وزارت دفاع امریکا: دادگاه آمریکا بدون هیچ مدرکی ایران را موظف به پرداخت۶ میلیارد دلار غرامت کرده است/ ایران می‌تواند روند پرونده را تغییر دهد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه دربرنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته (چهارشنبه) که با موضوع بررسی ابعاد حقوقی رای سیاسی دادگاه آمریکایی علیه ایران و همچنین مسایل مرتبط با برجام  برگزار شد, اظهار کرد: اهمیت تحریم ها کمتر به اشخاص و بیشتر به واحدهای تجاری و صنعتی ربط دارد و این قسمت برای منافع ایران ضرر بیشتری دارد.

وی افزود:عمدتا آمریکایی‌ها بعد از اینکه از برجام خارج شدند مکانیزم تحریم‌های ثانویه را تا به صورت زنجیره‌ای شدیدتر می‌کنند برخی از تحریم‌های ثاتویه ببشترین ضربه و هدف گیری را برای منافع ما در نظر دارد و شامل بانکها و کمپانی‌هایی است که با ایران معامله می‌کنند.

لاریجانی تصریح کرد: تحریم اشخاص چندان اهمینی ندارد و در واقع تحریم واحدهای اقتصادی مهم است به عنوان مثال کمپانی زیمنس وقتی تهدید شد ترجیح می‌دهد تا منافع عمده خود را حفظ کند و کار اقتصادی خود را با ایران قطع و یا برای مدتی متوقف کند .

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود:تحریم‌های آمریکا دو نقطه کلیدی را بیشتر از همه مورد هدف قرار خواهد داد، یکی مساله بانک‌ها و مسائل مالی و دیگری فروش نفت ایران است ،به عنوان مثال یا نفت را از ما نمی‌خرند و یا نقل و انتقال پول آن را برای ما دشوار می‌کنند.

وی ادامه داد: تحریم‌های قطره چکانی آمریکا بیشتر آثار رواتی دارد و قسمتی که در عمل آن را شروع کرده‌اند محدود سازی واحدهایی است که با ایران کار می‌کنند.کمپانی‌های هدف عموما غیر ایرانی هستند به همین دلیل مذاکرات دیپلمت‌های ایرانی از حساسیت بیستری برخوردار است، اگر حتی کمپانی‌های غیر اروپایی مانند کشورهای برزیل و هند بخواهند با ایران کار کنند آمریکا آنها را نیز مورد هدف قرار می‌دهد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه بیان کرد: دایره مذاکره‌ای که دیپلمت‌های کشور آن را دنبال می‌کنند باید فراتر از سه کشور اروپایی باشد چرا که متافع مشروع کشور ما مورد هدف قرار گرفته است. روز سه شنبه در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دو هواپیمای بویینگ از شمال و جنوب به برجهای دوقلو برخورد کردند و یک بویینگ دیگر نیز به پنتاگون برخورد می‌کند و دیگری نیز کاخ سفید را هدف قرار داده بوده و نزدیک ۳۰۰۰ نفر در این حوادث کشته شدند .

لاریجانی یادآور شد: از این حادثه ۴ گزارش رسمی در آمریکا وجود دارد که شامل گزارش سی آی ای ،کمیسون ۱۱سپتامبر ،کنگره و سازمان استاندارد آمریکا است. بین این گزارش‌ها کمیسیون ۱۱ سپتامبر گزارش ۱۰۰۰ صفحه‌ای تهیه کرده و راجع به ایران در آن به تفصیل توضیح داده است .

دبیر حقوق بشر قوه قضاییهبیان کرد:امام جماعت عربستان در لس انجلس که شخصی بسیار تند و طرفدار القاعده بوده و دیپلمات وقت عربستان در آمریکا نیز بود با تمام ۴ خلبان‌ روز حادثه در مسجدی حدود 2 سال قبل از حادثه ملاقات کرده بود.

ویلاریجانی گفت: شخصیت دیگری به نام خالد شیخ محمد سازماندهی کننده کل عملیات بوده است، اگر به گزارش ها نگاه کنیم سی ای ای بر این باور است که ایران در این عملیات نقشی نداشته است اما گزارش می‌دهد که عربستان در این امر نقش داشته و در زمان بروز این حادثه اگرچه عربستان اظهار ناراحتی کرد اما در این کشور شخصیت‌های مهمی ابراز شادمانی کردند.

وی تصریح کرد: شیخی که با خلبان ها دیدار می‌کرد عملا در خطبه‌های خود از حمله ۱۱ سپتامبر ابراز رصایت و شادمانی کرد و در زمانی که در دوران ریاست جمهوری اوبامو قرار بود تا گزارش سی آی ای درباره واقعه ۱۱ سپتامبر پخش شود عربستان این کشور را تهدید کرد که اگر بخش‌هایی که مربوط به من است در این گزارش منتشر شود من از 700 میلیارد دلاری که در آمریکا سرمایه گذاری کرده اند را از آمریکا خارج می‌کنم و به این ترتیب باعث شد که آن گزارش منتشر نشود.

لاریجانی ادامه داد: ترامپ یک آدم خالی بند است و مذاکرات شبیه دلالی و خانه فروختن نیست که رئیس جمهور آمریکا به آن مشغول بودترامپ برای توجیه سیاست نامعقولش دو سیاست را دنبال می‌کند یکی اینکه ایران سیاست اتمی را دنبال می‌کند و لذا تعهدات ایران باید ابدی باشد و نظارت‌ها در مورد ایران باید قوی‌تر شود؛ پایه دوم بحث تروریستی است تا با این حربه ما از سیاست های حمایتی از مقاومت و حزب الله دست برداریم.

وی افزود: آمریکا یک سیاست تهاجمی علیه ما دارد که قسمت نظامی ندارد ولی بحث اقتصادی و فشار سیاسی دارد. آمریکایی‌ها به دنبال یک پیوست تبلیغاتی برای سیاست‌های خودشان هستند.حوادث آمریکا یک زنجیره بهم پیوسته است که دولت آمریکا نمی‌خواهد آن را باور کند اینکه می‌گویند یک دیوانه به یک مدرسه در آمریکا حمله کرده و بعد آن دیوانه کشته شده است دروغ است.

لاریجانی ادامه داد: دولت ما باید دولت مسئله حل کن باشد و شب و روز باید کار کن و ما نباید از تحریم ها بترسیم، یک سری مشکلات در مذاکرات قبلی بود که باید اصلاح شود و نقض‌های آمریکا را  در برجام  باید سند و در سازمان ملل پیگیری کنیم و ما باید با شهامت و خستگی ناپذیر نقض ها را ثبت و به دنیا اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: ابزارهایی که آمریکا دنبال می‌کند بخشی رسانه ها هستند که به فکر افراد دسترسی دارند و حجم عظیمی از افراد به آن دسترسی‌ا دارند و با زمان جنگ سرد قابل مقایسه نیست.اینکه کشور ما طرفدار مظلومیت و‌مقاومت در دنیا است باید به دنیا اعلام شود و اما لشگر پیام رسان ما در عرصه دیپلماتیک زیاد قوی نیست و ما باید بدون خستگی و تلاش بی وقفه  از جنایت امریکا پرده بردارب کنیم و حق مداری کشور و رویش جوانان سرمایه بزرگ ما است.بصیرت سرمایه است و تک تک شهروندان باید مسلح به این سرمایه باشند.

در ادامه برنامه مایکل مالوف مقام سابق وزارت دفاع امریکا در این زمینه گفت: پرونده حمله ۱۱ سپتامبر از سال ۲۰۰۶ در دادگاه مطرح شده بود و سازمان سیا و کنگره آن را دنبال کردند؛ این پرونده به شهروندان امریکایی اجازه شکایت از کشورهایی که در این عملیات دست داشتند را داده است.

این مقام سابق وزارت دفاع امریکا ادامه داد: این پرونده با این موضوع مطرح شد و همه خوب می‌دانند عربستان سعودی و اتباع این کشور حمله را رهبری می‌کردند، اما این دادگاه آمریکایی گفته ایران در عملیات ۱۱ سپتامبر دست داشته و با وجود مشخص بودن انگیزه چنین حرفی همه می‌دانند ایران هیچ‌نقشی نداشته است.

وی با بیان این که این دادگاه بدون هیچ مدرکی ایران موظف کرده که ۶ میلیارد دلار غرامت پرداخت کند، افزود: ایران می‌تواند در حال حاضر روند پرونده را تغییر دهد و درخواست تجدید نظر کند. کمیسیون حادثه ۱۱ سپتامبر به این نتیجه رسید که ایران هیچ نقشی در آن عملیات نداشته و اطلاعاتی که دادگاه نیویورک به آن تکیه کرده از نظر حقوقی محکمه پسند نیست و کاملا روشن است که چه افرادی در پشت پرده این ماجرا حضور دارند.

این مقام سابق وزارت دفاع امریکا ادامه داد: زمانی گفته می‌شد ایران با القاعده در ارتباط است و آن ۱۹ نفر تروریست حادثه ۱۱ سپتامبر با ایران در ارتباط بودند.

وی درباره انگیزه ایالات متحده برای چنین اقدامی گفت: آمریکا چندین هدف را دنبال می‌کند که یکی از آنها با سیاست دولت ترامپ باز‌ می‌گردد؛ ترامپ و دولت‌مردان آمریکایی می‌خواهند در فضای پرتنش بر موج جوسازی سوار شوند و از این فضا سواستفاده کنند تا به اهداف خود برسند.

مالوف با بیان این که چنین سناریوی به سال‌ها قبل باز‌می‌گردد، تصریح کرد: ما به بهانه حمله ۱۱ سپتامبر شاهد جنگ عراق بودیم و بعد هم موضوع لیبی و احتمالا ایران هم در ادامه این نمایش قرار دارد.

این مقام سابق وزارت دفاع آمریکا درباره این که چرا حاضر است در دادگاه به نفع ایران شهادت دهد، گفت: من می‌خواهم واقعیت مطرح شود؛ واقعیت‌های حمله ۱۱ سپتامبر روشن است و زمانی که من در پنتاگون بودم همه می‌دانستند که بر اساس مدارک ایران در آن حمله دست نداشته است و الان فرصتی ایجاد شده تا ما واقعیت را بیان کنیم.

در ادامه لاریجانی گفت: گزارش CIA در مورد حمله ۱۱ سپتامبر روشن بود که موجب شد جرج بوش موضع گیری کند، در همین گزارش وضعیت عربستان هم روشن بود اما در زمان اوباما با پول سعودی‌ها توانستند بخش خود را خارج کند.

معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: گزارش کمیسیون ۱۱ سپتامبر هم در چند صفحه در مورد ایران صحبت کرده و این سوال را عنوان کرده که ایران در این حمله چه نقشی داشته است؛ مجموعه گزارش‌هایی از سوی آمریکایی‌ها وجود داشت که می‌گفت نیروهای القاعده با ایران ارتباط مستقیم داشته یا از طریق حزب‌الله با آنها ارتباط برقرار کرده است و از این طریق سوال فوق را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: جمع بندی گزارش کمیسیون این بود که القاعده دشمن درجه یک ایران بوده است پس قرائتی دال بر این که به توان گفت ایران در حمله ۱۱ سپتامبر دست داشته، نیست که هم مانند گزارش CIA بوده است.

لاریجانی ادامه داد: بقیه گزارش این کمیسیون مربوط به عربستان است،‌ در ۴ گزارش رسمی آمریکایی‌ها معلوم شد که ایران دستی نداشته و بعدها هم قربانیان حادثه در همین شعبه دادگاه آمریکا که علیه ایران حکم داده شکایتی را علیه عربستان مطرح کردند اما دادگاه ایالات متحده با بیان این که عربستان در دستگاه قضایی ما مصونیت دارد، پس بدون ورود به حزئیات آن شکایت‌ها را نپذیرفت.

معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: این دفعه دادگاه آمریکا موضوع را علیه ایران مطرح کرد که در موضوع مصونیت قضایی حمایت تروریسم حضور ندارد، اما ما در آن شرکت نکردیم که به نظر من کار خوبی کرد؛ ما نباید این دادگاه را جدی بگیریم، چرا مشروعیت و صلاحیت ندارد و کاملا فرمایشی است پس ما نباید پرونده را به دادگاه استیناف ببریم.

وی با بیان این که آنها بی‌خود کردند مصونیت قضایی را از کشور‌ ما برداشتند، گفت: اگر ما بخواهد این گونه باشد ما نیز تمامی آنها را می‌توانیم محاکمه کنیم؛ اساس حکم دادگاه آمریکا بر مبنای عدم حضور ایران است و کاملا روشن است که ماشین پروپاگاندای دولتی آنها که آلوده‌ترین دولت به موضوع تروریسم است می‌خواهد برچسبی را به ایران بزنند که در مبارزه با تروریسم پرچم‌دار و موفق بوده است.

دبیر حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران رشد عظیمی در منطقه داشته است گفت: رشد ایران در فناوری به خصوص در حوزه هسته‌ای قابل تقدیر است ، همچنین ایران در منطقه دارای نفوذ است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های آمریکا و متحدانش در منطقه توسط جمهوری اسلامی ایران ابتر مانده است به طوری که آنها به مقاصدشان نرسیدند افزود: ترامپ معتقد است که فشار تحریم‌ها بسیار کارگر است و لذا معتقد است که در دو جهت یکی تسلیم شدن ایران و دیگری در هم شکننده شدن نظام جمهوری اسلامی ایران می تواند عمل کند.

لاریجانی ادامه داد: ترامپ معتقد است برجام بهترین علامت بوده است برای اینکه ایران در برابر فشارها زانو بزند، وی رسما اعلام کرد که می‌خواهد فشارها را بر علیه ایران بیشتر کند و گفت شرط می بندم چند ماه طول نمی‌کشد که ایران شروط ما را می‌پذیرد.

دبیر حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه دموکرات‌ها همیشه از صهیونیست ها بیشتر دفاع کرده‌اند گفت: ساختار سیاسی آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر تحول عمده ای پیدا کرد به قول سید حسن نصرالله معلوم شد این خانه، خانه عنکبوتی است.

وی با بیان اینکه در آمریکا و انگلیس قوانینی به تصویب رسیده است که آنها می‌توانند افراد را بدون دستور قضایی در بدترین شرایط نگه دارند اضافه کرد: ترامپ برای توجیه سیاست خود در دنیا مشتری ندارد ما هزینه سنگینی داده ایم برای اینکه برجام را پذیرفته ایم و یکی از آثار این هزینه ها این است که دنیا متوجه شده است ما به طور مصرانه به دنبال سلاح هسته ای نیستیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه ترامپ برای توجیه استدلال‌های خود می‌خواهد بگوید ایران سیاست اتمی خود را دنبال می‌کند خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا می‌گوید تعهداتی که در برجام است باید ابدی باشد این در حالی است که ۷- ۸ سال دیگر باید این تعهدات تمام شود و از سویی دیگر خواهان وسیع‌تر شدن نظارت‌ها است.

لاریجانی با اشاره به اینکه آمریکا سیاست تهاجمی علیه ما دارد، اظهار داشت : تهاجمات آمریکا الان به صورت نظامی نیست بلکه به صورت اقتصادی، تحرکات ضد امنیتی و سیاسی است.

دبیر حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه سیاست آمریکا یک چارچوب تبلیغاتی دارد و برای توجیه مردم کشور خود و مردم دنیا اقداماتی را انجام می دهد افزود: سیاست‌های آمریکا پیوست تبلیغاتی دارد که یکی در زمینه اتمی و دیگری در زمینه تروریستی است.

وی در رابطه با جوسازی‌هایی که آمریکا علیه مسائل مختلف کشورمان ایجاد می‌کند افزود: این اقدامات خلاف مقررات سازمان ملل و دخالت آشکار در امور کشورمان است. آنها به دنبال ایجاد یک تزلزل در کشورمان هستند، تلقی آن ها نیز تلقی نادرستی از وضعیت کشور مان است.

لاریجانی با اشاره به اینکه میزان اعتراضات در خود آمریکا فراتر از هر کشور دیگری است و همین کشتارهایی که در مدارس آمریکا اتفاق می‌افتد یک پدیده‌ای است که سر و ته آن را می خواهند هم بیاورند ادامه داد: حوادث آمریکا دارای یک نخ زنجیر به هم متصل کننده‌ای است که همیشه سعی کردند آن را پنهان کنند.

دبیر حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه تحرک وسیع اجتماعی علیه حکومت جاری و سیستم حکومتی آمریکا در جریان است که دولت و حکومتش هیچگاه نمی‌خواهند آن را باور کنند، اظهار داشت: تحرکات آنها از لحاظ تبلیغاتی خیلی ناموزون است و از لحاظ استراتژی هم امید بستند به اینکه هرچه را در ایران احتمال بدهند باعث تزلزل است روی آن سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه ما طرفدار مظلوم، استقلال و آزادی ملت ها به خصوص در جهان اسلام هستیم و این قوی ترین موضع است که باید با بیانات مختلف در دنیا مطرح کنیم ادامه داد: لشکر پیام رسان ما هنوز متحرک نیست، البته به نسل جدیدی که روی کار می آیند امید دارم که می توانند مسایل زیادی را در دنیا مطرح کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه فکر نکنید اگر امروز حجم توجه به مطالب ما در دنیا نسبت به حجم مطالب آن ها کمتر است، تاثیر آن نیز کمتر خواهد بود اظهار داشت: باید بدون خستگی و تلاش چندین برابر از جنایات آمریکا پرده برداری کنیم.

دبیر حقوق بشر قوه قضائیه با تاکید بر اینکه آمریکا عین فرعون زمان است و از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند؛ اما عاقبت ندارد افزود: حق مداری کشورمان، اتکا به خودمان و رویش های عظیم جوانان سرمایه بزرگ ما است که با این سرمایه موفق می شویم.

دبیر حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه ژانر جدید تبلیغات مهم است تاکید کرد: تک تک شهروندان باید مسلح به بصیرت باشند و وقتی بصیرت داشته باشند خودشان وقتی رسانه ای چیزی برایشان می فرستند می توانند تشخیص دهند که چه بویی می دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۷۴۷۰۰۹:۴۹:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۱۰
چرا به حکم اعتراض نشده است
ناشناس۳۶۷۴۹۱۱۰:۰۵:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۱۰
ما ما در آن شرکت نکردیم که به نظر من کار خوبی کرد؛ ما نباید این دادگاه را جدی بگیریم، چرا مشروعیت و صلاحیت ندارد و کاملا فرمایشی است پس ما نباید پرونده را به دادگاه استیناف ببریم.وی با بیان این که آنها بی‌خود کردند مصونیت قضایی را از کشور‌ ما برداشتند، گفت: اگر ما بخواهد این گونه باشد ما نیز تمامی آنها را می‌توانیم محاکمه کنیم. این دیدگاه شبیه همان دیدگاهی است که می گفت تحریم ها کاغذ پاره است و ارزشی ندارد
ناشناس۳۶۷۵۰۹۱۰:۲۵:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۱۰
از کیسه خلیفه می بخشن من قبول دارم ناحق است اما زورشون زیاده به راحتی 6 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه ما رو میکشن بالا اگه تعامل داشته باشیم میتونستیم این پولو توی مملکت خودمان خرج کنید اگر میدادن و اگر توی مملکت خودمان خرج میکردن
ناشناس۳۶۷۸۳۹۱۳:۵۹:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۱۰
الان به نظرتون چند سال مذاکره کردیم پس چی بود؟ تعامل بود دیگه. یعنی این آمریکا هر کاری علیه ما بکنه بازهم سینه چاکانی داره که در هر صورت ازش دفاع میکنند و ایران رو مقصر می دونن. کلاهتون رو قاضی کنید شماها با این دیدگاههاتون اگه در روز عاشورا بورید کدام طرف میدان بودید؟ شماها اگه در صفین بودید آیا از کسانی نبودید که حکمیت رو به حضرت امیر تحمیل کردند؟ تاریخ در حال تکراره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین