ماجرای بیماری ناشناخته مهمان «ماه عسل»

گروه فرهنگی الف،   3970309150

یاسی اشکی مهمان «ماه عسل» از بیماری خود در این برنامه گفت که سال ها ناشناخته بود و در ایران از میان ۱۴۵ نفر مبتلا فقط او زنده مانده است.

ماجرای بیماری ناشناخته مهمان «ماه عسل»

یاسی اشکی مهمان شب دوازدهم «ماه عسل» در ابتدای این برنامه که دیشب هشتم خرداد روی آنتن رفت، گفت: ۱۷ ساله بودم که علایم بیماری ام شروع , به مرور سیستم ایمنی‌ام ضعیف شد درست مثل کسی که بیماری ایدز دارد منتهی عامل بیرونی ویروس را نداشتم. مشکل مادرزادی خونی بود، عفونت، بدن درد، احساس خستگی از علایم آن است و روز به رور وخیم تر شد. اوایل پزشکان دلیل بیماری من را نمی دانستند و حدود ۸ سال تب و عفونت داشتم و با آن وضعیت سر کار و دانشگاه می رفتم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه پزشکان دلیل از بین رفتن سیستم ایمنی من را نمی دانستند به من گفتند دچار بیماری ایدز شدم من با شنیدن این خبر خنده‌ام گرفت چراکه همه فکر می کنیم بیماری ایدز برای دیگران است اما من به جایی رسیدم که آرزوی داشتن ایدز داشته باشم چون هر باری که آزمایش می دادم، نمی‌دانستم با چه مشکلی مواجه هستم درواقع من داشتم می مردم بدون اینکه بیماری داشته باشم.

از ۱۴۵ نفر بیمار فقط من زنده ماندم

اشکی یادآور شد: سال ها بعد در آمریکا دکتری به من پشنهاد داد شیمی درمانی را شروع کنم و من همین کار را انجام دادم. در این سه سال و نیم مثل جنازه بودم حتی در آن روزها پزشک من کار پژوهشی روی بیماران انجام می داد و از ۱۴۵ نفر بیمار فقط من زنده ماندم. دکتر همیشه به من می گفت تو خود معجزه هستی چراکه این یک بیماری مرگبار و جدی است.

وی اظهار کرد: یک شب تب و لرز عجیبی داشتم و آن شب فکر کردم کسانی که ایدز دارند چگونه زندگی می کنند. البته بیماری من ژنتیکی بود و نذر کردم اگر زنده بمانم همه عمر خود را صرف این می کنم که به خانه ایرانیان بروم و بگویم که مواظب خود باشید و ایدز نگیرید چراکه من شرایط سختی را تحمل می کنم.

اشکی عنوان کرد: کسی دلیل زنده مانده من را نمی داند چراکه یک معجزه بود اما عشق به ساختن مانند یک دارویی در بدنم تزریق شد و آرام آرام حالم بهتر شد و بعد از پنج سال هنوز هم جواب آزمایش هایم حکایت از حال خوب من نمی دهد. این روزها با اینکه پدر و مادرم در آمریکا هستند من برای ادای نذرم به ایران آمده ام تا درباره بیماری ایدز  توضیح بدهم.

ویروسی که به سرطان تبدیل می شود

اشکی از ویروس hpv گفت و توضیح داد: ویروس hpv نسبت به hiv سرعت انتقال بیشتری دارد، hpv درمان ندارد اما واکسن دارد که پیشگیری می کند و بعد از ۱۵ سال به سرطان تبدیل می‌شود و در آینده سونامی در این بیماری اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: هرسال حدود ۶۳۰ هزار زن سرطان مرتبط با hpv می گیرد که نصف آنها منجر به مرگ می شود و ۸۵ درصد این انتقال ها در کشورهای توسعه نیافته است و فقط یک درصد در کشورهای توسعه یافته است چراکه آنها واکسن این بیماری را دارند. این ویروس خیلی راحت منتقل می شود به همین دلیل خیلی شایع است.در این سال ها توانسته ایم با وزارت بهداشت برای پیشگیری این بیماری  رایزنی داشتیم البته نقش مشارکت مردم  خیلی مهم است.

به گزارش مهر این بیمار اچ پی وی در بخش دیگری درباره آزار جنسی و عواقب آن تاکید کرد: به گزارش سازمان بهداشت جهانی از هر پنج دختر در غرب یک نفر و از هر ۱۳ پسر یک پسر قبل از ۱۸ سالگی آزار جنسی را تجربه می‌کند الان مرزهای دنیا کمرنگ می شود و آنها به کشور ما هم می‌رسد باید پیشگیری و آموزش بدهیم. والدین باید به بچه ها بگویند که از خودشان مراقبت کنند و لازم نیست بچه ها را بترسانیم بلکه یک سری اصول است که باید یاد دهیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین